Annatko lapsesi hoitoon kaverillesi noin vain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No en nyt ihan noin vain silloin kun olivat pieniä. Nyttemmin saattavat noin voin päättää mennä kavereilleen yökylään Tarkistan tietty että kaikki ok ja kavereiden pitää olla sellaisia jotka me kaikki tunnetaan tai ainakin numerot ja osoitteet tiedossa.

No jos joku oikea kaveri pyytäisi niin varmaankin antaisin. Ja olisin kiitollinen jos haluaa ottaa. Vaikea kuvitella että kukaan mun kaveri edes pyytäisi, jos ei hommasta selviytyisi.
Ja tuskin pyytää siltikään, toiveajattelua :whistle:

En anna kavereille hoitoon. Mummi ja mummu ovat ainoot, joille annan hoitoon. Sisko voi kyllä tarvittaessa vahtia päiväsaikaan muutaman tunnin, muttei yökylässä ole olleet koskaan.

Toisen lapsen kummina on kaverini, jonka olen tuntenut 26 vuotta eli ihan pikkulapsesta lähtien. Hänelle olen antanut 1½-vuotiasta kummilastaan muutaman kerran aina pariksi tunniksi kerrallaan. Käyvät ulkoilemassa tai ovat täällä meillä leikkimässä jos minulla on menoa. Ei ole ollut mitään ongelmia tai aihetta epäilyyn :)

Muille kavereille en kuitenkaan ole lapsiani antanut. Sukulaisistakin vain isovanhemmat ovat hoitaneet ja kerran siskoni oli esikoisen kanssa hammalääkärireissuni ajan.

Toisaalta itse olen hoitanut kaverin kahta lasta useammankin kerran, lapset ovat suunnilleen saman ikäiset kuin omamme. Kaveri on yh eikä hänellä ole juuri hoitopaikkoja tarjolla, joten olen tarjoutunut auttamaan, kun hänellä on ollut pakottavia menoja.

Onko monilla sitten sellaisia tilanteita, että lasta pyydetään hoitoon tai kylään?

Me ei meinata saada hoitajaa todellakaan edes halutessamme, ja aina pyytäminen tuntuu tosi nololta ja hankalaltakin... :(
Todellakin olisin onnellinen, jos mulla olisi kaveri tai sukulainen joka haluaisi lapsia ottaa edes joskus :|

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Tietysti antaisin. Miksi en. :o Kyllä mun kaverit on kaikki sellaisia että niihin voi luottaa kaikissa asioissa.

Mä en kyllä tunne kavereitani niin hyvin että voisin luottaa heihin joka asiassa.
Ystävät on sitten erikseen.
Mutta itse en kuulu siihen ryhmään jotka antavat lapsensa vieraille ihmisille hoitoon. Tai edes pinnallisesti tuntemille kavereille. Täytyisi oikeasti olla ihan hätätilanne jos lapseni veisin kaverille hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Tietysti antaisin. Miksi en. :o Kyllä mun kaverit on kaikki sellaisia että niihin voi luottaa kaikissa asioissa.

:wave:

Just tänään olin lastenvahtina. :D

Tai no, tietenkin meinasin tulla korjaamaan, että en nyt toki "noin vain", tokihan sitä edeltää jonkinlainen suunnittelu ja valmistelu.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:

Mä en kyllä tunne kavereitani niin hyvin että voisin luottaa heihin joka asiassa.
Ystävät on sitten erikseen.
Mutta itse en kuulu siihen ryhmään jotka antavat lapsensa vieraille ihmisille hoitoon. Tai edes pinnallisesti tuntemille kavereille. Täytyisi oikeasti olla ihan hätätilanne jos lapseni veisin kaverille hoitoon.

Ahaa, mulla ei ole mitään pinnallisia tuttavuuksia, siitä se varmaan sitten johtuu. Mun kaverit ei ole vieraita, vaan hyviä tuttuja. Vieraat on sitten vaan vieraita, enkä mä tietenkään kenellekään vieraalle lapsiani antaisi hoitoon.

Näin.Mä vähän ihmettelin tätä aloitusta kans et miks ei?!
Minulle tuli täs taannoin ihan pakko rako et oli jollekki vaan jätettävä ja luotettava. Ja ei siinä mitään ongelmaa sen suhteen ollu.Lapsi sai ruokaa ja unta.

Yhteistyössä