Annatko anteeksi ulkonäössä, jos mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja on ihanne?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

on ihanne?

Vieras
Puhun nyt n. 40 v. miehistä.

Mitä mieltä olette 30+ naiset, että annatteko anteeksi miehen jotain ulkonäköpuutteita, jos mies muuten on fiksu, älykäs, symppis, jne?

Eli näin miehenä kysyn, että onko teidän yli kolmikymppisten naisten ajatusmaailma muuttunut, että enää ei katsota vain miehessä ulkonäköä?

En taida edustaa ikäryhmää, jolta kysyit asiaa.
Miehessä ei ole tärkeintä ulkonäkö, suuremman vaikutuksen tekee sisin, sielu ja sanat.

Ajatus ulkonäöllisestä anteeksiantamisesta on aika..kamala. Siis siitä perspektiivistä, että ulkonäkö olisi se keskeisin asia.

Ei ole.

Joskin sellainen itsensä hoitamattomuus ja likaisuus voisi olla aikamoinen turnoff.

• Tykkää
Reactions: Lispetti ja LIEN
Ulkonäöllä on väliä.
Vaikea vastata kysymykseen.

Täydellinen ei tarvitse olla ja toisen täydellinen, ei ole toiselle täydellinen.

Koskaan en ole katsonut VAIN ulkonäköä.

Tykkään vanhemmista miehistä.

Olen 39v nainen ja täytyy sanoa, että kyllä se luonne ja käytös on tärkeintä, tärkeämpää kuin oli parikymppisenä kun miehiä katteli.

Mutta ulkonäkö on myös tärkeä. Ei miehen tarvi mikään kiiltokuvapoika olla.
Ei kukaan ole täydellinen, jokaisessa meissä on vikansa.
Mutta häiritsevää ulkonäkövikaa ei saa olla.

Jokaisella on oma mielipiteensä ja se mikä yhtä häiritsee, voikin olla toisen mielestä söpöä.
Mutta jos miehellä on piirre joka vaivaa minua, niin en voi aloittaa suhdetta.
Alussa menee hyvin, kun vaaleanpunaisilla rilleillä tuijottaa miestä, mutta kun alkaa arki ja tulee
vastoinkäymisiä myös, jotka kuuluvat suhteeseen, niin se häiritsevä piirre nousee esiin.

Joten mukavakäytöksinen, normaali mies ja itseäni miellyttävällä ulkonäöllä varustettuna, olisi mukava.

Ulkonäössä voi olla paljon puutteita, mutta kokonaisuuden pitää olla omaa silmää miellyttävä. Toiset miehet on komeita ja toiset mukavannäköisiä, mutta valitettavasti on myös miehiä, joiden kanssa en voi kuvitella olevani vain ulkonäön perusteella. Tärkein on muualla kuin ulkonäössä, mutta ulkonäön pitää osua komean ja mukavannäköisten haarukkaan.

[QUOTE="ville";29560667]Tämän päivän kolmekymppisellä naisella tuollainen ajattelu kostaa heti kymmenen vuoden päästä.[/QUOTE]

Ai miten, sitä kostoa odottellessa, ehkä se vielä kohdalleni ehtii, vaikka myöhässä.

• Tykkää
Reactions: LIEN
En minä ainakaan päätä tuollaisia asioita järjellä, mutta olen useamminkin kuin kerran ihastunut ihmiseen, joka ei ole alkuun näyttänyt ollenkaan miellyttävältä. Ei se ole kuitenkaan pelkästään mahtavasta luonteesta kiinni, sillä ei kaikkiin tunne vetoa vaikka olisivat persoonaltaan kuinka ihanteellisia. Luulen, että kemialla on iso osa ihastumisissani.

Viime aikoina minua ovat viehättäneet ulkonäöllisesti eniten 40+ hyväkuntoiset miehet. Siis itseäni n. 10 vuotta vanhemmat, mutta jollain tavalla karismaattiset, terveiltä näyttävät ja ryhdikkäät miehet.

[QUOTE="ville";29560699]Lue ensin tuo aloitus rivien välistä, ehkä sitten nappaat pointin.[/QUOTE]

Että ei näytä enää yhtä hehkeältä kuin 30+? Tuossa asiassa olen onnekas että en näytä ikäiseltäni.

En ole koskaan pyytänyt ulkonäköäni anteeksi, joten eipähän kenenkään tarvitse sitä anteeksi a ntaakaan.

Eli en oikein ymmärrä kysymyksenasettelua.

Näön kans tulee toimeen. Sen kans on vaikeempi tulla toimeen jos maailmasta ei tu mitään, kun mulla on nenä näin vino, perse kiinni selässä, pieni pippeli, harmaat hiukset, eturauhanen vaivaa ja eniten vituttaa kaikki.

Iälläni ei ole mitään sen kanssa tekemistä, mutta olen aina pitänyt miehen ulkonäköä tärkeämpänä hänen henkistä olemustaan, puhetapaansa, hyvää käytöstään, älykkyyttään jne. Kun kaikki nämä ominaisuudet osuvat samaan pakettiin, ne tekevät miehestä minulle komean. Kaikki miehet, joiden kanssa olen esimerkiksi seurustellut ovat keskenään varsin eri näköisiä. Minulle ei ole olemassa mitään miehen ideaalia tai ihannetta, etukäteen lukkoon lyötyä määritelmää siitä miltä miehen pitäisi näyttää. Monet muut asiat merkkaavat ulkonäköä enemmän.

Jos ihminen on sellainen, jonka kanssa sopii yhteen, on tunteita molemmin puolin ja suhde toimii niin mulle henk.koht. ulkonäöllä ei siinä ois tekemistä. Huonot hampaat on terveysriski ja sitä lähtisin kyllä kohentamaan ja oletan, ettei ihan ojahampparin hygienialla olla liikenteessä, mutta ihan sama oisko näkyviä isoja palovammoja tai arpia, liikaa tai liian vähän karvoja, hintelä tai iso, jos ois minun valittuni.

Puhun nyt n. 40 v. miehistä.

Mitä mieltä olette 30+ naiset, että annatteko anteeksi miehen jotain ulkonäköpuutteita, jos mies muuten on fiksu, älykäs, symppis, jne?

Eli näin miehenä kysyn, että onko teidän yli kolmikymppisten naisten ajatusmaailma muuttunut, että enää ei katsota vain miehessä ulkonäköä?

En pysty vastaamaan tuohon suoraan koska ihastun yksilöön, ja se pitää yksilöllisesti katsoa mikä kompensoi mitäkin.

Yhteistyössä