annat lahjaksi 20e rahaa, hävettääkö?

Kyllä toi vähän riippuu...en kyllä viitsis antaa esim. häälahjaksi 20 e.
Musta se on aika vähän tuollaiseen.
Ennemmin kimppaan joidenkin kanssa niin kokonaissumma on sitten suurempi vaikka kaikki laittaiskin vaan sen 20e.

Rippi- tai lapsen synttärilahjaksi sen sijaan ihan ok summa.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Appi toi pojalle 5v lahjaksi 2e
:LOL: just. Meillä appiukko antoi pojan 2v lahjaksi 300 euroa ja isomummo 1000 euroa.
Meillä ei ihan pojan isomummo anna 1000? jokaiselle lapsenlapsenlapselle, lapsenlapsia on nimittäin yli 50, ja lapsenlapsenlapsia reilut 70. :whistle:

Ja vastaus kysymykseen, ei hävettäis antaa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Appi toi pojalle 5v lahjaksi 2e
:LOL: just. Meillä appiukko antoi pojan 2v lahjaksi 300 euroa ja isomummo 1000 euroa.
Meillä ei ihan pojan isomummo anna 1000? jokaiselle lapsenlapsenlapselle, lapsenlapsia on nimittäin yli 50, ja lapsenlapsenlapsia reilut 70. :whistle:

Ja vastaus kysymykseen, ei hävettäis antaa.
ompas sikiävästä porukkaa, omiakin on varmaan 10 ja jokaisella siis 5 lasta.

vieras
joo hävettää jos iso juhla (esim. häät, pyöreät vuodet) siksi mieluummin ostan lahjan joka maksaa 20e mutta ei näytä niin halvalta. eli pikkurahaa ei isoihin juhliin lahjaksi. mutta esim perus synttärilahjaksi ihan sopiva.

Ennen ku oli markat niin se oli ihan passeli synttärilahja raha tuo 20mk mutta nykyään tuntuu jotenkin pieneltä tuo 20e vaikka markoissahan se ois melkeen 120mk!Rahan arvo ja sen taju meni jotenkin täysin euroissa!Mutta kyllä minä annan edelleenkin lahjarahana 20e lapselle se on ihan hyvä summa pienelle =)

pihikö?
No ei hävetä! Olen antanut esim. siskon tytölleni rippilahjaksi 10e ja kummitytölleni rippilahjaksi 20e. Minulle nuo on isoja rahoja, en ole ollut tuohon aikaan töissä joten sitä rahaa ei ole ollut itsellänikään paljoa joten miksi sitä jaella pitkin kyliä ja sit itkeä että ei ole rahaa ostaa ruokaa tms. Mielestäni jokainen antakoon rahaa lahjaksi ihan oman rahatilanteen mukaan.
Jos joku on varakas niin antakoon vaikka sen 100e joka syntymäpäivä, mutta tälläinen kotiäiti ei tollasia rahoja noin vain jakele. Ja minusta se ei tee yhtään huonompaa vierasta kenestäkään vaikka antais lahjaksi vaikka 5e kuin 50e.

ei ja ei. Mutta ihan oikeasti en itse kyllä halua rahalahjoja ja pyrin aina itsekin välttämään ne. annan mieluummin kummilapsillekin lahjakortit kirjakauppaan niin saavat valita kirjan mutta minä valitsen sen että kirjakaupasta jotakin.
mutta pääasiassa pyrin jotakin persoonallista ja saajalleen sopivaa ostamaan.

no en
kyllä rahan arvo on sitten ihan nolla jos 20 euroa ei arvosta. Minä olisin ihan tyytyväinen. pidin nelikymppiset tässä vuosi sitten ja sain 20 euron lahjakortteja, en todellakaan pistänyt pahakseni.

pippuri
Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:
ja jos hävettää niin miksi? :eek:

jos saat 20e rahaa lahjaksi, kiroatko antajan pihiksi sontaläjäksi?
mulla ei sukulaiset ja ystävät merkitse sitä että saa kalliita lahjoja ja rahaa.

olen kotiäiti eikä hävetä antaa niin isoa summaa kuin 20?
jos ei kelpaa niin saa antaa takaisin

Samaa mieltä
En häpeä, eikä hävetä saada rahaa 20e.

Tosin minun rippikouluaikanani jne. oli lahjarahat yleensä 50markkaa (8,4e) tai 100markkaa (16,7e).
Ei ja ei :)

vanha 100 markkaa ja jopa vanha 50 markkaa on ihan sopiva summa lahjaksi.

Yhteistyössä