annat lahjaksi 20e rahaa, hävettääkö?

Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja Kuikelo:
Olen antanut kummipojalleni 20? 9v lahjaksi ja hän totesi, että sai kyllä isovanhemmilta 100?. Mutta kun en ole aikonutkaan muiden kanssa alkaa kilpailla :eek:
Mie oisin ottanu rahan takasi ja pitäny luennon. Ärsyttävä kakara, anteeksi nyt vain.

Synttärilahjaksi tai rippilahjaksi antaisin juuri tuon summan. Valmistujais- tai häälahjaksi OMASTA mielestäni aika pieni raha enkä kehtaisi ainakaan meiän koko porukalta antaa, laittasin 50e. Toisaalta, itse en koskaan arvostele mielessäni lahjan antajaa, joten jos itse saisin tuon 20e, en todellakaan pitäsi pihinä vaan olisin ihan tyytyväinen.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä annan kummipojalle rippilahjaksi lähes 1000e
osaatkos vastata kysymykseenkin?
HEH, joo siis ei ole 20e vähän, tuokin summa on kerätty 15 vuoden aikana, en ole juuri lahjoja ostellut syntymä,nimi, joulu jne vaan laittanut 20 mk - 20e silloin tällöin tilille ja pankki on siihen korkoa maksanut.

no kyl mun mielestä 10e on ihan hyvä just lapselle antaa, varsinki jos se on tarkotettu et lapsi ostaa sil mitä ite haluu. Miehen pojat on ihan innoissaan aina kun saavat vähän rahaa, säästävät itte aina johonkin tiettyyn leluun sit ne rahat.
Ja 20e on kans ihan hyvä raha. mä ainakin oisin tyytyväinen.

Tiheän palstailun kausi
Pakko myöntää, että kun häälahjaksi enolta saimme viiskymppiä, niin mietin jo, että hmm.. eikö sitä nyt satanen yleensä ole tapana laittaa. Sitten muistin, että onkin euroaika (vuosi oli 2002) ja seuraavaksi kauhistelin, että kyllähän 50 EUROA eli 300 markkaa on jo aivan liikaa...

Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
20e lapselle ei ole liian vähän, mutta häälahjaksi antaisin enemmän.
Veljeni antoi 11.v pojalleni 10e lahjaksi. Kieltämättä se tuntui kyllä aika vähältä. Mutta jokainen tyylillään... :| Ja poika oli kuitenkin ihan tyytyväinen.
mutta äiti ei :LOL:
Ei niin... :LOL: mutta parempi sekin, kuin joku liian pieni vaate. ;)

vieras
No en kyllä 120 markkaa kehtais antaa, tuntuu niin pieneltä summalta kun miettii. 50 euroaon sopiva oli juhlatmitkä tapansa, tietty vähän enemmän jos häät tai 50 tai 60 vuotissynttärit

vieras
Siskon pojalle, joka täytti 13 vuotta, annoin 17 euroa, 20 euroa olisi minusta ollut liikaa. Ei lapsia sopisi opettaa niin suurille rahoille. Anoppi aikanaan antoi niin suuria määriä jouluksi ym. muuksi lahjaksi.

mamma80-
ei hävetä!! juuri annoin serkulleni 20 e ylioppilasjuhlissa ja pian on siskoni rippijuhlat, hänelle aattelin kans antaa 20 e. Ei hävetä ollenkaan, raha ei kuitenkaan puissa kasva. Häälahjaksi toki enemmän, 50-60 euroa.

Sanni
Riippuu juhlasta, synttärilahjaksi ei hävetä, mutta hää/rippi/ylioppilaslahjaksi hävettää hivenen. Ja vain siksi kun haluais ite antaa enempi.
Mutta pihinä en pidä jos joku muu antaa. Yleensä jostain syystä sitä "ymmärtäväisempi" muita kohtaan kuin itseään.

Edelleenkään, ei hävetä antaa lahjaa.
Jos mun 20e ei jollekin kelpaa, voin sen ottaa takaisinkin. Enkä taatusti hommaa sille henkilölle enää ikänä mitään.

Enemmän mua hävettäisi jos itse, tai jonku perheeni jäsen alkaisi marmattaa kuinka mitättömän lahjan on saanut.
Se on kuitenkin saatu lahjaksi ja antaja on sen hyvää hyvyyttään antanut. Tärkeämpihän se ajatus kuitenkin on, ja muistaminen, kun lahjan rahallinen arvo...

Yhteistyössä