Anna diagnoosi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja loppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

loppu

Vieras
Olo on karmea. Perjantaina menen lääkäriin.

Oireet:
-hurja väsymys, uupumus, vaikka nukun "täysiä" öitä (pinnallisesti, pätkissä)
-heikotusta, nykyään hyvinkin paljon
-käsien tärinää (heikotusta)
-lihasheikkoutta, varsinkin iltaisin
-huimausta jonkin verran
-palelee hyvin useasti, aina vähän kipeä olo
-särkee niveliä ja ihan kuin luissakin se kipu välillä olisi
-vaikea keskittyä
-välissä vaikea ymmärtää mitä toinen sanoo ja vaikea tuottaa selkeää puhetta, toisinaan
-vaikea kirjoittaa kynällä, tuntuu ettei osaa kirjoittaa, eikä kynä oikein pysy aina kädessä
-molemmissa kyynärtaipeissa oudot muhkurat, joita aristaa, en ole huomannut aiemmin...
-outoa kipua niskassa, korvien takana (niskat ovat kyllä äärimmäisen jumissa)
-vaarattomia lisälyöntejä (rytmihäiriöitä) ollut jo 8 vuotta, tämän kesän aikana lisääntyneet huomattavasti
-kurkkua kuristaa monesti niin hurjasti, tuntuu, että tukehtuu oikeasti (ahdistaa selittämättömästi hyvin monesti)

...olen aina pelännyt kuollakseni syöpää ja olen nyt aivan varma, että se minulla on...en ole ikinä uskonut olevani terve, vaikka olen sitä ollut viimevuosiin asti ainakin, nyt olo on hyvin sairas ja olen varma, että kuolen kohta...itken vain, olen äärettömän ahdistunut ja peloissani...

Elämäntilanteemme on monesti syystä ollut hurjan rankka kolmisen vuotta.

ensin kannattais rauhoittua! ei kannata sairastaa etu käteen mitään....sulla on perjantaina se leuri ja oot paljon viisaampi sitten!!!! nuo oireet voi sopia niin moneen sairauteen tai vaivaan että...mene ja tiedä sitte!!! koita vaan relaksoitua ny!!!

pieniä lapsia?
Kauan huonosti nukuttuja öitä?
tuollaiset oiret saa jo pelkästään sillä että nukkuu parivuotta oikein huonosti, ei juuri liiku ja syöminen on sitä että syödään sillon kun keretään, suklaapatukka.

Alkuperäinen kirjoittaja miu:
voisikohan sinun rankka el'mäntilanne olla syynä ja kärsit nyt psykofyysisistä oireista? ne taas aiheuttavat ahdistusta ja pelkoa lisäten oireilua.

Voihan se olla, en edes yritä kiistää, etteikö mielenterveytenikin olisi lujilla tällä hetkellä...mutta kun olisikin "vain" sitä, eikä oikeasti tappavaa...pelkään imusolmukesyöpää hullunlailla ja ropellan niitä joka päivä ja lamaannun joka patista...nyt siis muhkurat kyynärtaipeissa ja olen aivan varma, että nyt se on sitä, vaikka järki sanoo, että voivat olla vain siitä, että olen viimepäivinä kantanut 8kiloista vauvaa turvaistuimessa aika ahkerasti...huohhhhh...

Mikset ole jo käynyt lääkärissä? Mieleen tulee kaikkea mahdollista MS-taudista ALS:iin. Älä silti mitään arvailuja kuuntele, vaan odota mitä lääkäri sanoo. Noin hurjien oireiden kohdalla näkyy jo varikokeissakin taatusti jotain.

niskoista tulee paljon oireita,kun veri ei pääse kunnolla kiertämään ja hermot on jumissa,vaikuttaa päähän, käsiin, kaikkeen... Ja sit sä ööt varmaan vähän väsy...

Nuo käsien tärinät, huimaus, lihasheikkous, kynän pitelemisen vaikeus, muhkurat kyynärtaipeissa, niskakivut yms voivat johtua hyvinkin siitä, että lihaksesi niska-hartia alueella ovat pahasti jumissa. Sitten nuo kyynärpääjutut voivat myös olla rasituksesta ja lihasjumista, siellä sijaitsevat kohdat joista puhutaan ns. tennis- tai hiirikyynärpäänä kun rasittuu tietyissä työasennoissa ja siten kipeytyy.

Sitten ahdistut noista oireista niin, että saat paniikkioireita kuten tuota rytmihäiriön lisääntymistä ja kurkun kuristuksen tunnetta. Jospa olet vaan todella uupunut ja tarvitset raitista ilmaa ja lepoa sekä hyvää fysioterapeuttia.

Tässä tällainen mahdollisimman positiivinen tulkinta noista kertomistasi oireista :)
Lääkäri sitten kertoo varmaan asian oikean tilan, mutta josko siihen asti voisit miettiä muitakin vaihtoehtoja kuin syöpää. Itse pelkäsin myös samantyylisillä oireilla, että MS tautia ja sain passituksen fysioon....

Alkuperäinen kirjoittaja Muh:
Mikset ole jo käynyt lääkärissä? Mieleen tulee kaikkea mahdollista MS-taudista ALS:iin. Älä silti mitään arvailuja kuuntele, vaan odota mitä lääkäri sanoo. Noin hurjien oireiden kohdalla näkyy jo varikokeissakin taatusti jotain.

HÖPÖ HÖPÖ!!!

Niin siis joo, ei siitä ole kauaa kun viimeksi kävin lääkärissä ja verikokeet ovat olleet aina normaalit...ainoastaan rautavarastot ovat tyhjät ja syön rautaa...kilpirauhasen vajaatoimintaa olen itse epäillyt 2vuotta ja arvot ovat viittailleet piilevään sellaiseen, mutta lääkäri ei ole siitä koskaan välittänyt.

Pieniä lapsia on 6 ja huonosti nukuttuja öitä takana 9vuoden ajan, en liiku enkä juuri ulkoile, syön suht huonosti, koitan tosin aina syödä terveellisesti, mutta eipä se aina toteudu...

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
pieniä lapsia?
Kauan huonosti nukuttuja öitä?
tuollaiset oiret saa jo pelkästään sillä että nukkuu parivuotta oikein huonosti, ei juuri liiku ja syöminen on sitä että syödään sillon kun keretään, suklaapatukka.

niin ja hierojalle kannattaa mennä vaikka vähän maksaakin.

Ei välttämättä. Aika reipas sanavalinta puhua hurjista oireista, tuollaiset oireet saattaisivat liittyä niin moneen voi tosiaan olla vaikka vain ylirasituksesta, elämantilanteesta ja uupumusestakin johtuvia, joten ei nyt maalailla piruja seinälle.

Älä ole huolissasi! arvailen (omasta kokemuksesta) myöskin kilpirauhasta ja niska-hartiaseudun vaivoja. Ne on hoidettavissa olevia vaivoja. Hyvä, että sulla on lääkäri nopeasti!

Alkuperäinen kirjoittaja loppu:
Niin siis joo, ei siitä ole kauaa kun viimeksi kävin lääkärissä ja verikokeet ovat olleet aina normaalit...ainoastaan rautavarastot ovat tyhjät ja syön rautaa...kilpirauhasen vajaatoimintaa olen itse epäillyt 2vuotta ja arvot ovat viittailleet piilevään sellaiseen, mutta lääkäri ei ole siitä koskaan välittänyt.

Pieniä lapsia on 6 ja huonosti nukuttuja öitä takana 9vuoden ajan, en liiku enkä juuri ulkoile, syön suht huonosti, koitan tosin aina syödä terveellisesti, mutta eipä se aina toteudu...

Nyt kun menet lääkäriin vaadi ratkaisuja tämän asian suhteen. Kilppari voi oireilla rajustikin, ilman että labroissa näkyy juuri mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja myy:

Ei välttämättä. Aika reipas sanavalinta puhua hurjista oireista, tuollaiset oireet saattaisivat liittyä niin moneen voi tosiaan olla vaikka vain ylirasituksesta, elämantilanteesta ja uupumusestakin johtuvia, joten ei nyt maalailla piruja seinälle.

näinon

Alkuperäinen kirjoittaja loppu:

Tuossa taisikin tulla syyt noihin oireisiin. Et saa tarpeeksi unta, vaikka nukut niin se ei ole levollista vaan sellasta koiranunta pienten lasten kanssa. Jos ei liiku ja syö huonosti niin valitettavasti se kostautuu ja on vaan väsyneempi ja entistä heikommassa vedossa. Kokemusta on, vaikka vaan kaksi lasta meillä.

Yhteistyössä