Ampuminen raskausaikana, haittaa lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyty86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tyty86

Tunnettu jäsen
28.01.2008
3 491
64
48
Kuopio
Joo eli varmaan tyhmä kysymys..mutta nyt rv 39+5 ja tarkotus olis lähtee kohta ampuu tauluun ja kiekkoja miehen kaa..mietinki että onko niistä kovista pamauksista jotain haittaa lapsen kuulolle? Kun se tuolla massussa on..niin se lapsivesihän varmaan osan pamauksesta vaimentaa..mutta vaimentaako tarpeeks :( ?

Vaimentaa osan, mutta mulle suositeltiin väliin jättämistä loppuvaiheella.
Kävin joskus 30 viikolla ja kyllä alko jylläys kun täräytti ampuen joten lpetin kesken ja annoin olla. olisko ollu rv20 ku alkaa kuulo oleen kehittyny sen verran?

Juu ei saa ampua eikä olla siis ampumapaikoilla.
Poliisitkin siirtyy konttoritöihin laukauksien takia. Eli niistä pamauksista on haittaa vauvan kuulolle. Lapsivesi vaimentaa, mutta ei niin paljoa kun sun kuulosuojaimet.

Älä mene ampumaan, lapsivesi vaimentaa vain 5-30 desibeliä. http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=1&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=%2Fportlet_action%2Fdlehtihakuartikkeli%2Fviewarticle%2Faction&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo80496&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_auth=

itse asiassa kävin jo alkuviikosta ampumassa :ashamed: kunnes tajusin että hitto vauvahan voi kuulla noi jysäykset kun itellä kuulosuojaimet..eli taitaa vissiin parempi olla et jään nyt kotiin :( viimeek vauva kyl alussa monotti menemää jysäyksien tahtii mutta rauhottu sitten..voi piru..huono äiti fiilis tuli heti :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja puukkopiia:
Eikö sitä ampumista nyt voisi keskeyttää synnytyksen ajaksi?

Voi ei se mikään pakko oo..mutta kun tää loppuaika on aika puuduttavaa, niin on mukavaa kun on ees jotain mukavaa tekemistä eikä vaan kotona yksin olla..ei aina jaksa kotihommiakaan ja miulla kamut / sukulaiset kaukana omasta kotoa.. :/

No ihan hyvin voisi, toiset vaan on niin h.elvetin itsekkäitä... ei olla valmiita luopumaan mistään lapsen hyvinvoinnin takia.

lapsellisena, ku kyselin rockkonserteissa käynnistä?? Ettäei voi mitenkään vahingoittaa lapsen kuuloa ja nyt sitte laukaukset vahingoittaa/pelästyttää...niin miten se olikaan sitten??

Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:

No ihan hyvin voisi, toiset vaan on niin h.elvetin itsekkäitä... ei olla valmiita luopumaan mistään lapsen hyvinvoinnin takia.

Just..sehän on hyvä että oot niin epäitsekäs ja tiedät kaikesta kaiken..täydellinen äiti siis! Hienoa että jollakin lapsella sentään on sinunlaisesi äiti!

Alkuperäinen kirjoittaja :
lapsellisena, ku kyselin rockkonserteissa käynnistä?? Ettäei voi mitenkään vahingoittaa lapsen kuuloa ja nyt sitte laukaukset vahingoittaa/pelästyttää...niin miten se olikaan sitten??

Laukaus puolen metrin päässä jysähtää aika pahasti.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Ei kukaan halua ajatella, että kivojen asioiden tekeminen voi vahingoittaa vauvaa. Siis:

rock-konsertissa on kiva käydä -> se ei voi ole vauvalle vaarallista
ampuminen ei ole kivaa -> se voi olla vauvalle vaarallista

Hyvä sääntö: jos sinun pitää/pitäisi itse käyttää kuulosuojaimia niin älä tee kyseistä asiaa raskaanaollessa (vauva alkaa reagoida ääniin rv 24-25 eli sen jälkeen).

Mulle ei ainakaan tosta kuulosta kukaan mitään sanonut. Jokainen osaa sen puolen huolehtia. Enemmän oltiin huolissaan siitä lyijystä jota ampumisessa vapautuu, vaikka ei silmämääräisesti näe.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mulle ei ainakaan tosta kuulosta kukaan mitään sanonut. Jokainen osaa sen puolen huolehtia. Enemmän oltiin huolissaan siitä lyijystä jota ampumisessa vapautuu, vaikka ei silmämääräisesti näe.

Tiedän, että tämä on vanha ketju, mutta nyt olen ihan hoomoilasena... Miten vauvan kuulosta raskausaikana voi huolehtia muuten kuin pysymällä poissa meluisista paikoista?