Ammattisi ja paljonko jää käteen kk:ssa?

  • Viestiketjun aloittaja "Elli"
  • Ensimmäinen viesti
Mua ihan tosi paljon syö kun hoitajat itse sanoo hymyssä suin että parhaina päivinä vois vaikka tehä ilman palkkaa. Kun hoitajat itse ajattelee ja sanoo noin, kuka koskaan tulee sitä palkkaa meille lisää vaatimaan tai nostamaan?
Kaikkihan kuitenkin työtä tekee siksi että siitä saa rahaa!?
Ja minä itse nautin kyllä työstäni, suuresti nautinkin. Mutta en koskaan sitä tekisi jos siitä en korvausta saisi.
Kyllä mäki tykkään työstäni ja joskus on aivan huippuhetkiä eikä siihen tarvi olla mitää isoa juttua, joku pieniki arjesta poikkiava asia voi tuntua isolta. En mäkää kuitenkaan tekisi työtä ilman palkkaa.
 
Ei naurata
Kyllä mäki tykkään työstäni ja joskus on aivan huippuhetkiä eikä siihen tarvi olla mitää isoa juttua, joku pieniki arjesta poikkiava asia voi tuntua isolta. En mäkää kuitenkaan tekisi työtä ilman palkkaa.
Niinpä. Se lämpiminkään kiitos ei maksa mun asuntolainaani tai tuo mulle kaupasta maitoa.
Toki ne taas auttaa jaksamaan päivästä toiseen niitä vaikeimpiakin hetkiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
"Linnea"
[QUOTE="elli";29402564]joo, eihän tää hoitajan palkka mikään loistava ole. Keskimäärin joka toinen viikonloppu töitä. Ei tarvitse miettiä joulu/juhannus/pääsiäis-suunnitelmia kummemmin kun aina on jotain pitkistä pyhistä töissä. Kiire on ja työ on vastuullista. Itsellä lisistä tulee jo 400€ kk/bruttona lisää palkkaa, joten se vähän motivoi. Ja se tietysti on parasta että parhaimpina päivinä tuntuu et voisin tehdä tätä ilmaiseksikin, niin paljon tästä työstä (vanhusten hoidosta) pidän :)[/QUOTE]

Joo-o, hyvä että tuota toitotetaan... Älkää nyt sitten hoitoalalla vaan pyytäkö lisää palkkaa kun voisitte kerta ilmaiseksikin tehdä. Ihan oikeasti, ei tuollaista pidä ääneen sanoa. Kyllä minäkin tykkään työstäni (controller, 2900 € netto) ja monesti se on ihan tosi kivaa, mutta ilmaiseksi en silti sitä tekisi. Tai jos tekisinkin niin en ikinä myöntäisi.
 
"nauris"
Kyllä tästä ketjusta taas huomaa, kuinka Suomessa on pienet tuloerot. Pienellä koulutuksella saa vain noin tonnin vähemmän käteen kuin korkeakoulutetut - tai jopa saman verran!
 
"jaahas"
Olen hämmentynyt näistä luvuista. Siis mä tienasin viime kesänä kesätöissä teollisuudessa n.1600e käteen. Toki, jos olisin vakkari, niin veroprosentti olis isompi, mutta olis kyllä palkkakin.

Ja ihan vakituisesti en lähtis töihin minnekkään mihinkään tehtäviin tolla palkalla todellakaan.
 
"xXx"
Lähihoitaja kahdeksan vuoden työkokemuksella ja näin ollen siis yhdellä kokemuslisällä, kahta vuoroa n. joka toinen vkl töitä. Käteen keskimäärin 1700€.

Ei ole todellakaan palkka mikä motivoi.
 
"putsi"
Oikeesti kauhistelen minäkin noita hoitajien palkkoja!!!
Vaikka tiedostan senkin,että jos ei suomalaiselle työ kuin työ palkalla millä tahansa kelpaa niin tulee joku mamu-thaikku jolla teetetetään sitten nämä hoito ym. työt mitättömällä korvauksella ja tämähän on jo arkea siivousalalla =/
ja itse siis siivousala ja n1500e jää käteen kuukaudessa.
 
miten teillä lähihoitajilla on noin pienet palkat nettona? Mä saan enemmän ja olen valmistunut vuosi sitten, keskimäärin tulee yli 2000 euroa joka kuu.
Peruspalkka on n.2041€ ja siihen kolmivuorotyön lisät bruttona 250-400€. Siitä ku otetaan verot yms. maksut pois niin ei mitenkää voi jäädä yli 2000 euroa.
 
"elli"
siis en nyt OIKEASTI tarkoittanut että tekisin hoitajan työtä ilman palkkaa. Lähinnä oli tarkoitus kertoa, että kuinka paljon pidän työstäni! Ja vaikka työ onkin raskasta toisinaan, en koe etteikö meitä arvosteta. Kotihoidon työntekijänä koen että asiakkaat ja omaiset ovat kiitollisia ja tyytyväsisiä työhömme. Poikkeuksiakin tietysti on, niinkuin jokaisessa työssä.
Myös siivoojan työtä tehneenä voin sanoa että sitä työtä ei arvosteta(pidetään itsestäänselvyytenä ja ala-arvoisena ammattina) ja palkkaus on arvostuksen mukainen eli todella huono. Työ on kuitenkin raskasta.
 
Maatalouslomittaja
Riippuen vähän kuukaudesta mutta keskimäärin jää käteen palkkaa n. 2400€. Enimmillään vähän vajaa 3000€/kk. Peruspalkka jotain 1900€ ja siihen lisät + kilometrikorvaukset.
 

Yhteistyössä