Ammattisi ja paljonko jää käteen kk:ssa?

  • Viestiketjun aloittaja "Elli"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Pirskatti";29402306]Lähinnä toi palkan vähyys, kun miettii minkälaista työ on ja joutuu tekemään öitä ja iltoja. Vastuuta on paljon ja tekee tärkeää työtä, mutta silti palkka jää tonne 2000€ tai alle. Mun mielestä ei vaan oikeen kohtaa palkka ja työnkuva.[/QUOTE]

Joo ei kohtaa ei. Joku iltalisäki on naurettavan pieni.
 
"Pirskatti"
Juu näin olen käsittänyt, että aika pieni on. Ei ole itsellä mitään sen tarkempaa käsitystä alasta, kuin mitä kaverit on kertoneet, ketkä alalla on. Mutta tosiaan, ei oikeen mene mun jakeluun tän alan palkkaus.
 
[QUOTE="Pirskatti";29402318]Juu näin olen käsittänyt, että aika pieni on. Ei ole itsellä mitään sen tarkempaa käsitystä alasta, kuin mitä kaverit on kertoneet, ketkä alalla on. Mutta tosiaan, ei oikeen mene mun jakeluun tän alan palkkaus.[/QUOTE]

Kattoin palkkalaskelmaa ja siinä oli iltalisä 1,88 ja yölisä 5,01.
 
"Pirskatti"
Noi on oikeesti ihan naurettavia summia, saa tehdä hullun lailla töitä, että saa vähän enemmän liksaa. Ja kun niin monella alalla, missä ei vaadita edes koulutusta, saatikka sitten vielä työnkuva huomattavasti löysempi, pääsee samoille liksoille.
 
"elli"
joo, eihän tää hoitajan palkka mikään loistava ole. Keskimäärin joka toinen viikonloppu töitä. Ei tarvitse miettiä joulu/juhannus/pääsiäis-suunnitelmia kummemmin kun aina on jotain pitkistä pyhistä töissä. Kiire on ja työ on vastuullista. Itsellä lisistä tulee jo 400€ kk/bruttona lisää palkkaa, joten se vähän motivoi. Ja se tietysti on parasta että parhaimpina päivinä tuntuu et voisin tehdä tätä ilmaiseksikin, niin paljon tästä työstä (vanhusten hoidosta) pidän :)
 
"Pirskatti"
No joo, ihan älytöntä. Millähän perusteella palkkaus on noin huono. Joutuu näkemään ja tekemään kaikennäköstä, työajat on kehnonlaiset ja arvostus täys nolla.
 
"Pirskatti"
"joo, eihän tää hoitajan palkka mikään loistava ole. Keskimäärin joka toinen viikonloppu töitä. Ei tarvitse miettiä joulu/juhannus/pääsiäis-suunnitelmia kummemmin kun aina on jotain pitkistä pyhistä töissä. Kiire on ja työ on vastuullista. Itsellä lisistä tulee jo 400€ kk/bruttona lisää palkkaa, joten se vähän motivoi. Ja se tietysti on parasta että parhaimpina päivinä tuntuu et voisin tehdä tätä ilmaiseksikin, niin paljon tästä työstä (vanhusten hoidosta) pidän "

No juu, tuohan siinä on, että osaa se olla palkitsevaakin varmasti :)
 
Ei naurata
[QUOTE="elli";29402564]joo, eihän tää hoitajan palkka mikään loistava ole. Keskimäärin joka toinen viikonloppu töitä. Ei tarvitse miettiä joulu/juhannus/pääsiäis-suunnitelmia kummemmin kun aina on jotain pitkistä pyhistä töissä. Kiire on ja työ on vastuullista. Itsellä lisistä tulee jo 400€ kk/bruttona lisää palkkaa, joten se vähän motivoi. Ja se tietysti on parasta että parhaimpina päivinä tuntuu et voisin tehdä tätä ilmaiseksikin, niin paljon tästä työstä (vanhusten hoidosta) pidän :)[/QUOTE]

Mua ihan tosi paljon syö kun hoitajat itse sanoo hymyssä suin että parhaina päivinä vois vaikka tehä ilman palkkaa. Kun hoitajat itse ajattelee ja sanoo noin, kuka koskaan tulee sitä palkkaa meille lisää vaatimaan tai nostamaan?
Kaikkihan kuitenkin työtä tekee siksi että siitä saa rahaa!?
Ja minä itse nautin kyllä työstäni, suuresti nautinkin. Mutta en koskaan sitä tekisi jos siitä en korvausta saisi.
 
  • Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti

Yhteistyössä