Ammattiryhmä, jonka edustajien kanssa ET jostain syystä tule yleensä toimeen? Perusteluja mukaan kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kunhan kyselen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja luokanope:
Pata akka, nimimerkkisi kuuluisi kirjoittaa väliviivalla pata-akka.

Hih!

Minä tunnen varsin mukavia, huumorintajuisia opettajia enkä suuremmin usko yleistyksiin myöskään diplomi-insinöörien osalta. Lääkäreitä on lähipiirissäni jonkin verran ja uskon, että heidän ammatissaan kehittyy hieman sellainen "tietämisen pakko" ja se saattaa olla välttämätöntäkin. Mutta hei... Itse olenkin "avautumaan kykenemätön ymmärtäjä-psykologi" ;) ;) ;) (ja meitäkin on niiiiin monenlaisia, kuten muitakin ammattiryhmiä)

Minä en ainakaan tunnista itseäni tämän ketjun luokanopettaja-kuvauksista. Olen vapaa-ajallani huumorintajuinen, hauska ja joviaali ihminen, en ollenkaan tiukkapipoinen tai sovinnainen. Kummallista panettelua täällä...

Alkuperäinen kirjoittaja luokanope:
Minä en ainakaan tunnista itseäni tämän ketjun luokanopettaja-kuvauksista. Olen vapaa-ajallani huumorintajuinen, hauska ja joviaali ihminen, en ollenkaan tiukkapipoinen tai sovinnainen. Kummallista panettelua täällä...

juu, ap tekee vaan hallaa omalle ammattikunnalleen. lapsellista sanoisin

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olipas typerä kirjoitus... Ensinnäkin:

1. Missä annoin ymmärtää, että tiukkapipot ja sovinnaiset opet ovat "suurin ongelmani"???

2. Olen itse koulutukseltani diplomi-insinööri ja KTM ja hyvin palkatussa, arvostetussa työssä, joten kenenkään ala-asteenopettajan seurassa en tunne mitään alemmuutta, anteeksi nyt vain.

hmm... alan ymmärtää..... *vitsi* :D

niin... meitàkin on monenlaisia ;)

Mie ajattelin just, että nimenomaan opettajat ja diplomi-insinöörit on USEIMMITEN (=lue: ei aina :D ) olleet sitä kastia, jotka tietävät kaiken, mutta joille saa kuitenkin vääntää asiat rautalangasta! Eräässä aikaisemmassa työssäni huomasin heti, että asiakas oli joko opettaja tai DI :laugh: :laugh: .

Toki arvostan molempia ammattikuntia, niinkuin kaikkia muitakin. Edellämainittujen kanssa eivät vain ns. kemiat kohtaa :saint: . En yleensäkään pidä ihmisistä, jotka ylentävät itsensä syystä tai toisesta muiden yläpuolelle (viitaten ko. DI:N + KTM:n kommenttiin) :kieh: .

Nyt on sitten pakko esittàà kysymys: ne jotka tuntevat suurta antipatiaa joitakin ammattikunnan edustajia kohtaan, kertokaahan kuinka monta ko alan ihmistà olette TUNTENEET perustaaksenne oman kàsityksenne?

Nyt on sitten pakko esittàà kysymys: ne jotka tuntevat suurta antipatiaa joitakin ammattikunnan edustajia kohtaan, kertokaahan kuinka monta ko alan ihmistà olette TUNTENEET perustaaksenne oman kàsityksenne?

Diplisnaiset = kolme. Plus esim. palstalla kirjoittelevista diplisnaisista muodostuva mielikuva. Plus kavereiden (hilpeyttä herättävät) kertomukset.

Jaa-aa,mä en oikein tykkää(muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta) oman alani ihmisistä(yhteiskuntatieteellinen koulutus), kun kaikki tuntuu olevan omasta mielestään niiiiin tärkeitä ja oma tutkimus on aivan maata mullistava.. No ei oo, niitä valtaosaa kukaan lue eikä ne tutkimukset mitään saa aikaan.
Mulla on paljon luokanope/erityisopekavereita ja suurin osa on ihan tosi hauskoja ihmisiä!=)
Mut myönnetään et on sinn ekoulutukseen päätyny muutamia ei-niin-miellyttäviä ihmisiäkin, ja jos niiden kaa vaan olisin ollut tekemisissä niin en ehkä tykkäis opeista yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Diplisnaiset = kolme. Plus esim. palstalla kirjoittelevista diplisnaisista muodostuva mielikuva. Plus kavereiden (hilpeyttä herättävät) kertomukset.

kuulunko heidàn joukkoon? ( ihan uteliasuuttani... )

Alkuperäinen kirjoittaja Sihteerikkö ;):
Asianajajat. Kolme kappaletta tunnen + yhden tiedän. Kieroja kieroja ovat. Ja kovia valehtelemaan sekä ajamaan _omaa_ etuaan.

Olen samaa mieltä! Itse olen lakimies (en siis asianajaja, kaksi eri asiaa) ja olen harmikseni huomannut että tuosta ammatikunnasta löytyy aikamoisia tapauksia...Ei tosin kaikki! Mutta mulkerot on enemmistönä:)

Eipä ole onneksi sellaista ryhmää löytynyt. Aina on yksittäisiä henkilöitä,joista ei tykkää tai joita ei jaksa, mutta ei onneksi yleistyksiin asti. Ja nimenomaan SIVIILISSÄ tarkoitan, ammattiroolissa ihan eri juttu.

Onpas täällä kateellista porukkaa! On varmaan katkeraa ollut huomata, ettei ovet auenneetkaan OKL:een, ja nyt sitten opeja panetellaan täällä oikein joukolla. Tai sitten jonkun mamman kultamussukan opettaja ei nyt huomioinutkaan tätä halutulla tavalla.

Jatkakaa vaan, näitä on ihan hupaisaa lukea.

Parturi-kampaajat... Selkäänpuukottajia ja p*skanjauhajia. Kouluaikaan PaKalaisista sanottiinkin,että kaikki parturi-kampaajat on h****a,mutta kaikki h****t ei oo parturi-kampaajia...

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Onpas täällä kateellista porukkaa! On varmaan katkeraa ollut huomata, ettei ovet auenneetkaan OKL:een, ja nyt sitten opeja panetellaan täällä oikein joukolla. Tai sitten jonkun mamman kultamussukan opettaja ei nyt huomioinutkaan tätä halutulla tavalla.

Meikäläisen ammattiryhmää ei ole kukaan viel moittinut :saint: Jännityksel odotan, on varmaan aika tunteita jakava ryhmä kumminkin :D

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:

Meikäläisen ammattiryhmää ei ole kukaan viel moittinut :saint: Jännityksel odotan, on varmaan aika tunteita jakava ryhmä kumminkin :D

Niille haukuille onkin ihan omat ketjut ;) =)

t. kolleega

Niistä laitoksista missä olen opiskellut okl oli kaikkein rasittavin.

Yhteistyössä