Ammattiryhmä, jonka edustajien kanssa ET jostain syystä tule yleensä toimeen? Perusteluja mukaan kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kunhan kyselen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kelan ihmiset kaikki.Mä en ikinä ymmärrä sanaakaan mitä kieltä ne puhuu :( :(

Heheh, sama täällä :kieh: Ja muutenkin, kun tuista puhutaan, niin tuntuu, että ne pitää niistä kiinni kynsin ja hampain, ihan kuin oltaisi niiden kukkaroa tonkimassa |O

Insinöörit! Tietävät joka asiasta jotain .... aaaaghhhhhh kun riipoo hermoja, siivoojat ovat niin perkeleen tympeitä, ja tk:n vastaanotto avustajat jotka tietävät enemmän kuin lääkärit. Ja meidän tk:n hammashoitajat ovat jumalia ylempänä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Cleopatra:
Minusta on erikoista, että jonkun ammatti voisi ns. siviilissä jotenkin vaikuttaa siihen, millaista hänen kanssaan on viettää aikaa. Kaikissa ammateissa on ihmisiä laidasta laitaan.

Taitaa pikemminkin olla niin, että vika on sen toisen osapuolen päässä. Hän ei osaa nähdä toista ihmistä muuna kuin ammattinsa edustajana ja saattaa tuntea tiedostamatonta alemmuutta tai tunnetta siitä, että on esim. opettajan arvioinnin kohteena. Kaiken näkee vain niin, että se vahvistaa omaa ennakko-oletusta.

Opettajissa on myös niitä ap:n ihailemia hurttia huumoria viljeleviä tyyppejä. Ja jos jonkun suurin ongelma ovat tylsät ja sovinnaiset opet, niin pienet ovat murheet, täytyy sanoa.

Olipas typerä kirjoitus... Ensinnäkin:

1. Missä annoin ymmärtää, että tiukkapipot ja sovinnaiset opet ovat "suurin ongelmani"???

2. Olen itse koulutukseltani diplomi-insinööri ja KTM ja hyvin palkatussa, arvostetussa työssä, joten kenenkään ala-asteenopettajan seurassa en tunne mitään alemmuutta, anteeksi nyt vain.

Niin, minun piti kommentoida tuota ap:n vastausta.

Ihmettelen vain hänen hyökkäävää tapaansa kirjoittaa. Siitä tulee sellainen vaikutelma, että hänellä on jotain syvällisempää hampaankolossa opettajia vastaan. Lisäksi tuo toinen kommentti kertoo ainakin minulle, että opettajien tosikkoutta kavahtava ap taitaa ottaa itsensäkin aika vakavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Cleopatra:
Niin, minun piti kommentoida tuota ap:n vastausta.

Ihmettelen vain hänen hyökkäävää tapaansa kirjoittaa. Siitä tulee sellainen vaikutelma, että hänellä on jotain syvällisempää hampaankolossa opettajia vastaan. Lisäksi tuo toinen kommentti kertoo ainakin minulle, että opettajien tosikkoutta kavahtava ap taitaa ottaa itsensäkin aika vakavasti.

Totta, muuten ei aloittaisi tàllaista ketjua (ainakaan nàin tosissaan). Ihmettelen minàkin

Alkuperäinen kirjoittaja Uusioäiti:
Insinöörit! Tietävät joka asiasta jotain .... aaaaghhhhhh kun riipoo hermoja, siivoojat ovat niin perkeleen tympeitä, ja tk:n vastaanotto avustajat jotka tietävät enemmän kuin lääkärit. Ja meidän tk:n hammashoitajat ovat jumalia ylempänä.

Kuten myös perus palstamammat :D

Joo ei kyllä noi portsaritkaan lämmitä, etenkään siinä tavassaan tehdä työtä. Tosin en tiedä onko juuri meidän kaupungin portsareilla jotain ongelmia itsensä kanssa, kun lähiaikoina käynyt kahdessa muussa suuressa kaupungissa yöelämään tutustumassa, niin portsarit olleet aivan eri luokkaa ystävällisyydessään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Myyjät parhaasta päästä. Sellaset jotka tekee loistokauppoja ja ylenee töissään. Sellaset on usein hemmetin hyviä puhumaan paskaa ja on muka aina oikeessa.

Tämä minullakin oli mielessä, sinä ehdit ensin :)

Onkohan minussa jotain kieroutunutta, kun kaikki tuntemani luokanopettajat ovat oikein hauskoja ja huumorintajuisia tyyppejä... Kasvaakohan minunkin sisälläni pieni luokanope kun niin hyvin siinä seurassa viihdyn? Harmi etten osaa pätkääkään laulaa enkä ole muutenkaan luova/taiteellinen, enpä usko että pääsisin OKL:een sisälle :D

Cleopatra taidat olla itse luokanope? Ainakin silti kuulostat... Peesailen ap:tä, jo lapsena ahdisti käydä kavereilla kylässä, joiden äiti oli luokanope. Tuntui että puhuivat siviilissäkin ihan kuin oppilailleen, ihme tärkeilevällä, vähän lässyn lässyn-tyylillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Uusioäiti:

Kuten myös perus palstamammat :D

Mut eihän se mikään ammatti ole :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Psykiatrisen puolen hoitajat ja lääkärit, he harvoin ymmärtävät huumoriani... oikein supertosikkoja koko porukka ja jotenkin vieraantuneet oikeasta elämästä aika tavalla, kun siellä sairaassa maailmassa pyörivät.

Mikä on se oikea elämä, josta kaikki toisenlaisten alojen edustajat aina vieraantuvat ? :saint: :D

Minun ystäväni (sh) oli lasten syöpäosastolla töissä, hän sanoi kerran, että joutuu pakottamaan itsensä ajattelemaan, että suurin osa maailman lapsista on terveitä eikä siis syöpäpotilaita... tätä niin ku tarkoitan :/

Nyt on pakko kysyä että minkälaisella otannalla te näitä yleistyksiä oikein teette? Teillä on pakko olla ihan kamalasti tuttavia jos pystytte sanomaan esim. ettette tule opettajien kanssa siviilissä toimeen. Vau! Kade olen. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Psykiatrisen puolen hoitajat ja lääkärit, he harvoin ymmärtävät huumoriani... oikein supertosikkoja koko porukka ja jotenkin vieraantuneet oikeasta elämästä aika tavalla, kun siellä sairaassa maailmassa pyörivät.

Mikä on se oikea elämä, josta kaikki toisenlaisten alojen edustajat aina vieraantuvat ? :saint: :D

Minun ystäväni (sh) oli lasten syöpäosastolla töissä, hän sanoi kerran, että joutuu pakottamaan itsensä ajattelemaan, että suurin osa maailman lapsista on terveitä eikä siis syöpäpotilaita... tätä niin ku tarkoitan :/

Meitä on monenlaisia ihmisiä ja hoitajia.Kun minä lähden töistä kotiin (olen työssä suljetulla osastolla)niin suljen oven perässäni ja jätän työt työpaikalle.Eivät ne ihmiset parane sillä, että minä heidän kohtaloaan suren vapaa aikanani

No mie olen opiskeluaikoina joutunu luokanopettajaopiskelijoitten kanssa saman puljun käytäviä kuluttamaan, joten kaipa niiltä ajoilta voi jonkinmoisen yleistyksen tehdä... Opettajaopiskelijatytöt oli kyllä yliopiston tytöistä tiukkapipoisinta porukkaa, mutta ymmärtäähän sen kun OKL:n pääsevät vain ne ns. kympin tytöt, jotka on kouluajoista saakka olleet ylisuorittajia ja pinkoja.

Otsikko sanoi, että minkä ammattiryhmän edustajien kanssa ET tule toimeen, siinä ei kait vaadittu tuntemaan kaikkia ammattiryhmiä, vaan se jonka kanssa eniten on eri aaltopituuksilla. Ja toki ei voi tuntea kaikkia maailman saman ammattiryhmän edustajia, mutta kysymys olikin omasta kokemuksesta. Eikös vaan? Ja oma kokemus on aina se oma kokemus ja sit ei voi yleistyksetkään muuksi muuttaa.

Itse tunnen arviolta semmoset kymmenen peruskoulun opettajaa, ja tulen hyvin juttuun, mutta sit taas mun ammattini piirissä usein opettajia pidetään hankalimpina asiakkaina. ;)

Yhteistyössä