Ammatti mihin et ikinä lähtisi

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Minä töissä tehtaassa eikä onneksi pahimmasta päästä.
Itse en suostuisi laivalle hitsariksi,tunget itsesi ahtaisiin putkiin ja siellä jossain koko päivän hitsailet tai halvatun kylmällä laivan kyljellä hitsaamassa.
En mäkään usko, että se olisi "pahaa" työtä. Voisi olla ihan kivaakin. Palkkakin on yleensä hyvä. Mutta vuorotyö ei oo mun juttu, ja olen ehdottomasti asiakaspalvelijatyyppiä, ts. mun on pakko saada tavata jatkuvasti uusia asiakkaita/potilaita työssäni :)
Ööh,mille alalle sä nyt opiskelitkaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Minä töissä tehtaassa eikä onneksi pahimmasta päästä.
Itse en suostuisi laivalle hitsariksi,tunget itsesi ahtaisiin putkiin ja siellä jossain koko päivän hitsailet tai halvatun kylmällä laivan kyljellä hitsaamassa.
En mäkään usko, että se olisi "pahaa" työtä. Voisi olla ihan kivaakin. Palkkakin on yleensä hyvä. Mutta vuorotyö ei oo mun juttu, ja olen ehdottomasti asiakaspalvelijatyyppiä, ts. mun on pakko saada tavata jatkuvasti uusia asiakkaita/potilaita työssäni :)
Ööh,mille alalle sä nyt opiskelitkaan?
Hoitoalalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Minä töissä tehtaassa eikä onneksi pahimmasta päästä.
Itse en suostuisi laivalle hitsariksi,tunget itsesi ahtaisiin putkiin ja siellä jossain koko päivän hitsailet tai halvatun kylmällä laivan kyljellä hitsaamassa.
En mäkään usko, että se olisi "pahaa" työtä. Voisi olla ihan kivaakin. Palkkakin on yleensä hyvä. Mutta vuorotyö ei oo mun juttu, ja olen ehdottomasti asiakaspalvelijatyyppiä, ts. mun on pakko saada tavata jatkuvasti uusia asiakkaita/potilaita työssäni :)
Ööh,mille alalle sä nyt opiskelitkaan?
Hoitoalalle.
Mutta eikö juuri hoitoalalla tehdä paljon vuorotöitä,toki riippuu paikasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja utelias vain:
Minkä takia niin moni ajattelee sh:n ammatin olevan juuri se, mihin ei haluaisi?
Siksi kun kiemurtelen inhosta pelkästään katsoessani sairaalasarjoja. Ihmisen anatomia on iljettävää.

Enkä tykkää tuntemattomista ihmisistä.

Arvostan valtavasti hoitoalaa, mutta en vain kykenisi siihen itse.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Minä töissä tehtaassa eikä onneksi pahimmasta päästä.
Itse en suostuisi laivalle hitsariksi,tunget itsesi ahtaisiin putkiin ja siellä jossain koko päivän hitsailet tai halvatun kylmällä laivan kyljellä hitsaamassa.
En mäkään usko, että se olisi "pahaa" työtä. Voisi olla ihan kivaakin. Palkkakin on yleensä hyvä. Mutta vuorotyö ei oo mun juttu, ja olen ehdottomasti asiakaspalvelijatyyppiä, ts. mun on pakko saada tavata jatkuvasti uusia asiakkaita/potilaita työssäni :)
Mä ollut 18 vuotta tehtaassa ja siitä viimeiset pari vuotta vuorossa.

 
Vaikea sanoa kun on aika vähän yhtään mistään kokemusta. No vähäisen kokemuksen perusteella minusta ei ainakaan hoitoalalle ole.
 
[quote="Bad Virgin]

Mutta eikö juuri hoitoalalla tehdä paljon vuorotöitä,toki riippuu paikasta.
[/quote]

Röntgen- ja sädehoitajista sekä ultraäänihoitajista moni tekee päivätyötä. Olisikohan peräti 50%. Siinä(kin) mielessä hieman poikkeuksellinen hoitoalan ammatti :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja armaselain:
No näitähän riittää, mutta tässä muutamia:

Lehtimyyjä. Asiakkaan kannalta yksi maailman ärsyttävimpiä ammatteja.
Lääkäri. Liian suuri vastuu toisten elämästä.
Asianajaja. En voisi olla objektiivinen puolustusasianajaja, jos kyseessä olisi esim. henkirikos.
Opettaja. En jaksaisi jankata samoja asioita vuodesta toiseen.
Psykiatrinen sairaanhoitaja tai vanginvartija. En vaan jaksaisi henkisesti sellaista työtä.
Turkisliikkeen myyjä. En halua edes koskea turkiksiin.
Se vaan että opettajan työ ei ole samojen asioiden jankkaamista vuodesta toiseen :LOL: :LOL: :LOL:
 
////
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaM:
Kotiäiti! Huh!!
EI SE OLE AMMATTI :kieh:
no esim poliisikouluun hakiessa työkokemukseksi hyväksytään myös kotiäitiys, ja varmaan monessa muussakin tilanteessa (tässä linkki poliisikoulun hakukriteereihin: http://www.polamk.fi/poliisi/poliisioppilaitos/home.nsf/pages/DDB8C733D4D682B7C225730F0037A3EF#Ty%C3%B6kokemus)
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
[quote="Bad Virgin]

Mutta eikö juuri hoitoalalla tehdä paljon vuorotöitä,toki riippuu paikasta.
Röntgen- ja sädehoitajista sekä ultraäänihoitajista moni tekee päivätyötä. Olisikohan peräti 50%. Siinä(kin) mielessä hieman poikkeuksellinen hoitoalan ammatti :)[/quote]

Mä oon haaveillut joskus kätilön hommista.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja utelias vain:
Minkä takia niin moni ajattelee sh:n ammatin olevan juuri se, mihin ei haluaisi?
On paljon ihmisiä, joita yksinkertaisesti kuvottaa kaikki ihmiseritteet. Ihmisiä, jotka pyörtyvät nähdessään verta. Ihmisiä, jotka eivät halua olla palveluammatissa.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No, mites sä sairaanhoitajana kykenet kohtaamaan ihmisen päästä varpaisiin kokonaisvaltaisesti, jos pelkkä päänahka saa sut atomeiks?
Valitsemalla työn sopivalta hoitoalan puolelta. Mua oksettaa kaikki silmiin kohdistuvat toimenpiteet, mutta varsin hyvin pystyin aikoinaan työskentelemään keuhko- ja sydänkirurgisella osastolla.

 
Ina
Sairaanhoitaja, lääkäri tai vanhustenhoitaja. Mä en vois ikinä pistää ketään :ashamed: Näkee jo painajaisia, kun tiistaina pitää neidin kanssa mennä verikokeisiin....

Niin hoitoalalla olen, mutta lasten kanssa teen työni :)
 
Miä
Alkuperäinen kirjoittaja utelias vain:
Minkä takia niin moni ajattelee sh:n ammatin olevan juuri se, mihin ei haluaisi?
Koska en ikinä jaksaisi olla niin loputtoman kärsivällinen, empaattinen ja rauhallinen kuin parhaat hoitsut joita olen nähnyt =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ////:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaM:
Kotiäiti! Huh!!
EI SE OLE AMMATTI :kieh:
no esim poliisikouluun hakiessa työkokemukseksi hyväksytään myös kotiäitiys, ja varmaan monessa muussakin tilanteessa (tässä linkki poliisikoulun hakukriteereihin: http://www.polamk.fi/poliisi/poliisioppilaitos/home.nsf/pages/DDB8C733D4D682B7C225730F0037A3EF#Ty%C3%B6kokemus)
no edelleenkään mä en kotona makaamista koe työksi
 
joku
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
Alkuperäinen kirjoittaja ////:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaM:
Kotiäiti! Huh!!
EI SE OLE AMMATTI :kieh:
no esim poliisikouluun hakiessa työkokemukseksi hyväksytään myös kotiäitiys, ja varmaan monessa muussakin tilanteessa (tässä linkki poliisikoulun hakukriteereihin: http://www.polamk.fi/poliisi/poliisioppilaitos/home.nsf/pages/DDB8C733D4D682B7C225730F0037A3EF#Ty%C3%B6kokemus)
no edelleenkään mä en kotona makaamista koe työksi
harva oikea kotiäiti kuitenkin niin toimii, muutenhan arki ei pyörisi. koskee pikemminkin elämäntapa työttömiä.

 
sairaanhoitaja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No, mites sä sairaanhoitajana kykenet kohtaamaan ihmisen päästä varpaisiin kokonaisvaltaisesti, jos pelkkä päänahka saa sut atomeiks?
Mä en puhunut atomeista mitään...ja ajattelin ei terveen päänahan kohtaamista juuri kampaajan näkökulmasta. Sä luit niinkuin itse halusit!
 

Yhteistyössä