Ammatti mihin et ikinä lähtisi

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Koska en ikinä jaksaisi olla niin loputtoman kärsivällinen, empaattinen ja rauhallinen kuin parhaat hoitsut joita olen nähnyt =)
Nykyään ei enää tarvitse hoitajanakaan olla kärsivällinen, empaattinen tai rauhallinen.

 
utelias vain
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No, mites sä sairaanhoitajana kykenet kohtaamaan ihmisen päästä varpaisiin kokonaisvaltaisesti, jos pelkkä päänahka saa sut atomeiks?
Valitsemalla työn sopivalta hoitoalan puolelta. Mua oksettaa kaikki silmiin kohdistuvat toimenpiteet, mutta varsin hyvin pystyin aikoinaan työskentelemään keuhko- ja sydänkirurgisella osastolla.
Kyllä minä ymmärrän, että sh:n ammatti ei sovi kaikille. Olin vain utelias tietämään, mitä ajatuksia on aiheesta, niillä jotka eivät missään nimessä halua olla kyseisessä ammatissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
en tiedà sen ammatin nimikettà,mutta... se joka ompelee imisruumiin kookoon esim pahan onnettomuuden jàljiltà. nyt tarkoitan kuolleen ihmisen laittamista ihmisennàkòisenà ruumisarkkuun
Ei sitä kroppaa ommella kokoon. Huonossa kunnossa oleva kroppa laitetaan valkoisessa pussissa arkkuun ja pussin päälle levitetään kuolinpaita.
Muuten vain kasvot puhdistetaan ja muu jää peiton alle. :/

 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Mä oon haaveillut joskus kätilön hommista.
Mä haaveilen edelleenkin. Eikä siitä ole montaa viikkoa, kun olin 100% varma että laitan hakupaperit sh-kätilön koulutukseen.
Mutta tässä iässä (hih :D ) mietin myös sitä käytännön puolta: kätilö tekee yövuorojakin ja vastuu on todella suuri. Röntgenhoitajille on töitä, palkka on ihan jees, saa valita päivä- ja vuorotyön välillä, harvemmin on suoranaisesti vastuussa ihmishengestä, ja ala kehittyy koko ajan eli siinä saa/pitää itsekin kehittyä. Kutsumuksesta viis, ajattelen tätä alavalintaa enemmänkin järjellä kuin sydämellä :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
en tiedà sen ammatin nimikettà,mutta... se joka ompelee imisruumiin kookoon esim pahan onnettomuuden jàljiltà. nyt tarkoitan kuolleen ihmisen laittamista ihmisennàkòisenà ruumisarkkuun
Obduktiopreparaattori. Obduktioprep. siis valmistelee ruumiin patologille, punnitsee elimet yms.
Hautaustoimiston työntekijät laittaa ruumit arkkuihin.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja utelias vain:
Kyllä minä ymmärrän, että sh:n ammatti ei sovi kaikille. Olin vain utelias tietämään, mitä ajatuksia on aiheesta, niillä jotka eivät missään nimessä halua olla kyseisessä ammatissa.
Okei...sekoitin sut tohon vieraaseen, joka ihmetteli, miten voi olla sairaanhoitaja, jos ei kestä ihmisten päänahkaongelmia.

 
Miä
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Nykyään ei enää tarvitse hoitajanakaan olla kärsivällinen, empaattinen tai rauhallinen.
Niinpä :snotty: Nähtyäni kummatkin ääripäät hoitajista miä tajusin välittömästi että miusta ei ole tuohon. Jos miä olen jotain niin haluan olla hyvä, hyvää hoitsua miusta ei tällä luonteella tule. Muuten hieno ammatti =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
en tiedà sen ammatin nimikettà,mutta... se joka ompelee imisruumiin kookoon esim pahan onnettomuuden jàljiltà. nyt tarkoitan kuolleen ihmisen laittamista ihmisennàkòisenà ruumisarkkuun
Obduktiopreparaattori. Obduktioprep. siis valmistelee ruumiin patologille, punnitsee elimet yms.
Hautaustoimiston työntekijät laittaa ruumit arkkuihin.
niinkò, voi olla. tarkoitin kuitenkin sità joka ompelee ihmisen jollain tavoin kasaan. ei kai ne sità hautaustomiston puolesta tee? mutta en todellakaan tiedà
 
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
Alkuperäinen kirjoittaja ////:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaM:
Kotiäiti! Huh!!
EI SE OLE AMMATTI :kieh:
no esim poliisikouluun hakiessa työkokemukseksi hyväksytään myös kotiäitiys, ja varmaan monessa muussakin tilanteessa (tässä linkki poliisikoulun hakukriteereihin: http://www.polamk.fi/poliisi/poliisioppilaitos/home.nsf/pages/DDB8C733D4D682B7C225730F0037A3EF#Ty%C3%B6kokemus)
no edelleenkään mä en kotona makaamista koe työksi
harva oikea kotiäiti kuitenkin niin toimii, muutenhan arki ei pyörisi. koskee pikemminkin elämäntapa työttömiä.
arjen pyörittäminen ei ole työtä
 
Alkuperäinen kirjoittaja HraHuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
en tiedà sen ammatin nimikettà,mutta... se joka ompelee imisruumiin kookoon esim pahan onnettomuuden jàljiltà. nyt tarkoitan kuolleen ihmisen laittamista ihmisennàkòisenà ruumisarkkuun
Ei sitä kroppaa ommella kokoon. Huonossa kunnossa oleva kroppa laitetaan valkoisessa pussissa arkkuun ja pussin päälle levitetään kuolinpaita.
Muuten vain kasvot puhdistetaan ja muu jää peiton alle. :/
tàllà taitaa olla eri kàytàntò
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Mä oon haaveillut joskus kätilön hommista.
Mä haaveilen edelleenkin. Eikä siitä ole montaa viikkoa, kun olin 100% varma että laitan hakupaperit sh-kätilön koulutukseen.
Mutta tässä iässä (hih :D ) mietin myös sitä käytännön puolta: kätilö tekee yövuorojakin ja vastuu on todella suuri. Röntgenhoitajille on töitä, palkka on ihan jees, saa valita päivä- ja vuorotyön välillä, harvemmin on suoranaisesti vastuussa ihmishengestä, ja ala kehittyy koko ajan eli siinä saa/pitää itsekin kehittyä. Kutsumuksesta viis, ajattelen tätä alavalintaa enemmänkin järjellä kuin sydämellä :)
Mulle taas se vuorotyö tuo kivaa vaihtelua tai mä olen vaan niin tottunut niihin,tosin yövuoroja en ole ikinä tehnyt. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Mulle taas se vuorotyö tuo kivaa vaihtelua tai mä olen vaan niin tottunut niihin,tosin yövuoroja en ole ikinä tehnyt. =)
Palkanlisäystä se toisi, mutta arjen järjestäminen menisi ihan liian hankalaksi. Kuka on lasten kanssa, jos äidillä on yövuoro ja isäkin tulee töistä vasta kahden-kolmen maissa aamuyöllä? :/
 
vieras
Never say never, mutta tulee mieleen vessojen tms. likaisten tilojen siivooja ja kaupan kassa. Sosiaalityöntekijäkään en välittäisi olla. Enkä psykiatrinen sairaanhoitaja, sh leikkaussalissa. Teurastaja. Patologi. Muita en keksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
en tiedà sen ammatin nimikettà,mutta... se joka ompelee imisruumiin kookoon esim pahan onnettomuuden jàljiltà. nyt tarkoitan kuolleen ihmisen laittamista ihmisennàkòisenà ruumisarkkuun
Obduktiopreparaattori. Obduktioprep. siis valmistelee ruumiin patologille, punnitsee elimet yms.
Hautaustoimiston työntekijät laittaa ruumit arkkuihin.
niinkò, voi olla. tarkoitin kuitenkin sità joka ompelee ihmisen jollain tavoin kasaan. ei kai ne sità hautaustomiston puolesta tee? mutta en todellakaan tiedà
Eri maissa voi olla eri käytäntöjä näiden asioiden suhteen. Jos ruumiinavausta tehdessä nähdään selvästi jotain sellaista, joka voidaan siinä samalla "ommella kokoon" se tehdään ja tämän tekee obduk.prep.. Pyritään siis luonnollisuuteen tässäkin asiassa.
En tosin tiedä, lähteekö kaikki onnettomuuksien uhrit avauksiin, mutta hautaustoimistossa ei tehdä kyllä mitään parsimisia, ainakaan kovin suuressa mittakaavassa. Ja jos ruumis on pahoin silpoontunut, niin yleensä se tosiaan laitetaan arkkuun sellaisenaan ja luonnollisesti ei ole avointa arkkua hautajaisissa.
 
sh-th
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Koska en ikinä jaksaisi olla niin loputtoman kärsivällinen, empaattinen ja rauhallinen kuin parhaat hoitsut joita olen nähnyt =)
Nykyään ei enää tarvitse hoitajanakaan olla kärsivällinen, empaattinen tai rauhallinen.
Kyllä siitä etua on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja HraHuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
en tiedà sen ammatin nimikettà,mutta... se joka ompelee imisruumiin kookoon esim pahan onnettomuuden jàljiltà. nyt tarkoitan kuolleen ihmisen laittamista ihmisennàkòisenà ruumisarkkuun
Ei sitä kroppaa ommella kokoon. Huonossa kunnossa oleva kroppa laitetaan valkoisessa pussissa arkkuun ja pussin päälle levitetään kuolinpaita.
Muuten vain kasvot puhdistetaan ja muu jää peiton alle. :/
tàllà taitaa olla eri kàytàntò
Eri uskontokunnilla on omat käytäntönsä. Ilmeisesti asut Italiassa joten katolilaiset hoitavat asian tavallaan.

 
jep
Yläasteen opettaja, ei vaan kestäisi hermo. Poliisiakaan minusta ei tulisi, ei jaksais sitä asiakaskuntaa.

Mua ei sh:na ällötä esim. avanne, suoli, yms jutut, mut kaikki silmiin liittyvä on kyllä karmivaa.
 

Yhteistyössä