Ambulanssilla vai millä

• Viestiketjun aloittaja Piipaa
  • Ensimmäinen viesti
ite lähsin tasan 00.00 huristeleen taksilla synnyttään hirveiden supistusten kera..taxilasku tuli jälkeenpäin kotiin ku se taxi heppu kävi vastaanotosta jonkun paperin hakemassa

tämä kannattaa ottaa huomioon
ambulanssi ei ota kyytiin jos ei katso sitä tarpeellisesksi. jos ne käy kotona ja toteaa että voit mennä taksilla, ne ei ota kyytiin vaan käskee mennä taksilla ja siinä tapauksessa saat laskun sekä ambulanssilta että taksilta

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jgf:
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
Kaippa siitä ambulanssista lasku sitten perästä tulee jos katsovat että kyyti ei ole välttämätön.
Mutta eipä siinä kai muuta vaihtoehtoa ole. Itse kyllä pitäisin rahaa sen verran sivussa että voi taksin tilata. Vaikea uskoa ettei onnistuisi.
No tuleehan siitä ambulansista lasku vaikka olisikin välttämätön. Luulitko että se on ilmasta kyytiä? Tosin halvempaa se on kuin taxilla...
No ei ole. jos saa Kelakorvauksen taksikyydistä, niin omavastuu on sama, kuin ambulanssissa.

lalla
Alkuperäinen kirjoittaja jgf:
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
Kaippa siitä ambulanssista lasku sitten perästä tulee jos katsovat että kyyti ei ole välttämätön.
Mutta eipä siinä kai muuta vaihtoehtoa ole. Itse kyllä pitäisin rahaa sen verran sivussa että voi taksin tilata. Vaikea uskoa ettei onnistuisi.
No tuleehan siitä ambulansista lasku vaikka olisikin välttämätön. Luulitko että se on ilmasta kyytiä? Tosin halvempaa se on kuin taxilla...
Samanhintaista. Taksissa omavastuu on sama kuin ambulanssissa.

huhuh
kylläpäs täälä on ilkeitä ihmisiä... vai että tuloraja lasten teolle... just joo !! kyllä sillä lanssilla voi mennä käymään aivan hyvin jos ei muuta kyytiä ole :) onnea odotukseen <3

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli sen takia, että sinä et viitsi hoitaa raha-asioita kuntoon ajoissa joku muu voi mahdollisesti jäädä ilman elintärkeää ambulanssikyytiä?

Voisitkohan järjestää tilillesi tai vaikka käteisenä kotiin jemmaan sopivan summan, jolla pääset taksilla ajelemaan tarpeen vaatiessa?

Itse nostin jo hyvissä ajoin setelin kukkaroon sitä varten, että jos joudun yksin taksilla menemään ja on kiire ja tuskainen olo, voi vaan antaa setelin kuskille eikä tartte pankkikorttikuittia allekirjottaa.
Peesi.
Mua oikeasti kiukuttaa miten jotkut voi edes miettiä menevänsä ambulanssilla synnyttämään mikäli kyse ei todella ole muusta kuin supistuksista eikä mitään esim. perätilavauvaa ole todettu.
Ja oikeasti ihmettelen miten ap pärjää sitten kun lapsi syntyy kun ei perkele edes synnyttämään ole rahaa mennä muulla kuin ambulanssilla.

UGH
Alkuperäinen kirjoittaja huhuh:
kylläpäs täälä on ilkeitä ihmisiä... vai että tuloraja lasten teolle... just joo !! kyllä sillä lanssilla voi mennä käymään aivan hyvin jos ei muuta kyytiä ole :) onnea odotukseen <3
Ja sitten sinä itket täällä kun lapsesi jää vaille kyytiä ja hoitoa kun sossuelätit ajelevat huvikseen lanssilla. Joku roti pitää olla, se EI ole taksi.

On se ihme, jos ei yhdeksän kuukauden aikana saa sen vertaa säästöön, että taksiin ois varaa.

mä vaan
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Ambulanssi on tarkoitettu hätätapauksia varten. Rahattomuus ei ole sellainen. Kela korvaa taksimatkan, joten siitä jää maksettavaksi vain omavastuu, kuten myös ambulanssikuljetuksesta.
Kela korvaa taximatkan taxikuittia vastaa,jonka maksat ensin KOKONAAN itse,
näin ainakin meillä..ei meillä pääse pelkällä omavastuuosuudella kyytiin

Ambulanssit eivät kyllä todellakaan ole sitä varten, että niillä voi ajella, jos ei muuta kyytiä ole. Ambulanssin käytölle täytyy olla aivan muunlainen peruste. Sillä aikaa, kun joku ajelee ambulanssilla vain siksi, että ei muuta kyytiä ole, voi joku kuolla sen takia, että apu viivästyy.

plörö
No en minäkään nyt tulorajaa laittaisi mutta ehkäpä selkeä järjen käyttö;) kyllä 9kk aikana varmasti saa sen taxirahan kasaan jos haluaa

mä vaan
Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Ambulanssi on tarkoitettu hätätapauksia varten. Rahattomuus ei ole sellainen. Kela korvaa taksimatkan, joten siitä jää maksettavaksi vain omavastuu, kuten myös ambulanssikuljetuksesta.
Kela korvaa taximatkan taxikuittia vastaa,jonka maksat ensin KOKONAAN itse,
näin ainakin meillä..ei meillä pääse pelkällä omavastuuosuudella kyytiin
Ja ambulanssista taas saat suoraan vain sen omavastuuosuuden maksettavaksi;)

Mä taistelin hätäkeskuksen kanssa tästä asiasta kun toiseks nuorinta lähdin tekee. Yritti et kysy naapuria tai soita taksi. Onneksi laittoi sitten sen ambulanssin tulemaan, mulla kun oli just kaikki rahat menny kahden lapsen lääkkeisiin enkä tuntenut naapureitani.

Kiva lasku olisi tullut auton pesusta jos olisin taksiin mennyt, sillä se muksu syntyi ambulanssiin, 3 kilsan matkan jälkeen. Ambulanssi maksaa aina ja joka tapauksessa sen 9.25e eli sairasmatkojen omavastuun.

vieras
meiltä on täältä kans reilut 200kilsaa synnärille. just olen alkanu miettii itekin sitä että paljonko taksiin menee. meilläpäin ainakin se maksetaan ensin ite, ja sit haetaan korvauksia. mua vähän pelottaa sitte taas se että jos kylän ainut taksimies ei ookkaan ajossa sillon, niin kävellenköhän pitäis sit synnyttää lähteä? :D

näin meillä
Taksikuski voi hakea sairaalan luukulta lapun millä asiakas saa kyydityksen suoraan omavastuuhintaan. Jos taksissa ei ole suoravelotussopimusta Kelan kanssa. On vain sitten kuskin viitseliäisyydestä kiinni, vaivautuuko hakemaan sen todistuksen taksikyydin tarpeellisuudesta.

ttt
rahat jemmaan taksimatkaa varten. jouduthan sinä maksamaan sairaalalaskunkin ja se on ihan eri suuruusluokkaa verrattuna tuohon kyytimaksun omavastuuseen.
ja ambulanssin saa vain perustellusta syystä, koska useimmilla paikkakunnilla on vain se yksi ja ainut ambulanssi olemassa.
jos taksissa tai omassa autossa tulee ongelmaa, voi matkalla soittaa 112, niin lähettävät sairaankuljetuksen tulemaan vastaan.
kannattaa laittaa taksin ja miksi ei oman auton penkillekin reilusti muovia, pyyhkeitä ym. peun alle, jos sattuu lapsivedet lorahtamaan.

ttt
Alkuperäinen kirjoittaja ttt:
rahat jemmaan taksimatkaa varten. jouduthan sinä maksamaan sairaalalaskunkin ja se on ihan eri suuruusluokkaa verrattuna tuohon kyytimaksun omavastuuseen.
ja ambulanssin saa vain perustellusta syystä, koska useimmilla paikkakunnilla on vain se yksi ja ainut ambulanssi olemassa.
jos taksissa tai omassa autossa tulee ongelmaa, voi matkalla soittaa 112, niin lähettävät sairaankuljetuksen tulemaan vastaan.
kannattaa laittaa taksin ja miksi ei oman auton penkillekin reilusti muovia, pyyhkeitä ym. peun alle, jos sattuu lapsivedet lorahtamaan.
"pepun alle" ... piti kirjoittamani...

joooo
Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:
Taksikuski voi hakea sairaalan luukulta lapun millä asiakas saa kyydityksen suoraan omavastuuhintaan. Jos taksissa ei ole suoravelotussopimusta Kelan kanssa. On vain sitten kuskin viitseliäisyydestä kiinni, vaivautuuko hakemaan sen todistuksen taksikyydin tarpeellisuudesta.
Ei meilläpäin ainakaan toimita näin:(
Taitaa olla paikkakuntakohtaista siis tämäkin.
Todellakin joudut koko matkan ensin maksamaan ja itse laittamaan laput kelaan ja sieltä sitten joskus saat sen erotuksen takaisin.

rahatuppo kouraan ja menoksi
Alkuperäinen kirjoittaja entä:
Eikö sitä taksimaksua saa laskulle? Siis että taksikuski kirjoittaisi laskun?
Taitaa aika harvassa kylässä sitä laskullekaan antaa
onhan sitä kuitenkin sen 9kk aikaa säästää rahaa

Yhteistyössä