Ambulanssilla vai millä

• Viestiketjun aloittaja Piipaa
  • Ensimmäinen viesti
Piipaa
Kela tosiaan korvaa kun menee synnyttämään. Mutta puhuinkin nyt tälläisistä tapauksista jossa jostain syystä joutuu lähtemään esim yöllä käymään sairaalassa. Eihän sitä aina voi tietää jääkö sinne vai onko kaikki kuitenkin kunnossa ja pääsee kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Syvä-Huokaus:
SE OMAVASTUU ON TAKSISSA 9.20?! Olisko pitäny ihan jättää vaikka seksi väliin jos nyt tämä ongelma on ihan todellinen..
Taksikyyti täytyy maksaa kokonaisuudessaan ensin kuskille, ja sitten myöhemmin Kela maksaa ne omavastuun jälkeen jäävät rahat takaisin.

v
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
Kaippa siitä ambulanssista lasku sitten perästä tulee jos katsovat että kyyti ei ole välttämätön.
Mutta eipä siinä kai muuta vaihtoehtoa ole. Itse kyllä pitäisin rahaa sen verran sivussa että voi taksin tilata. Vaikea uskoa ettei onnistuisi.
no ambulanssista tulee lasku vaikka olisit viimeisellä matkalla.
mistä sinulla tuommoinen käsitys on ettei ambulanssi maksa jos kyyti ei "välttämätön"?se maksaa vaikka kävisivät vain kotona hoitamassa

::::..
Minä maksoin taksissa omavastuun, pyysin synnäriltä todistuksen ja vein taksiasemalle. Kuljettaja haki korvauksen kelasta. Ja olin varannut lähemmäs sata euroa taksia varten jo etukäteen.. Taksimatka maksoi melkein 90e, mut onneks oli toi omavastuu-jutska, mistä en silloin kyllä tiennyt...

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Piipaa:
Kela tosiaan korvaa kun menee synnyttämään. Mutta puhuinkin nyt tälläisistä tapauksista jossa jostain syystä joutuu lähtemään esim yöllä käymään sairaalassa. Eihän sitä aina voi tietää jääkö sinne vai onko kaikki kuitenkin kunnossa ja pääsee kotiin.
silti korvataan. jos olet soittanut ja ovat pyytäneet näytille, kirjoittavat lapun

gngc
Alkuperäinen kirjoittaja jgf:
Kaippa siitä ambulanssista lasku sitten perästä tulee jos katsovat että kyyti ei ole välttämätön.
Mutta eipä siinä kai muuta vaihtoehtoa ole. Itse kyllä pitäisin rahaa sen verran sivussa että voi taksin tilata. Vaikea uskoa ettei onnistuisi.
No tuleehan siitä ambulansista lasku vaikka olisikin välttämätön. Luulitko että se on ilmasta kyytiä? Tosin halvempaa se on kuin taxilla...
Ei mulle tullut laskua kun jouduin ambulanssikyydillä menemään sairaalaan.
Pelkkä sairaalamaksu.
No sit siin on käynyt joku moka. Ambulanssa lasku tulee suoraan ambulanssi firmalta (nehän on yksityisiä)

v
No tuleehan siitä ambulansista lasku vaikka olisikin välttämätön. Luulitko että se on ilmasta kyytiä? Tosin halvempaa se on kuin taxilla...
Pelkkä sairaalamaksu.
kyllä se sieltä vielä tulee

brum brum
Juu,yöllä taksilla ajaminen ei ole mitään halpaa lystiä!eikö miehesi voi viedä sinua jos tulee lähtö?tai vaikka vain "turha käynti".Itse ainakin olen varautunut siihen,että jos yöllä tulee lähtö niin miehen kyydissä tai jos kiirus tulee nii ambulanssilla.Päivällä tilanne onkin toinen kun mieheni on töissä..mutta toki lapselle täytyy saada hoitaja silloinkin,että eiköhän se lapsenlikka nakkaa minut jos niikseen tulee!

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Pelkkä sairaalamaksu.
kyllä se sieltä vielä tulee
Ei tule. Yli vuosi aikaa tapauksesta ja erikseen varmistin tuleeko lasku. Vastaus oli että ei tule, koska ensihoitajat arvioivat tilanteen ja päättivät minut viedä.

Kaikenlaiseen kummaan ihmiset sita ambulanssia kayttavatkin. Serkkupoika joka laakariksi opiskelee ja oli just ensiapuasemalla tekemassa osuuttaan kertoili kuinka keskella yota tuli mies ambulanssilla kun 'kurkku oli kipea'. :headwall:

jaah
Mites minä, tilaanko taksin vain ambulanssin, matkaa sairaalaan 175km ja jokainen voi päässään kuvitella taksimaksun tuolle matkalle jos se vielä pitää takaisinkin maksaa (jos turha reissu ), eipä taida tämän perheen tuloista saada sen vertaa sivuun "varalta" ...

vieras
Eli sen takia, että sinä et viitsi hoitaa raha-asioita kuntoon ajoissa joku muu voi mahdollisesti jäädä ilman elintärkeää ambulanssikyytiä?

Voisitkohan järjestää tilillesi tai vaikka käteisenä kotiin jemmaan sopivan summan, jolla pääset taksilla ajelemaan tarpeen vaatiessa?

Itse nostin jo hyvissä ajoin setelin kukkaroon sitä varten, että jos joudun yksin taksilla menemään ja on kiire ja tuskainen olo, voi vaan antaa setelin kuskille eikä tartte pankkikorttikuittia allekirjottaa.

kiire
ensinnäkin jos on ennenaikainen synnytys ei kannata sairaalaan lähtä muulla kuin ambulanssilla jos jotain sattuu ni on kuitenkin osaavat ihmiset siinä lähellä!mä en lähtis enään itse synnyttämään muulla kun ambulanssin kyydillä,en taksilla enkä omalla autolla!!

Alkuperäinen kirjoittaja jaah:
Mites minä, tilaanko taksin vain ambulanssin, matkaa sairaalaan 175km ja jokainen voi päässään kuvitella taksimaksun tuolle matkalle jos se vielä pitää takaisinkin maksaa (jos turha reissu ), eipä taida tämän perheen tuloista saada sen vertaa sivuun "varalta" ...
Taksin. Jos soitat synnärille ja he arvioivat, että on tultava niin matka kyllä korvataan.

minä vaan
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja jaah:
Taksin. Jos soitat synnärille ja he arvioivat, että on tultava niin matka kyllä korvataan.
mä en ainakaan uskaltais taksilla lähtä niin pitkän matkan takaa!mulla matkaa 100km ja aina ampparilla menny eikä aina edes olla perille päästy ku on jo vauva syntynyt,et mieluummin synnyttää amppariin ku taksiin..että näin!

vieras
Menin taksilla sairaalaan synnyttämään koska mies oli neljänsadankilsan päässä ja en saanut mitään muutakaan kyytiä. Taksi maksoi reilu 9e jonka siis itse maksoin heti ja taksikuski kävi sisältä joltain kätilöltä hakemassa allekirjoituksen kelakorvausta varten. Ja jos ei ois tarvinnu sairaalaan jäädä, niin olisin saanu samaan hintaan taksikyydin kotiin.

Yhteistyössä