Amazonas carry baby

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauva pussiin:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauva pussiin:)

Vieras
Kellään kokemuksia tästä kantopussista tai muista yhdistelmäkantopusseista, onko niitä/ mikä olisi paras, mukavin ja kätevin tapa kantaa vauvaa? Sekä lapselle että kantajalle? Reppu, liina, pussi?

Kiitos tietäjille etukäteen kokemuksista ja mielipiteistä, saa suositella suosikkia.

Moi.
Me ostettiin onnenhuumassa laitokselta kotiutumisen jälkeen Premax babybag kantopussi... Maksoi huimat 67€ ja pari kertaa kokeiltiin tyttöä siinä kantaa, mutta tosi epäkäytännöllinen oli, ihan vastasyntynyt oli liian pieni sinne pussiin ja sitten taas kun vähän kasvoi niin ei tykännyt olla kehtoasennossa.
Kantoliina on ihan ykkönen kyllä, sen sain sitten serkulta ja sitä tulee kyllä useasti käytettyä, kyseinen liina on joku vauvalehden tilaajalahja vuodelta jotain, mutta hyvin toimii meillä ja sidontana kietaisuristi2. Alkuunhan nuo sidonnat on ihan hepreaa, mutta www.kantoliinakanava.fi on tosi hyvät kuvalliset ohjeet, pari kertaa kun tekee kuvista katsoen niin kohta se menee jo ihan automatic.
Liinaa siis suosittelen lämpimästi.

mutta eikös lapsen saa pussiinkin eri asentoihin ja yhdistelmäpussiin nimenomaan?

Kaikki eivät tietenkään viihdy, mutta mustakin olisi kiva kuulla, miten ovat toimineet. En viitsisi pelata pitkien liinojen ja solmujen kanssa, jos ilmankin voi olla :)

Mulla oli tuo mutta en kauheasti tykännyt. Musta sen päälle virittely oli vähintään yhtä hankalaa kuin pitkän liinan, vaikeampaakin kun mulla alkaa olla jo aika monen vuoden kokemusta pitkällä kantamisesta :) Minä olen tykännyt kantopussista, itselläni on Peanut Shell mutta vastaavia on muitakin. Myös rengasliinaa on paljon kehuttu, siitä mulla ei ole kokemusta.

Mukavin ja ergonomisin on toki pitkä liina, ei siitä mihinkään pääse. Kantopussilla paino kohdistuu vain toiselle puolelle ja kyllähän se ennen pitkää alkaa tuntua. Mutta kyllä musta tuo kantopussi on ollut kanssa tosi helppo ja siinä olen onnistunut imettämäänkin, pitkällä liinalla en ole sitä koskaan oppinut.

Saanhan osallistua näin keskusteluun, jos muitakin kiinnostaa sama aihe :)

Harkitsen itse yhdistelmäliinan / pussin ostoa, joko Amazonas carry Baby tai Ticotti. Jälkimmäisessä tuottaa vaikeuksia koon valinta netissä, jälleenmyyjiä etsin vasta, jotta pääsisi sovittelemaankin. Muiden kokemukset olisivat hyviä. Siis saanko pyytää: kokemuksia noista pusseista? ja käsitinkö väärin, että lapsen saa kyllä kahteen pussiin eri asentoihin - siis aika paljon yhteistä peruskantoliinojen kanssa?

Ja edellisestä: onko tosiaan noin, että yhdistelmäpussikin rasittaa toispuoleisesti? Eikö sen nimenomaan saa molemmille harteille: toisen pussin toiselle ja toisen ristiin toiselle? Näyttäisi kuvien perusteella hyvältä, mutta eikö menekään näin?

http://www.pientenparhaaksi.fi/product_details.php?p=56

Kiitos ja anteeks tuppautuminen :)

Joo kyllähän tuo yhdistelmäpussi pitäisi jakaa painoa tasaisemmin, itse en vaan koskaan saanut sitä toimimaan niin. Mulla ainakin oli se ongelma että kun viritin toisen lenkin ensin ja sain sen suoraksi niin sitten kun laitoin toisen se edellinen meni ihan ruttuun. Eli olisin tarvinnut aina avustajan saadakseni sen fiksusti päälle. Mutta vika voi hyvin olla käyttäjässäkin.

Kyllä noita kantopusseja voi käyttää useammassa asennossa, ihan vastasyntyneen voi laittaa kehtosidontaan (omat vauvani eivät tästä ole kyllä kauheasti perustaneet), vähän isompaa (muistaakseni n. 4 kk ->) voi kantaa kengurusidonnassa kasvot eteenpäin ja n. 6 kk iästä lonkalla. Lonkallehan voi sitten nostaa vaikka kuinka ison lapsen, itse olen omaa kantopussia käyttänyt ulkomaanmatkoilla paljonkin, esim. lentokentillä kun rattat on pitänyt antaa pois. Nämä siis yhdellä pussilla, tuolla yhdistelmällähän voi sitten laittaa ristisidontaankin.

ootte tosi hyviä! Ja kiitos myös toiselle kiinnostuneelle, samat miellä on mielessä. Kantoliinoista löytyykin tietoa vaikka kuinka, mutta näistä pusseista ja varsinkin yhdistelmistä ei juuri mitään, joten kiitos kaunis. Ja lisääkin saa tulla. Harkitsen erilaisia kantovälineitä, kun aikaa on lapsen syntymään vielä vähän :)

"Ei toiminut
Moi.
Me ostettiin onnenhuumassa laitokselta kotiutumisen jälkeen Premax babybag kantopussi..."

No olipas kommentti asiaan, kun vastaaja ei ole edes kokeillut mitään, mistä kysyttiin.

Meillä toimii yhdistelmäpussi hyvin, on helppo käyttää ja lapsi viihtyy. Pusseihin lapsen saa eri asentoihin niin kuin kantoliinaankin. Ei tarvi opetella erilaisia sidontoja ja solmimista. Mä en ainakaan halua sotkeutua mihinkään 5-metrisiin kankaisiin räntäkelissä vauvani kanssa.

Kannattaa kokeilla, vain siten voi tietää, mikä kullekin sopii. Turha ainakaan uskoa noin asiantuntemattomia mielipiteitä. Täällähän vain yhdellä näytti olevan minkäänlaista kokemusta. Minä ainakin neuvoisin koekilemaan jo alkuvaiheessa, niin lapsi tottuu kantamiseen ja viihtyy helpommin. Turhan ennakkoluuloinen voi olla sitten ilman.

Yhteistyössä