Aloitteiden vähyys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 33
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

33

Vieras
Mistä johtuu toisen passiivisuus tehdä aloitteita fyysiseen kanssakäyntiin? Mies lähtee kyllä aina mukaan, kun teen aloitteen seksiin, halailuun, kädestäpitämiseen, suutelemiseen tms, mutta hyvin harvoin näen hänen itse aloittavan näitä asioita. Alkua ja pitempiä näkemistaukoja lukuunottamatta mies ei esim. juuri koskaan näytä siltä, että kaipaisi seksiä. Taukojenkaan jälkeen hän ei ilmeisestä halustaan huolimatta saa aikaan aloitetta. Kuitenkin hän lähtee heti mukaan ja on aktiivinen jos minä vaan olen tullut kiinni, ottanut hänen kädestään ja ohjannut sitä tai alkanut itse ensin koskemaan. Jos hän kerran haluaa ja nauttii näistä asioista, miksei hän koskaan käynnistä niitä?

Olen itse hyvin seksuaalinen ja aloitteellinen. Johtuuko miehen jättäytyminen pois aloitteidenteosta siitä? Kutsuu lempeästi munahaukaksi. Se ei oikein enää naurata, kun tilanne on muuttunut niin passiiviseksi hänen puoleltaan.

Haluaisin vain joskus kokea olevani niin haluttu, että mies itse tulee luokse, tarttuu ensin ja ohjaa tilannetta.

Alkuperäinen kirjoittaja 33:
Mistä johtuu toisen passiivisuus tehdä aloitteita fyysiseen kanssakäyntiin? Mies lähtee kyllä aina mukaan, kun teen aloitteen seksiin, halailuun, kädestäpitämiseen, suutelemiseen tms, mutta hyvin harvoin näen hänen itse aloittavan näitä asioita. Alkua ja pitempiä näkemistaukoja lukuunottamatta mies ei esim. juuri koskaan näytä siltä, että kaipaisi seksiä. Taukojenkaan jälkeen hän ei ilmeisestä halustaan huolimatta saa aikaan aloitetta. Kuitenkin hän lähtee heti mukaan ja on aktiivinen jos minä vaan olen tullut kiinni, ottanut hänen kädestään ja ohjannut sitä tai alkanut itse ensin koskemaan. Jos hän kerran haluaa ja nauttii näistä asioista, miksei hän koskaan käynnistä niitä?

Olen itse hyvin seksuaalinen ja aloitteellinen. Johtuuko miehen jättäytyminen pois aloitteidenteosta siitä? Kutsuu lempeästi munahaukaksi. Se ei oikein enää naurata, kun tilanne on muuttunut niin passiiviseksi hänen puoleltaan.

Haluaisin vain joskus kokea olevani niin haluttu, että mies itse tulee luokse, tarttuu ensin ja ohjaa tilannetta.

Olet ruma.

Jostain syystä näyttää siltä, että ellei mies valita puutetta niin sitten vika on ylitarjonnassa. Omassa elämässäni pitkissä suhteissa miehet ovat noin parissa vuodessa passivoituneet, kun ns. alkuhuuma on hiipunut. Itse olen seksuaalisesti hyvin aktiivinen ja aloitteellinen ja olen huomannut, että alkuun miehet pitävät sitä erittäin hyvänä ominaisuutena ja jopa haukkuvat muita naisia lahnoiksi jne. Mutta kun seksiä on tarjolla aina ja helposti, ei miestä enää kiinnostakaan ainakaan nähdä vaivaa ja tehdä itse aloitteita. Niin se vain menee todella monen kohdalla. Ilmeisesti seksuaalisesti tarjolla oleva ja aktiivinen nainen vaatisi parisuhteeseen vähintään yhtä aktiivisen miehen, että ns. kipinä jatkuisi molemminpuolisena.

Itse olen ollut viisivuotisen suhteemme aikana nyt kolmisen vuotta aivan liian vähäisellä seksillä eikä mies ole aikoihin tehnyt aloitteita. Jossain vaiheessa sitä vain kyllästyy olemaan se aktiivisempi osapuoli, kun ei saa kokea sitä ihanaa tunnetta, että mies kiihottuu ja hänene halunsa heräävät juuri minun olemukseni ja persoonani nostattamana. En ole kovin toiveikas.

Olen samaa mieltä nimimerkin "Sama tilanne..." kanssa. Itselläni on myös käynyt ihan samalla tavalla. Minulle riittäisi se yksikin mies, mutta kun mies ei jaksa nähdä vaivaa, että suhde ja seksi pysyisivät tuoreina, yllättävinä ja kiihottavina.

Ehkä se tosiaan on niin, että mies muuttuu parisuhteen myötä laiskaksi. Hänellä ei ole metsästysviettiä. Minä en ainakaan jaksa esittää muuta kuin mitä olen. Miksi minä esittäisin vaikeasti tavoiteltavaa ja ettei yhtään huvita, kun mies silloin olisi vain todennäköisesti tosi tyytyväinen, että saa olla rauhassa? Aika monella miehellä taitaa suhteen edetessä riittää seksi harvakseltaan ja enemmän intohimoa herättää vaikkapa lätkä tai Formulat. Ehkä osittain selittyy passiivisuus myös huonoilla elämäntavoilla. Ei jakseta harrastaa urheilua, ei huvita syödä terveellisesti, tupakka, kahvi, ruoskaruoka jne kyllä maistuu. Siihen pakettiin kun vielä lisää masennuksen, työstressin tai muuten vain apeuden (syys- ja kevätväsymys, talven pimeys, kesällä liian valoisaa...).

Ei, ei minua muuten häiritse ihmisten kirjoitusvirheet, teen niitä jatkuvasti itse. Mutta tuo ruoskaruoka oli jotenkin hulvaton mielikuva, kun ketju vielä käsittelee miehen sytyttämistä. Tulipa päivän pyrskähdys. :)

Mies kuitenkin alussa kertoi, kuinka oli edellisessä suhteessa elänyt puutteessa. Tämä oli kuulemma tarkoittanut n. kerran viikossa ta harvemmin ja sisältänyt miehen tekemää vonkaamista. Seksi oli ollut yksipuolista jne. Nyt on tunne, että nykytilasta moitittaisiin seuravalle ihan yhtä lailla.

Olen saanut sen kuvan, ja paljon lyhyemmissä suhteissa kuin "sama tilanne", että miehistä naisen aloitteellisuus on aluksi hienoa ja ihailtavaa, mutta muuttuu ihan muutamassa kuukaudessa negatiiviseksi piirteeksi.

Voisiko syynä olla se, että miehen on helppo syyttää naista? Jos nainen pihtaa, niin se on naisen syy, että mies on puutteessa. Jos taas nainen on aktiivisempi kuin mies, niin nainen onkin sitten nymfomaani ja seksiaddikti. Minusta ainakin on ihan OK, että välillä jomman kumman ei tee mieli, sillä kykeneehän terve ihminen tyydyttämään itseään välillä käsinkin. Eihän sitä heti tarvitse olla pettämässä tai etsimässä uutta suhdetta. Jos pitkällä aikavälillä on jatkuvaa epäsuhtaa haluamisen määrässä, niin sitten on jo ongelma.

Alkuperäinen kirjoittaja masee:
Voisiko syynä olla se, että miehen on helppo syyttää naista? Jos nainen pihtaa, niin se on naisen syy, että mies on puutteessa. Jos taas nainen on aktiivisempi kuin mies, niin nainen onkin sitten nymfomaani ja seksiaddikti. Minusta ainakin on ihan OK, että välillä jomman kumman ei tee mieli, sillä kykeneehän terve ihminen tyydyttämään itseään välillä käsinkin. Eihän sitä heti tarvitse olla pettämässä tai etsimässä uutta suhdetta. Jos pitkällä aikavälillä on jatkuvaa epäsuhtaa haluamisen määrässä, niin sitten on jo ongelma.

juu syytetäämpä hiukka lisää naisia. Paljon tekee mieli tehdä niitä aloitteita kun saa muutaman kerran oikein kunnolla kynsilleen. Tyyliin onko sun pakko tulla siihen hiplaamaan kärttysellä äänensävyllä. jne. Miehen pitäs sitten olla selvännäkijä että tietäs onko nyt hyvä hetki vongata vai ei. Mieluummin oottaa alotetta ja kärsii hiljaa puutteessaan.

Noainakaa nitse en ole kieltäytynyt seksistä kuin kerran tai kaksi viiden vuoden aikana, ja niilläkin kerroilla aivan ystävälliseen sävyyn. Mies on sitävastoin torjunut lähestymisiäni vuosien varrella varmasti kymmeniä tai satoja kertoja, joskus jopa haukkunut minua nymfomaaniksi tai kysynyt närkästyneenä että "taasko sä oot noin kiimanen?". Nyt en enää viitsi tehdä aloitteita, en vain halua tulla torjutuksi ja toivon, että mies tekisi seuraavan aloitteen. Nyt on mennyt yli kuukausi ilman, eipähän ole mies ainakaan kokenut painetta. Turhauttaa kun kaikkialla on nyt puhetta pihtaavista naisista, mutta miehet itse ovat totaalisia velttomunaisia nahjuksia kun parisuhteeseen osuu aidosti seksuaalisesti aktiivinen nainen.

on erittäin pieni todennäköisyys sille, että seksitarpeet kohtaavat ja säilyvät pitkässä parisuhteessa.

Meikä on esim sekstaillut 16 vuotiaasta saakka, nyt olen nelkyt vee. Siinä missä eräs neito viiden vuoden kihlauksen aikana haluaa seksiä kaksi vuotta ja ei halua 3 vuotta, toinen neito haluaa 8kk enemmän kuin mä (en koskaan kieltäydy seksistä). Kolmas, vaimoni haluaa, mutta harvoin tekee aloitteet, harvoin kieltäytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja sama tilanne...:
Noainakaa nitse en ole kieltäytynyt seksistä kuin kerran tai kaksi viiden vuoden aikana, ja niilläkin kerroilla aivan ystävälliseen sävyyn. Mies on sitävastoin torjunut lähestymisiäni vuosien varrella varmasti kymmeniä tai satoja kertoja, joskus jopa haukkunut minua nymfomaaniksi tai kysynyt närkästyneenä että "taasko sä oot noin kiimanen?". Nyt en enää viitsi tehdä aloitteita, en vain halua tulla torjutuksi ja toivon, että mies tekisi seuraavan aloitteen. Nyt on mennyt yli kuukausi ilman, eipähän ole mies ainakaan kokenut painetta. Turhauttaa kun kaikkialla on nyt puhetta pihtaavista naisista, mutta miehet itse ovat totaalisia velttomunaisia nahjuksia kun parisuhteeseen osuu aidosti seksuaalisesti aktiivinen nainen.

Olemme olleet yhdessä yli 20v.Mieheni ei ole tehnyt aloitetta seksiin neljään viiteen vuoteen. Noin kerran viikossa olen lähestynyt häntä peiton alla ja hän onkin ottanut usein "haasteen vastaan", mutta viime kuukausina hän on usein "luikahtanut" karkuun lähestymistäni. Oma aktiivisuuteni alkaa hiipua, enkä jaksa enää "kokeilla" tuuriani.Olisin toivonut joskus hänenkin olevan joskus aktiivinen, mutta sellaista ei näytä olevan odotettavissa.Halauksia ja muita hellyydenosoituksia en ole saanut vuosikausiin.

Ollaan oltu miehen kanssa 4 vuotta yhdessä. Ekat pari vuotta harrastimme paljon seksiä, molemmat halusivat. Olin itsekin oikea villipeto, vaikka en aiemmassa suhteessa uskonut minusta sellaista puolta edes löytyvän. Mies on aina ollut seksuaalisesti hyvin aktiivinen, mutta ei koskaan ennen pidemmässä suhteessa.

Kolmantena vuonna mulle iski masis läheisen kuoleman vuoksi, enkä halunnut vuoteen pahemmin ollenkaan. Mies itki ja rutisi ja valitti jatkuvasti ettei pysty elämään niin vähällä seksillä ja uhkaili että suhde päättyy jollei tilanne muutu. Päivät oli pelkkää vonkaamista, eikä mua olisi voinut vähempää kiinnostaa.

Nyt haluni ovat palautuneet entiselleen ja ekat pari viikkoa menikin sillä saralla loistavasti! Mutta mitä tekee mies nyt kun yritän houkutella häntä?!? Kääntää kylkeään, menee aina super aikaisin nukkumaan eikä tod. vonkaa enää ollenkaan.

Että silleen..no ehkä se sieltä taas..

Voisiko Hevostytsi olla, että miehellesi on jäänyt jotain hampaankoloon tuolta haluttomuusajaltasi? Itse olen tullut niin monta kerrtaa torjutuksi eikä mieheni ole ollut lainkaan kiinnosutunut hyvinvoinnistani puutteessa, että olen kyllä loukkaantunut.