Moikka
Olipas mukava lukea maistuvista kokkauksista
Luppis mietti tuota kauralastujen ohjetta -mä olen tehnyt sillä ohjeella Tattarista keksejä, ja osasta tuli tosi kippuroita (tai niitä ammuksia, niinkuin joku kuvainnollisesti vertasi
), mutta osa onnistui...
alkuperäisessä ohjeessa:
50g margariinia tai voita
2dl kaurahiutaleita
1rkl vehnäjauhoja
1tl leivinjauhetta
1dl sokeria
1 muna
Jätin munan pois ja korvasin hiutaleet tattarilla, jauhot riisijauholla -ihan ok tuli. Jauhot voi tietty korvata esim. sillä soijajauholla, joka samalla korvaa munankin
Mukava kuullla että Ahmutar on löytänyt sopivan purkkiruuan -se helpottaa reissuilla. Meillä on myös yksi Hipp kalkkuna-peruna-maisi joka sopii, mutta se on loppu ollut jo pitkään kaikista lähi kaupoista... nyt pitäis mennä reissun päälle viikonloppuna ja pitänee jostain sitä kaivaa..
Viljoista, meillä on nyt tattari kokeilussa. Oon hirssin sekaan laittanut aina puolet tattaria, Oon kyllä hiukan pihalla, kun ihottumaa ei ole, kakka on normaalia, mutta yöt on täyttä hulinaa ja piereskelyä. Itkee ja vääntää ja heräilee. Onko teillä muilla oireilu erilaista eri ruoka-aineiden kohdalla? Meillä on aina tullut sekä ihottuma, että hulinat että kakka on muuttunut... nyt en sit tiiä onko se tuo tattari vaiko jatain uuden taidon oppimisesta johtuvaa... Tattaria on annettu nyt 4pv ja kolme yötä on menny plörinäksi. Nuhasta selvittiin ja nyt on nenä ollut myös taas tukossa, mietin että olisko nyt sitten hammaskin tulossa...
Olis ihanaa jos joku asia olisi selkeää...
Mutta taitaa olla turha toivo...
Piijalle jaksamista!!! Hassua että reklamaatioon ei vastata heti -tuollaisessa asiassa luulisi vastauksien tulevan nopsasti... Toivotaan että teil olis kiva ravitsemusterapeutti! Meillä se terapeutti ei kauheasti väkisin ohjeistanu mutta antoi vinkkejä niistä ruoka-aineista jotka sopi...
Jaahans, nyt meen teetä juomaan. Hetken rauha maassa :heart:
Tapaamisesta vielä, ensi viikolla tiistaina meillä on lääkäri -torstai 2.10. sopisi! Tai sitten siirtynee meidän osalta seuraavaan viikkoon...Tää viikko meni nyt ohitse noiden yöhulinoiden ja nuhasta toipumisien tiimellyksessä...
Mukavaa päivää kaikille!!! :wave: