Allergiaperheet;millaisia lemmikkieläimiä perheessänne on?

Tyttöni haluaisi kovasti jonku lemmikin.Ongelmana meillä on isän astma ja pikkuvelven selvästi isältään peritty allergia.Millaisia eläimiä meidänkaltaiseen perheeseen voisi ottaa?Akvaariota ei tyttöni kuitenkaan haluaisi.
 
Muumi mamma
Meillä on perun karvaton koira, vaikka miestä koira-allergia vaivaakin. Karvaton koira kun ei ole aiheuttanut mitään oireita. Myös astmaperheistä perulaisia löytyy. Tässä linkki yhden kasvattajan sivuille jos kiinnostuit http://www.baysbushyfur.net/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muumi mamma:
Meillä on perun karvaton koira, vaikka miestä koira-allergia vaivaakin. Karvaton koira kun ei ole aiheuttanut mitään oireita. Myös astmaperheistä perulaisia löytyy. Tässä linkki yhden kasvattajan sivuille jos kiinnostuit http://www.baysbushyfur.net/

Kiits :flower: Täytyypä tutustua =)
 
Kannattaisi käydä allergiatesteissä. Kaikille eläimille ei välttämättä kuitenkaan ole allerginen. Meilläkin poika on allerginen vain kanille ja kahdella lapsella on infektioastma, mutteivät reagoi mihinkään eläimeen.
 
ei ole olemassa eläintä joka olisi "allergiavapaa". ihminen on yleensä allerginen hilseelle, syljelle ym. siihen ei karvat vaikuta millään lailla. itse saan lieviä allergisia oireita koirastamme vaikka en koskaan aikaisemmin ole saanut. aina on ollut koira talossa. se on yksilöstä kiinni eikä siis ole etukäteen sanottavissa kuinka käy, valitettavasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
meillä on koira tällähetkellä (ollu myös lintuja,gerbiilejä ja kissa).
linnuthan ovat yksi pahimmista allergisille.
niin siis vastasin vaan tohon ap:n otsikossa olevaan kysymykseen :D en siis mitenkään neuvonu mitä kannattaa ottaa.

miehellä on astma ja atooppinen ihottuma, siitepöly- ym allergioita mutta ei oo noihin eläimiin mitenkään pahemmin reagoinu.

minä tosin nykyään reagoin lintuihin, alkaa kurkkua ja silmiä kutittaan kamalasti :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
meillä on koira tällähetkellä (ollu myös lintuja,gerbiilejä ja kissa).
linnuthan ovat yksi pahimmista allergisille.
niin siis vastasin vaan tohon ap:n otsikossa olevaan kysymykseen :D en siis mitenkään neuvonu mitä kannattaa ottaa.

miehellä on astma ja atooppinen ihottuma, siitepöly- ym allergioita mutta ei oo noihin eläimiin mitenkään pahemmin reagoinu.

minä tosin nykyään reagoin lintuihin, alkaa kurkkua ja silmiä kutittaan kamalasti :(
niin mutta siinähän kysyttiin millaisia kannattaa ottaa? =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
meillä on koira tällähetkellä (ollu myös lintuja,gerbiilejä ja kissa).
linnuthan ovat yksi pahimmista allergisille.
niin siis vastasin vaan tohon ap:n otsikossa olevaan kysymykseen :D en siis mitenkään neuvonu mitä kannattaa ottaa.

miehellä on astma ja atooppinen ihottuma, siitepöly- ym allergioita mutta ei oo noihin eläimiin mitenkään pahemmin reagoinu.

minä tosin nykyään reagoin lintuihin, alkaa kurkkua ja silmiä kutittaan kamalasti :(
niin mutta siinähän kysyttiin millaisia kannattaa ottaa? =)
juu en lukenu ajatuksella loppuun asti :ashamed: :ashamed:
 
3 astmaatikkoa
Meillä on 11, 15 ja 38 v astmaatikot perheessämme. Todettuja allergioita hiiret, kissat, koirat ja heinät.
Perheessämme on lemmikkeinä punakorvakilpikonna, afrikkalainen kääpiösiili sekä 2 tuliliskoa ja hyvin ollaan pärjätty :)

Liskot ja kilppari elelevät "pölyttömästi" akva-terraarioissa ja siililläkin on 150cm pituinen entinen akvaario joten hänen käyttämä puu"puru" ei leviä ympäriinsä.

Vain kilpparin vedenvaihto on suuri töisempi ( 1krt/vko)
Kaikki kuitenkin lemmikkejä, jotka eivät vaadi ulkoiluttamista ja siiliä sekä kilpikonnaa voi "helliä" sylissä :)
 
Meillä Gerbiilejä terraariossa.Ovat helppohoitoisia ja todella vilkkaita.Niiden touhua on lasten kiva katsella.
Myös pölyn määrä on vähäistä sillä kerran kuussa vaihdetaan purut.
Ja tuo terraario estää sen että purut lentelisi jokapuolelle.

 
clivia
Mun pojalla on paha kissa-allergia.Isänsä kuitenkin piti kissoja jonka johdosta pojhalle puhkesi nyt astma ja oli herkistynyt myös kaikille muillekkin,paitsi kanille ja hamsterille jotka mun luona koiran lisäksi oli.
Päädyttiin kuitenkin siihen että myös ne lähti huushollista sillä astmaan ja allergioihin erikoistunut lastenlääkäri sanoi että poika tulee ajan kanssa allergisoitumaan myös niille.
Akvaario on ainoa mikä meillä enää on.
Vuosikausien altistus pitämällä eläintä jolle on allerginen aiheuttaa sitten sen että siinä vaiheessa kun se puhkeaa astmaksi allergia on kaikkiin muihinkin,lisänä siitepölyt ja ruoka-aineet että en suosittele allergiaperheeseen mitään eläintä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Mun pojalla on paha kissa-allergia.Isänsä kuitenkin piti kissoja jonka johdosta pojhalle puhkesi nyt astma ja oli herkistynyt myös kaikille muillekkin,paitsi kanille ja hamsterille jotka mun luona koiran lisäksi oli.
Päädyttiin kuitenkin siihen että myös ne lähti huushollista sillä astmaan ja allergioihin erikoistunut lastenlääkäri sanoi että poika tulee ajan kanssa allergisoitumaan myös niille.
Akvaario on ainoa mikä meillä enää on.
Vuosikausien altistus pitämällä eläintä jolle on allerginen aiheuttaa sitten sen että siinä vaiheessa kun se puhkeaa astmaksi allergia on kaikkiin muihinkin,lisänä siitepölyt ja ruoka-aineet että en suosittele allergiaperheeseen mitään eläintä.
Näin.Lapsen allergioiden kanssa ei pidä leikkiä.

Samaa mun poikapuolen äiti touhuu.Vie poikaa koirapaikkoihin kylään ja sitten tuo kotiin vinkuvana.
En käsitä mikä vimma saada lapsi voimaan pahoin.Jos tällä kertaa ei tulisi jne.

Mutta ei pidä leikkiä allergioilla.Paha astma on todella kurja.Ennemmin pitää sen allergiana sillä jos altistuu jatkuvasti sille mille on allerginen,puhkee se ennemmin tai myöhemmin astmaksi.
 
Eläinrakas allergikko
Alkuperäinen kirjoittaja Vacca Foeda:
Meillä on gerbiilejä :heart: Mies on multiallerginen mutta nuo gerbut se kestää.
Olen 15-v tyttö ja olen jo 3 vuotta halunnut kotiimme jonkinlaisen lemmikin. Pidän erityisesti jyrsijöistä,kissoista ja koirista. Ikävä kyllä perheessämme on myös allergiaa: siitepölyallergiaa koivulle ja lepälle sekä eläinallergiaa kissalle,hevoselle ja linnuille. Kaikki allergiamme ovat joko lieviä tai keskinkertaisia. Koiralle meillä ei riittäisi muutenkaan aika, mutta haaveilen että voisimme ottaa pari gerbiiliä allergiasta huolimatta. Emme kukaan ole allergisia jyrsijöille ja jopa allergisimmalla henkilöllä perheessämme, äidillä on ollut hamstereita nuoruudessaan, joista ei saanut oireita. Olemme myös ollut tuttavilla kylässä joilla on ollut jyrsijöitä, emmekä ole saanut oireita. Gerbiilit ovat aavikkoeläimiä. Ne pissaavat vähän, mikä vähentää allergiariskiä (kuulin että suurin syy jyrsijöille allergisoitumiseen on pinttynyt virtsa). Gerbiilit käivät hiekkakylvyssä 2-3 krt viikossa, mikä taas poistaa allergeeneja turkista. Purut, jotka useimmiten aiheuttavat eniten ihmisillä oireita voi vaihtaa pölyämättömään mörttiröpö-haapahakkeeseen. Voisimme ottaa hoitoon tuttaviemme gerbiilejä kuukaudeksi, ja katsoa tuleeko oireita.

Olen perehtynyt asiaan ja luin myös tuosta uudesta 'allergiaohjelmasta' allergia ja astmaliiton sivuilta. Se näyttää tavallaan tukevan haaveitani. Olen myös lukenut netissä joissa monissa keskusteluissa ihmiset ovat pärjänneet gerbiilejensä kanssa vaikka ovat vakavasti allergisia esimerkiksi koiralle.

Joten kysyn nyt teiltä, onko haaveeni mahdoton?
 

Yhteistyössä