Allergiaako? eläin? siitepöly?

Tyttömme on kohta 1v5kk ja tytön isällä on siitepölyallergiaa ja eläinallergiaa. Tytöllä on ollut nyt jokusen kuukauden punaista ihottumaa pääasiassa vatsan seudulla. Lääkärin mukaan ei ole atooppista ihottumaa eikä alkanut asiasta sen tarkemmin selvää ottamaan,kun ei näytä tyttöä vaivaavan :/ Viikon hydrocortisoni kuurilla ihottuma helpotti ja kun olen päivittäin rasvannut novalanilla. Kokonaan se ei ole lähtenyt,mutta vähemmän sitä on ollut. Nyt olen ollut hetken rasvaamatta ja heti on enemmän punaisia kuivia länttejä,vaikkei muuten iho kuivalta tunnu. Voisiko olla eläinallergiaa tai muuta? Meiltä löytyy kolme kissaa...
Ja nyt tytön nenä tuntuu tukkoiselta ja välillä aivasteleekin vaikka hetki sitten ollut flunssakin on jo ohi kaikilta paitsi isällä nenä on tukossa siitepölyn vuoksi. Pihallakaan neiti ei tunnu oikein viihtyvän vaan tahtoo takaisin sisälle. Voisiko olla siitepöly allergiaa? Ajattelin toukokuulle varata 1½ vuotis neuvolalääkärin ja kysellä asiaa sieltäkin..
 
Meidän pojalla oli tuollainen niskassa puolisen vuotta sitten niin neuvolatäti sanoi että.. en nyt tarkkaan muista nimitystä mutta vähän kuin hiivatulehdus iholla ja siihen saa apteekista jotain rasvaa joka sen poistaa.. tuntuu nyt tyhmältä neuvoa kun en muista edes rasvan nimeä!! Jos lääkärin mielestä ei atooppista ihottumaa niin ei ole allergiaa koska allergia aiheuttaa juuri atooppista ihottumaa
 
Kyseinen lääkäri ei oikein itsekkään tuntunut tietävän mitä se on ja mistä johtuu. Yritti vähän tietokoneelta luntata atooppisesta ihottumasta ja antoi rasvat reseptille joita itse pyysin. Itse se ei sen paremmin tiennyt mikä rasva olisi hyvää siihen..Neuvola täti taas sanoi että jos ihottuma jatkuu/tulee takaisin,niin sitten kysellään neuvolalääkärin yhteydessä asiasta tarkemmin. Joten en oikein luota tuon lääkärin sanomiseen,kun jopa korvien tutkiminen tuotti sille vaikeuksia vaikka tyttö nätisti oli paikoillaan =)
 

Yhteistyössä