Allergia ja raskaus.

Mitä allergia-lääkkeitä lääkäri on teille määrännyt/"suositellut" raskaana ollessa? Itsellä kamalat oireet,eikä nenäsumutteet auta. Joskus lääkäri sanoi että heinixiä vois käyttää,mutta voiko kuitenkaan? Uskaltaako ihan huoletta siltikään? Heti kun on sateeton päivä oireet pahemmat :(
Nyt menossa rv 33+1
 
Mä olen käyttänyt tämän kevään jo huhtikuun puolesta välistä Heinixiä, neuvolassa sanottiin että Heinixiä, tai ylipäätään normaalia setiritsiiniä sisältäviä allergialääkkeitä voi raskauden aikana käyttää. Sen lisäksi oon joutunut ottamaan silmätipat käyttöön, mut ne on ihan perus kosteuttavat.
 
Itselle neuvolalääkäri sanoi että Zyrteciä saa käyttää ja varmistin asian vielä apteekistakin. :) Ja muistaaksenihan Heinix on Zyrtecin rinnakkaisvalmiste. Mut joo, setiritsiiniä sisältäviä lääkkeitä saa käyttää.

Toki olen mennyt itse sillä lastenannoksella, kun sillä on pärjännyt pahimmat päivät. :D
 
Zyrtec on kuulema ok.
Itselläni on ihan lääkärin kirjoittama resepti Loratadin ratiopharmia ja nenäsuihkeeksi sain Nasacortia. Aika hyvin on noilla pysynyt kurissa, tänään on ollut pahin päivä...
Nenä vuotaa jatkuvalla syötöllä. :|
 
Samaa sanoivat minulle, eli kaikki allergialääkkeet jossa setiritsiiniä voi käyttää, mulle mainittiin Zyrtec ja Histec. Ainut että setiritsiini pohjaiset allergialääkkeet väsyttää minua ihan pirusti mutta oon pyrkinyt ottamaan lääkkeen illalla silloin sitä tarttee.

Nenäsumute täälläkin käytössä mutta se ei kauaa auta. Hiivatin koivu...
 
Jatkaakseni juttua esittämääni kysymykseeni, vastaan itse että soitin just äippäpolille,kun ensin soitin neuvolaan ja apteekkiin. Setiritsiiniä sisältäviä lääkkeitä voidaan käyttää raskaana ollessa. "Kertyneen tiedon mukaan suoria tai epäsuoria teratogeenejä ei ole havaittu..." näin kätilö luki tietokoneen näytöltä puhelimessa.. No kolmelta taholta kuulin tuon että setiritsiiniä voi käyttää,joten alan kai luottamaan siihen ja lisättynä vielä neuvolalääkärin sana rv 15 käynnillä. :)


Aivastuttavaa kesän odotusta kaikille allergisille mammoille :) :snotty:
 
Ite otan tupla-annoksen Cetirizin Ratiopharmia nyt koivuaikaan, sen lisäksi on silmätipat, oireet on aivan kauheet ja tietty tuli näin paha kevät just kun oon raskaana ja väsyttää normia enemmän muutenkin, nyt oon aivan Zombina jatkuvasti, ja jotenkin hermot pinnassa kokoajan ei kiva :/ Mutta, onneks on vaan tää koivu sit helpottaa!

Tikruliini, huomenna POKS 29 viikkoa, jesss
 
Ihmettelin kovin ku ite kärsin pahasta koivuallergiasta, tänä vuonna normaalia rajummat oireet vielä :/ Mutta apteekissa kieltäytyivät myymästä mitään ilman reseptiä, siis yhtään mitään allergialääkkeitä, koska olen raskaana ja sanoivat että tulisi olla resepti. No, enpä tähän hätään ole reseptiä mistään saanut. Täytynee pyytää joku toinen ostamaan niitä minulle, kun esikoisenkin kanssa jouduin syömään allergialääkkeitä alkupuoliskolla ja kyllä niitä silloin raskaana olevatkin sai ilman reseptejä!
:O
 
Viimeksi muokattu:
SoulSyndicate: Aika erikoista toimintaa apteekissa. :O Ei siis sillä, hyvähän se on että ovat tarkkana raskaana olevien kanssa mutta tuo kuulostaa kyllä oudolta. Kun onhan meitä allergisia raskaana olevia ja pakkohan se on oireisiin jossain vaiheessa jotain ottaa jos liian pahaksi menee.

Mullehan neuvolalääkäri sanoi että voin syödä mitä vaan apteekin reseptivapaista allergialääkkeistä mutta tuohon en kyllä uskonut... Inhottavaa vaan kun toiset sanoo toista ja toiset toista. Jotkut on ihan TOSI varovaisia ja toiset taas hövelisti tuumaa että anna mennä vaan mitä vaan. Koita siinä sitten itse päättää mitään.
 
Juu, no minuakin vähän kummastutti tuo asia kun tosiaan esikoista kun odotin (esikoinen nyt 2 v ja 3 kk) niin silloin kyllä vielä sai noita reseptivapaita lääkkeitä, mutta eipä saa enää. En ymmärrä miksi? Eihän ne voi olla vaarallisia kun kuitenkin on tutkitusti osoitettu että sopivat raskaana olevillekin.
No, en ole nokkaani kovin aktiivisesti ulos työntänyt koko toukokuun aikana. Pianhan tämä koivuallergia pitäisi mennä ohitse kun alkaa olemaan lehdetkin piakkoin jo puissa!
 

Yhteistyössä