Allekirjoittakaa pliis miun tekemä adressi?

Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Aijon tehdä edelleen ruuat itse..

Juu varmintahan se on mutta olis se kiva joskus kun lähtee juhliin ja tietää että tarjolla on lapselle sopimatonta ruokaa, niin ottaa mukaan purkki jonka tietää säilyvän ilman et kuskaa jotain hemmetin kylmälaukkua mukana, kesäisin etenkin. Ja miten tämäkin muuten liittyi ap:n avaukseen :whistle:

 
Melizza
Jos haluatte niitä niin ruotsissa valmistetaan jonkinverran eri allergisille valmisruokia, löytyy joistakin suomalaisista kaupoistakin....tosin ne purkit ovat tuhottoman kalliita. Helpoin ja halvin tapa on tehdä itse.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja LilliMenninkäinen:
Minäkin laitoin s-postia jollekin lastenruokafirmalle (en muista enää mille ) kun keskimmäisellä oli tosi laajat allergiat. Kysyin että kun on mustikka sosetta niin miksi ei voi olla esim.pelkkää vadelma sosetta. Niin heidän vastaus oli,että kun on niin erilaisia allergioita olemassa niin on hankalaa tehdä sellaisia soseita jotka kaikille sopisi...
Ei se nyt ole niin vaikeaa tehdä itse sitä vadelmasosetta.

Eihän kyse olekaan nyt siitä etteikö joku osaisi tehdä ite sitä sosetta vaan siitä että ruoka-aineallergikkojen vanhemmatkin pääsis joskus helpommalla :wave:

 
joo
Mä olisin toivonu noita pelkistettyjä ihan allergiattomienkin lasten kanssa. Ku opeteltiin uusia makuja jne. Myös sipulittomia vois olla enemmän, meillä ku se aiheuttaa sellaset vatsakivut ettei sitä voi syöttää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja LilliMenninkäinen:
Minäkin laitoin s-postia jollekin lastenruokafirmalle (en muista enää mille ) kun keskimmäisellä oli tosi laajat allergiat. Kysyin että kun on mustikka sosetta niin miksi ei voi olla esim.pelkkää vadelma sosetta. Niin heidän vastaus oli,että kun on niin erilaisia allergioita olemassa niin on hankalaa tehdä sellaisia soseita jotka kaikille sopisi...
Ei se nyt ole niin vaikeaa tehdä itse sitä vadelmasosetta.

Eihän kyse olekaan nyt siitä etteikö joku osaisi tehdä ite sitä sosetta vaan siitä että ruoka-aineallergikkojen vanhemmatkin pääsis joskus helpommalla :wave:
Nimenomaan näin!

 
Kyllä minäkin kolmelle lapselle olen itse ruoat pääosin tehnyt, kun ei eineksiä pysty syömään ja esikoisen aikaan oli semmonen periaate, ettei meillä eineksiä syödä. Kaiken sen väsymyksen, univelan, allergiaoireiden ja hässäkän keskellä on kyllä toivonut, että kumpa olis joku keino helpottaa arkea edes joskus. Esim. shoppailureissulle joudun ottamaan mukaan keitetyn veden, apteekinmaitojauheen eri pulloon, kylmälaukun, kaksivuotiaalle omatekoiset ruokaeväät jne jne.. ei ole kovin helppoa lähteä mihinkään ekstrempore saati sitten jossain juhlissa jne kun roudataan omia kylmälaukkuja ja maitojauheita ja vesiä jne mukana niin ei kamalan näppärää.. Jatkossakin meillä kyllä kotiruokaa syödään pääosin, mut erityistilanteissa ois niin vaan helppoa ja kivaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Allekirjoitan heti kun laitat adressiin päivämäärän ja jonkun nimimäärä rajan, jonka ylityttyä adressi lähtee eteenpäin (ja tahon/t, kelle adressin lähetät)! :attn:

Tuohon adressiin eikai voi enää lisäillä? En ole ikinä tehnyt moisia. Meinasin kerätä tässä esim. kuukauden ajan näitä nimiä ja sitten laittaa Semperille, Piltille ja Muksu-soseiden tekijälle (ja jos on muita) sähköpostin ja tuon nimilistan. Miun blogiin laitan jatkossa lisätietoa asiasta (www.yohuutaja.blogspot.com)
 
Allekirjoitin :wave: Meillä sopii ainoastaan valmisruoista Muksun kukkakaali ja nyt sekin lopetettiin :headwall: Joo-o bataatti sosetta ja vattua on ihan kohtuu helppoa tehdä itse, mutta kun joutuu aina ja kaikki tekemään alusta saakka itse, niin joskus toivoisi jotain helpotusta. Mä olen myös täysin kyllästynyt tähän kylmälaukkuelämään, jossa joka juhliin roudaat kylmälaukkua ja toivot, ettei ruokamyrkytys iske kesähelteillä |O
 
Melizza
täältä voitte tilailla jotain tuotteita
http://kauppa.finglut.fi/epages/Kaupat.sf/?ObjectPath=/Shops/FinGlut/Categories/Valmistajat/Schar
ja täältä voitte katsella mitä on markkinoilla
http://www.semper.fi/Default.aspx?id=918
 
v
tässä ketjussa ihmetelään miksei mammat tee itse soseita allergialapsilleen.

itse yrittäjyyden, markkinoinnin, tuotekehittelyn jne. lukeneena ihmettelen sitä ettei täällä ymmärretä että MONI lastenruokien valmistaja haluaisi tahdä sosetta jolle on enemmän kysyntää.

tai tehdä esim. ainoana suomessa allergialapsille tarkoitettua ruokaa.

hehän siinä rikastuvat
 
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Alkuperäinen kirjoittaja ME2 4:
hyvä idea mutta onko ajateltu loppuun asti....esim kauppoja...kuinka paljon tuollainen vaatii hyllytilaa jos pelkästään yhden ruoka-aineen kanssa tilaa menee monta pätkää.....
No voi kamala, kyllä aurinkoiselle, ja kaiken maailman sekasikiöpurkille on tilaa :snotty:

Allekirjoitin :wave:
Kyllä niin yhden levyn verran menee tilaa yhdelle ruualle jossa on paria-kolmea eri makua....eri juttu jos joka maut on omassa purkissaan niin tilaa pitäis olla yhden levyn verran kaksi-kolme levyllistä.....ymmärrätkö mitä ajan takaa?
omat lapseni kärsivät aikoinaan myös allergioista, mutta en kokenut etteikö olisi valmis ruokia löytynyt meille, kyllä niitä oli vaan tietty vähemmän kuin lapselle jolla ei ole allergiaa
 
ööh
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
täältä voitte tilailla jotain tuotteita...
ja täältä voitte katsella mitä on markkinoilla
http://www.semper.fi/Default.aspx?id=918
Semperin linkki ei auennut ja toisessa ei ollut valmisruokia? Kyse ilmeisesti on siitä et olis jotain ruokia mitä vois ottaa mukaan vaikka kaupungille :|
 
Kyy
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Allekirjoitan heti kun laitat adressiin päivämäärän ja jonkun nimimäärä rajan, jonka ylityttyä adressi lähtee eteenpäin (ja tahon/t, kelle adressin lähetät)! :attn:

Tuohon adressiin eikai voi enää lisäillä? En ole ikinä tehnyt moisia. Meinasin kerätä tässä esim. kuukauden ajan näitä nimiä ja sitten laittaa Semperille, Piltille ja Muksu-soseiden tekijälle (ja jos on muita) sähköpostin ja tuon nimilistan. Miun blogiin laitan jatkossa lisätietoa asiasta (www.yohuutaja.blogspot.com)
Ite en oo adresseja alottanu, mutta kyllä muissa mitä oon lukenu on lisäilty tietoja jälkikäteen! Eli pitäisi onnistua! :D
 
Melizza
Alkuperäinen kirjoittaja ööh:
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
täältä voitte tilailla jotain tuotteita...
ja täältä voitte katsella mitä on markkinoilla
http://www.semper.fi/Default.aspx?id=918
Semperin linkki ei auennut ja toisessa ei ollut valmisruokia? Kyse ilmeisesti on siitä et olis jotain ruokia mitä vois ottaa mukaan vaikka kaupungille :|
semperillä on valmisruokia...
 
ööh
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Alkuperäinen kirjoittaja ööh:
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
täältä voitte tilailla jotain tuotteita...
ja täältä voitte katsella mitä on markkinoilla
http://www.semper.fi/Default.aspx?id=918
Semperin linkki ei auennut ja toisessa ei ollut valmisruokia? Kyse ilmeisesti on siitä et olis jotain ruokia mitä vois ottaa mukaan vaikka kaupungille :|
semperillä on valmisruokia...
Missä ei ole sitruunahappoa, perunaa, rypsiöljyä ja rapsiöljyä ym..? näytäppä :)
 
Melizza
Alkuperäinen kirjoittaja v:
tässä ketjussa ihmetelään miksei mammat tee itse soseita allergialapsilleen.

itse yrittäjyyden, markkinoinnin, tuotekehittelyn jne. lukeneena ihmettelen sitä ettei täällä ymmärretä että MONI lastenruokien valmistaja haluaisi tahdä sosetta jolle on enemmän kysyntää.

tai tehdä esim. ainoana suomessa allergialapsille tarkoitettua ruokaa.

hehän siinä rikastuvat
Totta....kysyntä on kuitenkin todella pientä niin ne jotka niitä tekevät niin pyytävät ison hinnan. Kyllä nimittäin noita valmistajia on.

 
Melizza
Alkuperäinen kirjoittaja ööh:
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Alkuperäinen kirjoittaja ööh:
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
täältä voitte tilailla jotain tuotteita...
ja täältä voitte katsella mitä on markkinoilla
http://www.semper.fi/Default.aspx?id=918
Semperin linkki ei auennut ja toisessa ei ollut valmisruokia? Kyse ilmeisesti on siitä et olis jotain ruokia mitä vois ottaa mukaan vaikka kaupungille :|
semperillä on valmisruokia...
Missä ei ole sitruunahappoa, perunaa, rypsiöljyä ja rapsiöljyä ym..? näytäppä :)
Miksi minun pitää kaikki antaa eteen...niinkuin aijemmin sanoin ruotsissa tuotetaan hyvinkin allergisille lapsille valmisruokia, jotkut pienet yritykset tuovat pieniä eriä suomeen jos kysyntää on. Hinta on vaan kallis. Kannattaa ihan itse alkaa tutkia asiaa jos oikeasti haluaa....ruotsi on allergiaruokien edelläkäviä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ööh:
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Alkuperäinen kirjoittaja ööh:
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
täältä voitte tilailla jotain tuotteita...
ja täältä voitte katsella mitä on markkinoilla
http://www.semper.fi/Default.aspx?id=918
Semperin linkki ei auennut ja toisessa ei ollut valmisruokia? Kyse ilmeisesti on siitä et olis jotain ruokia mitä vois ottaa mukaan vaikka kaupungille :|
semperillä on valmisruokia...
Missä ei ole sitruunahappoa, perunaa, rypsiöljyä ja rapsiöljyä ym..? näytäppä :)

Sanoppa muuta! =) Noilla sivuilla on hienoja juttuja jossa voi valkoihin laittaa raksia ruutuun mille on allerginen, mut esim. omenaa ei ole noissa rakseissa huomioitu eikä perunaa ja sitruunahappoa ja rapsia ja rypsiä..ja sit noissa ruoissa ei oikeesti ole moniallergisille oikein mitään. Meillä pienimmälle vain yksi sose ja se on aprikoosi...
 

Yhteistyössä