alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä


nimim.. ikä. paikkakunta. lapset.



jane85.............. 23 .................OULU.............(kolmas)


JanuLiitus.......... 21,................JYVÄSKYLÄ......(kolmas)

IllanHämy...........23 ,...............OULU..............(kolmas)

äippä 84........... 23 ,...............SATAKUNTA.....(kolmas)

suvitus..............22 .................HELSINKI.........(toinen)

suhveli..............23 ,................PIRKANMAA.....(esikoinen) la 10.9

pikku-laura........17 ,...............KEMI...............(esikoinen) la ?

loaloa................21 .................VANTAA...........(esikoinen) la ?

Sarbe............... 23 ,................TURKU.............(esikoinen) la 21.6

Hipsuli...............23,.................OULU......... ....(toinen) la 8.10

Tyty84.............. 23 ,................KYMENLAAKSO.(toinen) ja la: ?

SaBiNe............vm.85 ,...................................(neljäs) la:6.3.2009

Lyy................... 23 ,......................................(esikoinen) la: 23.4

majj................ 18 ,.......................................(eskoinen)

jippy................ 20 ,.................SATAKUNTA....(esikoinen) la?

viivi-85..............22 ,................LAPPEENRANTA..(toinen)

melluli.............. 21,..................KOUVOLA.......(esikoinen)la:elokuussa

haaveilija-08................................... ..KAJAANI.........(toinen) la:18.8

viva................. 23,.........................................(toinen)


ninaTT..............19,..................HELSINKI........(esikoinen) la:4.7

käpy-87..................................................................................................

vivvi16.............19..........................................(esikoinen) la: 8.6

Deluxxe...........21...................PK-SEUTU........(esikoinen) la:12.11

cochlea............20............................................(esikoinen) la: 29.7

ajatar..............20............................................(esikoinen) la: 15.8

Rinzessa........-85............................................(esikoinen) la:?

Jana85............22...................ESPOO..............(esikoinen)la:7.10

MissMama.......21...................HELSINKI...........(toinen)

Ittuli................20..................TURKU................(toinen) la:?

marde84.........23..................ESPOO................(kolmas) la?

flipi.................20...................ESPOO................(esikoinen)la 1.10

Onnimanni84..23.................NUMMELA.............(kolmas) la 6.10

Missy-85.........23.................HELSINKI..............(kolmas) la: 19.1

äiti88 .............20 ................HUITTINEN............(toinen) la:13.11

Sirpula..........n.20.............................................(esikoinen)la:16.1

triple88...........20..............................................(kolmas)


memmu84.......24.................KALAJOKI..............(esikoinen) la:22.1.2009

mammakoo.....24.................ETELÄSUOMI.........(kolmas) la: 8.1

ViikinkiHelga.. .24.................KOKKOLA..............(kolmas) la:14.12

Marzu87..........20..............................................(esikoinenla:15.1

sativa..............21..............................................(esikoinen)la21.11

hosso..............21.................SAVO....................(esikoinen)la:5.8

MiljaLiina.........vm.89............TURKU..................(esikoinen) la: tammikuussa =)

Tiiu87..............20.................ETELÄ-POHJANMAA..(esikoinen)la:?

KYRSÄ.............24.................ETELÄSUOMI............(neljäs)la: 21.2

kyläläinen.......23.................JYVÄSKYLÄ................(esikoinen)la: 6.12.2008

tulia................22................................................(kolmas)la:27.1.2009

garbalo...........22...............................................(esikoinen)la:7.3

LindaH23........23..............ROVANIEMI...............(esikoinen)la:20.3

raitsu..............17.............TAMPERE....................(esikoinen)la: 22.9.08

Zoe-F..............22...............KOKS........................(esikoinen)la:?

vaavimasu.......24...............................................(kolmas)la: 15.4)



Suvitus: poika, 22.3.2008
Viivi-85: poika, 31.3.2008
ViVa: poika, 18.4.2008
MissMama: poika,3.5.2008
äippä84: tyttö, 3410g/51cm, 26.5.2008
JanuLiitus: tyttö, 2620g/45cm, 11.6.2008
IllanHämy: tyttö, 3150g/48,5cm, 10.6.2008
triple: poika, 3295g/47,5cm, 14.9.2008 (rv 36+6)
majj: tyttö, 3650g/51cm, 9.6.2008 (rv 41+4)
jane85, poika, 3215g/48cm, 28.8.2008 (rv 37+0)
 
Moi :wave:

Olen 21 vuotias äiti keski-suomesta. Lapset: enkelipoika 05, tyttö 06 ja nyt viikot 23+5 menossa :heart: 11.6.08 olis tämän tulevan prinsessan syntymäpäivä, minulle kun tehdään sektio ja sain sen päivän jo tietää hiukan ajoissa :D Mutta saattahan se haluta ulos aikaisemminkin!
Sukulaiset ja ystävät on ottanut uutiset aina hyvin vastaan :)
 
hei vaan JanuLiitus =) kiva nähdä että täällä on muitakin nuoria äitejä..sinullahan on jo viikkoja ihan mukavasti kasassa B) ja olette ilmeisest jo sukupuolen kysynyt myös..onnea tytön johdosta. itsellä la menee tuonne syyskuun puolelle..päätettiin ettei kysytä sukupuolta tällä kertaa mutta saa nähdä malttaako sitä olla kysymättä kuitenkaan =) nyt kun tyttö ja poika jo on niin olis mukva kun tulis yllärinä seuraava =) niin ja itse asun oulun alueella..
oletko ollut ihan kotiäitinä esikon syntymästä asti?...mä olen ollut tosiaan lasten kanssa koko ajan kotona..nyt päätettiin sit miehen kans että jos ja kun tämä kolmas syntyy niin äippä loman jälkeen lähden töihin ja sit on isän vuoro olla kotiäitinä =) myöhemmin sitten lisää lapsia jos on tullakseen.
miten sulla oli alkuraskaudessa, oliko pahoinvointia tai muuta? aikasemmissa mulla oli pahoinvointia monta viikkoa mutta nyt taas ei sit ole ollut yhtään..hieman enemmän väsyttää ja mielialat pikkusen heittelee B) muuten ei mitään...neuvolassa kuitenkin kuului sydänäänet hienosti jo viikolla 9+5..et luultavasti kaikki on ihan ok kuitenkin.. nyt täytyypi näköjään lähteä poika viemään päiväunille, kuulostais vähän siltä :wave:
 
täällä. :) täytän kk päästä 23 ja nyt kolmas on tulossa. tyttö on n. 2v2kk ja poika 1v2kk ja tämän kolmannen la ois kesäkuun kolmas. että sitten on kolme lasta ja vanhin 2v5kk. :D ihan hyvin on otettu uutiset vastaan. tykkään kyllä lapsista, varsinkin vauvoista. ;)
 
Juu nuita viikkoja on kyllä kivasti kasassa, mut vois kyl viel hiukan nopeammin mennä aika. Tahtois jo tytön niin kovasti syliin :) Juu myö kysyttiin rakenneultrassa että kumpi mahtaa tulla. Sanoivat että tyttö mutta ei kuulemma ole satavarmaa sekään. Itse olen alusta asti ollut sitä mieltä että kyllä sieltä tyttö tulee (salaa niin toivon. :D) Poikaa en oikein uskalla toivoa, koska pelkään että menetämme taas yhden lapsen (vaikka eihän missään niin sanota että aina menehtyis samaa sukupuolta oleva, jos on menehtyäkseen) :'(
Olen ollut kotiäitini esikosta lähtien. Töihin ei oikein innostais edes mennä :( Mutta ehkä sitten kun tämä tuleva lapsi on 2 tai 3v niin sit vois töitä etsiä, ellei käy niin että tulis vielä lisää lapsia =) Tässä raskaudessa ei ole pahoinvointia ollut pahemmin ollenkaan, mikä on sinänsä ihanaa. Kahdessa ekassa se alkoi ennenkuin menkat oli edes myöhässä ja kesti yli puoleen väliin asti :( Se ei sitten niin kivaa ollutkaan.
Nyt täytyy mennä vahtii hiukan tyttöä, näyttää olevan taas pahanteossa :kieh:
 
Heips :wave:
Tämä tahtoo myös pinoutua=)
Eli mä täytän joulukuussa 24v ja mies syksyllä 26... Kaksi tyttöä löytyy ennestään (synt. 09/03 ja 01/05...) ja kolmosta odotellaan viikolla 28+6 :heart: sukupuolta ei olla haluttu etukäteen tietää, mutta pitihän niitä ultrakuvia mennä kotona luuramaan ja minun ja miehen, molempien, mielestä siellä oli pikkunen pippeli näkyvissä.. liekö sitten toiveajattelua :LOL: jotenkin ei uskalla kahden tytön jälkeen siihen luottaa...
Tytöistä ei ole ollut minkäänlaisia oireita raskausaikana, mutta tästä kolmosesta oli lievää kuvotusta ja pahoinvointia havaittavissa, mutta onneksi jo loppui tuossa 12 viikon tienoilla...

äippä ja nytty rv 28+6 :heart:
 
no nii poika on nukumassa ja tyttö katsoo lastenohjelmia =) taas hetki aikaa..
IllanHämy..hei ja onnea myös sinulle.. joko olette kysynyt sukupuolen vai meinaatteko pitää salassa B) teillähän mahtaa olla melko vilskettä ja vilinää kun kolmas syntyy =) meillä vanhin tyttö on jo onneksi kolme täyttänyt viimevuoden puolella, no pojalle ja tälle tulevalle ei ikäeroa tule kun 1v ja 1kk..jos nyt la pitää sit paikkaansa B) lapset on kyllä ihania ja olen nuoresta asti halunnut ison perheen B) onneksi löytyi mies joka haluaa myös =)
sinullakin viikkoja on jo sit mukavasti kasassa, miten sinulla, oliko tai onko pahoinvointia raskauden alussa?
 
onnea myös muillekin B) tännehän alkaa ihan mukavasti tulla sakkia =)
JanuLiitus..välillä kyllä tuntuu et aika menee hitaasti mut kuitenki sitä yhtäkkiä huomaa et viikkoja on jo niin paljon et synnyttään jo joutais =) osanottoni pienen pojan menettämisestä ja :hug:
äippä 84..messiin vaan... =) kiva kun täälläkin alkaa oleen elämää B) teillä viikkoja jo niin paljon et ei tarvi enää kauaa odottaa et saatte nyytin sylkkyyn :)
meinas alkaa huolettaan aluksi kun ei ollut raskausoireita ollenkaan mut sekin taitaa joskus olla ihan normaalia...ultra on vasta kahden viikon päässä...kamalaa jännitystä siihen saakka.
jane85
 
Tosiaan se aika kuluu niiiiin nopsaan, just ihmettelin et miten täälläkin on jo marraskuun odottajien- pino, kun vastahan ite plussasin :LOL: hyvä minä...
viikkoja tosiaan jo niin hyvin, että oikeen tulee kaipuu saada pieni nyytti syliin, kun tarvikkeita olen varastosta häntä varten esiin kaivellut... Noh, ehkä vielä yks 11 viikkoa jaksaa odottaa :ashamed:
 
Täällä olis kans yks :wave:
En vaan kovin kauaa kerkeä täällä kirjotella ku viikkoja jo 37+2 :whistle:
Mutta kuitenkin edes hetken :D

Olen siis 22-vuotias tytön (11/05) äiti ja kihloissa 26.v miehen kanssa ja Helsingissä asutaan :) Toisen lapsosen laskettu aika on 15.3. ja poikaa vähän vihjattiin mutta synnärillä saadaan vasta tietää kumpi on. Mies toivoo poikaa ja minä tyttöä :heart: Molemmat siis erittäin tervetulleita B)

Esikoista kun aloin odottamaan olin vielä lukiossa (20v,) joten vauvauutiset tuli monelle tosi yllätyksenä. Oon myös aina ollut 'äidin tyttö' joten äidille se oli 'rankinta' ja oli sinut asian kanssa melkeen vasta kun näki suloisen tytön :heart: Tämän toisen kanssa ollut lähes samanlaista mutta onneksi osasin sitä jo odottaa. Äidin puolelta suku on vähän tiukempaa. Muut ovat kuitenkin olleet tosi innoissaan tulevasta =)

Mä haluan kanssa monta lasta ja kuten jane85 sanoi onneks mäki löysin miehen joka haluaa myös :D

Ehdin aloittaa syksyllä lähihoitajaopinnot ja keskeytin ne jo loppusyksystä väsymyksen takia. Mulla ei myöskään oo kiire töihin tai kouluun :/

Mutta näin pitkä alkusepustus ja nyt hakemaan pyykkejä :xmas:

Suvitus+v-pain 37+2
 
joo, vähän liiankin nopeaa välillä tuntuu menevän.. varsinki kun ei kerkeä paljon ajatteleen koko asiaa kun on nin paljon tekemistä näiden kahden pienen kanssa =)
välillä vähän pelottaakin et miten sitä kolmen pienen kanssa jaksaa sit..mutta varmaan ihan turhia pelkoja B) kaikkeenhan sitä ihminen sopeutuu.
mitäs olette ajatelleet hiihtolomalla tehdä?
me saadaan puoleen vuoteen ensimmäinen vapaa viikonloppu lapsista B) ja lähdetään ukon kans mökille kahdestaan rentoutumaan...
miten teillä muilla on, onko teidän vanhemmat ollut paljon apuna lasten kanssa?
onhan se mukavaa joskus saada ihan omaa aikaa B)
 
täälläkin yks alle kaksvitonen! mutta taidan olla tähän mennessä vanhin, täytän reilun kuukauden päästä 24. ja lisäksi eroan teistä muista sillä, että odottelen esikoista. :)

pirkanmaalla majaillaan tällä hetkellä, mutta paikkakunta saattanee vaihtua vielä ennen esikoisen syntymää tai sitten vasta loppuvuodesta. jutut on vähän auki, kun molemmat saadaan opiskelut päätökseen ja miehen työn perään sitten lähdetään.

viikkoja vasta takana suunnilleen saman verran kuin äippä 84:lla enää edessä, eli 11+5 :)
 
Meillä hiihtoloma vietettiin jo viime viikolla ja isäntä tietenkin onnistui hankkimaan sairaslomaa, joten eipä siinä kummempia tehty...
Ja mun vanhemmat asuu 200kilsan päässä, miehen vanhemmilla yhteensä jo 6 lastenlasta niin meidän oma aika on aika vähissä... mutta mä tykkään kovasti touhailla lasten kanssa ja siksipä voinkin vannoa että meidän lapsiluku ei ole täynnä edes tämän kolmannen synnyttyä :saint:
 
Täällä ei paljon hiihtolomalla mitää tehdä :/ Mies koko viikon töissä, paitti ei tietty v-loppua :D Tänään JOS mies tulee ajoissa kotia niin mennään jäälle tyttären ja koiran kanssa hiukan ulkoilee. Näyttää olevan niiin hyvä keli, tai ainakin aamulla oli :D Tässä yritän likkaa saada nukkumaan hiukan, mutta neiti tuppaa hyppää sängystä vähän väliä pois. Tahtoo pissille ja kakalle, hyvä syy ettei tarvii vaan nukkua :LOL: Päiväunet on jääny oikeastaan kokonaan pois, mutta täytyy välillä kuitenkin yrittää niin saisi tämä äiti hiukan omaa aikaa B)
Minun vanhemmat pitää aika monesti v-loppuisin neitiä yökylässä. Tosin yleensä vain yhtenä yönä. Silloin me miehen kanssa käymme syömässä tai elokuvissa, niin tai molemmissa :) Meille on nyt suotu yhteistä aikaa aika paljon, koska kohta sitä ei enää niin paljon pysty olemaan kahdestaan. Vaikka kyllä minä nautin tyttären kanssa olemisesta ihan suunnattomasti ja ei tarvittaisiin niin paljon aikaa, mut minkäs teet että vanhemmat suurinpiirtein aina tulee ja varastaa likan mukaan :D
 
hei jenni87 tervetuloa joukkoon. mistäs päin kirjoittelet? sinä taidatkin olla vielä nuorin tästä porukasta =) miten sinulla on alkuraskaus sujunut?
äippä 84..aivan, hiihtolomat taitaakin olla eri aikoihin joillakin..kyllä ehdottomasti itsekin tykkään kovasti touhuilla lasten kanssa eikä ole apua tarvinnut koskaan kyselläkään keneltäkään =) meillä vaan mummu haluaa aina joskus lapset päiväksi hoitoon ihan itse =) kaikki apu on ainakin tässä vaiheessa tervetullutta kun tämä raskaus väsymys vielä vaivaa aika kovsti.. :)
 
Kiitos onnitteluista :) Ja takas kans :D

Esikoinen synty laskettuna päivänä!
Mulla huomenna lääkärineuvola ni näkee onko paikoissa tapahtunu edistystä ni pystyy vähän ehkä arvioimaan meneekö yli vai ei. Mulla itellä synttärit 22.3. joten jos menee yliaikseks ni pidän jalat ristissä omiin synttäreihin saakka B)

 
Hei! Mie taidan olla porukan nuorin, vasta 17vuotias.... :D Raskausviikkoja alkais olla kymmenen täynnä. Ensimmäistä ultraa odottelen jotta todellinen laskettu aika selviäisi. :wave:
Ja juu, lapsi oli puhdas vahinko mutta tervetullut kyllä. Tukiverkko hyvä, siskoni luona olen nyt puolittain asustellut. =)
 
hei pikku-laura..miten sinun raskausaika on mennyt tähän asti, onko ollut pahoinvointia tai mitään?.itsellänikin viikkoja vasta 10+4..taitaa olla laskettu aika samoihin aikoihin meillä =) mistä päin kirjoittelet? itse olin myös juuri täyttänyt 18 kun aloin odottaa esikoista ja täytyy myöntää että puhdas vahinko kävi sillon myös meille, mutta mailman paras vahinko myös. =)
 
Suvitus: älä turhaan mieti tuota "paikkojen" muutosta... vaikka olisikin kanava lyhentynyt tms. se ei tarkoita vielä yhtään mitään...

Itse olin myös 17 kun esikkoa aloin odottamaan, mutta meillä se ei ollut vahinko, ihan tietoinen valinta :D Vaikka väliäkö hällä miten se alku tapahtuu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja jane85:
hei pikku-laura..miten sinun raskausaika on mennyt tähän asti, onko ollut pahoinvointia tai mitään?.itsellänikin viikkoja vasta 10+4..taitaa olla laskettu aika samoihin aikoihin meillä =) mistä päin kirjoittelet? itse olin myös juuri täyttänyt 18 kun aloin odottaa esikoista ja täytyy myöntää että puhdas vahinko kävi sillon myös meille, mutta mailman paras vahinko myös. =)
Itseasiassa ei ole juurikaan ollut pahoinvointia. Parina aamuna heikottanut ja etonut mutta menny nopsasti ohi. Alaselkää särkee oikeastaan koko ajan, neuvolassa meinasivat kuitenkin että olis ihan normaalia ja menee ohi kun viikkoja kertyy...
Kirjottelen Kemistä. En nyt tällä hetkellä ole yhdessä lapsen isän kanssa, ei oikeastaan koskaan oltukaan. Mutta tuleva isä on innoissaan alkujärkytyksen jälkeen ja on luvannu olla mukana kaikessa mahdollisessa, samoin kun vanhempansa haluavat osallistua mahdollisimman paljon. =)
Joten, vaikka alku oli ihan hirveä järkytys mulle, olen siskon avulla täältä ryöminyt taas jaloilleen ja nyt olen onnellinen. Eiköhän tää tästä. :wave:
 

Yhteistyössä