Alkuvuoden normaalipainoisten laihdutus/kiinteytysketju!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja timmiksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hei pidättekö muut "karkki/herkkupäivää " ollenkaan? mulla välillä silloin lähtee lapasesta herkuttelu..on huono itsekuri.
Ja vielä vihreästä teestä?? Mitä teetä ja miten juotuna se auttaa?? kuinka paljon? itse sorrun kyllä teehen laittamaan sokeria...voikohan sitä juua vaikk imetän vielä?

[QUOTE="kevät";29513053]Jenis: oon kuullut moisesta mutta kerropa vielä tarkemmin???? tosi kiinnostunut:)[/QUOTE]

Homma toimii siis niin, että viikossa pidetään 2 paastopäivää ja loput 5 päivää syödään normaalisti. Tämä pelastaa mun mielenterveyden, musta ei ole kituuttamaan joka päivä :D

Paastopäivinä (ei peräkkäiset päivät) saa syödä 500 kcal edestä mitä tahtoo - osa ihmisistä jakaa ton monelle aterialle, mä syön yleensä aamupäivällä jotain pientä ja iltapäivällä vähän tukevamman aterian. Ja se paastopäivä on 36 h, ei 24 h - eli kun mulla oli esim. keskiviikkona paastopäivä, söin tiistaina normaalisti, keskiviikkona 500 kcal ja normaalin aamupalan torstaina. Paastopäivän jaksaa ihan hyvin kun muistaa juoda paljon, huolehtia suolan saannista ja syödä jotain proteiinipitoista.

Vihreästä teestä - mä juon sitä varmaan pari litraa päivässä, makuja vaihdellen. En näe mitään syytä miksei sitä imettäessä voisi juoda, olen itsekin juonut. En kyllä tiiä onko sillä laihtumisen suhteen mitään merkitystä.

Mulla taas näyttäis ketoosidieetti sopivan tosi hyvin :) Ei ollu pariin viikkoon lähteny grammaakaan ja nyt alle viikossa puol kiloo! Muutenkin on ihanaa kun ei oo jatkuva nälkä. Unentarvekin on vähentynyt ja energiaa riittää. Tiistaina onnistui juoksutreenikin ilman hiilarilisää. Treenit kulkee hyvin, lihaskuntoa teen 3 kertaa viikossa ja aerobista sitten 2-3 kertaa viikossa.

Mä luin alkuvuonna jonku jutun eri dieeteistä ja mikä sopii minkäkin tyyppiselle ihmiselle. Toi 5:2 oli niille, jotka ei oo valmiita suureen elämänmuutokseen ja joilla ei oo itsekuria - mä olin että jep, toi oon mä :D

Herkkuina syön pari kertaa viikossa Irish Coffee-hasselpähkinä-jäätelöä.
Herkkuriippuvuudesta oon päässy hyvin irti, iltaruoka kuuden jälkeen pitää nälän loitolla seuraavaan aamuun helposti. Suklaaholisti olin ennen mutta nyt ei sitäkään tee enää mieli.

Ensi viikon lopulla ollaan lähdössä miehen kanssa lomalle kaksistaan, siellä tulee kyllä niin syötyä kuin juhlittuakin. Varmaan turvottaa ja on blösö-olo sen jälkeen mutta on se sen arvoista :) Molemmat oltu niin tiukalla linjalla niin alkon kuin herkkujenkin suhteen että normaaliin palaaminen loman jälkeen tuskin tuottaa vaikeuksia.
Mies ei oo koskaan syönyt makeita herkkuja, ei pidä niistä. Helpompaa sille ollut tämä kuin mulle :) Vhh-ruokavalio toki pidetään lomallakin siinä mielessä ettei ravintolassakaan syödä hiilareita. (paitsi juomien muodossa)

Miten muilla on dieetti edennyt? Täällä on paino lähtenyt taas laskuun :) Vähän yli viikon ketoosin jälkeen lähti näläntunne kunnolla ja nyt ei oikeastaan tarvitse päivällisen jälkeen syödä mitään. Eli syön n. 3 kertaa päivässä. Treenata en nyt voi kun toivun vielä flunssasta, mutta pian voin varmaan varovaisen lihaskuntoharjoittelun aloittaa....

Miten muilla on dieetti edennyt? Täällä on paino lähtenyt taas laskuun :) Vähän yli viikon ketoosin jälkeen lähti näläntunne kunnolla ja nyt ei oikeastaan tarvitse päivällisen jälkeen syödä mitään. Eli syön n. 3 kertaa päivässä. Treenata en nyt voi kun toivun vielä flunssasta, mutta pian voin varmaan varovaisen lihaskuntoharjoittelun aloittaa....

Kipeänä ei treenata, ruoka ei maistu ja jäätelö uppoaa. Tämä viikko otetaan löysemmin. Kun vain paranisi tästä että päästäs lomailemaan suunnitelmien mukaan.

Aika hiljaista täällä... No päivitystä omaan tilanteeseen: Painoa lähtenyt yhteensä 2 kg, senttejä tosin on lähtenyt aika paljon! Toivottavasti lähtis pari kiloa lisää tässä helmikuun aikana :) Flunssa vaivannut jo jonkin aikaa, toivottavasti pääsis taas pian treenaamaan... Mutta hiljaa hyvä tulee, en vielä ainakaan stressaa, kesään on vielä monta kuukautta!

Mä yritän kans pitää pään kylmänä ja tiputella noita kiloja hitaasti, hirmuinen ylityöputki iski enkä oo taaskaan päässyt normaalisti kuntoilemaan. Paino varmaan junnaa siinä 58 kg:n kinttaalla, en ole puntarillakaan muistanut käydä. Tänään taas paastopäivä, ja onneksi vähän lyhyempiä työpäiviä luvassa.

En ole aiemmin kirjoitanut tänne, kun en ollut varma lähteekö laihdutus etenemään. Minulla tavoitteena 65kg --> 59kg, ja nyt on kolme kiloa häippässyt eli vielä puolet jäljellä. Alku on aina todella vaikeaa, sillä malttamattomana vedän kalorit melko alas (n.1000kcal) ja parina ekana päivänä nälkä on kauhea. Sitten onneksi helpottaa :)

Siksi tuo 5:2 dieetti ei minulle sopisi kun kärsisin ne paastopäivät :D Karkkipäivän pidän kerran viikossa, ja yllättävän hyvin olen pysynyt kohtuudessa. Joskus aiemmilla laihdutuskerroilla en pystynyt hillitsemään karkkipäivänä vaan ahmin itseni aivan ähkyyn.

Nostetaanpa tätä, jos sais ryhmäkurista vähän tsemppiä... mä en oo käynyt vaa'alla viikkoihin, kun tiedän että mitään edistystä ei oo tapahtunut :D Tosi surkea kuntoilutalvi ollut, niin liukasta että ei voi lenkkeillä mutta ei lunta että vois hiihtää. Ostin nyt jäsenyyden kuntosalille, jospa se motivois kans. Vieläkö muita on mukana?

Minä myös mukana ollut taas viikon verran kun flunssa/vatsatauti hellitti.
Paino on 59kg ja salilla olen käynyt. Nyt meillä niin jäiset tiet ettei juoksemaan pääse turvallisesti joten se saa odottaa. Hiihtokelejä ei tullutkaan kuin hetkeksi tänä talvena joten se jäi nyt sitten. Salitreeniä/tiukkaa tipatonta sekä entistä tiukempi ruokavalio.
Kyllä se kropasta ja myös ihosta näkee että on tämän vuoden linja parantanut ulkonäköä.
Vatsasta olen eniten tyytyväinen, se on litistynyt kummasti. Saa ollakin että voi etelän lomalla olla ylpeänä bikineissä :) Ihana juttu on että miehen kanssa ollaan tässä projektissa yhdessä. Pikkusen tullut uusia ulottuvuuksia :)

Lomaviikko lähenee loppuaan, ja nyt pitäis alkaa keräillä tsempinmurusia nurkista! Antakaapa jotain hyviä vinkkejä - mitä teette, kun työkaverit lähtee herkkulounaalle johonkin ravintolaan? Syötte eväitä toimistolla? Otatte ravintolassa jonkun keiton tms.? Hyvä ruoka on mun heikkous, makeat herkut pystyn skippaamaan jos vaan saan syödä jotain oikeasti hyvää "oikeaa ruokaa"...

[QUOTE="Jenis";29646554]Lomaviikko lähenee loppuaan, ja nyt pitäis alkaa keräillä tsempinmurusia nurkista! Antakaapa jotain hyviä vinkkejä - mitä teette, kun työkaverit lähtee herkkulounaalle johonkin ravintolaan? Syötte eväitä toimistolla? Otatte ravintolassa jonkun keiton tms.? Hyvä ruoka on mun heikkous, makeat herkut pystyn skippaamaan jos vaan saan syödä jotain oikeasti hyvää "oikeaa ruokaa"...[/QUOTE]

Mä jouduin (seurassa juuri) eräänä päivänä Rossoon ja valitsin raastepöydän ja alkupalalistalta jokirapubruchetan. Hyvää oli!

Mä jouduin (seurassa juuri) eräänä päivänä Rossoon ja valitsin raastepöydän ja alkupalalistalta jokirapubruchetan. Hyvää oli!

Joo, ehkä se pitäis asennoitua just noin... pääasia että saa lounaakseen jotain 1) mitä ei oo itse laittanut 2) mitä ei tarvi syödä kahvihuoneessa pakasterasiasta :D

Annoskoko onkin mun toinen ongelma sitten, ravintolassa onneksi on harvemmin mahis santsata. Lempikiinalaisen lounasbuffet on syytä kiertää kaukaa ainakin pari seuraavaa kuukautta!

Moikka!

Hyvin menee täällä vaikken vähään aikaan ole päivitellyt. Nyt on lähtenyt 4 kg :) Tietty ois vähän enemmänkin voinu lähteä mutta on tuokin parempi kuin ei mitään! Helmikuu meni aika pitkälti sairastaessa, loppukuusta iski vielä kamala mahatauti! Mutta nyt olen saanut taas treenit hyvin käyntiin, vieläkin lihakset kipeinä torstain lihaskuntotreenin jälkeen :D

Vielä siis 4 kg pitäisi lähteä ennen toukokuun loppua. Ei pitäisi olla ihan mahdotonta! Mulla on tää ketoosi toiminu tosi hyvin. Paitsi et tämän päivän oon ottanut rennommin ja syönyt suklaata ja heseruokaa.... Mut naistenpäivänä voikin ottaa rennommin ;) Huomenna taas takaisin ruotuun!

Töihin olen ottanut useimmiten omat eväät, lähinnä lihaa/kanaa/kalaa + kasviksia. Välillä käyn lounasravintolassa jossa sellainen noutopöytä josta ainakin itse löydän todella hyvät hiilarittomat vaihtoehdot :)

Oletteko muut vielä mukana?

Täällä menee ihan hyvin, nyt lähteny yhteensä siis 5 kg :) Tavoite on hieman muuttunut, alunperinhän mun piti laihduttaa 6-8 kg mutta nyt ajattelin että 8-10 sopis mulle ehkä paremmin. Mahan päällä on vielä reilusti löysää... Nyt keskityn enemmän lihaskuntoon, jos vaikka sais ne näkyvät vatsalihakset kesäks ;)

Mulla on ollu tää projekti ihan unohduksissa. En ole käynyt vaa'alla enkä mittaillut senttejä, mutta pikainen silmämääräinen arvio sanoo, että kiloja ei varmaankaan tarvii pudottaa mutta kiinteytyminen ei to-del-la-kaan tekis pahaa. Aloitan jumpan ens kuun alussa, tai mörökölli minut vieköön...

Onnee sulle hyvin sujuneesta projektista! Way to go girl! :)

Yhteistyössä