Alkuvuoden normaalipainoisten laihdutus/kiinteytysketju!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja timmiksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi! Mullakin alkoi vuoden alusta kuntokuuri. Painoindeksi about 23, alkupainoa olin noin 65,5 kg. Siitä lähti 10 päivässä kilo. Yirtän syödä mahdollisimman paljon kasviksia ja vähän hiilareita, herkkuihin en ole vielä sortunut.

Löysin netistö Jillian Michaelsin treeniohjelmat, ja nyt olen ohjelman 30 day shred level 2:ssa. Aika rankkaa puuhaa on. 20 minuutin (& lämmittelyt ja loppuvenytykset) treeni tehdään joka päivä täysillä. Hiukan on siis jo paino pudonnut ja erityisesti vyötäröltä kadonnut - no, jos ei senttejä, niin ainakin millejä.

Tavoitteena näin ensi alkuun on, että paino alkaa 5:lla. Tammikuun vedeän terveellistä linjaa, mutta sitten pikkuhiljaa palauttelen myös herkkuja mukaan. Suurin ongelmani on pömppävatsa, joka pullistuu entisestään ainakin hiilareista. Mutta koska hiilarit maistuvat niin herkullisille, en niistä halua kokonaan luopua.

No niin, madonluvut otettu: puntari näytti aamulla 59,4 kg ja tavoite on saada tuosta 5 kg pois. Täsmälleen sama tavoite oli syksyllä - kai tässä pitäis olla iloinen, ettei ainakaan lihonut ole :D

Viime viikolla jätin pois sokerin, alkoholin ja rajoitin hiilareita - 2 kg lähti sillä, lähinnä nestettä kai. Sormukset mahtuu taas sormiin ja farkkujen nappi kiinni. Seuraavaksi toivottavasti lähtee ihan läskiä...

Käytättekö te jotain kalorilaskuria, vai arvioitteko vaan ruokamäärät? Mä tänään laitoin ylös kaiken mitä oon syöny, ja siitä tuli ton laskurin mukaan vain n. 1000 kcal, proteiinia 60g. Hirveä määrä ruokaa, voiko tää pitää paikkansa? :-O

Aamiainen: vesilasi (tiedän, tiedän, mutta tuli tosi kiire töihin)

Lounas: n. 3 dl kotitekoista bataattisosekeittoa, sekaan 1/2 raejuustopurkki, lisäksi 1 viipale ruisleipää, päällä normirasvaista kermajuustoa, pätkä kurkkua, porkkana, 3 pientä kaurakeksiä (yht. 60 kcal paketin mukaan)

Päivällinen: Paistettu kananmuna, paprikaa, 1 viipale ruisleipää juustolla, mansikka-skyr-purkki

Iltapala: Juureslastuja, rasvaton kermaviilidippi

Joka välissä vettä, 4 isoa mukia vihreää teetä. Voiko tää oikeesti olla vain 1000kcal, kertokaapa te kokeneemmat?

Jenis: Kylläpä tuosta hyvinkin se 1000kacal tulee =)
Mulla on apuna puhelimen S healt, johon laitan kaiken syömäni ylös, toimii myös askelmittarina ja sinne saa lisättyä myös muita liikuntahommia.

Mä kävin tänään vaa'alla.. 400g lähtenyt :O
Mutta senttejä senkin edestä!
Rinnanympärys 76cm (-2cm)
Vyötärön kapein kohta 74,5cm (-2,5cm)
Vyötärön levein kohta 91cm (-2cm)
Lantion/persus leveimmästä kohdasta 65,5cm (-1,5cm)

:) :)

Jenis: Kylläpä tuosta hyvinkin se 1000kacal tulee =)
Mulla on apuna puhelimen S healt, johon laitan kaiken syömäni ylös, toimii myös askelmittarina ja sinne saa lisättyä myös muita liikuntahommia.

Mä kävin tänään vaa'alla.. 400g lähtenyt :O
Mutta senttejä senkin edestä!
Rinnanympärys 76cm (-2cm)
Vyötärön kapein kohta 74,5cm (-2,5cm)
Vyötärön levein kohta 91cm (-2cm)
Lantion/persus leveimmästä kohdasta 65,5cm (-1,5cm)

:) :)

Tarkoittaako tuo "hyvinkin" että tuosta tulee noin 1000 kcal, vai reilusti yli 1000 kcal? Mä oon oikeesti ihan surkea laskemaan näitä :D

En oo ottanut noita mittoja, käynyt vaan puntarilla ja käyttänyt ns. farkunnappimittaria... täytyy vaikka huomenaamulla mittailla. Puntarin lukema laskee tosiaan aika hitaasti, kun on jo valmiiksi normipainon sisällä.

Saanko kysyä, millaista salitreeniä teet, ja kuinka usein?

Hyvinkin -> tulee n 1000kcal :D

Käyn salilla 6krt viikossa, joista 4krt teen punttitreeniä ja 2krt cardiota ja samalla usein vatsa/selkäliikkeitä. 2 jakoisella ohjelmalla teen =) Eli käytän samaa ohjelmaa, kuin aiemmin treetatessani, mutta painoja olen laskenut ja osittain sarjoja lisännyt.

Hyvinkin -> tulee n 1000kcal :D

Käyn salilla 6krt viikossa, joista 4krt teen punttitreeniä ja 2krt cardiota ja samalla usein vatsa/selkäliikkeitä. 2 jakoisella ohjelmalla teen =) Eli käytän samaa ohjelmaa, kuin aiemmin treetatessani, mutta painoja olen laskenut ja osittain sarjoja lisännyt.

Ok, kiitos kaloriselvennyksestä :D

Mä en oo saanut vielä pakotettua itseäni salille, mutta käyn 2-4 krt viikossa joko pumpissa tms. lihaskuntotreenissä tai juoksu/hiihtolenkillä. Tahtoisin lisää lihasta, eli pakko kai se on itsekin yrittää salille suoriutua. En vaan saa oikein mitään irti siitä, pitäis varmaan palkata personal trainer että homma etenis.

Mites muilla menee? :)

Täällä ihan ok, parin päivän päästä taas punnitus. Ehkä otan taas mitat myös. Ja huomenna kahvakuulatreeni! Vähän enemmän ois voinu liikkua tällä viikolla, mut ulkona ei oikeen viitti näillä pakkasilla...

Suht ok - ruokavalio on pysynyt jokseenkin kuosissa, mutta nuo pakkaset kyllä verottaa liikunnasta aika paljon. Teen istumatyötä, joten päivän aikana kaloreita ei kulu kuin hengittämiseen :D

Joka päivä paino kuitenkin on tullut alas. Tiedän että joka päivä ei pitäis punnita, mutta mua se motivoi :)

Repsahduksia, repsahduksia..... :D Tänään tosin taas päästy edes hieman ruotuun! Käytiin lasten kanssa Flamingossa polskimassa ja syömässä. Sorruin pastaan, sekä valkosipulileipään, mutta huomenna taas alkaa VHH-ruokavalio.. :) Nyt salille!

Suru laihduttanut lisää, koetan syödä kolme kertaa päivässä mutta nyt ei ole ruoka maistunut. Paino 57kg, ei tarvii enää vatsaa vetää sisään...
VHH-ruokavaliolla ei tarvitse laskea tai miettiä muuta kuin että syö mahd.vähän hiilareita.

Suru laihduttanut lisää, koetan syödä kolme kertaa päivässä mutta nyt ei ole ruoka maistunut. Paino 57kg, ei tarvii enää vatsaa vetää sisään...
VHH-ruokavaliolla ei tarvitse laskea tai miettiä muuta kuin että syö mahd.vähän hiilareita.

Jaksaako VHH:lla treenata? Mun mies karppaa ajoittain ja saakin sillä tavalla elintasokumpunsa aina pienemään. Oon siis osakarpannut itsekin siinä sivussa, mutta mulla tahtoo loppua energia kesken varsinkin pidemmillä juoksulenkeillä jos hiilarit on kovin vähissä. Jos viitsit, kerrotko esim. sun omat treenipäivän syömiset niin voin verrata?

Ja voimia sulle suruihisi, mitä ne sitten ovatkaan.

Jenis: Mä syön kans vähähiilarisesti ja jaksan kyllä treenata :) Mutta ihan tosi tiukkaa linjaa en pidä vaan kovina treenipäivinä hiilareita syön ehkä 70-100 g, lepopäiviniä ja lihaskuntopäivinä vähemmän.

Vähän oli juhlia viikonloppuna ja tuli herkuteltua, mutta onneksi ei mitenkään älyttömästi. Mutta nyt menee loppu tammikuu tiukalla linjalla! Jos sais ainakin sen 2 kg yhteensä pois, 3 kg tavoitteeseen tuskin enää ehdin...

Jenis: Mä syön kans vähähiilarisesti ja jaksan kyllä treenata :) Mutta ihan tosi tiukkaa linjaa en pidä vaan kovina treenipäivinä hiilareita syön ehkä 70-100 g, lepopäiviniä ja lihaskuntopäivinä vähemmän.

Vähän oli juhlia viikonloppuna ja tuli herkuteltua, mutta onneksi ei mitenkään älyttömästi. Mutta nyt menee loppu tammikuu tiukalla linjalla! Jos sais ainakin sen 2 kg yhteensä pois, 3 kg tavoitteeseen tuskin enää ehdin...

OK! Viitsitkö kirjata, mitä syöt treenipäivinä? Mulla nimittäin käy helposti niin, että viimeistään treenin jälkeen tulee niin älytön heikotus ja hiilarihimo että sitä vastaan on todella vaikea taistella :D

Mulla tippuu tammikuussa max. 3kg, sen verran hidasta hommaa tää on. 2 kg on nyt takanapäin, mutta siitä on varmasti suurin osa ihan nestettä vaan.

[QUOTE="Jenis";29474757]Jaksaako VHH:lla treenata? Mun mies karppaa ajoittain ja saakin sillä tavalla elintasokumpunsa aina pienemään. Oon siis osakarpannut itsekin siinä sivussa, mutta mulla tahtoo loppua energia kesken varsinkin pidemmillä juoksulenkeillä jos hiilarit on kovin vähissä. Jos viitsit, kerrotko esim. sun omat treenipäivän syömiset niin voin verrata?

Ja voimia sulle suruihisi, mitä ne sitten ovatkaan.[/QUOTE]

Jaksaa treenata hyvin, pitää vain huolehtia proteiinin saamisesta. Meillä syödään ihan tavallista kotiruokaa, mutta riisit/pastat/perunat korvataan kasviksilla, juureksilla ja vihanneksilla. Eilen oli esimerkiksi miehellä treenipäivä; aamiaiseksi nakkimunakas, lounaalla katkarapusalaatti ja piimää, iltaruuaksi härkäruukku kasviksilla.
Normaalisti iltaisin vielä on marjarahkaa tai pirtelöä (stevialla makeutettuna), mutta nyt ei ole tosiaan ruoka kauheasti maittanut.
Meillä jo niin pitkään VHH-ruokavaliota takana että keho tottunut vähäiseen hiilarimäärään ja palautuu kyllä urheilusta ja hyvin jaksaa tehdä.

Moi! Miten muilla projekti etenee?

Itsellä treenit sujuu hyvin mutta ensimmäisen kilon jälkeen ei juuri laihtumista ole tapahtunut. Yritän vielä hieman vähentää hiilareita max 50 grammaan päivässä, jospa sit lähtis paino uuteen laskuun :) Mutta pääasia että treeni kulkee nyt hyvin niin ehkä sen rasvan alta paljastuu lihastakin sitten ;) Voi olla että 5 kg painonpudotus riittää kunhan saan lisää lihasta!

Moikka, hyvin menee. Tänään uimaan. Mies vetää mulle kuntopiirin kotona ennen sitä :)
Mulla näkyy ensimmäistä kertaa 8 vuoteen vatsalihaksen tuosta vyötärön sivuilta, sivuvatsalihakset siis. Valitettavasti tuollainen pieni "löysä nahka" tuossa mahassa on siinä kohti missä vauvavatsat on olleet. Seistessä vatsa näyttää hyvälle, ei siis ole mitään makkaraa siinä mutta estää lihasten näkymisen keskeltä.... Mutta treeniä, treeniä.
Nyt pääsee jo jäälle hiihtämään, pelloilla ei vielä ole tarpeeksi lunta.
Me tehtiin elämäntaparemonttia entistä parempaan suuntaan marraskuun lopulla, vielä tiukempi linja tuli uuden vuoden aikaan.
Miehessä näkyy kehitys ihan hirveän hyvin, sillä on niin komea kroppa että! Energinen olo olisi varmaan ihan tosissaan jos ei olisi surua ilmassa niin paljon läheisen kuoleman takia.

Vaimo-Rakas: Pahoittelut läheisen menetyksestä. Nostan hattua sulle että jaksat silti miettiä ruokavaliota ja treeniä!

Mä alotin lauantaina sitten tiukemman linjan, eli hedelmät ja viljat kokonan pois. Taidan jopa olla kevyessä ketoosissa. Olo on mitä mahtavin! Ja mikä parasta, näläntunne on kadonnut. Normaalisti syön 3-4 tunnin välein, nyt jaksoin kevyesti yli 5 tuntia lounaan jälkeen. Tätä jatkan ainakin pari viikkoa, katsotaaan mitä tuloksia saan aikaan :) Tänään vuorossa lihaskuntotreeni!

Vaimo-Rakas: Pahoittelut läheisen menetyksestä. Nostan hattua sulle että jaksat silti miettiä ruokavaliota ja treeniä!

Mä alotin lauantaina sitten tiukemman linjan, eli hedelmät ja viljat kokonan pois. Taidan jopa olla kevyessä ketoosissa. Olo on mitä mahtavin! Ja mikä parasta, näläntunne on kadonnut. Normaalisti syön 3-4 tunnin välein, nyt jaksoin kevyesti yli 5 tuntia lounaan jälkeen. Tätä jatkan ainakin pari viikkoa, katsotaaan mitä tuloksia saan aikaan :) Tänään vuorossa lihaskuntotreeni!

Kiitos myötäelämisestä.

Tuonne etusivulle kirjottelinkin elämäntapamuutoksesta ja kyselin veden juonnista ja kaikesta vinkkejä:) tammikuussa alottelin lisään liikuntaa ja syömään terveellisemmin ja vähentään herkkuja.Nyt mietin kuinka säilyttää peppu,laihtuessa:) Onko pakko mennä salille,mun juttuni on kävely....Oisko jotaki liikkeitä joilla saisin peppuni pysymään kunnollisena ettei se vaan kokonaan häviä:) Kävelyn lisäks en oo viä tehny muuta kun lankuttanu.painoa lähtenyt noin pari kiloa vasta,koska mun viikon yksi herkkupäivä,muuttui koko viikonopun kestäväksi ja se ei ollu kyllä kiva homma:)

Hip hurraa! Ekat pari viikkoa painolle ei tapahtunut mitään, ehkä 100g vaihteli päivästä toiseen - otin sitten käyttön hyväksi aiemminkin havaitun 5:2-paaston, ja johan alkoi tapahtua! Puntarissa oli tänä aamuna 58,1kg, ei ole mielitekoja eikä tule ämpättyä niinä päivinä kun "saisi" syödä normaalisti. Ei myöskään haittaa treenaamista, kun ei pidä paastopäivää treenipäivänä :)

Yhteistyössä