Alkuvuoden normaalipainoisten laihdutus/kiinteytysketju!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja timmiksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä voisin kanssa lähteä mukaan! Joulunpyhinä on varmaan pari kiloa tullut lisää, niistä pääsisin mielelläni eroon. Nykyistä painoa en tiedä (katson sen huomenaamulla - mittaan aina aamupainon), mutta tavoitepaino alle 57 kg. Tuun huomenna kertomaan, kuinka hälyttävissä lukemissa tällä hetkellä mennään, niin kuulette, paljonko on töitä tehtävänä... ;)

No niin, pari päivää tässä vierähti ennen kuin ehdin käydä vaa'alla. Ne pari päivää vedin ruokailujen suhteen aika tiukkaa linjaa, ja paino olikin tänä aamuna tyhjänä vain 57,6 kg - ei siis niin hälyttävä tilanne kuin kuvittelin. :) Kilon verran voisin tuosta tiristää ja sit jatkuu urheilut normaaleina kesää kohti kuten aina ennenkin. 4 kertaa viikossa salille on tavoitteeni tänä(kin) vuonna.

Olisi mukava tietää, että miten muilla sujuu kiinteytykset muutenkin kuin noita vaa'an lukemilla... Kun periaatteessahan ne lukemat ei paljon kerro. Vaikka paino putoaisikin, mutta sitä mukaa kun lihakset kasvavat niin painon pitäisi tavallaan nousta...Tai siis tarkoitan, että kun lihas painaa enemmän kuin läski:)

Itselläni tosiaan BMI 20,1, mutta ylimääräistä paljon esim. keskivartalossa. Ja kiinteytyksen tarpeessa koko kroppa, sen verran paljon on vuosien varrella päässyt lösähtämään:(

Minä olen ottanut mitat itsestäni ja aina kuukauden välein ajattelin vertailla tuloksia..

Olisi mukavana kannustimena itselle, jos te ketkä jo jotain tuloksia olette huomanneet, niin kertoisitte vaikka ihan noita mittoja senteissä... Kannustaisi ainakin minua yrittämään enemmän, jos tietää jonkun toisenkin saavaN tuloksia aikaiseksi ihan konkreettisesti senttejä hävittämällä.

Mittaan ensimmäistä kertaa tänään:

Vyötärö 64 cm
Rinnanympärys 84 cm
Lantio 86 cm
Reisi paksuimmasta kohdasta 50 cm

Itse en näitäkään halua kovasti lähteä pienentämään, koska minulla lähtee aina laihtuessa tissit ekana, enkä haluaisi olla ihan lankku :( Ylävartalossa ja vatsassa ei olekaan yhtään ylimääräistä ja lihakset erottuvat kyllä jo selkeästi, mutta peppua pitää treenata!

En kovin usein ajatellut mittailla sillä sentit lähtee varmasti hitaammin kuin paino. Mutta tässä lähtötilanne:
Vyötärö: 76
Lantio: 101
Maha (navan kohdalta): 90 :(
Rinnanympärys: 90

Toivottavasti lähtis jonkin verran senttejä. Toi mahan ympäryshän on jo terveydelle haitallinen vaikka olenkin normaalipainossa...

Löysin youtubesta tällaisen kahvakuulavideon: http://www.youtube.com/watch?v=-8JbTKR50rk
Hitsi tollasen mahan jos sais ku tolla mimmillä! :D Tänään ajattelin kokeilla tota treeniä :)

Ei ole lähtömittoja nyt mulla - joulun jälkeen oli varmasti aika paljon isommat luvut - mutta tässä tämänaamuinen tilanne:

Paino 52,6 kg

Rinnanympärys: 88
Vyötärö: 68
Maha (navan kohdalta): 76
Lantio: 90
Reisi (paksuimmalta kohdalta): 52

Toivottavasti ei yläosa tuosta enää kovin pienene! Vyötärö, lantio ja reidet saisivat lähinnä kiinteytyä.

Mä en ole mittaillut mutta ilo oli aamulla nähdä miten litteä mahani on verrattuna viikon takaiseen. Turvotus ainakin hävinnyt. Vaa'alla en ole käynyt, pitää katsoa illalla paino.

Hyvältä tuntuu kaikin puolin. Olen päässyt suklaastakin eroon :) Virkeänä herää aamulla vaikka eilenkin valvottiin myöhään.

No niin, paluu arkeen ja tämä projekti käyntiin :) En aio käydä vielä tänään puntarilla, koska eilen oli juhlat joissa tuli syötyä ja juotua ihan kaikkea ja paljon - turvottaa niin ettei sormukset mahdu sormiin :D Mutta oletan että painan noin 59 kg, ja tavoite on noin 54. Oon 162 cm pitkä. Mulla on periaatteessa ihan ok lihaskunto, mutta alakroppaan tahtoisin lisää massaa. Pakko varmaan suunnata salille, vaikka se kuolettavan tylsää onkin.

Ja mulla on kans tipaton tammi- ja helmikuu, siis tästä loppiaisesta eteenpäin.

Jatkanpa yksinpuhelua vielä hetken :D Päätin ottaa suosituksista vaarin, ja olla yrittämättä tehdä liikaa yhdellä kertaa. Ennenkin olen komeasti epäonnistunut kitukuurieni kanssa... tällä kertaa siis elämänmuutos osissa: tällä viikolla jätin pois sokerin ja suuresti rakastamani punaviinin. Ensi viikolla lähtee valkoinen vilja ja riisi yms. tyhjät hiilarit. Seuraavalla viikolla pitää varmaan alkaa tarkkailla annoskokoa ja katsoa mihin nämä muutokset riittävät :)

Mäkin voisin tulla tänne pulisemaan! Tänään aloitettu kuntokuuri+dieetti. Olen aiemmin treenannut "tavoitteellisesti", mutta elämänmuutoksen ja muiden vaikeuksien jälkeen salitreeni jäi. Ensin lähti lihakset, sitte tuli kilot.

Tämän hetkiset mitat:
Pituus 160
paino 60,50kg
vyötärö kap. kohdasta 77cm
vyötärö lev. kohdasta 93cm
lantio lev.kohdasta 97cm

Otin tänään kuvat ja kävin ekaa kertaa vaa'alla yli kuukauteen.. Olen lähdössä rantalomalle 2vkon päästä ja todellakin toivon, että edes vähän nesteitä olisi lähtenyt.. Tavoitepainoni on 53-55kg ja timmi hieman lihaksikkaampi kroppa :)

Tänään tullut syötyä ihan minimisti. 1 banaani, iso lautasellinen salaattia kanafileellä, proteiini-patukka, raejuustoa, sekä mandariini.

Mä oon päättänyt vetää nyt 2vkoa ihan ilman mitään paheita, sitten punnitus ja uudet mitat =)
Reissussahan dieetti tulee levähtämään ainakin osittain käsiin, mutta miehen kanssa tarkoitus juosta joka aamu, sekä treenata ulkoilmapunttiksella =)
reissun jälkeen alan tekemään vanhalla ohjelmallani. Siihen asti teen paljon cardiota, sekä vatsoja ja selkälihaksia, jotka on minulla aivan surkeassa kunnossa.

1 kg lähtenyt :) Vatsalihaksetkin näkyy jo vähän! Motivaatio on kyllä huipussaan eikä todellakaan tee mieli herkkuja. Toivottavasti pääsen 3 kg tavoitteeseen tammikuun loppuun mennessä.

Mites muilla menee?

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Täällä kanssa hyvässä vauhissa. Puoli kiloa kadonnut jo :D

Aamupalaksi kiskoin kaksi kananmunaa ja kahvia. Päivällä paaaaljon kahvia (maidolla) ja just kittasin lautasentäyden rehuja, pienen palan lasagnea ja kunnon läjän raejuustoa. Iltaa odottaa mansikka-verigreippisalaatti ja olo on loistava. Ei edes nälätä. Niinjuu, ja lasissa puoli pullollista Hyvää päivää-juomaa. Kai sekin pare on kuin olut.

Mä en tohdi vielä vaa,alle :D

Tänään tehty selkätreeni + vähän käsiä salilla, sekä juoksumatolla 15min + crossari 15min.
Kaloreita syöty tälle päivälle 1200kcal.

Mäkään en käy vielä vaa'alla, en tahdo nähdä lukemia ennen ens viikkoa :D Lapset on sairaana ja mies reissussa, aika matalalentoa mennään. Olen kuitenkin pysynyt sokeri- ja alkoholilakossa, ja nyt jätin pois myös muut turhat hiilarit. Mutta on turvonnut olo kun ei pääse liikkumaan, saa nähdä koska pahin pöhötys alkaa laskea...

Reenannu en oo yhtään, joten se siitä kiinteytymisestä. :(

Leipää (ja sitä myötä leikkeleitä) olen vähentänyt reippaasti - ihan siksikin, että minkäänlainen leipä ei tunnu mulle enää sopivan (turvottaa, sattuu vatsaan). Ylimääräiset välipalat ja napostelut olen myös pyrkinyt karsimaan pois, mutta ruokaa tuli kyllä tänään tintattua sitten siitäkin edestä.

Olen mukana. Painoindeksi 21. Vyötärön kohta huonossa jamassa...pömppövatsa ja jenkkakahvat. Ei hyvä. Inhottavaa, kun tavaraa törsyy housujen kauluksen yli. Vähähiilarisella mennään, tänään aloitin ja ohjattuun liikuntaan ens viikolla. Uinti ja kävely myös ohjelmaan. Täytynee ottaa kuva, jotta voin seurata muutoksia.

Uskomatonta miten paljon muutosta voi viikossa saada aikaan! Maha ei pömpötä enää yhtään niin pahasti. Tästä on hyvä jatkaa :) Tavoitteeseen vielä n. 7 kg, tai voi olla että vähempikin riittää jos lihasta tulee läskin tilalle :) Kunnon juoksutreeni tuli vedettyä tänään!

Mukana :)
Tämän hetken mitat 168cm ja 62 kg. Tullut 3 kg lisää muutamassa kuukaudessa, kun ei ole päässyt treenaamaan. Pitäisi saada paino alkamaan taas numerolla 5.
Hiihtokelejä odotellessa.

Tänään pääsin pitkästä aikaa salille, aah! Liikuntahan ei sinänsä välttis painonpudotuksessa auta, mutta ihana olo siitä tulee :) Sormukset kiristää sormissa edelleen, mutta jospa tuo pöhö tuosta laskee kun pääsee taas liikkumaan. Aikaisemmin muistelen lähteneen nopeammin, heti kun on alkanut rajoittaa sokeria yms hiilareita...

Juu-u. Viime viikolla ja alkuviikosta mulla koski päähän iltapäivisin. Päättelin että johtuu siitä että joulun tienoolla tuli vedettyä suklaata sen verran että tuli vieroitusoireita. Onneks nyt ei muutamaan päivään ole koskenut ja nyt en missään nimessä suklaaseen tai muihin herkkuihin sorru.
Tämä viikko on mennyt hyvin pitkälti saalaattilinjalla, kanan, pihvin tai kalan kanssa.
Paino on nyt pysynyt samana, mutta 2kg siis lähtenyt. Luultavasti ihan nesteitä herkutteluista ja juhlimisista.
Tänään luvassa ulkoilua lasten kanssa, sitten menen salille ja mies menee sillä aikaa uimaan lasten kanssa. Mies käynyt tällä viikolla jo 3 kertaa salilla, näkyy selväasti hänenkin kropassaan terveyskuuri.
Kumpikin meistä hoikkia oltu mutta nyt on kiinteytymistä tapahtunut.
Minä treenasin ennen lapsia 4 kertaa viikossa + lenkit päälle joten pohjakunto on hyvä ja lihakset alkaa erottua nopeasti jopa vatsasta. Oon kyllä tosi tyytyväinen.

Tipatonkin sujuu hyvin, meinaan jatkaa sitä helmikuun kuudenteen. Silloin lähdetään miehen kanssa kahdestaan reissuun ja siellä ei kyllä kuivin suin olla.
Eilen istuttiin puolille öin terassilla hupattamassa ihan vain Zero-colan ja Stevia Jaffan voimin. Eipä kyllä eronnut mitenkään siitä että tölkeissä olisi ollut lonkeroa/olutta.

Nyt tuli treenattua tänään oikein olan takaa. Jo muutama tunti treenin jälkeen tuntuu että paikat on tehneet töitä urakalla.
Tuli sitten mittailtua nyt sillä mittanauhallakin;

RY 94
VY 74
YLY 90
ALY 93
Reiden paksuin kohta 54

Mittanauha kertoo enemmän kuin vaaka. Nyt paino näyttää 58,5kg ja pituutta on sen 169-170.

Mä punnitsen ja mittaan huomenna. Eilen tuli "repsahdettua" synttäreillä, suuhun meni aluksi kasviksia dipillä, mutta yhtäkkiä huomasin syöväni pizzan palasta ja edessäni karkkipaperikasan? :O Pikaisella laskutoimituksella yli 600kcal tuli herkkuja mätettyä :/ Sen verran itseäni rankaisin, etten syönyt illalla kui banaanin. Tänää myös syönyt extrakepeesti. Eilen välipäivä, tänään taas salille! =)
Mulla ois noi alkukuvat, katotaa josko uskaltais jossain vaiheessa julkaista before-after kuvia ;)

Huomenna mäkin uskaltaudun vaa'alle, tuli mitä tuli. Selvisin vklopusta repsahtamatta, paitsi että yhden Puffet-jätskin söin (180 kcal, ei katastrofi)... salillakin kävin taas, eli eiköhän se tästä. Veikkaan ja toivon että lukema huomenna alkaa vitosella, muuta en vaadi :D

Yhteistyössä