Alkuvuoden normaalipainoisten laihdutus/kiinteytysketju!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja timmiksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

timmiksi

Vieras
Kaikki te jotka haluatte laihduttaa normaalipainon sisällä tai muuten vaan kiinteyttää kehoa tulkaa mukaan!

Itsellä BMI nyt 23 ja tavoitteena olisi laihtua n. 6-8 kg ja saada vatsalihakset näkyvin. Löllömahasta ja jenkkakahvoista siis tahdon eroon... Ajattelin että kerran viikossa voisi raportoida painon tänne ja voidaan sitten tsempata toisiamme :)

Lähtöpaino: 68 kg
Tavoite tammikuun loppuun mennessä: 65 kg
Tavoite helmikuun loppuun mennessä: 63 kg
Tavoite toukokuulle: 60 kg

Laihdutuksen tueksi treeniä 4-6 kertaa viikossa.

Joo, joululöllöjä pitäis täälläkin sulatella. Melkeen 2 kg tuli joulun aikana! Mutta toivottavasti lähtevät nopeasti pois... Tänään vuorossa lihaskuntotreeni :)

Ihan hyvin on lähtenyt dieetti käyntiin :) 2 kertaa olen tehnyt lihaskuntoa ja vältellyt herkkuja ja isoja hiilarimääriä. Sunnuntaina punnitus :)

Lähtiskö vielä muita mukaan?

Voin lähteä :) Nykypaino 59 kg ja bmi 21,1. En tarvii laihtua, mutta kiinteytyä vois, ja ehkä kasvattaa lihaksia vähäsen. Sekä kohentaa yleiskuntoa tietty :)

1.1 Tein 5 km lenkin + lihaskuntopiirin 45 min (alkuvuoden intoa)
Eilen Sählyä tunnin verran sekä punnerruksia, leukoja ja kyykkyjä jonkun verran
Tänään kevyt, parin kilsan lenkki ja liikkuvuusharjoitteita 30 min

Ekat kaksi päivää pystyin olemaan ilman herkkuja, mutta tänään tuli kyllä syötyä suklaata puoli levyllistä :) hups..

Tervetuloa retiisi! Juu, enemmän kiinteytystä kuin laihtumista kaipaan minäkin. Joten en vielä tarkkaan tiedä kuinka paljon haluan laihtua, lopetan sitten kun olen kiinteytynyt :) Eilen sain taas hyvän lihaskuntotreenin tehtyä, jospa tänään sitten jotain aerobista...

Minä voisin tulla mukaan.

Tavoitteena ei ole niinkään tosiaan painon pudottaminen vaan kiinteytyminen ja lihaskunnon kasvattaminen!

Saisiko täältä neuvoja tehokkaisiin jumppauksiin, joita voisi kotona tehdä???

Mä voisin liittyä! Syksyllä sain jo kiinteytyksen hyvään vauhtiin (täällä oli normaalipainoisten ketjukin sitä varten, ei tosin mun starttaamani, mutta sittemmin kaikki on mennyt syystä ja toisestakin vähän plörinäksi. Eli huoh vaan, tavoite on sama kuin syksyllä: -5kg, lihakset näkyviin. Paino nyt 59, tavoite siis n. 54.

Kesäksi kuntoon!: Mä treenaan pääasiassa kotona. Lihaskunto treenan esim. rekkitangolla (en pääse oikeita leukoja mutta harjoittelen tulemalla hitaasti alas), tavallisia ja askelkyykkyjä, punnerruksia, dippejä, selkäliikkeitä, vatsalihasliikkeitä ja kahvakuulailua. Aerobisena treeninä sitten lenkkeilyä ja kotona esim. haarahyppyjä ja hyppynarulla hyppelyä, yllättävän tehokasta :) Vähän on toi juoksu jääny kun en tuolla sateessa ja kylmällä viitsi juosta, mut onneksi kotonakin saa tehtyä tehokkaan treenin :)

Kiitos timmiksi noista kotiohjeista:)

Jonkun verran olen noita tehnytkin, mutta nyt ajattelin että täytyy ottaa itseänsä niskasta kiinni ja ruveta tekemään ihan päivittäin ja kunnolla!

Onko sinulla oikein joku treeniohjelma, timmiksi, vai teetkö fiiliksen mukaan?

Minulla on tuossa keskivartalossa niin paljon ylimääräistä, vaikka ylipainoa ei juurikaan ole, että siihen aion keskittyä oikein kunnolla...

Itse ajattelin mittanauhan kanssa katsella tuloksia kuukauden välein...Mites te muut? Seuraatteko vaa'an avulla vai muuten edistystä?

Kesäksi kuntoon!: Yritän tehdä lihaskuntoa 2-3 kertaa viikossa mutta mitään tarkkaa ohjelmaa mulla ei ole. Leuanvetoihin keskityn ehkä nyt eniten koska haluan saada sen ensimmäisen leuan! Kyykyissä vaihtelen tavallisia ja askelkyykkyjä joka toinen kerta. Vatsat teen myös kunnolla niin että tuntuu seuraavana päivänä :D Mulla on myös sellanen vatsalihasrulla joka on tosi tehokas.

Kerran viikossa ajattelin käydä vaa'alla ja mittanauhalla seuraan myös, mutta ehkä niin usein ei ole sille tarvetta. Mulla myös kaikki kertynyt mahaan, tosi ärsyttävää kun näyttää ihan et ois raskaana!

Mä voisin kanssa lähteä mukaan! Joulunpyhinä on varmaan pari kiloa tullut lisää, niistä pääsisin mielelläni eroon. Nykyistä painoa en tiedä (katson sen huomenaamulla - mittaan aina aamupainon), mutta tavoitepaino alle 57 kg. Tuun huomenna kertomaan, kuinka hälyttävissä lukemissa tällä hetkellä mennään, niin kuulette, paljonko on töitä tehtävänä... ;)

Kesäksi kuntoon!: Yritän tehdä lihaskuntoa 2-3 kertaa viikossa mutta mitään tarkkaa ohjelmaa mulla ei ole. Leuanvetoihin keskityn ehkä nyt eniten koska haluan saada sen ensimmäisen leuan! Kyykyissä vaihtelen tavallisia ja askelkyykkyjä joka toinen kerta. Vatsat teen myös kunnolla niin että tuntuu seuraavana päivänä :D Mulla on myös sellanen vatsalihasrulla joka on tosi tehokas.

Kerran viikossa ajattelin käydä vaa'alla ja mittanauhalla seuraan myös, mutta ehkä niin usein ei ole sille tarvetta. Mulla myös kaikki kertynyt mahaan, tosi ärsyttävää kun näyttää ihan et ois raskaana!

Tälläisen kuntopiirin tein tänään:

Alkulämmittely 20 min lenkki. Liikkeet yhtäjaksoisesti. 3 kierrosta, sarjapalautus 2 min.

1 Punnerrus + T-kierto x 20
2 Askelkyykkykävely eteen x 20
3 Linkkarit x 20
4 Breackdancer x 20
5 Luisteluhyppy pysähdyksellä x 20
6 Suorat selkälihakset x 20
7 Suorat vatsalihakset x 20
8 Tuulilasinpyyhkijät x 20
9 Hoover/lankku x 45 s.
10 X-hypyt x 40

Noniin vaa'alla käyty ja -300 g. Ei mitenkään hirveesti, mutta uusivuosi vähän sotki dieettiä. Jospa ens viikol putois vähän enemmän sit :) Eilen tein lyhyen (mutta rankan) hyppynarutreenin, tänään vois tehä jotain lihaskuntoa. Hyvältä näyttää kuntopiiri Retiisi!

[QUOTE="Retiisi";29414646]Tälläisen kuntopiirin tein tänään:

Alkulämmittely 20 min lenkki. Liikkeet yhtäjaksoisesti. 3 kierrosta, sarjapalautus 2 min.

1 Punnerrus + T-kierto x 20
2 Askelkyykkykävely eteen x 20
3 Linkkarit x 20
4 Breackdancer x 20
5 Luisteluhyppy pysähdyksellä x 20
6 Suorat selkälihakset x 20
7 Suorat vatsalihakset x 20
8 Tuulilasinpyyhkijät x 20
9 Hoover/lankku x 45 s.
10 X-hypyt x 40[/QUOTE]

Hih...Hyvältä näyttäää tuo treeniohjelmasi...Mutta näin aivan aloittelijalle ei nuo T-kierrot, linkkarit ja yms. kerro mitään:(

Voisitko vielä laittaa nämä samat niin että tyhmempikin tajuaisi jotain:) Kiitos Retiisi ja anteeksi tyhmyyteni!

Minä neuvoisin että ostakaa eri painoisia kahvakuulia! Ne on todellakin tehokkaita. Olen saanut monet epäluuloiset pyllylleen epäilyidensä kanssa!
Yksi pieno reisijumppa tänään ja taatusti havaitset uusia lihaksi huomenna. ;)
Sitten pikku hilja lisäilee liikkeitä yms. Kun liikkeet ei enää tee lihaksi kipeiksi niin lisää ytyä.

Mä en ole saanut aikaisiksi tehdä tämän asian eteen yhtään mitään, vain pakolliset kävelylenkit koirien kanssa. :( (Paino on pudonnut noin kilon ihan töihin palaamalla.)

Minä neuvoisin että ostakaa eri painoisia kahvakuulia! Ne on todellakin tehokkaita. Olen saanut monet epäluuloiset pyllylleen epäilyidensä kanssa!
Yksi pieno reisijumppa tänään ja taatusti havaitset uusia lihaksi huomenna. ;)
Sitten pikku hilja lisäilee liikkeitä yms. Kun liikkeet ei enää tee lihaksi kipeiksi niin lisää ytyä.

Mulla on 8 kg ja 12 kg kahvakuula. Pitäsi varmaan hankkia joku pienempikin. Teen yleensä tolla 8 kg heilautuksia (siis niitä kyykkyjä) ja ojentaja- ja hauisliikkeitä. Vois enemmänkin kyllä tehä kahvakuulalla, ehkä etin netistä jotain videoita :)

Oi, en ajatellutkaan, kirjoitin vaan "omilla" termeilläni, noilla liikkeillähän varmaan monta eri nimeä :)

T-Punnerrus: http://www.youtube.com/watch?v=1-Ilv1xLq2M
Linkkari: http://www.youtube.com/watch?v=I0EJnQlJqMU

You-tubestä löytää paljon noita liikkeitä, sieltä itse haen ideoita. Ja variaatioita samasta liikkeestä löytyy vaikka kuinka paljon!

VHH-ruokavalio käytössä ollut jo reilut 3 vuotta.
Pituus 169-170, paino tällä hetkellä 60...
Pari kiloa pitäis saada pois. Kiinteytystä. Miehellä sama tavoite.
Tehtiin tyhjään vierashuoneeseen kotisali jossa penkki, painot (vapaatanko), vatsalihaslaite, selätin ja sitten ostettiin sellainen leuanveto/punnerrus-härveli jonka voi laittaa ovenkarmiin ilman kiristyksiä ja ruuveja tai sitten tehdä lattialla.
Vatsat ja lankkua (hooveria) sitten noiden päälle. Kyykkyä teen vapailla painoilla pitkää sarjaa.
Tipaton tekee varmaan tammikuussa paljon meille molemmille kun lomailtiin loppuvuotena ja tuli sitten siideriä ja olutta nautittua niin ruualla kuin saunassa.
Lisäksi mahd.paljon hyötyliikuntaa ja lenkkeilyä. Työmatkat haittaa säännöllistä treeniä.

Asun maaseudulla ja lenkkeilen metsätietä pitkin. Lenkkipolun puolessavälissä on suht jyrkkä mäki, jossa vedän välillä mäkivetoja (esim 10 krt 20 m 90 % teholla). Erittäin tehokasta, suosittelen! :) Loppulenkki onkin sitten samalla palauttava..

Yhteistyössä