Alkuvuoden '09 lapsettomuushoidoista vauvautuneet

pantsu Onnea kääntymisestä..ja jo näin etukäteen mukavaa reissua. =)

hilma Onnea sinnekin kääntymisestä.

verolappu On tullut ja tuli huimat 5.72e palautusta. :LOL:

emilyoi..teillä käännytään jo mahalta selälleen. =) meillä ei edes yritystä .kääntyy vaan selältä masulleen. sitä kyllä tekeekin useasti. Tsemppiä anopin kanssa.

haltia :hug:

onko muuten väliä mistä velistä/puurosta aloittaa?..mietin vaan,että olisko maissi hyvä ekaksi vai kaura..? neuvolatäti sanoi,että aloittaa mieluummin suoraan puurolla ja löysentää sitä maidolla. musta tuntuu,että oon ihan pihalla näissä soseissa/velleissä yms. noh eipä tässä nyt olennaisesti voi varmaan mitään väärin tehdä..kunhan ei nyt lihaa vielä anna. :LOL:

ihanaa kampaajalle tänään. =)

Mun on nykyään pakko syöttää tuo neiti sitterissä. Pää heiluu joka suuntaa ja haluaa kattella samalla mitä ympärillä tapahtuu. Toisaalta hyvähän se nyt on siinä syötellä,kun ne kiinteätkin on siinä sitten helpompi syötellä. Kunhan tässä nyt aloitellaan.

Aava on tajunnut,että äidillä on pitkät hiukset niin niistä on kiva ottaa kiinni.

Meillä muuten Aavalla kuivui iho ihan sikana siitä vauvauinnista. Sunnuntaina/maanantaina sai rasvailla ihan urakalla. En vissiinkin huuhdellut sitä kloorivettä tarpeeksi hyvin pois neidin ihosta. Tytöllä siis ihan samanlainen iho kuin mulla eli atooppinen. Mulla oireilee eniten silloin,kun säät vaihtelee sikana muutaman päivän sisällä.

millis ja aava 3kk ja muutaman päivän =)
 
haltia: Jaksuhalit täältäkin! :hug: Tule sitten paremmalla ajalla ja jaksamisella kertomaan kuulumisia. Toivottavasti saat apua jostain. :hug:

Hilma: Onnea myös teille kääntymisestä! :flower:

millis: Oi että, pääset kampaajalle! :) Mulla on edelleen käyttämättä lahjakortit hierontaan ja kosmetologille. :kieh: Ihan omaa laiskuutta/muistamattomuutta, en vaan ole saanut aikaiseksi varata aikaa! Kampaajallekin pitäisi päästä, edellisen kerran olen käynyt lokakuun lopussa! :ashamed:

emily: Tsempit anopin kanssa seurusteluun! :hug: Varmaan on vaikeaa, etenkin, jos välit on aiemmin olleet viileät tai lähes olemattomat.

Kauniskuu: Joo, se on jännää, miten välillä sitä taidot vaan junnaa paikallaan. Mä odottelen, koska poika keksii uudelleen mahalta selälle kääntymisen. Näköjään poika on lyhentänyt aamupäivän uniaan pysyvästi siihen <30 min. Ei pihassakaan nukkunut sen pidempään. Juttelin kaverin kanssa, ja se sanoi, että saattaa olla, että ollaan siirtymässä jo vain yksiin päikkäreihin! :eek: Poikaa ei tosiaan saa enää uudestaan unille, ja on ihan pirteän oloinen. Jaksaa valvoa kuitenkin 2-3 tuntia ennen seuraavia unia ja sitten nukkuukin 2-3 tuntia putkeen.

bartsu: Kiva, että yösyötöt on vähentyneet, vaikka hulinaa riittääkin sitten muuten! Toivottavasti rauhoittuu pian, tai ainakin keksii itse kierähtää takaisin hyvään asentoon. Tule kertomaan sitten neuvolakuulumiset. :)

Tänne ei mitään erikoista kuulu. Käytiin kyläilemässä kaverin luona. Pojat tarkkailivat taas toisiaan kovin kiinnostuneina, mutta kosketusetäisyydelle ei oikein uskalla päästää, kun toisen naamaa olisi niin kovin ihana repiä. :D

-Pantsu ja pikku-ukko
 
MILLIS riisillä on hyvä alottaa. Ainaki on mieto ja aika lailla voi sanoa että 100% varma ettei oo allergioita.. :) Ja joo, kuule.. se masulta selälleen takas on muutoinki ns. myöhäsempiä taitoja :) Joten nou hätä :)!!
Mä joudun kans rasvaa tyttöä kamalasti. Locobase repair on osottautunu parhaimmaks.

PANTSU No joo, unen tarve tuntuu olevan erilainen jokaisella. Mut monestihan ne "nokkaunet" riittää.. oon ainaki huomannu et jos ei ees sellasia nuku, niin helposti vetää ittesä yliväsyks. Siks laitan aina nukkuu sen parin tunnin valveillaolon jälkeen. Ja vaunuissa ei välttämättä enää nukuta pitkään, koska ymmärretään jo, että tiedossa on kivaa kateltavaa ku silmät aukaisee :)

BARTSU millä tuella ryömii? siis et masun alla on jotai? Mä ihmettelen miten kauan tyttö viihtyy mahallaan. kovasti on sisua ja voimaa puskee ja harjotella.. Mut selällää joo --ei kiitti :) Alkuu oli just tota et pakko käänty takas mahalleen ja sit huuto. Ja taas uudelleen.

pläh.. tylsää.. mies taas päivystää... mut ihana keli :)
 
Ainii..piti jakaa vielä yks ärsytys teidän kanssa..
Hemmetti meni ihan loisto työpaikka sivu suun.. Jos olisin menny jo kesällä-viimestää syksyllä töhin niin sit paikka olis ollu mun. Mut ei voi mitää...en halua heittää äippälomaa hukkaan ku kerran sellasen olen viimein ansainnut. :(

Meinaaks teillä muute miehet pitää sitä isäkuukautta?

Nii ja BARTSU, pian neuvolakuulumisia :)!!
 
Kauniskuu: Voi harmi tota työpaikkaa! :/ Mutta ymmärrän kyllä, ettet halunnut mennä. Eikös se muuten ole niin, ettei kunnalla ole velvollisuutta hommata päivähoitopaikkaa, jos äiti menee äitiyslomalla/vanhempainvapaalla töihin, eikä isäkään jää hoitamaan lasta kotiin?

Isäkuukaudesta: Todennäköisesti mies ei pidä isäkuukautta. Ei ole vieläkään saanut töitä, ja vaikka saisi, niin koeajalta tuskin kukaan uskaltaa jäädä vanhempainvapaalle. :( Mutta toisaalta, mieshän on ollut koko ajan kotona vauvan kanssa, joten en usko, että sinällään edes "kaipaa" isäkuukautta. ;)

Päiväunista: Jep, ei kyllä pitäisi hehkuttaa ikinä mitään. :ashamed: Nyt iltapäivällä oli ihan tuskaa saada poika nukkumaan. Nukahti kyllä aluksi, mutta heräsi puolen tunnin jälkeen. Ei suostunut uudelleen unille, joten otin sisään ja tsekkasin vaipan. Ei mitään ongelmaa, sitten koetin syöttää ja yllättäen tissi maistuikin enemmän kuin hyvin. Noh, uudelleen unille ja tunnin verran sai melkein veivailla vaunuja, että nukahti. :kieh: Mutta joo, kovin yksilöllistähän se unentarve on ja tuntuu vaihtelevan edelleen aina vähän päivästä riippuen.
 
PANTSU Joo, silleen se taitaa ton hoidon kans olla. Ja siis tuntuu että on tässä elämässä jo ehtiny duunissa painaa.. eli tää "loma" (mikähän LOMA tää muuten on:) ?? ) on erittäin kaivattu ja en todellakaan halua hätäillä töihin..

Nukkuuks poitsu päikyt pihalla? Nukkuuks omassa sängyssä päikkyjä? Mites muuten muilla, nukutatteko sisällä/ulkona? Tyttö nukkuu "hyvin" kummassakin, tai siis samalla tavalla (tai yhtä huonosti..miten vaa..) :)

Tää onki sellanen ihme mysteeri.. Nyt oikeestaa pari vk menny unet siten että klo9 nukkuu n. 45min ja herää ok, sit 12 aikaan nukkuu n. 45min ja herää ok, mut sitten n. 15 aikaan ku nukahtaa nii herää kyllä ton 45min jälkee mutta haluaa jatkaa unia (tää on ÄRSYTTÄVÄÄ, miks unet ei jatku uhtäkyytiä???? ) .. siis herää "kitisten" ja ku antaa tutin nii sammuu uusiks. Tätä jatkuu muutaman kerran ja about sen verran et nukkuu n. 1,5 h.. Silti on jotenki työ ja tuska saada tyttö pysymää virkeenä klo 19 asti. :eek: Mikähän tää on, väsyy ilmeisesti päivän aikana eikä noi lyhyet torkut "kata" unen tarvetta.. ?
 
Kauniskuu: Joo, nukutan ulkona. Olisikohan joskus kuukausi sitten käynyt niin, ettei enää suostunut nukahtamaan sisälle. Sitä ennen nukahti aamupäivän unille aina sisälle vaunuihin. Meidän sänkyyn ei kyllä ole nukahtanut koskaan, paitsi ihan rättiväsyneenä tissille. Silloin on nukkunut sen yhden unisyklin, eli 45 min.

Nyt on nukkunut jo 1½ h keskeytyksettä. Eli kun on nukahtanut, niin nukkuu ihan hyvin. Ilmeisesti osaa nyt myös siirtyä itsekseen syklistä toiseen, koska vaunut heiluivat kyllä 45 min. nukahtamisesta, mutta kun kävin katsomassa, oli poika vain vaihtanut asentoa. Samaa tapahtuu öisinkin, eli tyyppi on vähän levottomampi välillä, mutta jatkaa unia, kun saa paremman asennon. Viime yönä heräsi taas syömään 4 tunnin välein, paitsi heräsi kyllä kun mies tuli nukkumaan. Ilmeisesti sänky heilui sen verran, että havahtui.

Teillä Kauniskuu varmaan on kyse siitä, ettei tyttö osaa nukahtaa itsekseen, vaan vaatii sen tutin suuhun. En tiedä, ootko käynyt jo tuolla:http://www.pantley.com/elizabeth/books/007159695X.php?nid=570&isbn=007159695X
 
PANTSU Kiitos vinkistä! Luen heti ku voin!! :)
Joo, no sitähän se on, tiedän.. ja sekös ärsyttää (että ikinä kuuntelin ketää ja opetin tutin!! ) Haluan tässä alkaa opettaa tuosta tavasta pois.. yrittää ainaki. Sillo jossai välissä yritin mutta meni melkoseks härdelliks.. Mut nii siis t miks nää iltapv unet tyttö haluaa venyttää ja venyttää ku kaksilta muilta herää eikä todellakaa halua nukkua pitempään.. Sit o kiukkunen ku ampiainen ku näiltä unilta herää, ikäänku "kesken" unien..
:kieh: Äää.. aina pitää olla jotain.
 
KAUNISKUU: Ryömii sillai, että mä tuen kantapäistä. Sit punnaa itteensä kauheella ähinällä eteenpäin ja välillä nousee pyllykin uusiin sfääreihin :)

ISÄKUUKAUSI: Meillä on jo kaikki isyyslomat pidetty, joten ei isäkuukautta. Mies on ollut sen verran lomautuksilla, että on kerinny olla kyllä kotonakin. Se on mun mielestä niin monimutkainen systeemi, et sit mun pitäs mennä hetkeksi töihin, kun ei kumminkaan ilmankaan taloudellisesti pärjätä millään.

VEROEHDOTUS: Mätkyjä tulis 600 euroo :snotty: mutta siin ei onneks vielä ole niitä matkakustannuksia. Omalla autolla oon kulkenu 35,5 km suuntaansa. N ei saa koko vuodelta tietty sitä, muta 8kk kumminkin et ainakin nollille pitäs mennä. Ei o kyllä ikinä noin paljoo tullu mätkyjä ehdotuksessa....varmaan vaikuttaa, kun noi asuntolainan korot onkin nyt niiin matalat.

MILLIS: Me aloteltiin puurot sillä valmiilla riisipuurojauheella. Se mis on vadelmaa oli kai vaan hiukka liika makeaa neidin makuun kun ei oikein uponnu. Riisi kai on ystävällisempää vatsalle, kun noi ehdat viljat.

Outo päivä ollu tänään. Neiti heräs 8.30 meni nukkumaan ulos klo 10 heräs 13.30 jälkeen syömään kauheet satsit ja sit olikin taas uniaika kun piti neuvolaan lähtee 14.30....kun päästiin neuvolasta niin meni nukkuun vaunuihin ja nukkuu edelleen. ja tultiin siinä klo 16 pintaan :eek: Tosi outo nukkumispäivä...

NEUVOLAkuulumiset: Painoa 6240(5630) Pituus 64,3(62) ja pipo 41(39,9) Omilla käyrillään menee. Hammashoitajalle saatiiin myös aika :)
Ja viimenen Rotateq ja sit toka piikkirokote.
Meidän neuvola muuttaa kesällä pääterveysasemalle minne on pitempi ja hankalampi matka. Just suunnittelin, et kesällä voi vaunutella neuvolaan, mut ei väkisin.

Bartsu
 
BARTSU nii, joo tietenki. Tyhmä mä :D .. Tietty jalkapohjista tukien :headwall: !! Hetkinen.. oliks se mikä neuvola?.. öö reilut 5kk? Kumpaan se nyt sit menee, 5 vai 6 kk? Ihana.. vähä ihana pieni sirpakka neito :heart: Onks käyrät kulkenu ihan taseen vai onko "nousussa" tms? Hammashoitajalle, hauskaa :)!! Heh, hauska ajatus, mitähän siel tapahtuu!?

Voi että mä odotan sitä päivää ku tytön maha rauhottuu. Voihan se olla että tytön pieruherkkyys ei lopu koskaan :kieh: On vaan nii rasittava show aina tuo mahassa kiertäminen ( no tietäähän sen.. ) .. No.. tosin mä ite olen ollu ikuisesti mahavaivanen, kaikki tekee ilmaa ja masu kovana, vauvasta asti.
Sitten kestoaihe ;) : kakan koostumus: Tyttö tekee sellasia "muovailuvaha" kakkoja, punnaa joka ikisen syöntikeikan aikana nykysin :eek: Annan luumua päivisin aika reilusti samoin kuin päärynää.. mut ei hirveesti "notkistu".. En sit tiiä luokitellaanko tuo sitten "normi" kakaksi? Kova on varmaan sellasta nappulaa ihan? Pitää varmaa ostaa potta, tuntuu olevan aika työ tehdä tavara vaippaan..

Kauniskuu
 
isäkuukausimies meinaa pitää sen tuossa loppuvuodesta ellei nyt tule lomautuksia ennen sitä. Vähän tilauksia tällä hetkellä. Kiva olisi kyllä nähdä mitenkä mies saisi arjen pyörimään kotosalla tytön kanssa. Sillä kun tuntuu olevan välillä sellaiset kuvitelmat,että meikäläinen ns. lorvii täällä välillä. Mun pitäisi ehtiä siivota,pestä pyykit,laittaa ruoka,käydä kaupasa sun muuta. Heh.

Mä en tajua mitenkä tuolla meidän tytöllä riittää tuota virtaa. :) Nukkuu aamulla tunnin päikkärit ja päivällä 1-1.5h...ja sitten yöllä sen 11-12h eli menee illalla 18.30-19.30 välillä yöunille. Tosi vähillä päiväunilla siis mennään..noh toki yöllä sitten pitkät unet.

 
MILLIS ihan hyvät unethan tytöllä on. Kun päikyt on kuitenki tunti-tuntipuoltoista kerrallaan. Meillä niitä on useat koska ei nuku kerralla pitkään. mennään samaan aikaan nukkuu yöunille ku te. En osais ees kuvitella et yrittäsin valvottaa tyttöö illalla ..ihan kypsä unille tohon aikaan.

Ja joo.. mä olen muute huomannu saman vaikkei mies suoraan sanokaan :).. Että ite täällä kotona tosiaan vaan "lomailee".. Meilläki mies pitää syksyllä isäkuukausiloman, siis mun lomasta sen loppupätkän.. mä otan kesälomat siihen..
 
pantsu Minäkin olin käynyt viimeksi kampaajalla lokakuussa. Silloin kun mentiin naimisiin.:) Sentakia ajattelin,että nyt voisi olla hyvä aika jo mennä..

kauniskuu En mäkään pysty valvottaa tyttöö yhtään pidempään. Kuuden aikaan alkaa jo silmiä hieromaan ja olemaan väsymisen merkkejä. Siinä,kun iltahommelit hoidellaan ja syö niin sen jälkeen nukahtaa samantien.
 
Bartsu: Hienot neuvolakuulumiset! :) Vai että hammashoitajalle! Mites, alatteko nyt sitten treenailla hampaiden harjausta, kun eka hammas on puhjennut?

millis: Teidän tyttö nukkuu about saman verran päikkäreitä kuin meidän poika. Tosin meillä se eka uni on lyhyempi ja toinen vähän pidempi. Yöunet kuitenkin on niin pitkät, etten ole sen takia huolissani. Heh, ja kiva kuulla, etten ole ainoa "laiska". ;)

Jotenkin tuntuu, että itseensä ei raaski samalla tavalla panostaa kuin ennen. Kaupungillakin aina katselen kivoja vaatteita itselleni, mutta en sitten osta, ellei ole polttava tarve, kuten pari kk:tta sitten oli farkuille. Edelleen mulla on vaan ne yhdet sopivat farkut... Ei sillä, että olisi kauheasti rahaakaan mihinkään ylimääräiseen. Kosmetiikkaakaan en ole hankkinut. Isäpuoli toi tuliaisena ripsarin, mutta itse en ole ostanut mitään muuta kuin välttämätöntä päivittäiskosmetiikkaa.

Kauniskuu: Niin, kyllähän voisitte alkaa jo pottatreenaillakin, vaikka ei kai sillä mikään kauhea kiire ole. :) Mutta voi tosiaan helpottaa. Meillä poika kakkaa tosi usein, kun on sitterissä istumassa. Varmaan saa siinä punnerrettua paremmin. Saisitko tyttöä juomaan yhtään vettä? Olen kuullut, että se voisi auttaa kiinteiden aiheuttamaan ummetukseen.

Meillä muuten piereskely helpotti nyt, kun jätin kaikki sipulit pois ruuasta. :eek: Että niinkin yksinkertainen juttu. Tosin tuntuu vähän tylsältä, jotenkin mulle sipuli kuuluu melkein kaikkeen ruokaan ja tuo siihen sitä "ruuanmakua". :ashamed:

Nukkumisesta vielä vähäsen. Tänään jo vähän harkitsin pojan laittamista omaan sänkyyn, mutta en kuitenkaan viitsinyt. Lähdetään sinne reissuun niin pian, että ajattelin, että uuden nukkumapaikan opettelu on vähän turhaa, jos reissussa kumminkin nukkuu taas vieressä. Katsotaan ensi kuun puolella sitten.
 
Meilläkin tyttö väkertää naama punaisena kakkaa, kun on nyt kiinteiden aloituksen jälkeen vatsa jatkuvasti kovana. Vaikka annan luumusosetta vähän joka päivä ja myös juotan vettä, niin kovaa on. Tänään olisi sikainfluenssarokete vauvalle, se kun on nyt yli 6 kk, niin saa sen neuvolsta. Toivotaan ettei tuu mitään sivuoireita.
Meillä mies piti 2 viikkoa isyyslomaa ja pitää isäkuukauden heinäkuussa, joten hänelle tulee ihanan pitkä kesäloma. Reissuun taas lähdetään kesällä pariksi viikoksi.
Tyttö on hokannut varpaansa, ja pistää ne jatkuvasti suuhunsa. On ne vauvat vaan notkeita ! Pitkällään eikä vatsallaan enää viihdy lainkaan, vaan on päästävä istumaan. Tyynyjen avulla sit istuu ja leikkii, välillä könähtää sivulle tai eteen nurin.
Aamuyöt on nyt levotonta, 5:00 alkaa ähkiminen ja jumppaus, eikä enää rauhoitu muuten kuin ottamalla viereen. Siinä sit pari tuntia läpsii äitiä ja isää naamaan, jumppaa, imee varpaita, potkii, imee tissiä, imee tuttia, vetää tukasta jne...
Eli aamuherätys nykyisin koko perheellä 5.00. Mies kerkii hyvin 8.00 töihin.
 
TIINA TUTTELI: Täällä on kans imeskelty varpaita jo jonkin aikaa :) Ja myös rauhoittuu aamusta uudestaan nukkumaan kun otan/otetaan viereen. Yleensä just hiukka sen jälkeen kun mies on lähteny töihin puoli kuuden aikaan.

KAUNISKUU: Tää oli 5kk neuvola, vaikka neitihän on jo lähempänä 6:tta kuukautta.

PANTSU: täytyy nyt kuunnella millaset ohjeet hammashoitaja antaa hampaan harjaamisen suhteen, mut kait ne kehottaa jo harjottelemaan.

Täällä takana levoton yö. Ilmeisesti Rota taas teki vatsanpuruja. Ainakaan muuten ei ole rokotuksista vielä tullu mitään.

Bartsu
 
TIINATUTTELI hjooo.. sama homma.. aamuyöt on rasittavia.

PANTSU meillä on nukuttu jo aika pienestä omassa, mut joskus otan vielä viereen ku en jaksa "roikkua" pinniksessä laittamassa tuttia tms. aamuhulinoissa. En tiiä.. joko tarpeeks ajoissa alettii nukuttaa pinniksessä tai sitten tyttö ei silleen oo "nirso"..mut ei oo pahemmin vaatinu opettelua.. Joten voihan se olla että teilläki sujuu ihan vaan ku laitat omaan sänkyy :)
Oon mä koettanu antaa vettä.. ei uppoa. Jos "kaadan" suuhun nii valuttaa pihalle :/ .. No, sitte välillä teen tosta jauheesta "laimeempaa" et on lähes vettä.. Silti tuntuu olevan herkästi kova/pierettää..

BARTSU ok, nii mä vähä muistelin et lähempänä 6kk :) Voihan Rota.. välillä tuntu et oli kyl aika hankalat mahaoireet.. :(

Hei,millasta jokeltelua vauvat harrastaa? Joko on jotain tavuja tyyliin "tätätä" tms? Yksilöllistähän se on samoinku aikataulu miten noi menee :) Mut ihan mielenkiinnosta. Tyttö ei vielä ainakaa höpise mitään selkeetä tavua, enemmä vielä sellasta vokaalia, hyää.. ääää eee tms.. Heh.. hauskaa, lapsen jokeltelustahan voi kuulla mitä haluaa. Kaikki tutut ja lähellä olijat aina sanoo (vitsinä tietty..) et selkeestihän tyttö jo sanoo "aitiii".. Joopajoo.. ;)

 
Onpas ollut vaihtelevat ilmat tänään. Aamulla,kun herättiin oli maa valkeana. Seuraavaksi tuli räntää ja sitten vettä. Ei tartte siis ulos mennä. Hyvä tilaisuus pestä pyykkiä ja laittaa paikkoja järjestykseen kun tyttö nukkuu. :)

Jos joku on muuten menossa toukokuun vauvakinoon,niin se Aavikon kukka oli hyvä leffa. Kävin katsoo sen,kun meillä oli menossa leffalippuja vanhaksi. :)

Täällä vikat pari yötä ollut levotonta kanssa viiden jälkeen. Oon ottanut sitten meidän viereen,niin on sitten nukkunut hyvin seiskaan saakka. Ei oo ollut kummiskaan nälkä,kun oon kokeillut. :)

Osaakohan näin pienet hoksata yöllä,että on kuuma? Meillä meinaan tyttö potkii lähes joka yö peiton pois..mietin että potkiiko siksi jos kuuma.

millis ja aava 3kk 1vko

 
MILLIS joo, en tiiä hoksaako mut tyttö kitisee kuumuutta kyllä. Nykysin nukkuu pelkällä pussilakanalla. Epäilen että osaako yhdistää vielä sitä et potkis sen takia peittoa pois.. MEillä ainaki oon huomannu, että peiton potkiminen liittyy siihe että tyttö nostaa jalkojaan mahan päälle ja sitten läimii alustaan. Joko harjottelee jotain mut sit kyllä kitinän kanssa yleensä samalla ilmaa mahassa tms..
 
TIINA TUTTELI: meillä myös kovettu herran vatsa kiinteiden aloittamisen jälkeen. Alkuun saatiin toimimaan paremmin luumulla, jota sotkin puuroon, mutta nyt ei suostu enää luumua syömään. Otettiin käyttöön Duphalac, jota ollaan annettu noin 3ml per päivä. Vähän tietysti ulosteen kiinteyden mukaan ja kuinka tuskaisella naamalla sitä joutuu vääntämään. Aika tylsää, mutta toivon että liikkumisen lisäännyttyä vähän helpottaisi.

ISYYSKUUKAUSI: Meillä mies pitää sen heti mun äitiysloman perään, eli kesällä. Pidän itse silloin lomat pois.

Onkohan kukaan muu samalaisessa infektio-kierteessä kuin me??? Viime viikonloppu meni vatsataudissa (noroa kai). Esikoinen ja itse sairastuin siihen, alkuviikosta oli sitten miehen vuoro...Onneksi pikkumies säästyi varmaan siltä taudilta, mutta sai taas uuden räkätaudin. Tällä kertaa ihan kamala limainen yskä, nuha ja kuumetta...ja saman on kai saamassa esikoinenkin. Siis kohta alkaa kyllä meikäläisen pinna katketa, jos pian ei olla "terveiden kirjoissa". Voitte varmaan kuvitella millaista on saada herra tällä hetkellä syömään...Ulkona ollaan häntä nukutettu pienestä lämmöstä huolimatta, koska muuten ei nuku ollenkaan/vain pienen hetken. Ja ulkona tuntuu tuo hurja yskiminen hetkeksi hellittävän...Pikkumies kerkesikin olemaan noin pari päivää terveenä edellisen pitkäkestoisen flunssan jälkeen, hoh hoijaa. Ja minä kun luulin, että syksy on infektioaikaa...Jää varmaan koko "possupiikki" saamatta ennen sitä uutta aaltoa.

No nyt valitus seis ja parempaa viikonloppua muille!

Kesäsiili
 
Ilmoittaudun täältä taustalta, en ole mihinkään kadonnut mutta nyt on elämässä sellainen tilanne että ei jaksa oikein kirjoitella. Oon sairastunut ilmeisesti johonkin sairauteen joka on ? yhä...tutkimukset kesken ja kaikki voimat menee meidän pienen tytön hoitamiseen. Kumpa pian selviäisi mikä mussa on vialla :ashamed:
 
Voi Tiinuli :hug: Toivottavasti ei mitään vakavaa???!!! Tule kertomaan pian kuulumisia. Voimia sinne!!

KESÄSIILI joo, täällä limanen röhä jatkuu kans. Meinas mennä ohi mutta tuli taas. Astmapiiput edellee käytössä sen RS viruksen jäljiltä. Liikkeellä on paljon!!

Oltii eilen kamujen häissä :) Ihan kaksisteen, mummo hoiti tyttöä. Hyvin meni, kiltisti menny nukkumaan jne. Noooh.. oma olo vois olla parempikin ;) Huomaa ettei ole käyny sataan vuoteen missään eikä maistellu punkkulasia enempää alkoholia.
Kyselin siitä jokeltelusta. Tyttö alkanu parissa päivässä lurittelemaan "monimutkasempia" lurituksia ja kurlutuksia ja pörryytystä :) Hauskan kuulosta.
Mukavaa alkavaa viikkoa!!

Kauniskuu
 
kesäsiili Toivottavasti helpottaa jossain vaiheessa.

tiinuli :hug: Toivottavasti ei tosiaan mitään vakavaa.

kauniskuu Kiva,kun tyttö viihtyi hyvin hoidossa. =)

Meillä oli toinen vauvauinti tänään. Oli sukellusharjoituksia. Meni hyvin. Oli myös valokuvaaja joka otti uimareista kuvia. Odottelen innolla miten ne onnistui.
 
Tiinulille voimia myös minun puolestani :hug:

Kauniskuu: RSV oli myös meidän herralla, käytiin eilen taas lääkärillä. Sen verran helpon oloisesti poika kuitenkin kaikesta limasta ja röhästä huolimatta hengittää, ettei tarvinnut ainakaan vielä turvautua astmapiippuihin. Toivottavasti alkais helpottaa kohta, tuo syömissählinki alkaa stressata...ja yöunetkin on mitä on :-/

Poika alkaa varmaan kohta ryömiä. Nyt on ihan siinä hilkulla, mutta tuo sairastelu kyllä lyhentää myös herran pinnaa ja opettelu on tosi lyhykäistä...jännää :) Esikoinen kun jätti tuon vaiheen kokonaan väliin...

No nyt täytyy taas lähteä kokeilemaan josko puuro/ ruoka uppoaisi edes hitusen. Mukavaa ensi viikkoa kaikille!!

Kesäsiili ja herra pian 7kk
 
KESÄSIILI joo, ei meilläkään hengitys oo ollu eikä ole enää sellasta raskasta, mutta lastenlekuri sanoi, että näillä RS-vauvoilla jatkossa kaikki hengitystietulehdukset on yleensä hankalampia (kiva-kiva :/ ) Joten nähty hyväksi käyttää piippuja n. 1kk taudin jälkeen. Huomaa kyl et heti tuo yörumba helpottaa ku antaa avaavaa lääkettä. Muuten ei tuu nukkumisesta taas mitään :(Hirvee louskutus aina ku yrittää nukahtaa ja sit herää siihe :(
Muutenhan sitä sanotaan, että viileessä nukuttaminen on hyväks, esim. ulkona, se laskee turvotusta hengitysteistä.
Se on "omituisinta" että muuten tyttö on hyvässä kunnossa, eikä tuo olo muuten elämää häiritse, paitsi sit se yskiminen etenki öisin.
Ihanaa et teillä ryömitään :heart:
 

Yhteistyössä