millis: Meillä nousi kuume rokotteesta. Onneksi se meni nopsasti ohi.
Hienot neuvolakuulumiset teillä! =)
Hilma: Kiva, että teillä on yöt menneet hyvin!
Hyvä, ettei ole kiinteistä tullut mitään oireita!
emily: No höh, harmi, että menkat alkoi! Vähän jo jännitti sun puolesta.
Mäkin luulen, että tuo kehittyminen on enemmänkin kiinni yksilöstä, kuin siitä millä raskausviikolla sattui syntymään. Ihan pikkukeskoset on varmaan asia erikseen. Sillä on aina hyvä lohduttautua, että 1-vuoteen mennessä monet on jo aika samalla viivalla ja viimeistään kouluun mennessä on kaikilla suht samat taidot.
Onnea Sisulle pikkuserkusta! :flower:
Kauniskuu: Juu, ei parane autoon enää pistää kamalasti vaatetta! Aika hassu terkka, jos väittää, että tämän ikäisen vauvan mahalaukku olisi tulitikkuaskin kokoinen! Ehkä 4 vkon ikäisellä voi olla, muttei enää 4-5 KUUKAUDEN ikäisellä.
anselmiina: Onnea kääntymistaidosta!
Meillä myös poika on hetkisen aikaa kääntyillyt selältä mahalleen. Viihtyy kyllä mahallaan, mutta jossain vaiheessa tuskastuu, kun ei pääse eteenpäin. Joskus ihan pää punaisena ärisee ja ähisee, kun yrittää ryömiä!
Aika huvittavan näköistä ja kuuloista. Tänään keksi, että saa napattua silmälasit mun ja isän nenältä! :kieh: Taito, joka olisi saanut jäädä oppimatta...
Mulla on ihan samanlaista kunnianhimoa imettämisen suhteen! Enkä minäkään oikein ymmärrä mistä se kumpuaa. Jotenkin nyt ajattelen niin, että jos kyse olisi vaikka vauvan painosta ja siitä, ettei maito enää riittäisi, niin mun olisi jotenkin "helpompi" hyväksyä kiinteisiin siirtyminen. :/ Mutta kun poika kasvaa ihan mallikkaasti, ja miksei kasvaisi, kun syö niin useasti, sehän se ongelma vähän onkin.
Ehkä tässä on mukana vähän haikeutta ja luopumisen tuskaa; ei tuo ole enää mikään pikkuvauva. :ashamed: Mutta kiitos sulle ja
Kauniskuulle myötätunnosta! :heart:
ON: Menin eilen jo kahdeksalta nukkumaan. Poika simahti jo kuudelta, kun jäi pitkät päiväunet ihan pätkäksi. Yllätys olikin suuri, kun herättiin vasta yhdeksältä! Mukavan pirteä olo. Toki yöllä vaihtelin taas vaippaa, mutta nykyään poika nukahtaa itsekseen aika nopeasti syömisen jälkeen, ehkä 15 minuuttia menee, kun ennen siis saattoi valvoa jopa pari tuntia! Hieman touhuilee, sitten rauhoittuu ja nukahtaa. Tänään illallakin jäi syömisen jälkeen touhuamaan, mutta kun makasin hiljaa silmät kiinni vieressä ja taputtelin peppua, niin rauhoittui aika helposti ja nukahti itsekseen.
Vähän elättelen toiveita, että poika voisi tällä tavalla pikkuhiljaa vierottua itsekseen rinnalle nukahtamisesta. Aloin miettiä asiaa, ja samalla tavalla poika on ajan myötä luopunut muistakin nukuttamistavoista. Ensin lopetti syliin nukahtamisen, sitten kanteluun nukahtamisen. Ehkä nyt olisi rinnan vuoro.
Kävin tänään Hulluilla Päivillä. Eipä sieltä mitään erityistä löytynyt, pari bodya ja synttärilahjat ystäville. Huomenna tulee yksi kaveri ja lauantaina toinen. Kiva saada viikonlopuksi tyttöporukka pitkästä aikaa koolle!
-Pantsu