Bartsu Kiitos tiedoista, täytyy ottaa munisten luovutus puheeksi vaikka klinikalla, kun mennään hoidon jatkoja suunnittelemaan. Mulla ainakin viimeksi saatiin punktiossa hyvä satsi, muistaakseni noin 20 munista, joista n 13 muistaakseni hedelmöittyi, että kertaalleen voisin samanlaisen satsin kasvatella kyllä muiden apua tarvitsevien hyväksi. Vois ainakin konkreettisesti auttaa, koska oli se oma lapsettomuushoitoprosessa henkisesti kyllä rankka. No täytyy miettiä. Ja vai tulee teillä hammas. Mäkin jännitän, että koska meillä tehdään ensimmäisiä, tuntuu, että toi kuolaus vaan lisääntyy ja sukkia myöten ollaan märkiä sekä kaikki laitetaan suuhun ja ikeniä hinkataan.
Millis meillä on 60cm uikkari,ja on mun mielestä ihan sopiva. Kuivana on sellainen napakka, mutta altaassa kun nostellaan ja kastutaan, niin henkselit meinaa valahtaa olkapäiltä pois. En ainakaan isompaa ostais, kun eikös teilläkin aika hoikka tyttö ollut. Luulen, että toi 60cm menee meillä vielä koko kevään, jos sitten syksyksi ostais uuden uikkarin. Muuten vaatteet on meillä nyt kokoa n 68, jotkut viellä 62.
Emily Mäkin käyn Pessin kanssa suihkussa, ja siitä kyllä tykkää. Tosin, meillä on kyllä vedestä nautittu alusta alkaen, että siinä mielessä eri juttu.
Tuohon ulkonäköön liittyen mä olen myös kuullut sellaisen jutun, että yleensä vauvat muistuttaa pieninä enemmän uslkoisesti isäänsä. On sitten kautta evoluution isät leimautuneet helpommin lapsiinsa, ja tunnistaneet omikseen, samalla äidit rakastuu helpommin vauvoihinsa, kun muistuttaa kumppania, sitten isompina saavat ehkä lisää myös äidin piirteitä. Tämä varmaan on siis kansankielellä sama kuin tuo kauniskuun x-kromosomin enemmän perimän määrä.
Pantsu Joo en tiedä miksi toisia ierastetaan enemmän. Ehkä vauvan silmään kurttuinen mummo on jotenkin poikkeavan erilainen, kun äitiä on tottunut katsomaan. hah
ainakin toivon, etten ole niin kovin kurttuinen
juu, eipä vaan toi vierastaminen on nyt tullut voimakkaammin kehiin. Jännittää hieman, mitä poika tuumaa, kun isä palaa viikonpäästä matkalta, nyt kun on äidin kanssa höpsötelty ja pusuteltu kaksin. Musta on kyllä ihana "telmiä" Pessin kanssa ja saada poika kikattamaan ja kipristelemään. Ihanaa.
Toinen juttu, kun meillä ennen pelättiin ja säpsyttiin kameroita. Nykyään Pessistä on tullut oikein linssilude. Nauraminen alkaa aina kun kameran ottaa esille. Ihana oli, kun käytiin passikuvassa, niin toinen poseeras ihan onnessaan ja flirttaili sille kuvaajasedälle
Bartsu niin ja wau, onnittelut etenemisestä =) pieni avustus on monessa hyvä, että vauva ensin oivaltaa mistä on kyse, ja sitten tajuaa itse pyrkiä samalla tavalla tekemään.
Kauniskuu Toivottavasti teillä kuumeilu lakkaa, ja johtui vaan rokotuksesta ja menee pian ohi. Meillä ei ole vielä kertaakaan ollut kuumetta, ja vähän jännittää koska se eka varsinainen flunssa saadaan.
Anselmiina Meillä oli edellisen paikan neukka sellainen, ettei oikein ottanut kantaa mihinkään. Tästä uudesta tykkään, kun jotenkin enempi juttelee, ja antaa ohjeita tai neuvoja ja mielipiteitä.
Nyt kuuluu taas ihana jokellusta, ei nukuta meillä taas vaihteeksi kunnon päiväunia vaan ihmeellisesti pätkissä. Yöt menee kylä ihan hyvin. Pessi ei mun mielestä oikeastaan edes herää, tai mä en ainakaan herää muuta, kuin pari kolme kertaa tunkemaan tissin sen suuhun. Sitten jos se tuhisee ja piereskelee ja kiemurtelee, niin mä vaan silittelen ja annan tuttia, sängystä ei ikinä yöllä nousta pois, ja ei herätä kunnolla ennen aamua. Siinä mielessä mä olen lienee onnellisessa asemassa, kun saan nukuttua. Vaikka täälläkin kyllä käsillä suhina käy varsinkin aamuyöstä, mutta mua se ei jotenkin haittaa. Laitan usein sitten peiton pojan päälle ja käperryn viereen, otan tiukkaan kainaloon ja laitan käden ympäri niin rauhoittuu ja molemmat nukutaan hyvin.
No kivaa viikonloppua kaikille, me taidetään tänään suunnistaa mun vanhemmille ehkä yökylään.
Haltia ja pessi peikko 4 kk 12 pv