millis: Tosi hienoa, että toipuminen on sujunut noin hyvin!
Meillä tykkää poika kanssa katsella, kun teen kotihommia. Nykyisin vaan tuppaa astianpesukoneen täyttö olla haastavaa, kun poika yrittää kiivetä kannen päälle, ottaa likaisia haarukoita pois koneesta ym. Sama juttu pyykkien laittamisessa. Kiskoo samaa tahtia vaatteita alas telineeltä kuin mitä minä laitan siihen.
emilylle tsempit hammaskiukkujen kanssa. :hug: Meilläkin tehdään jotain hampaita nyt (ja viimeiset 2 viikkoa) urakalla. Kuolaa tulee, poika hinkkaa jatkuvasti ikeniä sormillaan, ja on levoton. Äh, tosi tylsää!
Lapsettomuusjuttuja olitte pohtineet. Hyvin samankaltaisia fiiliksiä. Minäkään en halua enää uudelleen upota siihen suruun, mutta jotenkin silti pelottaa, kuinka käy. Mulle on syksyt muutenkin olleet vaikeita (paitsi viime syksy, kun oli oikeasti jotain niin ihanaa odotettavissa!), jotenkin pelkään, että kun poika täyttää vuoden ja pitäisi alkaa tosissaan miettiä hoitoihin menoa ym., se sama p*ska vyöryy taas päälle.
Haluaisin vaan pikakelata koko sen ajan. Saada jotenkin tän asian päätökseen, oli se sitten se, että meille tulee toinen lapsi, tai sitten se, että olemme kolmestaan. Jompi kumpi, mutta tämä väliaika ahdistaa jo nyt! Lisäksi pelottaa, että voiko meille oikeasti käydä toisen kanssa samalla tavalla. Kun viimeksi tulin loppujen lopuksi aika pienellä vaivalla raskaaksi, raskaus sujui äärimmäisen hyvin ja poika on ollut terve kuin pukki koko elämänsä. Entä jos toisella kertaa ei kaikki menekään yhtä hyvin? Mitkä oikeasti on mahdollisuudet saada kokea ihana täysiaikainen raskaus ja terveenä syntynyt vauva? Yksikin kerta tuntuu jo ihan lottovoitolta. Tiedän, että muille ihmisille niin käy jatkuvasti, enkä oikeasti usko, että meillä olisi yhtään sen huonommat mahikset, mutta silti pelottaa, kun se pudotus tuntuu vielä suuremmalta kuin "tavallisilla" ihmisillä, joilla ei ole ongelmia yrittää uudelleen.
haltia: Sama mulla, imetyksen lopettaminen ahdistaa.
Jotenkin tuntuu epäreilulta, että "olosuhteiden" pakosta joutuu lopettamaan. En mä koe itseäni taaperoimettäjäksi, mutta olisi mukavaa lopetella pikkuhiljaa vaikka puolen vuoden aikana. Nyt tuntuu, ettei sitä aikaa ole, vaan pitäisi tän vuoden puolella jo lopettaa. Etenkin kun meillä ongelmat johtuu minusta, ja hormonienkin pitäisi antaa tasaantua ennen kuin hoitoihin pääsee. Tuntuu, että joku jättimäinen kello vaan tikittää... Ahdistavaa!
Kauniskuu: Meillä myös samaa. Miehen nukuttamana poika nukkuu sikeämmin, tosin nyt on taas pari iltaa mennyt munkin nukuttamana helpommin. Yritettiin muuten tuossa yksi yö niin, että minä nukuin pojan sängyn vieressä. Se on siis aivan kiinni meidän sängyssä. Noh, poika heräili sitten 2 tunnin välein! :kieh: Ilmeisesti maito tuoksuu niin voimakkaasti, että se häiritsee jopa pienen etäisyydenkin päästä! Kun mies nukkuu siinä välissä, ei poika heräile ennen klo 4-5 lainkaan.
Pojalla oli pari levottomampaa yötä. Heräsi itkien ja piereskeli kovasti. Sitten hoksasin, että olin laittanut ruokaan valkosipulia! Täytynee jättää kaikki sipulit hetkeksi pois. Eilen söi vain kaupan ruokia (joissa ei ole sipulia) ja viime yö meni oikein hyvin.
Olin eilen kasvohoidossa. Sain maaliskuussa syntymäpäivälahjaksi lahjakortin ja sain vasta nyt aikaiseksi käyttää sen. Olipa mukavaa hemmottelua!