Alkuraskaus ja verinen vuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla on nyt viikkoja 6+2 ja tänään yhtäkkiä alkoi tulemaan vähän ruskeaa verta.. Sitä ei ole todellakaan tullut paljon, siteeseenkään ei jäänyt oikeestaan mitään, mutta pyyhittäessä tarttuu paperiin.. Se ei ole oikeastaan edes kunnolla vuotoa, vaan sellaista tuhrua vaan.. Mutta nyt huolestuttaa ja kovasti..:( Onko muille käynyt näin, niin että on kuitenkin kaikki päättynyt ihan hyvin? Soitin neuvolaankin päivällä, sanoivat että nyt vaan ottaa rauhassa, voi olla normaalia tai sitten tosiaan merkki alkavasta keskenmenosta.. Ja jos tulee kipuja ja verenvuoto runsasta, joita minulla ei tosiaan ole, niin sitten päivystykseen..

Mulla oli rv 12+ aivan järkyttävä runsas verinen vuoto, siis tosiaankin aivan kirkkaan punasta verta, kipuja ei ollu sillon ollenkaan...sitten rv 17+ oli hiukan niukempi ja sit ruskee vuoto, joka alko hirmusilla kivuilla.
Tällä hetkellä rv 22+4 ja kaikki näyttäis olevan ihan hyvin ja vuotojakaan ei oo nyt näkyny.

Mulla oli juurikin 6+2 ihan veristä vuotoa. noin 3rkl. siitä tuhruilua sen jälkeen enemmän ja vähemmän.. nyt muutama viikkoon ei ole yhtään tullut.
7+0 ultrassa oli kaikki kuitenkin hyvin. Nyt menossa 20+0 ja toistaiseksi ainakin kaikki kunnossa. Tsemppiä!

Mulla alkoi 6+4 viikoilla vuoto (ihan tuli kirkastakin verta) jota kesti ja kesti, kävin viikon välein ultrassa. Kohdussa todettiin olevan sikiön lisäksi hematooma (ts. verenpurkauma, mustelma) tai vanishing twin (katoava kaksonen). Odoteltiin kumpi kasvaa nopeemmin ja näin ollen voittaa. Vuoto loppui joskus vko 12+jotain ja terve suloinen tyttö syntyi tasan rv 40 <3

Mulla alkoi vkolla 6 verinen vuoto jolle ei keksitty mtn selitystä. loppui kuin seinään joskus RV 14. Olin monesti ihan varma että se on menoa nyt. Mutta 39+0 syntyi terve tyttö!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla alkoi 6+4 viikoilla vuoto (ihan tuli kirkastakin verta) jota kesti ja kesti, kävin viikon välein ultrassa. Kohdussa todettiin olevan sikiön lisäksi hematooma (ts. verenpurkauma, mustelma) tai vanishing twin (katoava kaksonen). Odoteltiin kumpi kasvaa nopeemmin ja näin ollen voittaa. Vuoto loppui joskus vko 12+jotain ja terve suloinen tyttö syntyi tasan rv 40 <3

ja mulla myös todetiin tuolla 7+0 ultrassa, että kohdussa oli katoava kaksonen, josta ei enää np-ultrassa näkynyt jälkeäkään.

Kiitos kaikille vastauksista! Toivon niin kovasti, että minullakaan tämä ei merkitsisi mitään vakavampaa.. Säikäytti vaan niin kovasti, tämä on nyt toinen raskaus, ja ekassa ei ollut ikinä mitään vuotoja..

mulla oli alkuraskaudessa, siihen aikaan kun menkkojen olisi pitänyt tulla, tuhruvuotoa.Kesti kahden "kierron" ajan, neuvolassa sanoivat että joillakin vaan tulee sitä pientä vuotoa, ei vaarallista.

Mulla oli tokassa ja kolmannessa raskaudessa veristä vuotoa alkuraskaudessa.. ja sit vielä joskus 15-16viikooilla tuli vähäistä vuotoa. Kaikki kuitenkin oli kunnossa! Eikä syytä saanu selville mistä vuoto johtui. Toivon mukaan sullakin kyse samanlaisesta harmittomasta vuodosta kuin mulla oli. Onnea raskaudesta ja toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa mukana! :)

Nostelen nyt tämän kun haluaisin taas vähän vastauksia ja mielipiteitä.. Eli nyt alkoi tulla veren mukana sellaista pientä "klimppiäkin" ja mahaa jomottelee välillä samantyyppisesti kuin olisi menkat alkamassa.. Silti verta tulee todella vähän, eli vaan oikeastaan pyyhittäessä..Olikohan tämä nyt tosiaan tässä? :( Ja pitääkö minun soittaa jonnekkin, vai odottelenko vaan sinne, että minulla olisi parin viikon päästä neuvolaan aika?

Seuraat vaan tilannetta ihan rauhassa. Tyly totuus on, että jos menee noilla viikoilla kesken niin ei siinä mikään auta eikä edes lääkärissä tai päivystyksessä käynnistä ole mitään apua kun ei sille mitään voida tehdä :( Tietenkin jos kivut kovenevat sietämättömiksi ja vuoto on runsaampaa kuin kuukautiset niin sitten kannattaa hakeutua hoitoon.
Toivottavasti kyseessä on vain vaaraton alkuraskauden vuoto :hug:

Mulla alkoi tuhruvuoto jossain vaiheessa ja se sitten loppu joskus viikoilla 13-14 (en ihan enää muista). Mä pääsin käymään lääkärissä kun soitin neuvolaan että tulee tuollaista vuotoa, pääsin siis samana päivänä. Koska raskaus oli niin alussa niin lääkäri ajatteli että vuoto johtui siitä että istukka(?) oli kasvamassa jotenkin kohdunkaulan aukon(?) päälle. Ei oo oikein enää nimet hallussa!

Mulla oli vielä kovia vihlovia kipuja alavatsassa vasemmalla puolella, koski siis niin paljon että melkein itkin. Se taas johtu jonkun rauhasen kasvusta (keltarauhasen ehkä).

Kyllä minä soittasin neuvolaan että ei tartteis arvailla että mikä on. Se vauva jota sillon odotin nukkuu nyt päikkäreillä, että kaikkea voi olla ja silti voi saada terveen lapsen.

Mulla oli kahessa ekassa raskaudessa viikoilla 5-6 tommosta sun kuvailemaas tuhrua, ja raskaudet jatku kuitenki iha normaalisti :)

*muoks* tosin, ei siinä kyllä mitään klimppeja ollu missään vaiheessa...

Mulla alkoi viikolla viisi ensin tuhrutella ja sitten pian vuotaa verisempää ja tuli pieniä hyytymiä. Vuoti sitten tosi niukasti 6 päivää ja kesken meni. Toivon sydämestäni, että sinulla kyytiläinen pysyy mukana!

Täälläpäin neuvolassa ei tehdä muuta kuin kuunnella sydämenääniä sitten 10 + viikoilla, jos teillä on sama juttu kannattaa mennä/soittaa päivystykseen. Epätietoisuus on kaikkein kamalinta. Itsekin vuosin verta kolme kertaa viikoilla 6-8, mutta vuodot oli sellaisia "yks lusikallinen" ja loppuivat aina siihen, kerran tuli klimppiäkin. Päivystyksen kautta silloin pääsin sairaalaan varhaisultraan ja siellä oli kaikki ok!

Alkuperäinen kirjoittaja nosto:
Nostelen nyt tämän kun haluaisin taas vähän vastauksia ja mielipiteitä.. Eli nyt alkoi tulla veren mukana sellaista pientä "klimppiäkin" ja mahaa jomottelee välillä samantyyppisesti kuin olisi menkat alkamassa.. Silti verta tulee todella vähän, eli vaan oikeastaan pyyhittäessä..Olikohan tämä nyt tosiaan tässä? :( Ja pitääkö minun soittaa jonnekkin, vai odottelenko vaan sinne, että minulla olisi parin viikon päästä neuvolaan aika?

auttaisko jos yrittäisit ihan levätä? Mulla alko ruskea tuhruvuoto rv5+ ja oli pientä vatsakipua. Vuotoa kesti aina viikoille 18+, jolloin ne loppuivat.
Vuodot ja vatsakipu tulivat aina kun kävelin tai istuin pidempään. Enimmäkseen toi vuoto oli niukkaa, mutta muutaman kerran tuli verta lorisemalla pitkin lattioita. Mulla vuodot johtu osittain kohdunsuulla olevasta istukasta. Sairaslomaa sain viikolta 9 asti, oon ihan varma etttä jos olisin normaalisti töissä käynyt ni kesken olisi mennyt, koska vuoto ja kivut alkoivat heti pidempään liikuttuani. Saikulla olin sit loppuun saakka, koska vuodon loppumisen jälkeen alkoivat supistukset.

Yhteistyössä