menkkamaiset kivut ja verinen vuoto alkuraskaudessa?

  • Viestiketjun aloittaja mitja
  • Ensimmäinen viesti
.
Mulla tuli keskenmenossa ihan kamalat alaselkäkivut, vaikka vuoto ei vielä silloin alkanutkaan. Samoin särki reisiä ihan hurjasti. Eli kyllä mä ainakin olin varma mistä oli kyse. Eihän se tietysti kaikilla samalla tavalla mene, mutta useinhan alkuraskaudessa saattaa vuotaa ihan vaarattomastikin. Tarrasukkia matkaan! :)
 
ilkeä miniä
Pieni vuoto voi olla ok, tosin se voi olla merkki jostakin kehityshäiriöstäkin. Mulla oli kakkosen kohdalla pikkuvuotoa ja hänelle jäi luuston osalta vajausta raajassa. Mutta onneksi ei mitään kovin vakavaa, eettistä ehkä muttei mitään motoriikkaan vaikuttavaa :)
Ei välttämättä mitään haittaa vuodosta tai sitten merkki pikku häiriöstä tai sitten tulossa keskenmeno, kuka tietää...:/ Eikä sille kyllä mitään voikaan...
 
Zoe-F
Mulla oli menkkamaiset kivut ja verta tuli paljon reilun viikon ajan. Ensin rusehtavaa niin että täytyi pitää sidettä ja myöhemmin punertavaa pyyhittäessä. Poika on nyt melkein 3kk.
Rusehtava vuoto voi olla jotakin kohtuun jäänyttä, tai sitten tulla istukasta.
Punertava vuoto pyyhittäessä voi tulla limakalvoilta, kuivuu tai muuttuu raskauden takia tms.
 
Soiku
Niin kauan, kun ei tule hyytymiä, niin voit olla rauhallisella mielellä. Verenvuoto raskauden alkuaikoina on itse asiassa suht yleistä.

Mulla tuli tokaa lasta odottaessani pientä verituhrua joskus viikolla 16, petipuuhien jälkeen. Oli siis joku haavauma tai hankauma tullut. Ja sitä tuli tosiaan vain paperiin pyyhittäessä.

Viime syksynä sain keskenmenon ja siitä ei voinut erehtyä. Vaikken ollut ollenkaan kipeä ja vuotokin oli suht rauhallista, ei edes niin paljoa kuin menkoissa, niin niistä hyytymistä ei voinut erehtyä :(
 
vierailija
Minulla oli kauheat kivut ja 3pv kaatovuoto menkat. Ei tullut kesken vaikka hoitsut jo keskenmenoksi julistivat. Lääkärin ultra kertoi että kaikki hyvin.
Vuodon syy ei selvinnyt koskaan..
Tuttavalla tuli yhdessä raskaudessa 6kk ajan ihan normi menkat.
Ja kumpikin saatiin terveet lapset.
 

Yhteistyössä