Alkuraskaus ja verinen vuoto!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
Huomenna rv 6 ja eilen aamulla alkoi ihan kuin oikeat menkat, en ole sen kipeämpi kuin normaalistikaan menkkojen aikaan. Mitään hyytymiä tms ei tule.. Kahden viikon päähän sain yksityiselle ultra ajan. Tiedän että alkuraskauden verenvuodot on yleistä ja jopa normaaliakin.. Rauhoitelkaa mua!! kellään siis ollut vastaavaa ja kaikki mennytkin ihan hyvin??

Jatkuuko vuoto yhä kirkkaana verenä?
Mulla oli nyt vähän aikaa sitten, palstalla sain keskenmenon tuomion, mutta lääkäriltä lähete ultraan ja siellä kaikki ok. Vuosin kirkasta pari kertaa, loput vuodosta ns. jämiä, eli limaa ja vähän ruskehtavaa verta vuodoista seassa. Ei siis jatkuvaa kirkasta vuotoa.

• Tykkää
Reactions: Kirahvikahvi
Alkuun oli rusehtavaa limaa, eilen tuli ihan kirkasta verta (ihan kuin normi menkat, ei mitenkään yltiöpäisen runsaat), väliin tulee verensekaista limaa.. Nyt tiputtelee ihan vähän vaan. Huoli on aika suuri..esikoista kun tässä odotellaan. Lasta yritetty yli kolme vuotta ja nyt hoitotauolla tärppäs :)

Mulla oli vuotoa rv13, koska istukka oli kohdunsuulla. Päivystykseen menin ja käskivät polille, siellä sit ultrasivat. Nelisen viikkoa piti rasitusta välttää ja menikin sit iteksiään ohi. Ite en paria viikkoa oottelis vaan vaatisin päästä kunnalliselle tms heti... Hyvähän se on tarkistaa mikä on tilanne, ettei tarvi stressata. Koita ottaa rauhassa... Jospa se ois ihan harmitonta. :hug:

minä aloin vuotaa rv12 ja vuosin melkein koko raskauden ajan (ja vuoto oli verta ja hyytymiäkin taisi olla)
terve lapsi syntyi ihan ajallaa....
vuoto toistui sitten seuraavankin raskauden alku viikkoina kesti hetken, raskaus jatkui ihan normaalisti...

Minä sanoisin että ota vielä ihan rauhallisesti, kuulostaa samanlaiselta kuin minullakin, ei välttämättä mitään hätää. Ja Myy-80:stä peesaten, varaisin huomenna heti kunnalliselle lääkäriajan, se voi antaa kiire-/päivystyslähetteen ultraan.

Mulla oli "menkat" n. rv 5-6 tienoilla n. 3 päivää. Ensin kirkasta verta "ryöpsähdys", sitten ruskeaa pari päivää tosi niukasti. En tiennyt silloin olevani raskaana, mutta pahoinvoinnin takia tein testin vähän ajan päästä ja plussaahan se näytti. Rv 7+2 kävin sitten yksityisellä ultrassa ja kaikki ok. Ekasta lapsesta mulla tuli tuhrua ekat 2kk kerran pari viikossa, tämä on nyt toka että saas nähdä miten tän kanssa menee.

Verinen vuoto on alkuraskaudessa ihan tavallista. Niin kauan kuin hyytymiä ei tule, luulisin että voit olla suht rauhallisella mielellä00.

Tosin tuossa vaiheessa raskauttahan keskenmenon uhatessa hyytymät ei ole mitenkään isoja, mutta kyllä ne pienetkin siitä muun verisen vuodon seasta hoksaa. Mulla itsellä meni loppuvuodesta kesken 6+ jotain viikolla. Vuoto oli tosi vähäistä eikä kipujakaan ollut, mutta niistä pienistä hyytymistä tiesin, että se oli keskenmeno. Kävin toki tilanteen tarkastamassa ultrassa.

Enkeleitä sinun pikkuisen matkaan!

Verinen vuoto on alkuraskaudessa ihan tavallista. Niin kauan kuin hyytymiä ei tule, luulisin että voit olla suht rauhallisella mielellä00.

Tosin tuossa vaiheessa raskauttahan keskenmenon uhatessa hyytymät ei ole mitenkään isoja, mutta kyllä ne pienetkin siitä muun verisen vuodon seasta hoksaa. Mulla itsellä meni loppuvuodesta kesken 6+ jotain viikolla. Vuoto oli tosi vähäistä eikä kipujakaan ollut, mutta niistä pienistä hyytymistä tiesin, että se oli keskenmeno. Kävin toki tilanteen tarkastamassa ultrassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Mulla oli vuotoa rv13, koska istukka oli kohdunsuulla. Päivystykseen menin ja käskivät polille, siellä sit ultrasivat. Nelisen viikkoa piti rasitusta välttää ja menikin sit iteksiään ohi. Ite en paria viikkoa oottelis vaan vaatisin päästä kunnalliselle tms heti... Hyvähän se on tarkistaa mikä on tilanne, ettei tarvi stressata. Koita ottaa rauhassa... Jospa se ois ihan harmitonta. :hug:

Toisaalta, mikä hyöty sil kiireellisellä ultralla on? Jos on km, ni ei siinä voi mitään tehdä :(
Ja mulla ei ainakaan tullu 5 ekaan vuotopvään mitään hyytymiä, vaikka km olikin (vkolla 9).

Heippa!
Onko teillä ollut kipuja? Itsellä kivut tulivat muutama tunti ennen sitten verta, silti ea:ssa sanottiin että kaikki on hyvin, lähete silti polille, polilla ennenkun istumaan ehdin lääkäri totesi että km. tutki silti ja sikiöpussi oli viel uä:ssä näkyvillä, hcg arvot 200 luokkaa rv 8+. Neuvottiin että odotetaan muutama vko jolloin arvot uudestaan. Kivut ovat laantuneet ja verenvuotokin jo hyvin hyvin vähäistä, onko vastaavia kokemuksia ja kuinka käynyt...? vuodossa on limaa ja pienen pieniä hyytymiä...

Sovittiin miehen kanssa kesäkuussa, että häiden jälkeen heinäkuussa jätetään ehkäisy pois ja annetaan vauvan tulla kun se tulee. Syyskuun ensimmäisenä päivänä alkoi menkat, ihan normaalisti kierron mukaan. Lokakuussa menkat olivat myöhässä ja perjantaina 8.10. tein testin ja plussaa näytti. En ensin uskonut, joten hain apteekista toisen testin: jälleen positiivinen. Päivän odotin miestä kotiin, että saisin kertoa uutisen, mutta päivällä alkoi ruskea limainen vuoto. Alkoi vähän pelottamaan, mutta en antanut sen häiritä. Mies tuli kotiin ja kerroin uutiset, hyvät ja huonot. Illalla sitten ruskea limainen vuoto muuttui veriseksi vuodoksi ja huolestuin vielä enemmän. Seuraavana päivänä (lauantaina) tein vielä testin ja edelleen oli positiivinen. En uskonut että olisi siis vielä mennyt kesken. Sunnuntaina vietin syntymäpäiväni rauhallisissa merkeissä ja maanantaina otin yhteyttä neuvolaan, koska vuodossa oli myös hyytymiä. Sain heti päivystyslähetteen taysin naistenpoliklinikalle, jossa minusta otettiin verikokeet ja ultrattiin. Todettiin keskenmeno ja toivotettiin parempaa onnea seuraavalle kerralle. En ole pystynyt puhumaan tapahtuneesta juuri kenellekään ja nyt yritän itse käsitellä asiaa, mutta huonolla menestyksellä. Keskenmenon diagnoosista on pari päivää, enkä jotenkin pysty uskomaan, että vauvaa ei enää ole. Toivon vain että lääkäri on tehnyt virheellisen diagnoosin ja että vauva on sittenkin vielä tulossa. :/

onko kellään muulla ollut veristä vuotoa ja tullut vähän hyytymiä. oon tällä hetkel käymäs tuusulassa kihlattuni veljen luona kävin täällä hyrylässä tk:ssa ja ne sano että SAATTAA olla alkava kesken meno muttei oo iha varmaa.. ( kohdunsuulta tuli verta) mutta nyt on vähentynyt ei tuu juuri ollenkaan verta... mitään isompaa " möykkyä ei ole tullut" raskaus oireet on samat mitkä on ollutkin niiin ja viiikkoja oli 5 RV. kun kävin täällä tk:ssa.. mutta nyt minulla on perjantaina neuvola. jotenki pelottaa mennä sinne. Rauhoitelkaa mua jotenki onko se vaarallista OIREET ON EDELLEENKI SAMAT

Mulla oli joskus noilla viikoilla veristä vuotoa ja nyt ollaan jo viikolla 30. Sähän voisit päästä ihan kunnalliseen ultraan ton takia, ainakin täällä pääsee. Ei tarvi yksityistä maksaa. Mutta sehän on totuus että kaikki voi olla hyvin vaikka verta tulis kun saavista kaatamalla tai sitten huonosti vaikka vuotoa ei tulis ollenkaan. Täytyis vaan olla miettimättä koko asiaa vaikka vaikeeta se onkin.

Mulla oli vuotoa rv 6-7, ihan veristä jahyytymiä, kesti pari viikkoa yhteensä. Sitten rauhottui ja rv 15 alkoi uudestaan samanlainen vuoto.Kekenmeno tuomio tuli, mutta minullapa tuomiosta huolimatta on 8,5kk ikäinen ihastuttava pieni poika :)

Suosittelen tarkistuttamaan verisen vuodon tapauksessa, ettei kyseessä ole kohdun ulkoinen raskaus. Ainakin siis silloin, jos vuotoon liittyy toispuoleista kipua. Vuoto voi myös olla normimenkkoja rusehtavampaa. Kohdun ulkoisessahan on repeämä-/shokkivaara. Itsellä tuollainen vuoto johti leikkauspöydälle...

Yhteistyössä