alkuraskaus ja vaan roskaruoka maistuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
onko muita joita oksettaa kaikki muut ruoat alkuraskaudessa paitsi ns. roskaruoka.
ranskikset , hampurilaiset ja pizzat maistuu vaan lämpimistä ja marjat/hedelmät. muut oksettaa..

kuinkahan haitallista tää on, viikolla 7 mennään ja hirmuisen krapulainen olo koko ajan..

Sanoisin että ei se haittaa kun ei se varmasti koko loppuraskautta kestä tuollainen.:) Mulle ei toisessa raskaudessa maistunut kuin sipsit ja mehujää alussa. Sitten kun se alkupahoinvointi jäi pois niin söin normaalisti.

On se ihmiskeho kummallinen raskausaikana. Mä en pystynyt syömään mitään roskaruokaa tai karkkeja alkuraskaudessa. Kaikki rasvanen ja sokerinen teki pahaa. Jugurtistakin pystyin syömään vain maustamatonta jugurttia,sillä maustetut maistui tosi makeilta ja teki pahaa.

Mullekin annettiin neuvoksi että parempi syödä sitä mikä menee alas, tilanne kyllä sit normalisoituu myöhemmin. Mulla vaihteli ihan jopa tunnista toiseen se mitä pystyin syömään, jos nyt ylipäätänsä mitään. Mutta ruokavalio koostui miltei kuukauden lähinnä letuista, pizzasta, karkista, sipsistä, ranskalaisista ja hampurilaisista. Onneksi nyt menee kaikki terveellinen ja maistuu hyvältä! Tsemppiä.

no en usko, että on kovin haitallista. Hyvä, että edes jotain pystyt syömään ja se pysyy sisällä. Itse elin alkuraskauden suklaalla ja vedellä, muut oksensin pihalle. :)

no ei se varmasti haitallista ole lapsellesi, sulle vaan taitaa sitten kiloja kertyä vähän enemmän joka kostautuu sitten raskausarpina etc. voi kuinka olisin itse tajunnut olla mässyttämättä omaa alkuraskauttani aikoinaan.. 19kg tuli lopulta joista ainakin 5-6 alussa.

Joo, mulla oli ekassa raskaudessa tosi paha pahoinvointi, ei ollut tietoakaan mistään terveellisestä ja monipuolisesta ruokavaliosta useampaan kuukauteen. Yhdessä vaiheessa sain syötyä ainoastaan sileitä sipsejä ja vaaleaa leipää... Lihaa jos paistoi niin oksennus oli taattu.
Ihan terve lapsi syntyi ja neuvolasta sanoivat että syö mitä vain mikä pysyy alhaalla, vauva ottaa kuitenkin kaikki mitä tarvii kehon varastoista. Vitamiineja kannattaa syödä kuitenkin. Itse söin jotain raskaus monivitaa.

Yhteistyössä