Alkuraskaus ja pelko suuri

Kaksi kertaa puolen vuoden aikana tullut keskenmeno ja nyt taas näytti testi + :) Ihana olo!! Mutta pelko on suuri... jos taas tulee keskenmeno :(

Onko muilla kokemuksia?

Itse kokoajan "kuuntelen" itseäni onko jossain kohtaa vikaa. Ennen kuin testasin + niin olo oli tosi väsyttävä, rintoja vähä viilsi, vähä etoi mut tosi vähä. Nyt tuntuu ettei mitään. Alaristiselkäkin välillä sattunu vähäsen ja taas vähä sattuu paikka paikoin tuntuu. Onko normaalia, en muista edellistä keskenmenoista.

Siis tää pelko, ajatukset vaan on kokoajan siinä vaikka pitäis muuta miettiä. Aina kun käy vessassa "odottaa" tuleeko verta. Ajatukset mitä mietin tuntuu mahassa, välillä vääntelee. Lapsi on todella odotettu ja suuri toive. Yksi lapsi ennestään jo on.

Kertokaa omista kokemuksista ja hyviä vinkkejä. Yksityislääkärin kanssa puhuin puhelimessa ja hän laski et nyt olisi 4+3. Mut tuo ei 100% varma. Kahden viikon päästä ultra.
 
Onnea UUdesta Raskaudesta!

Itsellä takana 4 peräkkäistä keskenmenoa, joten hyvin voin samaistua olotilaasi..
Kannattaa muistaa että oireista ei oikein kannata päätellä mitään, minulla 2 onnistunutta raskautta, joista ei koskaan oireita ollut.

Stressaaminen ei auta. KM:eek:on ei pysty itse vaikuttamaan, tai siihen ettei mene kesken. Täytyy vaan ajatella että tämä on se kerta kun onnistuu. Ja vaikka kuinka pelkäisi, niin jos menee kesken, se isku on yhtä kova vaikka olisikin ollut "pessimistisellä" asenteella

Voimia alkuraskauden jänniin aikoihin, ja kovasti toivotan onnea ja enkeleitä sulle tähän uuteen raskauteen :heart:

T:Neiti81+Kihuli 11+2
 
Kaunis KIIITOS Neiti -81 kannustamisesta :heart:

Missä ajassa kaikki keskenmenosi on tullut? Peräkkäinkö kaikki?

Ensimmäisen aikana ainut oire oli kova väsy. Jotenkin näiden keskenmenojen jälkeen ihminen aivan alkaa pelkäämään :(

Toivon parasta todella kovasti!! Alaselkään vähä juilii. Pari edellistä yötä mennyt huonosti nukkuen, nyt viime yön sain nukuttua. Ei sattunu mihinkään, ei jalkoihin ei selkään mut nyt taas.

Raskaus jaksamisia myös sinulle :heart:
 
Kaksi keskenmenoa mullakin takana (-08 ja 10) ja kolmas raskaus menossa ja nyt alkoi rv 19. Se pysyy jos on pysyäkseen. Näin ajattelin heti alkuun, enkä odottanut liikoja. Tuhruakin tuli ja luulin, jo keskenmenon tulevan, mutta eipä tullutkaan. Päivä kerrallaan ja stressaamatta turhia! Stressaamalla keskenmenoa voit vaan pahentaa tilannetta. Alaselkä, nivuskipuja tulee, joten jos ei sitä vuotoa näy niin ota ihan iisisti! Tsemppiä! Kyllä se ihan varmasti nyt onnistuu. Pidän peukkuja! :)
 
Mulla terveet lapset v -04 ja -05
12/08 rv 18+ syntyi turnertyttö (lapsivedenpuuttumisen takia synnytys käynnistettiin)
KM 06/09, 06/10, KKM 10/10 , KM 11/10, eli aikast peräkkäin ovat.
Mitään vikaa ei mistään kuitenkaan löytynyt tutkimuksissa :)

Mulla on tässä ollut kovia alaselän kipuja ja lantion polttelua, kuuluu asiaan :)

T:Neiti81+Kihuli 11+3
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos innoM :) Tosi ihana kuulla että nyt odotat pientä vauvaa:flower:
Sitähän se on tulee tai menee - ajatukset pitäisi laittaa täysin muualle.
Ohjelmaa ohjelmaa ;) Joo ei onneksi muita ku selkäkipua vähän, viiltävältä
välillä tuntuu. Onko sulla nyt mennyt hyvin raskaus? Miten sulla oli keskenmenot?

Neiti-81 ihanasti sulla on lapsia ja jos olet -81 syntynyt. Itse olen -77. Turner: kerros enemmän?

Vikaa ei ole kans löydetty mun keskenmoista. Kohtu ja munasarjat on kunnossa.

Jotenki päässä vaan pyörii "koska alkaa vatsa kivut" :( Pakko varmaan ottaa töistä lomaa ja lähtee rentoutuslomalle ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja MäItte;23482112:
Neiti-81 ihanasti sulla on lapsia ja jos olet -81 syntynyt. Itse olen -77. Turner: kerros enemmän?
Juu, tytöt on siis vanhasta liitosta (mä olen ollut ehtiväinen :D) olen 81 vielä ihan pari päivää ennen vuoden vaihdetta syntynyt ;) melkeen -82 :D

TURNERISTA:Vanhassa liitossa siis 08 kärysin np-ultrassa rv 10+6 huikeilla niskaturvokelukemilla (yli 6mm, ja turvotusta oli joka paikassa muuallakin, joskin hieman vähemmän) ja veriseulan jälkeen riskiksi saatiin 1:5 poikkeavuuteen.

rv 13 turvotukset olivat 3cm luokkaa (niskassa, olikos niiden nimitys nyt hygroomat tjsp), keuhkot näkyivät erillisinä ja jotain muutakin poikkeamaa oli. Tällöin lääkäri veikkasi jo turneria, juuri niskassa esiintyvien hygroomien vuoksi ja kun ei mitään pahoja rakennepoikkeamia ollut. Epäili että sydämessä olisi jotain häikkää kun turvotus pääsi niin suureksi.
lv-punktiota yritettiin rv 16, siinä ei kuitenkaan onnistuttu, ja rv 18+ yritettiin uudelleen. lapsivettä ei tuolloin enää ollut (oli, 10ml joka ei oikein riittänyt edes punktioon) ja saatiin tyly tuomio ettei raskaus tule kestämään (kun ei ole lapsivettä jotta lapsi kehittyisi.) ja synnytys käynnistettiin.
Patologi kertoi loppujen lopuksi että syyksi paljastui turnerin syndrooma, jossa tytöltä toinen X-kromosomi puuttuu, aiheuttaen mm.- lyhytkasvuisuutta, hormonaalisia häiriöitä, sydänvikaa yms, muttei älyllistä kehitysvammaa. Jos siis lapsivettä olisi ollut ja vauvan sydän olisi turvotukset kestänyt olisi ollut pieni mahdollisuus että olisi selvinnyt. Meidän tapauksessa näin ei olisi tapahtunut, mutta jotkut siis selviävät ja ovat älyllisesti täysin normaaleja. Riski tähän poikkeavuuteen oli kai 1:2500, jos oikein muistan. oli siis huonoa tuuria.

Tässä vielä tuosta syndroomasta infoa, jos kiinnostaa lukea
Turnerin oireyhtymä – Wikipedia


Mulla keskenmenojen jälkeen nyt (uuden miehen kanssa ollut siis 3KM:a) tutkittiin kromosomit molemmilta, minulta hyytymistekijät, kilpirauhaset kahdesti, sokerit, munasarjat+kohtu, kaikki ok, missään ei mitään vikaa. Itseasiassa arvot olivat sokereissa ja kilpirauhasten kohdalla paremmat kuin nuorempana :D Jopa korkea verenpaineeni on normalisoitunut vanhetessa :D
Raskaaksitulo ei ole koskaan ollut ongelma, ehkä juuri siksi noita keskenmenoja on myös ollut enemmän. Järkevästi ajatellen helposti/useammin raskautuvalla on niihin isompi riski? kuin naisella joka raskautuu vaikka harvemmin, mutta aina niistä "priima" munasoluista.
 
Eea
Itsellä neljäs raskaus menossa. 10/2007 syntyi terve tyttö, raskaus ja synnytys olivat normaalit. Sen jälkeen sain kaksi keskenmenoa 11/2009 ja 6/2010. Sattuivat "onneksi" alkuraskaudesta, joten mitään ongelmia ei näiden suhteen tullut. Nyt raskaus menossa viikolla 19+0, ja pikku hiljaa uskallan luottaa siihen, että elokuussa meille syntyy vauva.

En koe saaneeni mitään pelkoja tai vastaavia keskenmenoista. Olen ajatellut, että alkioissa on ollut jokin vika, koska eivät ole selvinneet.

Toivotaan, että sinulla menee kaikki hyvin ja niin kuin pitääkin. :) Teet itselle ja vauvalle palveluksen, kun et stressaa liikaa.

Eea & Urkki 19+0
 
Keskenmenot oli siis -08 rv 5 ja -10 (elokuussa) rv 8. Nyt mennyt raskaus hyvin, mutta noin rv 12 tuli pientä tuhrua parina päivänä, mutta tuhruksi ja muutamaan kertaan se jäikin ja kaikki tähän asti ok :) Keskenmeno (yksikin riittää) jättää kyllä "pysyvät" pelot, mutta päivä kerrallaan on otettu alusta alkaen ja ajatuksella "pysyy jos on pysyäkseen" :) Noin rv 5-7 oli kunnon viiltoja (lähinnä nivusissa), enkä pystynyt liikkumaan, ennen kuin meni ohi. Ihan normaalia, eikä kannata huolestua :) Ihan varmasti sulla menee kaikki nyt hyvin! =)
 
Neiti-81 Varmasti otti koville tuo kokemus mut nyt elämä varmasti hymyilee ja masussa vauva kasvaa :)

Eea Mulla on kans kummatkin keskenmenot sattunut alkuviikoista. Siksi kai tässä jännitys on huipussaan. Olen yrittänyt ajatella ihan muuta.

innoM Alaselkäänkö ei sulla sattunut?

Miten naiset teillä alkoi raskauspahoinvoinnit ym tuntemukset?

Kaikille iso halaus raskauteen ja yritetään ja toivotaan parasta että kaikki menee hyvin!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja MäItte;23486785:
Miten naiset teillä alkoi raskauspahoinvoinnit ym tuntemukset?
!
Mulla alkoi pahoinvointi vasta 8 vkolla sillai että sen voi luokitella pahoinvoinniksi oikein. Sellasta jatkuvaa heikotusta/huimausta/kuvotusta. Rinnat oli kipeät aika alusta asti.
Rinnat vieläkin kipeät ja tänään oli oikeastaan ensimmäinen oikein hyvävointinen päivä sitten vkon 8 jälkeen :) alaselkä on nyt viikon vihoitellut.

T.Neiti81+Kihuli 11+3
 
Kaikillahan on oireet erilaiset. Itsellä ei suurempia oireita.
Alaselkä edelleen vähä vihottelee, maatessa/nukkuessa ei vihottele selkä ja painontunnetta edessä - onko sitten virtsarakko vai mikä. Kokoajan pahaa pelkään :( Ettei alkai menkat. En ole neuvolaankaan soittanu. Ettei taas tarvi perua. Meen kahden viikon päästä yksityiseen ultraan. Tietää taas sitten enemmän.
 
Ei sattunut alaselkään, MUTTA jokainen raskaus on erilainen! Jos mulla oli sitä, sulla ei välttämättä, joten kokemuksiahan nämä vaan ovat, eikä tarkoita automaattisesti sitä, että asiat olisi huonosti, jos oireita on liikaa tai puuttuu :) Nyt on kyllä vihlonut välillä pakaraan/alaselkään, mutta ei haittaavasti ja se "kuuluu asiaan" :)

Pahoinvointi alkoi rv 7 ja päättyi joskus rv 16-17. Oksentelua aamusta iltaan, vesikään ei pysynyt sisällä. Joskus parempia päiviä, mutta pahempana jatkui paremman päivän jälkeen. Nyt onneksi ohi! :)
 

Yhteistyössä