Alkuraskaus ja huvipuiston koneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaus alussa ja koneessa käynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaus alussa ja koneessa käynyt

Vieras
Useammassa huvipuistokoneessa on suositus että ei raskaana oleville. Mitä se voi vaikuttaa jos kyseessä alkuraskaus? Onko kyse vain esim järkytyksestä tms? Koska tuo vain siis suositus. Mahan kanssa ymmärrän asian, mutta alkuraskudessa en sitä hiffaa. En millään voi uskoa keskemenoon koska lääkäri on ainakin snaonut, että itse ei sitä voi mitenkään aiheuttaa jos ei nyt joku potakise sua tosi kovaa alavatsaan.

Kyllä jo alkuraskaudessa suositellaa jätettävän pois sellainen joka nostaa pulssia tietyn rajan yli. (nyt en muista mikä se raja on) Tärisyttävät liikkeetkään eivät ole hyvästä.
Olen ehkä huono vastaamaan tähän, mutta näin mua on neuvottu, kun olin raskaana.

Istukan irtoamisen vaaran ja täten keskenmenoriskin vuoksi ei suositella raskausaikana . Toki aivan alussa istukka on hyvin suojattu, mutta kun maha alkaa vähän pyöristyä, on se riski isompi. Ei ole vauva enää niin äidin suojassa.

Alkuperäinen kirjoittaja NewYork:
mä kävin alkuraskausaikana kaikki lintsin laitteet läpi kun tiesin etten kai niihin pitkään aikaan pääse ja ihan terveeltä tuo napero näyttää. samat viikot

Niin mä kans ajatteli, et ei voi keskenmenoa aiheuttaa. Pitää olla jo jotain muuta myös mukana jos siitä tulisi. Ok, olen turvallisin mielin edelleen raskaana.

Yhteistyössä