alkuraskaus ja hb:n lasku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 9+1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
9

9+1

Vieras
Onko kellään muulla laskenut heti raskauden alussa hemoglobiini?

Minulla viikkoja 9, kävin just eka neuvolassa HB oli 115. Yleensä ollut 155-160 eli rajusti tullut
alaspäin. Olen todella väsynyt. Aikaisemmissa raskauksissa ei ole tällaista ollut. Epäilenkin
kaksosia, se nähdään sit ultrassa.

Otat varmaan nyt jo sitä lisärautaa? Nestemäinen kuulemma imeytyy paremmin, ja C-vitamiini on välttämätöntä raudan imeytymiselle. Että sitä varmaan myös saat riittävästi?

Mul oli kans tokassa raskaudessa hb tosi matala. Eikä noussu millään rautavalmiisteella. rauta vaan ei imeytynyt.
Jälkitarkastuksessa hb oli taas normaali lukemissa. Joku ihmeen imeytymishäiriö.

Niin luki jostain paperista, että lisäraudan voi aloittaa vasta rv12. Syön kyllä multivitaa, jossa jonkin verran rautaa.

O.K. Oli minullakin hb raskaudessa 130-> 123->130. Tähän mennessä ollut siis, ja sanoivat tuon 123:kin ihan riittäväksi ettei lisärautaa tarvinnut ottaa. "Itsestään" oli taas kivunnut tuonne 130:neen asti, n. raskausviikolla 23.

Voihan se vaihdella. Syön myös sitä multivitaa jossa on rautaakin, ja pyrin syömään terveellisesti muutenkin. Oman jaksamisesi kannalta vain mietin, että kiinnittäisin huomiota että niitä söisin niitä rautaa sisältäviä ruokia. Netistä varmasti nopeasti löydät ne itsekin, ja mm. maitohan sitten taas heikentää raudan imeytymistä.

Mulla laskee hb ihan kohisten heti kun tuun raskaaksi, alle sataan tippuu aina jossain vaiheessa raskautta. Siksi alotankin raudan syönnin heti kun tiedän olevani raskaana, ja neuvolastakin ne on sanoneet että ihan ok, kun kerran niin alas meinaa tippua. Se väsymys, se on jotain ihan kauhean käsittämätöntä!

Mulla laskee hb ihan kohisten heti kun tuun raskaaksi, alle sataan tippuu aina jossain vaiheessa raskautta. Siksi alotankin raudan syönnin heti kun tiedän olevani raskaana, ja neuvolastakin ne on sanoneet että ihan ok, kun kerran niin alas meinaa tippua. Se väsymys, se on jotain ihan kauhean käsittämätöntä!

niin on ihan kamalaa, kun pitää kokoajan vaan nukkua. Aloitan kyllä raudan, vaikka ei
suositellut vielä. En halua, että laskee vielä alemmas.

Yhteistyössä