Alkuraskauden veriseula - moniko menee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miekku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miekku

Vieras
Olen menossa itse, ja ajattelin kysyä moniko muu menee? Entä onko paikalla ketään jotka on päättänyt olla ilman ultriakaan?

Olen 30v. ja ehdottomasti kaikki ultrat läpikäyn. Just in case.

minä kävin näissä kolmessa viimeisimmässä raskaudessa,kahden vanhemman kohdalla ei sellaista edes tarjottu.ja kaikki mahdolliset ultrat myös läpi kävin --mulle niitä tehtiin sen kolmen normaalimäärän lisäksi 2-4 ylimääräistä !

En ole ollut veriseuloissa, ekassa ultrassa en ollut kahdesta ensimmäisestä lapsesta. Tästä kolmannesta olin mutta kielsin katselemasta mitään turvotuksia.
Kahden ekan raskauden aikana ekan ultran sai ilmaiseksi jos niskaturvotus mitattiin, muuten joutui maksamaan. Nyt saa kaksi ultraa ihan täysin ilmaiseksi, ei siis edes polimaksua.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Missä kunnissa veriseulat sitten automaattisesti vielä käytössä kun Turussa tosiaan ne olleet pois jo monta vuotta epäluotettavuuden takia?

Täällä on vasta nyt puhuttu koko veriseulasta. 2006 ja 2008 ei multa kukaan edes kysynyt mistään seuloista ja nyt ne oltas otettu samalla kun tautinäytteet jne.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Missä kunnissa veriseulat sitten automaattisesti vielä käytössä kun Turussa tosiaan ne olleet pois jo monta vuotta epäluotettavuuden takia?

Nykyisinhän ne just otetaankin, kun jokaisen kunnan tulee tarjota yhdistelmäseula eli verikoe+ultra. Ei täälläkään ollut veriseulaa 07, mutta viime vuonna ja tänä vuonna se otettiin.

Yhteistyössä