Alkuraskauden verenvuoto

Olen viikoilla 6+5. Tämä on ensimmäinen raskauteni. Edellis viikolla tuli todella niukkaa ruskeaa vuotoa, josta säikähtäneenä menin ensi apuun. Lääkäri teki gyne tutkimuksen ja kaikki näytti hyvältä. Pääsin seuraavana päivänä vielä äippäpolille ultraan. Ultrassa kaikki oli ookoo. Mitään ei voinut vielä sanoa elääkä sikiö vai ei. Nyt vuoto on alkanut uudestaan kolmen päivän aikana on tullut veristä vuotoa, joka päivä noin 3 ruokalusikallista. Niin vuotoa on tullut ettei mitään suojaa ole tarvittu. Keskiviikkona olin yksityisellä varhais ultrassa 6+2 jossa sydämen sykettä ei vielä nähty. Sen jälkeen alkoi tämä vuoto. Kiertoni on ollut aina aika epäsäännöllinen. Kipuja minulla ei ole. Vasemmalla puolella on ollut koko raskauden ajan aika ajoin menkkamaista jomotusta, ja vatsaa kivistellyt aina sillon tällön. Selkää alkaa jomottamaan jos pitkään seisoo. Lääkärille en vielä viitsisi mennä koska viimeksi lääkäri sanoi ettei pienen vuoden takia kannata tulla. Tuntuu, että olen vähän niinkuin yksin tämän asian kanssa.

Kuukautiseni ovat aina tulleet, kun käytin pillereitä ja koitin jättää yhdet välistä syömällä 2 laattaa putkeen kuukautiset saattoivat tulla silti. Samoin oli kun käytin ehkäisyrengasta en voinut käyttää kahta rengasta putkeen koska kuukautiseni olisivat tulleet kuitenkin :)

Onko kellään mitään samanlaisia kokemuksia?? Onko tämä vielä ihan normaalia. Torstaina on ultra äippäpolilla. Siihen saakka olis mukava "selvitä"

Moi, mulla on samanlaista ja ihan hermona täällä :( Eli nyt rv 6+6 ja nyt jo yli viikon tullut jotain ruskeeta. Ihan vähäsen vaan ja ei joka päivä. Yhtenä iltana tuli tippa verta. Verta ei oo muuten tullut. Oon miettinyt, että onko tää jotain ruskeeta valkkaria vai sit vuotoa. Mitenköhän ne erotetaan toisistaan? Neuvolaan, kun aikaa varasin niin täti sanoi, että vuoto on ihan normaalia. Mutta pelkään kovasti, että kesken menee. Ultrassa en ole vielä käynyt. Se ois ensiviikolla.

Moikka.
Mä olen tässä jo odotuksen loppupuolella,yliajalla mennään...
Mulla oli tässä raskaudessa tosi paljon vuotoja monta viikkoo.Ihan kunnon vuotoo ja välillä tuhrua.Kerran lähin kans ensiapuun kun pönttö hulahti aivan punaseks verestä,ja olin varma että sinne meni...Mutta niin se kaveri vaan pysy sitkeesti kyydissä,eikä pois meinaa lähtee :LOL:
Vuotoja mulla tuli vissiin lähemmäs vkoille 15 asti.

T.Ninnurainen ja Tarmo 41+4 :heart:

Mukava kuulla positiivisia kokemuksia. Kävin itsekkin tuossa illalla ensiavussa. Tekivät gyne tutkimukset ja kohdun suu vuotaa hieman. Maanantaina pääsen ultraan, että onneksi ei kauheen kauaa tarvitse odottaa. Nyt vaan toivotaan ettei tule kipuja, eikä vuoto lisäänny :/

täällä kärsitään siitä para-aikaa jo olo rupeaa olemaan jo toivottoman puolella, viikkoja noin 7+5 ja vuoto alkoi eilen ruskealla vuodolla ja nyt tänään yltyi jo menkkamaiseksi vuodoksi mutta vaaleanpunaiseksi , mutta kumminkin , selkä kipuilee kuin menkoissa ja sidttä käyttänyt jo ja onhan sinne tullut jo vuotoa. Soitin jo aiemmin äippäpolille jossa sanottiin 90% naisista kärsivän vuodoista raskauden aikana, jos yltyy ja htymiä esiintyy, täytyy mennä näytille, muuten täytyy siis vaan odotella ja toivoa pääsevänsä ultraan neuvolan kautta :eek:

eli täällä toivotaan tukea!

Paljon mulla ei ole tukea antaa, mutta omaa kokemusta voin kertoa.
Edellinen raskauteni päättyi keskenmenoon viikolla 8. Koko raskausajan kärsin hirveistä menkkakivuista ja kun verta rupesi tulemaan, tuli sitä todella paljon. Huomattavasti enemmän kuin menkkojen aikaan. Samana iltana meni sitten kesken ja kaikki valahti ulos.

Tässä raskaudessa istukka vuosi viikolla 15, tuli kyllä rasituksesta (muutto). Mutta tuolloin kävin näyttämässä ensiavussa tilannetta.

Mä pidän peukkuja teille että on täysin normaalia vuotoa (jota tosiaan ilmeisesti tulee todella todella monelle) :flower: :hug:

Mulla ei kyllä ole kipuja, vaikka olen koittanu välillä "tunnustella" että tuntuuko kipua :) se on kai vielä ainakin positiivinen asia. Aamulla tuli enää ruskeaa tuhrua mutta se voi olla, että päivän mittaan se verinen vuoto taas alkaa. Rintojen arkuuskin aatoilee. Välillä ne ei oo yhtään kipeet ja välillä taas arat. Yhtä vuoristorataa koko tämä raskaus.

MLL
Muistathan n11na (ja muut vuotelijat) levätä niin paljon kuin mahdollista? Keskenmenoa ei voi estää, mutta varhaisessa vaiheessa olevassa raskaudessa lepo on vuoteluille parasta hoitoa. Tsemppiä ja toivotaan että pikkuiset on tiukasti matkassa, vuotohan voi olla harmitontakin ja tulla jostain istukanreunoilta tai siitä kun istukka kiinnittyy paremmin.

Vuoto senkun jatkuu. Koko päivän olen sängyssä makoillut. Selkä on tullut selkeesti kipeemmäksi. Koko raskauden ajan on selkä jomotusta ollut, nyt se on vielä selkeempää jomotusta/särkyä, ja säteilee vasempaan reiteen aina välillä. Vasen pakarakin on välillä sen oloinen että on eilen tehnyt kunnon peppu treenin salilla. Onneksi huomenna on ultra. Jotenkin sitä on vähän luovuttanut tämän asian suhteen, että siellä mitään elossa olisi. Mutta huomenna saadaan siihenkin varmuus.

täällä kaikki päättyi keskenmenoon , nopeasti oli ohitse, muutaman vessakäynnin jälkeen kaikki oli siis siellä viemärissä ja ultrassa sanottiin vaan nopeasti ja mukavasti, joo, tämä raskaus ei ole jatkuva, eli oli spontaani keskenmeno, ei jälkitoimenpiteitä, voimia ap:lle

mulla kävi tosi huonosti ja itkut on toivottavasti itketty :$

voi että :'( :hug: Jaksamista sinulle Huisi

Itse kyllä kanssa odottelen pahinta mahdollista vastausta ultrasta. Olen jo kuitenkin melkein 4 päivää vuotanut, vaikka hyytymiä ei ole ollut mukana kuin ihan vähän. Ja vielä pärjää ilman sidettä just ja just. Itse olen jo viime viikon aikana itkuni itkenyt (luulisin). Nyt haluan vaan jonkin näköisen pisteen tälle asialle. Jos on mennyt/menossa kesken niin pääsee pikku hijaa miettimään uutta ja selviämään tästä. Koville se kyllä ottaa. Itselläni ainakin nousee koko ajan yksi kysymys, koska on mun vuoro olla onnellinen, koska mulle tapahtuu jotain hyvää? Menetin isäni äkillisesti melkein kaksi vuotta sitten. Sillon muuttu elämä kyllä ihan kerta rysäksellä. Nyt kun siitä alkaa selviämään saattaa menettää vauvan alun... Ei oo reilua.

Alkuperäinen kirjoittaja n11na:
voi että :'( :hug: Jaksamista sinulle Huisi

Itse kyllä kanssa odottelen pahinta mahdollista vastausta ultrasta. Olen jo kuitenkin melkein 4 päivää vuotanut, vaikka hyytymiä ei ole ollut mukana kuin ihan vähän. Ja vielä pärjää ilman sidettä just ja just. Itse olen jo viime viikon aikana itkuni itkenyt (luulisin). Nyt haluan vaan jonkin näköisen pisteen tälle asialle. Jos on mennyt/menossa kesken niin pääsee pikku hijaa miettimään uutta ja selviämään tästä. Koville se kyllä ottaa. Itselläni ainakin nousee koko ajan yksi kysymys, koska on mun vuoro olla onnellinen, koska mulle tapahtuu jotain hyvää? Menetin isäni äkillisesti melkein kaksi vuotta sitten. Sillon muuttu elämä kyllä ihan kerta rysäksellä. Nyt kun siitä alkaa selviämään saattaa menettää vauvan alun... Ei oo reilua.

mulla se oli juuri sitä että en enää jaksanut empiä, oliko se tässä vai onko tämä normaalia! Perjantaina alkoi se tuhruttelu joka yltyi ruskeaksi vuodksi yöllä ja jatkui taas pienesti lauantai päivän, jolloin illalla alkoi kuin kuukautiset ja siihen mukaan yltyi selkäjomotus. Voin sanoa että kyllä sen sitten huomasi kun kesen oli menossa, sen vaistoaa, kivut muuttui kuin synntyksen avausvaiheessa ja pieniä hyytymiä rupesi tulemaan ...ja lopuksi se istukka.

Mä niin toivon sulle parasta, tää on niin perseestä että mulle tapahtui tää, en vaan halua ymmärtää tätä!!! me ainakin ruvetaan yrittämään heti kun vuoto loppuu, en vaan jaksa enää itkeä, mulle on tullut älyttömän vihainen olo. Tosi paljon voimia sulle ja ONNEA MATKAAN

:hug: :heart:

Minul tuli kirkasta vaaleanpunaista vuotoa, väliin rusehtavaa, osittain myös kokkareista vuotoa 6-12 viikoilla, mutta nyt kuitenkin mennään jo viikoilla 38+3, eli aina ei tarvii pelätä pahinta, vaikkakin muistan sen pelon. Toivottavasti kuiten siulki jatkuu raskaus.

Minulla on tullut säännöllisen epäsäännöllisesti koko ajan kirkkaan punaista vuotoa. Olen nyt jo viikolla 14+0 (muistaakseni... tai sitten 13+?). Vauvalla kuitenkin kaikki hyvin, sydänäänet kuuluu ja ultrassa näkyy hyvin. Eikä se vuoto niinkään, vaan nämä julmetut mahakrampit siinä yhteydessä :headwall:
Mutta minulla onkin todistetusti endometrioosa, joka ei poistunut raskauden takia vaikka olisi pitänytkin...

Mua piinataan oikein todenteolla!!!! Ultrassa ei vieläkään mitään varmaan! Lääkäri sanoi "ei se ainakaan vielä ole menny kokonaan kesken" mitä helkkaria se sitten tarkottaa!!??!! Kaikuja se sieltä löysi mutta olis kuulemma ollu voinu olla nopeemmatki. en oikein tiiä mitä ajatella.. HCG oli kait jotin kahdentonnin luokkaa, jos oikein muistan meni vähän ohi.. Lääkäri sanoski että se on aika vähän jos viikoihin vertaa... Mulla kyllä on ollu niin epämääränen kierto ku vaan olla voi, että jos viikot heittää... en tiiä, en todella tiedä mitä ajatella. Vuoto kuulemman loppuu itestään jossain vaiheessa jos se on normaali raskaus ja jos menee kesken ni lisääntyy. Viikon päästä uudestaan ultraan..

no huh huh! josko siellä olisi ollut kaksi joista toinen menossa kesken , voiko tollaista ollakkaan ettei lääkäri muka nää! Kävitkö missä siis lekurissa, kannattaisiko mennä äitiypolille suoraan, jos et siellä ollut, kattoiko synnytyslääkäri sun tilanteen ? voimia sinne ja haleja epätietouteen :hug:

Yhteistyössä