Alkuraskauden ultra Helsingissä

Hei,

Onko joku käynyt ultrassa Helsingissä lähiaikoina? Haluaisimme mennä joulun välipäivinä ja kaipaisin tietoa jostain kivasta ultraajasta. Hintakin kiinnostaa, sillä noissa on kuulemma 50 euronkin eroja.

Kiitos paljon!
:heart: KÖ 5+3
 
Tossa reilu viikko sitten plussasin :D :D Oon kyllä ihan onneni kukkuloilla!

Ja aivan ihanaa että säkin oot täällä!! Mua jännittää ihan kamalasti tää odottaminen! Ja silti niin ihanaaa :D Onko sulla kaikki hyvin?

Perustin muuten ton lähes kolmekymmppisten pinon tännekin puolelle kun uhkailin tuolla kuumeilijoissa niin tehdä. Tervetuloa sinne! Oon seurannut tota elokuisten pinoa kyllä, mutta vielä en oo jotenkin uskaltanut ilmoittautua sinne, pelkään pahaa karmaa ;)
 
Mulla on ollut vähän samat suunnitelmat, siksi en oo vielä tonne elokuisiinkaan tullut vaikka sormia syyhyttää :whistle:

Ja tosiaan, onnea sullekin ihan mielettomästi! :heart: :heart:

Ja onnea ultraan! Kyllä kaikki hyvin menee! :hug:
 
Mä kävin kans Femedalla viime vuonna ekassa raskaudessa alkuraskauden ultrassa ja olin ihan tyytyväinen. Sielläkin kyllä eri ultraajilla on eri taksat, mikä on musta tavallaan aika jännä? Mulla taisi olla kalliimmasta päästä, kela-korvauksen jälkeen jäi muistaakseni n. 100 euroa maksettavaksi :whistle: Femedaan ajattelin kyllä taas tässäkin raskaudessa suunnistaa, eilen plussasin. :heart:
 
Kvart över, eipä kestä. Kelle sait ajan?

Käyn muuten Femedassa myös neuvolassa. Valitsin yksityisen, koska meillä olisi vaihtunut "täti" ainakin kaksi kertaa tämän raskauden aikana terveyskeskuksessa.
Oon ollu tosi tyytyväinen päätökseen, eikä ole ollut niin kallista kuin vois ajatella.
 
Itse kävin eilen Femedassa Heidi Nilssonilla, maksoin vähän reilu 100 euroa. Oli erittäin mukava lääkäri ja empaattinen. Meillä kun on takana kohtukuolema huhtikuulta. Minäkään en ole vielä uskaltanut tuonne elokuisiin kirjoitella. Tuntuu niin kaukaiselta ajatus elävästä lapsesta.

Huomenna pääsen uudelleen ultraan Naistenklinikalle. Tuli ihan yllärinä soitto kätilöltä. Näissä kohtukuolematapauksissa seuraavia raskauksia kuulema seurataan tarkemmin, kun minulta löytyi verestä ns. hyytymistekijä.
 
Millä viikoilla olette tuola ultrassa käyneet? Femedaa itse olen kanssa ajatellut. Nyt vasta rv 4+3 ja ollut koko ajan rusehtavaa tuhrua, vähäistä, ei kipuja, mutta se huolettaa. Suostuvatkohan sielä ultraamaan jo ensi viikolla kun rv vasta noin 5+1. Eikös silloin kuitenkin sikiöpussin pitäisi näkyä? Haluan siis vain varmistuksen, että jotain tuola masussa on. Olen vähän höpsö, tiedän, mutta huolestunut höpsö. Viime kesän km kun kummittelee otsalohkossa...
 
Kimpsu
Mä kävin yksityisellä 5+5. Se oli jonkun laskurin mukaan eka päivä, kun syke voi näkyä (meillä ivf:n takia tarkka hedelmöityshetki tiedossa) ja syke näkyi. Eli jos kestätä muutaman päivänpidempään, voit nähdä sykkeenkin.
Lääkärikeskus Yhtymän pisteessä kävin, maksoi n. 50e.
 
Pikkuvaemo, sain ajan Kari Teramolle ja käytiin siis maanantaina. Jännitin vähän, kun kyseessä oli vanhempi mieshenkilö, mutta ihan turhaan. Oikein mukava ultraaja oli, voin suositella muillekin! Teki samalla myös sen ensimmäisen lääkärintarkastuksen, niin ei tarvitse neuvolan jälkeen heti mennä.

Sikiö oli viikon oletettua pienempi, vasta 6+2, mutta syke erottui selvästi :heart:
 

Yhteistyössä