Mites muut tuplaäidit jakselee? Itsellä ei ole juurikaan vointi parantunut, selkä voi paremmin nyt kun vain makaa, mutta supistelee enemmän. Onneksi keskiviikkona on nlalääkäri, niin selviää kohdunsuun tilanne. Pelkään yli kaiken sitä, että joutuisi sairaalaan vuodelepoon, kun olen lukenut, että niin moni joutuu... Ehkä ei vielä näillä viikoilla, mutta kuitenkin.. Esikoinen sen ymmärtäisi, kun on jo isompi, mutta kuopus varmaan luulisin että äiti on hylännyt.
Mutta tulin tänne oikeastaan kertomaan ihanasta työterveys-puoskari-lääkäristäni. Menin siis hakemaan viime viikolla sairaslomaa tämän jumiutuneen selkäni vuoksi ja samalla kysymään jotain vinkkejä, että miten se paranisi/pysyisi terveenä. No mitään vinkkejä en todellakaan saanut, lääkäri totesi, että sairaslomaahan sinä tarvit, jos on istumatyö ja selkä kipeytyy istuessa, kirjoitan kolme päivää. Katsoin häntä vähän ihmeissäni ja kysyin, että onko hän oikeasti sitä mieltä, että tilanne paranee kolmessa päivässä (viime raskaudessa se parani vasta synnyksen jälkeen). Lääkäri vastasi, että "kun sinun äitiyslomaan on niin kamalan pitkä aika vielä" ööh.. Hän siis luuli, että kaksoisraskauksissa ollaan äitiysloman alkuun asti töissä! No sitten hän valaisi minua, että ihan loppuraskaudessahan minua aletaan sitten tutkimaan taysissa, johon korjasin, että kyllä se seuranta alkaa ihan puolessa välissä raskautta, johon hän sanoi, että se on sitten muuttunut. No, yritin sitten lähteä ja kiitin häntä, jonka jälkeen jouduin vielä kuuntelemaan 5min hänen omasta aiemmasta raskaudestaan tarinoita.
Ihana tyyppi!

tänään varmaan joutuu sitten menemään uudelleen lääkäriin, enkä,kyllä tasan mene samalle! Ajattelin jos vähän saisin sairaslomaa vielä ja sitten kysyä pomolta, että voinko pitää vaikka lomani pois... En haluaisi vielä jäädä pois, mutta en ala kyllä sankaria leikkiämään vauvojen kustannuksella ja olen luvannut olla puhelimen ja sähköpostin päässä.
No olikohan siinä nyt valitusta tarpeeksi.. Parempia vointeja kaikille!
Lillian ja pikkuset rv 18+6