Alkuraskauden alavatsakivut!

Olen raskaana 5+0. Minulla oli jo ennen plussaa menkkamaisia kipuja ja ne jatkuvat edelleen, tosin ovat muuttuneet vähän erilaisiksi: nyt esim. sohvalta noustessa alavatsaa "repäisee". Nämä ovat ymmärtääkseni alkuraskaudessa normaaleja tuntemuksia, mutta kuinka pitkään? Minulla on ollut näitä kipuja nyt vajaa pari viikkoa. Muilla kokemuksia asiasta??
 
Viimeksi muokattu:
Moikka hennaliina!

Mä olen myös aika alussa 6+1.. ja eka raskaus.. itselläni ollut alavatsakipuja jo parisen viikkoa, ei jatkuvaa vaan väliaikaista eikä mitään hirmu kovaa ja se kuuluu ihan asiaan :) Onko sulla ollut muita oireita?
Itteeni vähän jännittää kun oireita ollu aika paljon.. väsymystä, jatkuva pissahätä, huimausta yms.. nyt tuntuu, että kaikki nuo on hävinny ja jäljellä on enää vain alavatsakipu... Noh, täytyy malttaa odottaa huomista ekaa ultraa... :/
 
Lapseton87, mulla on pahoinvointia ja kamalaa väsymystä. Eilen nousi myös hetkeks lämpö 37,6 ja palelsi hirveesti.. Toisaalta mulla on maha sekaisin et oisko joku pöpö. Soitin neuvolaan ja ei ollu huolissaan. Käski hakeutua lääkäriin jos kipu kovenee, mut piti normaalina tota kipua.. Vähän jännittää silti.
 
Heips :)

Ultra meni hyvin, sydän sykki kovasti! Seuraava onkin jo n.2vkon päästä! Kävin ihan KYS:llä, koska lapsettomuushoitojen avulla raskaana ja mulla on kaksiosainen kohtu... tarkkaileevat sitä enemmän! :)

Mulla on myös nyt väsymys lisääntynyt ja iltapäivisin tullut etova olo, mutta ei onneks muuta! Tiiä sitten mitä tulee kun viikkoja lisääntyy :)
 
  • Tykkää
Reactions: kaalimaaankakara
Heippa!

Itselläni oli alkuraskaudessa välillä koviakin kipuja. Viikoilla 6-9 heräsin usein öisin kovaan kramppimaiseen kipuun, joka hellitti 5-10 min kuluessa. Myös tietyissä asennoissa tuntui kovaa repäisevää kipua. Kivut hellittivät viikon 9 jälkeen oikeastaan kokonaan. Nyt meneillään 12+6 ja kaikki mallillaan, joten ihan asiaan kuuluvia olivat nuo kovatkin kivut. Jos ei vuotoa tule, ei mitään syytä huoleen.
 
Täällä tänään plussanut! Neuvolatätin mukaan 5+2, eli iiiihan alussa ollaan :)
Mulla oli viime keskiviikko yönä ihan järjettömät kivut, heräsin ja tärisin ja hikoilin kun pikku possu. Kivut ovat jatkuneet, mutta ei ole läheskään enää niin pahoja, enemmänkin nippailuja sillon tällöin. Ajattelin, että se on alkavaa menkkaoireilua, koska en voinut uskoa olevani raskaana, sillä jätin pillerit puoltoista kuukautta sitten! Tänään sain sitten niillekkin kivuille selityksen :)
 
mulla plussaa tänään menossa 4+1 ja alavatsakivut ovat olleet välillä kovia, rinnat kipeet ja täynnä rakkuloita jne. lopetin pillerit 15.9 ja menkat tuli niiden jälkeen 29.9.2014 ja nyt niitä ei sitten enää tullutkaan :)
Eli aika nopiaan <3
 
Täällä viime sunnuntaina plussannut. Alavatsakipuja ollut muutaman viimeisen päivän, aivan kuin nyt olisi jo helpottamassa (toivottavasti). Yöllä heräilin tosi koviin kipuihin, kova huoli ja stressi itsellä, kun en tiedä kuuluuko asiaan ym. Menkkakivuiksi luulin, koska pillerit lopetin tammikuussa, eli luulin vain alkaviksi kipeiksi menkoiksi :) Ensi viikolla eka kerta neuvolaan, jospa selviää raskausviikotkin tai edes se että onko siellä oikeasti joku asukas, koska itsellä ei mitään hajua raskauden kestosta, koska tosiaan menkkoja ei ole tullu pillereiden lopetuksen jälkeen! :)
 
Mamma93: Onnea plussasta :) Mitkäs olot on nyt?

Ne menkkakivut kestää, ainakin mulla monta viikkoo :) ja niitä tulee pitkin raskautta.. nyt mulla menossa 28+1.. mitkäs viikot sulla? oliko hyvä neuvola käynti?

Itellä alkanut öisin tulla vihlauksia, suonenvetoja :/ ja muutenki tukalia oloja.. tiistaina olisi tarkistusultra.. innolla odotan :)
 
Täällä olot alkanut helpottaa pikkuhiljaa. Ensimmäinen neuvolakäynti oli mielestäni hyvinkin turha ja neuvolatäti näytti nyrpeätä nenää, koska en osannut kertoa kuinka pitkällä raskauteni on. Hän vain tuumasi, että "mistäpä sitä hänkään tietää, kun on pitänyt raskaaksi tulla suoraan pillereiden jälkeen". Jäi sellainen olo, että anteeksiko pitäisi pyydellä...Tämän seurauksena varhaisultrassa omakustanteisesti kävinkin, koska jäi niin paska maku neuvolasta suuhun ja en malttanut ja halunnut odottaa ensimmäistä neuvolalääkäriä, ja nyt menossa 7+5 :) Tulevana torstaina ensimmäinen neuvolalääkäri, joten pääsee näkemään tulokkaan heti uudelleen. Alavatsakivut loppuneet, ainoastaan silloin tällöin (ei edes päivittäin) tulee yksittäisiä kipuiluja. Kipujen voimakkuus tuli todella yllätyksenä. Hätäisenä olen kerran käynyt jo iltapäivystyksessä muutama viikko sitten, ja lääkäri määräsikin vuodelepoa muutamaksi päiväksi, eli saikullakin niiden hirvittävien kipujen takia jouduin olemaan. Tilalle on nyt tullut aivan jäätävä pahoinvointi, mutta se tiedottaa ainakin itselle raskauden todellisuudesta ja rauhoittaa ensiodottajan heikkoja hermoja epätietoisuudesta, että mahassa taitaa edelleenkin olla todella elämää. :)
 
Hips hei! Ensimmäinen postaus foorumille :)

Ja kyllä, repäisykivut ja menkkamainen jomotus on aivan normaalia. Esikoisen kanssa mokomat kiusasi tosi pitkään, katosi joksikin aikaa jossain viikoilla 20 ja palasivat sitten loppupäässä. Kohtu kasvaa, kiinnikkeet venyy. Ihmekään, jos sattuu :D

Nyt plussattu ja menkkakivut vaan jatkuu. :)
 

Yhteistyössä