Alkumetreiltä loppumetreille 1

  • Viestiketjun aloittaja Hertta81
  • Ensimmäinen viesti
Angelique1
Heippa, ei täälläkään mitään. Hiukan menkkajomoa yöllä ja eilen illalla sattui kovasti nivusiin. Oliko se Noa jolla oli myös niitä nivuskipuja??

Hitto, mä oon paasannu miehelle tässä jo monta kuukautta, että vois sekin jo jotain nimiehdotuksia miettiä. Mut aina on vastauksena ollut jotain tyyliin "en mä tie" "ei se oo niin helppoo"... Mutta eilen, se ilmotti pojalle nimen. Ja se nimi ei nyt NIIIIIN välttämättä oo semmonen mistä itse innostuisin. Eli ei yhtään semmonen. Voivoi, täytyy siis toivoa, että meille tulee tyttö. *heh* ;)

Kauhia, kun kohta on tämäkin viikko taas mennyt. Vaikka tuntuu että aika matelee, mutta jotenkin se menee kuitenkin aika nopeesti. Viikonloppu edessä.

A 39+3
 
Noa
Joo, mulla on noita nivusvihlaisuja ollut melkein joka päivä ja se kipu välillä säteilee yläreisiin saakka. Äsken kävin kävelyllä kaupungilla, jotain pari kilsaa varmaan tuli matkaa, mut ei tunnu missään! Ihan kummallista, mun olo vaan paranee päivä päivältä, ihan kun en raskaana oliskaan. Ja rahaa taas meni, löysin ihania vauvanvaatteita Lindexin alesta, siellä oli kaikki aletuotteet -70 %. Tää tulee kalliiks tää odottelu, kun ei oo päivisin muuta tekemistä kun käydä shoppailee :D

Nyt pakko saada jotain ruokaa...
 
Mimona
Vai ei vieläkään mitään..:)

Kävästiin aamupilkillä kun olivat tehneet jäätien. Ukko kisko kalaa, mie olin vähän laiskanlainen kun en jaksanut hirveesti kykkiä. Ja järkky pohjoistuuli, jaiks.

Se kainalokipu levittäytyi eilen toiseenkin kainaloon, mutta tänään lähes normaalit. Eli joku imusolmuke kai sitten. Täällä on myös kovemmat sängyt, että oisko sekin vähän helpottanut kun nukuin tosi hyvin viime yön. Vain kerran kävin yön aikana vessassakin, luksusta;)

Onkos Noalla mitään raporttia antaa?;)

Mimona 35+6
 
Angelique1
http://www.geocities.com/odotus/vinkit/vyohyke.html

löysin tämmösen, katotaan onko hyötyä. :)

Kuullostaa kyllä mimon kainalokipu aika pelottavalta. Kysäse seuraavalla neuvolakäynnillä.
 
Hertta1981
Moikka!

Täällä kans aika kylmä ollu koko päivän, jotain -15, ei olla uloskaan nyt taas päästy... No huomiseks on luvannu lauhempaa, ni päästään vaunulenkille.

A:kin vaan tuosta Mimon linkistä nyt "supparipisteitä" etsimään ;)
Puuuhuuuuh!!! *puhkuu suppareita A:lle ja Noalle...

Eilen siis pyörähettiin pikaseen vielä sen v-terapeutin luona, teki sellasen kevyemmän käsittelyn, kun kuitenki keskiviikkona vasta siellä käytiin... En nyt vielä oo oikein mitään muutosta havainnu, mut katotaan sen kolmannen käynnin jälkeen (ens ti), et mikä tilanne sit. Ähisee ja kitisee edelleen sitä mahaansa, mut en tiiä oisko millin verran sittenki helpottanu? Äh, en osaa sanoa... Viime yön nukku joten kuten, ei ehkä niin kauan valvonu aina putkeen mitä edellisinä öinä. Mut aamulla joskus 4-5 maita sit heräs ja ei nukkunu, ku ehkä joskus 8 maita rinnalle sit... Hitsi, en oo varma nyt noista kellon ajoistakaan, kun ite niin silmät ristissä on aina yöllä ja aamulla ja sit aamulla itekin aina nukahdan liivit auki, kun vauva nukahtaa tissi poskella :) Mut siis aamuvirkku on tää, että pitäs vaan varovasti koittaa sitä rytmiä käännellä toisin päin.

Hertta ja piku-ukko 1kk 6pv
 
Hertta1981
Täälläpäs hiljasta... Vauva on nukkua posottanut taas koko päivän ja illan, joten yöllä taas kukkumista tiedossa :/ Pitäs itekkin nyt painua vaakatasoon, kun kerta mahdollisuus...

Onko suppareita tai muuta ilmaantunut? *puhkuu edelleen niitä suppareita A:lle ja Noalle...PUUUUUUUUUUUUUUUUH!!!

Onko Pupulla tilanne helpottanut? Jokos te olitte toisen kerran siellä terapiassa?

Mitenkähän Erpalla menee? Tule kirjottelemaan kuulumisia, kunhan joudat :)
 
Hertta1981
Muistin virkistykseksi...

Viljonkka 29/30, Y12/08, +03/08 LA 13.11
minisun 25/27 Y9/07, +4/08 LA 25.12
Noa 27/39 v. Y12/07 km 03/08, +05/08 LA 11.1.09, ensimmäinen, SKS
Angelique 24/27 Y4/07 km 08/07, +05/08 LA 20.1.09, ensimmäinen, HUS
Mimona 24/24 Y12/07 +06/08 LA 15.2.09

Synnyttäneet:

Philippa 28/29 Y02/08 +04/08 LA 27.12, tyttö syntyi 23.10
Pupustiina 31/32 Y 01/08 +04/08 LA 19.12 ,toinen, tyttö 12.12.08 3270g 48cm
Hertta81 27/28, Y12/07, km 03/08, +04/08 LA 13.12, ensimmäinen, P-KKS, poika 11.12.2008, 3590g, 49cm
karamelli 25/25 Y1/08 +4/08 LA 25.12 eka, HUS, tyttö,
erppa 24/26 Y02/08 +4/08 LA 22.12, ensimmäinen, P-KKS, tyttö, 30.12.2008,

Melli ja Erppa voipi sit päivitellä listalle omien vauvojen tiedot, kunhan joutavat/jaksavat :) Kiva ois joskus saada tietää Viljonkan ja Minisuninkin tilanteet! Edelleen kovasti toivon, että kaikki heillä siellä ois kunnossa, että eivät vaan ole joutaneet tänne raportoimaan. Väkisinkin tulee huolestunut olo, kun silloin joskus yhtäkkiä katosivat eikä pihaustakaan ole kuulunut...
 
Mimo kirj.
Tai siis A hakemaan linkistään apupisteitä;)

Eilisen makoisten unien sijaan tänä yönä juoksin sitten taas melkein tunnin välein vessassa!..Huomasin kyllä sit lopussa, että ainakun olin menossa vessaan niin oli supistus päällä eli se sen aiheutti. Kainalot on aika normaalit nyt kun ukkokin on hieronut kahtena iltana putkeen niskoja. Heh, vois kyl tänään viel esittää, että vähän sattuu niin sais lisää hierontaa;) Mut eikös hierominen kuulu miehen hommiin muutenkin ;)

Taidan kyl ens viikolla sanoa neuvolassa, että jos ei tasan 40 oo viel mitää tapahtunu niin sitten käynnistetään. Luin tuolta joulukuisista Amelien kertomuksen kaikkien muiden synnystysjuttujen lisäksi niin alkaa olla jo iso pupu pöksyssä.. Pliis Noa ja A nyt niitä helpompiakin synnytyksiä kehiin!

Jokohan Noa on päässy tositoimiin kun eilen ei palauttanut raporttia?;) Noallahan tulee tänään taas viikko täyteen!

Jos vähän alkais pakkaileen ja sitten kotia kohti..

Mimona 36+0! (viikon päästä ois lupa jo alkaa syntymään!:)
 
Hertta1981
Eiku niin joo... A:n laittama linkkihän se oli! Sekoilin omiani...

Joo kylhän se yö vähän valvoessa taas meni... Nukkui puol tuntia, valvoi 2,5h, sit nukkui tunnin-puoltoista ja taas valvottiin vähän pidempi pätkä. Että ei nuo unijaksot nyt mee ihan putkeen, mut se johtuu varmaan vaan siitä, kun rytmi on päälaellaan, että pitäs vaan saada ne päivällä olevat pitkät unijaksot kääntymään yöhön... Helpommin sanottu, ku tehty :)

Kutsu kuuluu... Pitää mennä!

Noaaaaa?!

Hertta ja pikku-ukko 1kk 1vk
 
Angelique1
Hih, pitäisköhän munkin koittaa miehelle tuommosta kipeät kainalot, hiero mun hartioita - juttua. Mun ukkoon kun sopii niin hyvin sen Mobilatin mainoksen lausahdus "vaimokin on niin laiska hieroon"... Mä saan aina kaks viikkoo ruikuttaa, että hieroisit nyt ja sit saataan saada parin minuutin hieronnan.

Kieltämättä Mimo kun oon kans lukenut näitä viimeaikaisia synnytyskertomuksia, alkaa hiukan jännittää.. Mut onneks voi aina palata Hertan kertomukseen. :) Mut mä aion kyllä käyttää kaikki mahdolliset kivunlievitykset mitä vaan on tarjolla.

Hertalle tsemppiä, toivotaan että unirytmi alkais pikkuhiljaa kääntymään. Tai sitten raa'asti vain herättelemään päivällä, ettei tulis niin pitkiä putkia. Vaikka kuinka nyt tuommoista pientä tuhisijaa viitsii herätellä...

Mä ajattelin leipoa tänään.. en vaan yhtään tiedä, että mitä. :) Eli täytyy lähteä selailemaan reseptivaihtoehtoja..

A 39+5
 
Mimo kirj.
A:lle uusi vinkki: Pellillinen mokkapaloja masuun niin tehdään pikkukaverille ahtaat oltavat ja on pakko ulostautua;D..

Ääh, en kestä, hirvee suklaanhimo ja oon vetäny jo yli puolet suklaalevystä..

suklaataaa..
 
Angelique1
Heh, toimiskohan tuo. Mä kyllä luulen, että meijän pikkuinen on päättänyt, ettei tulekaan ulos. Ja jos vedän navan täyteen mokkapaloja, niin tuloksena on tyytyväinen vauva mahassa ja karmeasta olosta kärsivä äiti. :D
 
Hertta1981
Pitäs itekin leipoa täs joku päivä jotain pientä missä ei menis kauaa aikaa... Vaikka torstaille vois jotain tehä, kun tulee se kastepappi kotiin käymään ja jutustelemaan ristiäispäivästä ja siitä kastetoimituksesta tarkemmin.

Huomenna tekis mieli käydä jossain kaupoilla, kun pitäs ettiä ristiäispukuun sopivat kengät. Ei oo sopivia juhlakenkiä kaapissa... Semmosia kesäisiä sandaletteja kun ei viiti näin talvipakkasella pitää, vaikka ei niillä nyt ulkona tarvii kävelläkään :/

Vauva valvoi poikkeuksellisesti tuossa iltapäivällä varmaan 3 tuntia! Tavallaan kun sitä ei millään meinaa hereillä saada pidettyä päivällä tai illalla, että yöksi sitten riittäs unta... Noh, saa nähä vaikuttaako miten yöhön tuo päivän valvominen. Toivottavasti nukuttas yöllä häntä nyt paremmmin :)

On tainnu olla Noalla kiireinen päivä, kun ei oo oikein kirjottelemaan ehtiny... Jokohan siellä ois jotain merkkejä alkanu ilmaantumaan? ;) bdbdbd

Taidan muuten odotella vielä Noan ja/tai A:n mukaan ennenku meen tuonne hoitopuolelle sitä meidän uutta ketjua avaamaan. Melli kun enemmän rustailee tuolla Joululahjoissa ja muita ei nyt oikein tässä ketjussa olekaan kirjotellu, ku Pupu ja Erppa Mimon lisäks. Erppa ei oo vielä oikein ehtiny kunnolla palstailemaan ja Pupukaan ei hirveesti oo joutanut kirjottelemaan, joka siis aivan ymmärrettävää, varsinkin kun siellä on se esikoinenkin vauvan lisäksi :) Että sen takia oottelen vielä jengiä mukaan, että ois sit sopivasti kirjottajiakin siellä ja ketju pysys ekalla sivulla enimmäkseen!

Että suppareita taas täällä puhkun teille :) Puuuuuuuuuuuuhhhhh!
Ei nää tehoo, niin hyvin ku A:n loitsut...Teeppäs A nyt itelles ja Noalle kans niitä taikoja! :D

Tuosta synnytyksestä... Jos alkaa hirvittämään, niin muistelkaa sit tosiaan vaikka sitä miun tarinaa ja kyselkää vaan, jos mieleen jotain juolahtaa :) Mielelläni palaan siihen päivään aina uudestaan ja uudestaan!
 
Hertta1981
No johan oli miulla pöllö idea, että oottasin molemmat Noan ja A:n tuonne hoitopuolelle! Sithän Mimo jäis tänne yksin :O Eheeei tule kuuloonkaan! Eli sit pitää tehä niin, että kirjotellaan tässä ketjussa niin kauan, kunnes Mimokin on nyyttinsä saanut, johon ei muuten loppujen lopuks pitkä aika enää olekaan, ni ei tarvi kenenkään yksin tänne jäädä! Sit voidaan kaikki siirtyä tuonne hoitopuolelle ja tää ketju varmaan kuopataan (?)... Mut enivei ei tänne ketään jätetä yksin odottelemaan! :)
 
Noa
Moikka!

Kopsaan laiskana tuonne tammimammoihin äsken kirjoittamani viestin...

Eli tilanne melko lailla sama eli ei yhden yhtä kipeää supparia. Tosin eilen ja tänään on ollut ihan jatkuvasti kivuttomia suppareita, siis maha on ihan pinkeänä koko ajan, samoin menkkakipua välillä, mutta ei sen kummemmaksi tilanne kehkeytynyt. Ja tänään ollut myös kamala painon tunne tuolla alhaalla ja vihloo, vähän samalla lailla kun milo tuossa kuvaili eli toivottavasti jotain tapahtuu! Huomenna saan sit ultraan ajan, siihen yliaikaiskontrolliin joka on varmaan sit keskiviikkona kun sit on kulunut 10 vrk lasketusta ajasta. Onhan tää suoraan sanottuna ihan hanurista tää odottelu, mutta välillä osaan ottaa ihan rauhallisesti ja ajatella, että ei se pieni varmaan vielä ole valmis tulemaan... Kyllä se sieltä tulee, viimeistään viikon päästä se jo köllii mun vierellä :) Jos olen oikein ymmärtänyt, niin meillä käynnistetään viimeistään 42+0 tai 42+1...

Mulla heittelee muuten nää mielialat joka päivä, eilen oli kamala känkkäränkkäpäivä ja itkin vaan, että se vauva ei tule koskaan, ja kaikki muut pääsee synnyttään! En viitsinyt tulla tännekään purkamaan pahaa mieltäni. Tänään sit on ollut ihan mukava päivä, aamulla ässäiltiin (mikä ei muuten mulla auta yhtään), käytiin kyläilemässä ja yhdessä asuntonäytössä ja tehtiin hyvää ruokaa. Huomenna varmaan sit taas huono fiilis... En tiedä miten jaksan vielä ensi viikon odottaa ja jännittää sekin jos joutuu käynnistykseen. No, sen ultran jälkeen olen sit taas viisaampi, yritän olla murehtimatta etukäteen! Onneksi ei ainakaan toistaiseksi ole povattu kovin isoa vauvaa, mutta liittyyhän siihen käynnistykseen aina muitakin riskejä. Toivottavasti ei tartteis siihen ryhtyä.

Sori omanapaisuuteni tänään, palaan asiaan huomenna virkeämpänä! Toivotaan mulle ja A:lle oikein kipeitä suppareita ensi yöksi, vai? Mimo voi vielä pari viikkoa odotella kun ei ihan vielä ole viikot täynnä :) Hertalle tsemppiä yöunien kanssa!

Noa ja äitiään piinaava pikkutyyppi, 41+0
 
Hertta1981
Voih, toivotaan, että vaikka ensi yönä alkais tapahtua!!! bdbdbd
Tulkaa vaan sit tänne raportoimaan tilannetta yölläkin, jos vaan kykenette, kun ainakin mie täällä kukun :) Käyn siis joka yö vilkasemassa, kun hereillä kuitenkin joka yö joudun olemaan, että onko joku jo alkanut lähtöä tekemään... Niin, nyt ois A:lla "miun viikot" kasassa ;) Poika kun syntyi rv39+5... Ja Noalla mahtavat 41+0! Kyllä jo vaavit teille kainaloon sois :)

Mutta nyt saan kaiketi kohta valmistautua vauvan heräämiseen, että enpä taidakaan ehtiä itse sitä ennen unta saamaankaan... Vauva kun nukkuu meidän petin päällä ja ei oo vielä päiväpeittoakaan alta purettu, joten heräilee varmaan siinä, kun joudun sitä nostelemaan. Onhan tuosta edellisestä syönnistäkin jo 2,5h aikaa...

 
Noa
Niin, ei tässä missään nimessä enää montaaa päivää voi mennä, mutta toivon vaan ennen kaikkea sitä, ettei tartteis käynnistellä vaan alkais itsekseen. Se ois kaikkein paras. Ehkäpä jo ensi yönä, ken tietää...
 
Hertta1981
Täälä pojun kaa kukutaan... On valvonu nyt jotain tunnin. Kitinä ja ähinäki helpottu, ku tuli ihan hirvee kakkalasti :D Ihan selkäpuolelta tursu yli, et piti yökkäri vaihtaa... Nyt pitää varmaan alkaa nauhalta taas jtn kattomaan ja samalla syöttää vauvaa, ni eiköhän se uni hälle siinä samalla tule... :)
 
Hertta1981
No nyt on kyllä enkat menossa! Poika valvoo edelleen :O Yhen puolen tunnin pätkän nukku välissä, mut ei muuta. Ihan käsittämätöntä on nyt tää touhu! Miten voi jaksaa pieni valvoa näin kauan? Nyt valvoo huudon kera, ei mikään oo hyvä... Yliväsymystä taitaa nyt jo olla, ihan ku uhallaan koittas valveilla kestää, vaikka silmät vaan pyörähtelee päässä :) Voi onnetonta... Noh, kyl se uni jossain vaiheessa koittaa, ei hää ikuisuuksia valvo :)

 
Noa
Voi ei, Hertalle kyllä nyt oikein isot halit ja jaksamistsempit! Toivottavasti ootte päässeet jo nukkumaan! EI kyllä kuulosta yhtään kivalta tuollainen valvominen.

Täällä sentäs jotain tapahtuu, nimittäin koko yön jomotellut menkkamaisesti, tai mitä nyt siihen pari kertaa heräsin, ja aamulla vessassa tuli reilusti limaa, mukana myös isohko veriklöntti. Eli limatulppaa tulee, jee! Edes jotain. Ja kivuttomia suppareita ja sellaista ihme kihelmöintiä alavatsalla ja selässä. Toivottavasti nää tästä pian muuttuisi oikeiksi suppareiksi tai menis vedet tai jotain, niin pääsis sairaalaan.

Niin, tulikos A:llekin nyt viikot täyteen? Onkos siellä päin oireita havaittavissa?

Mun pitää nyt soittaa aika sinne yliaikaiskontrolliin, se on sit keskiviikkona jos ei mitään oo tapahtunut...

Noa 41+1
 
Angelique1
Ei kyllä kuullosta kauhean mukavalta tuo yövalvominen. :( Jaksamisia Hertalle!!

Wau Noa, jotain tapahtuu! Hienoa, nyt vaan supistusloitsuja kehiin *loihtii*... :) Voi, niin toivon, että vielä tänään pääsisit tositoimiin. :)

Täällä oli myös viimeyönä vähän jotain menkkajomotusta, mutta ei muuta. Mielialat myös heittelee ihan laidasta laitaan. Sit huomaan monesti seisovani vauvan huoneessa, missä kaikki olis jo valmiina, mutta käyttäjä puuttuu... se masentaa. Ja vielä voi mennä kaksi viikkoa! Nyyh.

Mun tarttee seurailla niitä vauvan liikkeitä, mut mikä sitten on vähän? Oliko se 10 liikettä/tunti.. Mut eihän nyt joka tunti voi tuntua, meillä pikkuinen ainakin lepää pidempiä aikoja. Yleensä iltaa kohden sitten vähän vilkastuu, mutta selkeesti vähentyneet on liikkeet nyt parin viikon aikana. Kai sillä tilakin loppuu, että vois van jo tulla ulos! :D

A 39+6
 

Yhteistyössä