Alkumetreiltä loppumetreille 1

  • Viestiketjun aloittaja Hertta81
  • Ensimmäinen viesti
Angelique1
No niin, neuvolassa käyty. Sain lähetteen äippäpolille korkean verenpaineen vuoksi. Alapaine 98... Pissa on kuitenkin puhdas. Soittelevat sitten polilta, että millon meen käymään siellä, ei kuulemma vielä mikään päivystysasia, että olisin tänään päässy. Tietty jos olotila heikkenee, niin sitten soittoa sinne.

Viime yö meni taas vessassa juostessa. Sit oli kauheita "kuumia aaltoja", ilman peittoa oli kylmä ja peitto päällä hiki valui. Ärsyttävää! Nyt väsyttää, voisin mennä hetkeks sänkyyn.

Unohtui eilen onnitella Mimoa uudesta viikosta. Niin se loppu sullakin vain lähestyy! :)

A 38+6
 
Hertta1981
Heippa!

Täällä ei viikonlopun aikana ole siis poksahdeltu... :) Paitsi Melli, luin Joululahjoista infoa! Kovasti onnea Mellille sekä tytölle ja paranemisia rankasta kokemuksesta! <3

Olin viikonlopun vauvan kans äidin luona, mies ekan yön töissä ja tuli sit toiseks yöks meidän luo (tämä mummila aika lähellä hänen työpaikkaansa). Mummi aivan onnessaan, kun vauva oli koko vkln heillä... :)

Torstaina kun oli se neuvola ja siellä sit tuli puhetta näistä kylmistä keleistä, et pitää hyvin suojautua ulkona, ettei rinnat pääse kylmämään -> rintatulehdus, niin onko vähän kohtalon ivaa: miulle puhkesi rintatulehdus perjantaina!!! Ja en oo paljain päin juoksennellu kertaakaan pihalla, en ees oviaukossa oo seisoksinu paitasillani! Noh, rintatulehdus kun voi tulla muistakin syistä (esim. nukkuessa rintaa painanut, liian tiukat liivit, rinta päässyt monesti liian täyteen -> tukko), mut ehkä herkimmin siitä kylmästä, että muistakaa sit ulkoillessa laittaa kunnolla päälle. Itsellä aina fleecetakki päällystakin alla. Neuvolatäti kun just sillon to kerto, et hän sai kerran vihasen puhelun eräältä mieheltä :) Sen vaimo oli ollu nlakäynnillä vauvan kans ja oli unohtanu nlakortin autoon. Sitä sit läksi hakemaan ilman takkia... Illalla soittaa mies äkäsenä, että vaimolle tullu rintatulehdus, että minkä tähen ei ollu vahtinu ja oli päästäny emännän pihalle juoksentelemaan paljain päin, ilman takkia?! Kiva :D Että siis herkästi se tulehdus voi tulla... Ja tää tarina siis ihan tosi.

Noh, miulle tuli sillon pe tosi kipee olo illaks, mut mittari ei näyttäny kuumetta (?). Oli siis tosi kuumeinen olo kuitenki. Vasenta rintaa kuumotti hirveesti ja meni iho ihan kosketusaraksi. Jomotus rinnassa tuntuikin ihan erilaiselta kun sillon, ku on päässy vaan liian täyteen, et oli nyt ihan eri fiilis. La sit soiteltiin ympäri ämpäri lääkäriaikaa, kun en millään ois halunnu oman kaupungin päivystykseen (saattaa olla vaikka 4 tunnin jonotus esissä, ni ei kiitos! Hermo menee...). Aika saatiin sit illaksi äidin asuinkunnan viereisestä kunnasta ja onneks ottivat siellä mukisematta vastaan, vaikka olinkin vieraspaikkakuntalainen. Siellä oli sit helppo käydä lääkärissä valmiiksi sovitulla ajalla, ilman jonotusta, ja lääkäri kirjotti antibioottikuurin. Kuuri on nyt alotettu päivystyspakkauksella ja hna käyn apteekista hakee sen virallisen kuuripakkauksen. Tällä se tulehdus onneks viimestään korjaantuu, jos ei kotikonsteilla lähde (lepo, särkylääke, tiheä rinnan tyhjennys jne.). Ja onneks kuurin aikana voi imettää! Ja pitääkin, koska sitä rintaa on tyhjennettävä tarpeeksi usein (lypsämällä, jos vauva ei niin usein jaksa syödä). La-iltana siinä lääkärin jälkeen olo oli jo parantunut aika hyvästi, että mietin vielä viitinkö alottaa antibiootteja ollenkaan, mut kyl sit alotin, että varmasti tulehdus poistuu. Hoitamattomana rintatulehdus kun voi päästä tosi ikäväksi, tulee märkäpaiseita rintaan ja sit ei voi imettää, kun maidon mukana tulee märkää... Ei kiva :(

Että tämmönen info tällä kertaa rintatulehduksesta ja omasta sellaisesta kokemuksesta :D

Nyt on kova tohina alkanu ristiäisten suhteen meillä! Pappi on varattu ja pitopaikka myös (kotona ei sovi pitämään). Nimikin on siis jo päätetty :) Juhla on siis la 31.1. Kortit oon tehny jo melkein valmiiksi. Koristelu niihin tehty, tarvii enää vaan tulostaa teksti sellaselle ihanalle helmiäispaperille ja liimata ne kortteihin. Kaverin äiti on luvannu tehä piirakat ja sisko 2 voileipäkakkua. Sit ostan vaan täytekakun ja lusikkaleivät hyväksi koetusta konditoriasta. Siinäpä evästarjoilut pääpiirteittäin meidän ristiäisiin.

Nyt en jouda oikein muuta kirjottamaan... Pitää levittää kiireellä pyykit narulle, kun alkaa jo jonkinsortin ähinää kuulua tuolta petistä :)

Hertta ja pikku-ukko 1kk (!) 1pv
 
Hertta1981
Nyt on kutsukortit valmiit! Ihanat tuli!

Nooooaaaa! Sytkyilen täällä siun perääs, että mikä siellä tilanne... :) Niin, eilen tulikin siulla pyöreät 40+0 täyteen ja meidän poju täytti 1kk! Aika menee nopeesti... *päivittelee taas sitä samaa...

A varmaan edelleen yhtenä... Ja hna siullakin uusi viikko alkaa :)

Vitsit, just haikailin tuolla Tulossa vauva-ketjussa, et miten on ikävä sitä tunnetta, kun vauva potkii mahassa... Ja siis ikävä on vähän sitä isoa vauvamahaakin... Oonko vähän outo? Tykkäsin vaan kovasti omasta vauvamasustani :) No, mut vielä ihanampaa on katella ihan livenä sitä potkuttelijaa, joka tuhisee nyt tuolla pinnasängyssään... :) Ja kirjotin myös, että on outoa, kun ei enää nimen perään tuukkaan rvJotakin. Mut ehkä joskus jossain vaiheessa kirjottelen täällä taas rv:n kera ;) En siis vielä, mut joskus, hope so! Joo ja pitäs painua nukkumaan, kun vauvakin nyt nukkuu, mut kun ei malttas millään... Päivän ja illan on hää nukkua tohottanu niin hyvin, syöny vaan välissä, että alottaa sit taas tutun kukkumisen aamuyöllä viimestään... Vähän päälaellaan rytmi toisella, mut kyl se siitä joskus oikeinpäin kääntynee :)

Mut nyt häviän tältä erää!

Herttis ja pikku-ukko 1kk 1pv
 
Noa
Joo, ei täällä mitään uutta, taas on supistellut jonkin verran ja pikkaisen jomotteli äsken menkkamaisesti, niinkuin aina. Toivottavasti nuokin nyt jotain saa aikaiseksi. Sit mulla on välillä tosi kipeitä vihlaisuja tuossa etunivusissa (onkohan tuollaista sanaa ees), tavallaan kipu säteilee sinne lyhyeksi aikaa. Mitäköhän sekin on? Tänään sain muuten siivottua pari keittiön kaappia eli nyt on jokaikinen kaappi tässä asunnossa siivottu :D Nyt saisi se vauvakin jo tulla, kun ei oo enää mitään tekemistä. Ahistaa kyllä ihan kympillä jos tässä menee vielä pari viikkoa! En ala!!!

Hertan ristiäisvalmistelut kuulostaa ihanilta! Miekin olen jo mielessäni suunnitellut ristiäisiä, ja meidän äiti kuulemma kans. Me pidetään ne varmaan siellä vanhempieni luona kun siellä on paljon tilaa. Mutta itse juhlasta tulee varmaan aika pienimuotoinen, ihan vaan lähiperhe ja kummit eli jotain reilu 10 henkeä. Mut kiva sit päästä kunnolla suunnittelemaan, kukka-asetelmia, ruokia ja kaikkee...

Ja ymmärrän kyllä tuon tunteen, varmasti tulee ikävä mahaa ja tätä raskausaikaa, vaikka nyt tuntuu et haluis jo mahasta eroon ja nähdä tuon maha-asukin :) Tuntuu tosiaan et nyt on tää 40 viikkoa koettu, ei oo enää mitään uutta tulossa, paitsi hankalampi olo vaan päivä päivältä... No jospa se pian älyäisi tuo pikkuihminenkin pois haluta. Ja ihana kun kohta mahtuu vanhoihin vaatteisiin ja voi ostaa uusia kevät ja kesävaatteita :) Mut ihan varmasti sit taas haikeudella katselen mammavaatteita ja raskaanaolevia naisia kaupungilla. Ikinä ei oo hyvä :D

Jeps, mie taidan vielä vähän aikaa katsella telkkua ja sit painua pehkuihin. Jospa vaikka jo ensi yönä... ;)

Noa 40+1
 
Mimona
Huomenta!

Onnittelut A:llekin uuden viikon alkamisesta:) Noa, viilettää jo sellasilla lukemilla, että hei pikkukaveri, uloskin on joskus tultava;)

Miekin oon ristiäisiä vähän suunnitellu. Myöki varmaan pidetään ukkelin vanhempien luona kun siellä on eniten tilaa vaikkei mekään paljoa ihmisiä olla kutsumassa. Paikkakin on aika syrjäinen, että saas nähä kui moni sinne sitten jaksaa lähteä.

Eilen kävin neuvolassa. Neuvolantäti ihmetteli mun mahaa, että mites se noin alhaalla on, ihan kuin olisit viimesilläs..Tunnusteli mahaa ja sano, että täällä ollaan tosi alhaalla ettei tiedä ollaanko siellä sitten tulossa aikasessa ulos! Ens viikolla ollaan vähän viisaampia kun on lääkärineuvola. Mut eihän sitä tiedä vaikka tykkäiski vaan majailla tuolla alhaalla ja viipyskin sitten yliajalle..

Eilen olin niin väsy kun tultiin takas kämpille, että ruoan jälkeen otin vahingossa yli parin tunnin torkut ja senhän tietää sitten, että illalla ei uni tuu. Pakko silti oli mennä kykkiin sänkyyn kun ukolla oli aikanen herätys..Siis tuskasta, olin jo kolmeen mennessä rampannut neljästi vessassa kun veijari vaan jumppas. Sit tuli viel suppareitakin, ihan kivuttomia kylläkin, mutta aina oli pakko lähtä vessaan.

Auts toi Hertan rintatulehdus, onneksi parantunut nopeasti! Täytyy mullakin lähtee rintsikkaostoksille kunhan tili tulee, kun liivit painaa jo niin, että pakko saada isommat. Mulla on jotenkin rintakehäkin leventynyt, mutta luulen, että se palautuu sen jälkeen kun kohtu ei sitä ulospäin tunge.

Eilen sain kuulla ettei sitä välilihaa puuduteta ollenkaan kun se leikataan!..Mut kuulemma nahka on jo siinä vaiheessa niin pinkeenä ettei se paljon tunnu, mut silti oisin voinut jättää tuon tiedon kuulematta. Vaikkei mulla synnytys etukäteen kauheena pelota niin nyt on alkanut kyllä vähän jänistää:) Eniten pelottaa se vaihe kun se pää tulee ja kui pahasti repeää tai leikataan..Heh, taas on ollu eilen illalla aikaa miettiä kun uni ei oo tullu simmuun..

Eilen tuli vettä ja yön aikana oli tullut pakkanen. Nyt pitäs uskaltaa koiria lähtä käyttään pihalla.

Niin ja Hertan vaaville myöhästyneet 1kk:tis onnittelut! Jokos siellä on saatu paljon hymyjä?:)

Mimo 35+2
 
Noa
Moikka!

Hertalta piti vielä kysyä, että mahtuuko teidän poitsulla vielä 56 cm vaatteet? Mun tekis kauheesti mieli ostaa jotain ihanaa vaatetta vielä, esim. housuja meillä ei ole 56 cm kuin kahdet, mut en viitsi turhaan ostaa, jos niitä ei ehdi kun pari kertaa käyttää. Mites yökkärit, joutuuko niitä pesee usein? Tietty riippuu päästääkö vaippa läpi, ei kai niitä muuten... Mie oon ihan pihalla näiden vaatteiden kanssa :D

Ja ei mitään uutta taivaan alla taaskaan. Nyt lähden kaupungilla käymään, hoitaa pari asiaa ja jos vaikka jotain kivaa löytäis itelle tai vauvalle. Ja jos vaikka kävely saisi jotain aikaiseksi...

Noa 40+2
 
Mimona
Tulipas huono olo tuosta aikasesta herätyksestä. Koitin sitten saada nokoset ja onnistuin ehkä saamaan sellaset 25min unoset tuon koiran haukulta. Nyt se haukkuu sitä päivisin kun ukko ei ole kotona..voi elämä mitähän tästä viel tulee..Pari yötä se on ollut nyt haukkumatta, mut tekee sitä päivisin..

Noa, mie oon ihan hukassa tuon vaateasian kanssa!:) Serkullekin voivottelin, että voi lasta kun vanhemmat ei tiiä miten pukea kun on niin paljon vaihtoehtoja;) Serkku sanoi, että sitten vaan vaateleikkejä ja sovittelemaan niin äkkiä oppii..

Hiukkasen on tylsää vaikka ois paljon kaikenlaista mitä vois tehdä, muttei jaksa..Ulkoilu kyllä virkistäs hmm..
 
Hertta1981
Huah, ollu viime yö ja tää aamupäivä aika raskas... Nukuin viime yönä ehkä 3 h. Poika nukku nyt tässä aamupäivällä vaan sen ajan mitä vaunuja työntelin. Itku alko, ku vaunut pysähty. Huomiseks varaan ajan sinne v-terapiaan...

Noa: Sopii 56cm, niitä pidetään tällä hetkellä vielä. Ehkä ristiäisiin jo laitan yhen 62 cm bodyn sen kastepuvun alle...
 
pupustiina77
Hertalle voimahali1Tiedän tunteen, kolmena vikana yönä neiti nukkunut ruhtinaalliset 2 h ja lopun aikaa on itketty, valvottu, ähkitty, muristu ja paukuteltu!Kohta hajoaa polla, oikeasti, miten tässä voi selväjärkisenä pysyä???

Tänään tulee vyöhyketerapeutti, luojan kiitos, meidän viimeinen oljenkorsi!

VOIMIA!

Pupu ja neiti 1kk 1pvä
 
Angelique1
Voi tuota Hertan rintatulehdusta. :( Onneksi kuitenkin lääkekuuri päällä.

Mikäs juttu se muuten on, että käärii rinnat kaalinlehtiin??? Auttaako jotenkin siihen, ettei tuu tukoksia vai mitäkä??

Mä oon kovasti kanssa miettinyt, että missä järjestäis ristiäiset, koska meillä ei kotona ole tarpeeksi tilaa ja ollaan kuitekin pitämässä todella pienet, kuten Noakin. Eli vain vanhemmat ja sisarukset + kummit tietty. Joten pienelle porukalle kirkko on jotenkin turhan massiivinen paikka. No, täytyy jatkaa pohdintoja.. :)

Noalle lähetän niitä supistuksen alkamisloitusuja, mitkä tehosi Herttaan ja Pupustiinaan... ;)) Ja samalla voisin loihtia myös vähän omaakin napaa.

Vai on Mimonkin masu jo "tipahtanut", jospa pääset kohta synnärille. Toivotaan että pikkuinen pysyisi kuitenkin vielä hetken masussa, niin ei synny keskosena. :)

Ihana kuulla, etten oo ainoo joka on ihan pihalla näiden vaatekokojen kanssa. Ja sama lakanoiden kanssa, pistetäänkö se pissansuojus aluslakanan alle vai päälle... *nauraa* Miten voikin olla näin avuton. :)

Ihanaa, että Pupustiinalle tulee tänään v-terapeutti. Pidetään peukkuja, jotta auttais.
Kuulin, että serkulla oli ollut kova koliikki ja heillä oli käyny vyöhyketerapeutti ja seuraavana yönä oli vauvasta tullut niin paljon mustaa kakkaa, että olivat ihmetelleet missä se kaikki oli säilynyt. ;) No, yksi kerta v-terapiaa riitti ja sen jälkeen serkku onkin nukkunut hyvin. Terapeutti oli kysynytkin, että onko mahdollista, että vauva olis synnytyksessä nielaissut verta. Se olisi ihan mahdollista, sillä äiti oli revennyt aika pahasti...

ON: Tää korkea verenpaine alkaa tuntua jo päässä. Inhottavaa, kun semmonen pieni päänsärky kokoajan. Aamulla heräsin siihen, että hampaaseen sattuu, mutta toisaalta tuntuu, että se onkin korva. Nyt ei enää särje, mutta tarvii nyt seurailla. Mietin vaan, että jos alkaa hirmunen hammassärky, niin mä mihkään hammaslääkäriin voi mennä, kun en pysty makaan selälläni just yhtään, kun tulee heti huono-olo. :( Mutta muuten fiilis on yllättävän hyvä, torstaiksi sain ajan sinne äitiyspolille...

A 39+0
 
Hertta1981
Pupulle hali takasin :) Kyllä tää tästä joskus... Meillä vyöhyketerapiaan aika huomenna 9.30. Kolmesti vähintään pitää käydä, se määrä saattas hyvällä tuurilla jo auttaakin. Ehditään just kolmesti käydä ennen ristiäisiä... Toivottavasti siihen mennessä tehois, jos on tehotakseen! Nyt on onneks nukkunu hyvästi, nukahti tuossa 14 maissa, ottaa takas sitä valvottua yötä ja aamua... Että välillä menee meillä ihan hyvinkin, mut iso osa on edelleen sitä kitinää, ähinää, narinaa ja parkua... Ja säälittää toinen pieni ihan hirveesti, kun sattuu mahaan ja mikään ei siihen oikein auta :(

Vaatteista...Siis 56 cm vaatteita kantsii hommata aika reilusti. Ainakin meillä niitä tarvii olla paljon (menee pissiä, kakkaa tai pulautuksia niihin vähän väliä) ja syntymästä saakka on niitä käytetty. Menevät vieläkin jonkun aikaa ennenku tarvii siirtyä 62 cm.

Mie ainakin olen laittanut sen kosteussuojan lakanan alle. Ei se siinä päällä oikein kestäskään suorassa, kun vauva heiluu ja joutuu sitä nostelemaan, niin se menis koko ajan ruttuun. Eli lakanan alle se pitää laittaa, menee vaikka poikittain (miulla niin) ja ei mielellään pään alle eli pikkusen alemmas.

Meillä ristiäiset pidetään siis meidän seuran metsästysmajalla (siellä on juhlia pidetty ennenkin ja sellaseen tarkotukseen sitä majaa muutkin iihmiset käyttää), koska kotona ei sovi. Ei meillekään tule muita kun meidän vanhemmat, sisarukset, minun isovanhemmat ja vauvan kummit.

Juu, valmistautukaa :) A:n loitsut tehoaa...

Hertta ja pikku-ukko 1kk 2pv
 
Hertta1981
Poju nukkui sit siitä kahdesta tuonne kasiin! Söi välissä, vaihettiin vaippaa ja nyt nukkuu taas. Ärinää kuuluu pinniksestä välillä, että kohta varmaan taas heräilee syömään. Toivottavasti taas myös jatkas uniaan, mutta oletettavastihan se menee taas niin, että yö valvotaan ja kitistään mahaa :( Voi pieni... Se kuuden tunnin uni tuossa aiemmin oli periaatteessa vähän liian pitkä, keskimäärin kun vähintään 4 tunnin välein pitäs noin pienen vielä syödä, ettei sit verensokerit tipu liian alhasiks, mut annoin nyt nukkua toisen, kun otti vaan takas sitä pitkää valvomista... Olin jo menossa, et pitää herätellä toinen syömään, mut ehtikin sit ite herätä :)

Ois pitäny ite tässä kans nukkua hittolainen, mut eipä vaan saanu ajoiks... Pakko oli käydä suihkussa ja tässä tää aika on vaan pyöriessä menny... Pyykkiä laitoin kuivumaan ja uutta koneeseen, ne pitäs vielä virittää narulle... Saa nähä ehinkö taas ollenkaan nukkumaan :/ Ja aamulla ois lähdettävä ajamaan viim. 8.15 sinne v-terapiaan, kun on ihan sikaliukas keli. Vettä satanu, ni tiet ihan peilijäällä, paitsi pikitiet on onneks sulat...

Mutta nyt ne vikat pyykit ja sit vaakatasoon...
 
Noa
Huomenta tännekin!

Yhdessä kasassa edelleen ollaan! Eilen seksin jälkeen kyllä supisteli ihan mukavasti, jopa muutama kipeähkö suppari tuli, mut ne loppui sit siihen... Tänään neuvola ja saan varmaan sinne yliaikaiskontrolliin ensi viikoksi ajan, mut toivon ettei sinne tartteis mennnä, vaan tää pikkupiinaaja ymmärtäisi tulla itekseen ulos. Onhan tässä onneksi vielä monta päivää aikaa... Melkein kaikilla mun kavereilla keiden kanssa oon jutellut on mennyt yliaikaiseksi, tai siis lasketun ajan yli... onkohan täällä kaupungissa joku taika, kun tuntuu taas että tuolla tammikuisisisa kaikki käy synnärillä etuajassa??

Nyt lähden suihkuun ja käymään verotoimistossa ennen neuvolaa, palataan!

Hertalle ja pupustiinalle tsemppiä vauvojen univaikeuksien kanssa! Ja A:lle suppareita takas, onko sulla ollut vielä niitä miten?

Noa 40+3
 
Angelique1
Voi Noa, eikö ole kuitenkin lohduttavaa, että edes pari kipeämpää supistusta tullut? Jotain siellä tapahtuu. Yritän etsiä jotain positiivista...
Mulla ei oli kuin semmosia kivuttomia harkkasuppareita ja sitten hiukan tuntuvia menkkakipuja + selkäsärkyä. No, selkäsärkyäkään ei ole ollut moneen päivään. Mutta huomenna lääkäriin.. :)

Eilen kävin tekeen pienen kävelylenkin ja sain aikaseks jotain pientä painontunnetta alavatsaan, mutta siihenpä se sitten jäikin.

Mut nyt, kasteleen kukkaset, mitkä on jäänyt vallan huomiotta.. :)

A 39+1

 
Noa
Niin no onhan se nyt edes jotain... Mulla on kans tuota menkkamaista selkäkipua, parhaillaankin ja omituista kipuilua alavatsassa. Ja heti se toivo herää, että jospa tästä vaikka pian pääsisi.

Neuvolassa oli kaikki kunnossa, painokin tippunut 200 g viime viikosta, ihme kyllä! Ja terkka sanoi että itse sitä synnytyksen alkamista ei voi edistää, ylimääräisellä rehkimisellä ja saunomisella vaan suotta rasittaa itseä ja vauvaa. Niinhän se taitaa olla, en ole itse uskonutkaan noiden ässien voimaan. Ainoastaan yhdynnällä voi kuulemma olla vaikutusta eli sitä sitten tästä eteenpäin joka päivä :) Ja vauvan kokoarvio oli siinä reilut 3500 g eli nyt olis ihan sopivan kokoinen tulemaan. Pelottaa jos tämä menee yliaikaiseksi ja tuo arviokin heittäisi, niin sit voi helposti olla yli 4 kg.

Nyt taidan lähteä laittaa vauvan sängyn valmiiksi. Laatikko on kyllä ollut pedattuna jo pitkään, mutta muuten se ei vielä ole jaloillaan omalla paikalla. Jospa hää vaikka intoutuisi tulemaan :)
 
Angelique1
Tulin vaan kiireesti ilmoittamaan, että lähden tästä kohta sinne lääkärin pakeille äippäpolille. Tuun sit kertomaan kuulumiset myöhemmin ja jos ei kuulu mitään, niin... ehkäpä sain jäädä sinne.

A 39+2
 
Mimona
Mun navassa ei oikein mitään:) Muutaku, että on pullahtanut ympäriämpäri;)
Koitan vielä tuon tyypin pitää pari viikkoa masussa ja sitten alan urakoimaan ulos..Eipä sitä millään konsteilla taida itse ulos saada, muutakuin sillä Noankin mainitsemalla yhdellä ässällä;)

Kaveri kerto, että sekin oli kokeillut kaikkea mahdollista, saunaa, hunajaa, seksiä..eikä mitään. Sil oli käynnistetty omasta halusta kun viikot oli ollut tasan 40. Ei halunnut pykältää yliaikaista.

Voin kuvitella Noa, että kun yli 40 menee niin on jo tooosi kärsimätön! Mie varmaan oottelen jo siinä 37 jälkeen ja oon jo repinyt hiukset päästäni kun olen 40:ssä ;D

Nyt jos siivoilis vähän. Heitin petivehkeet ja sijauspatjan ulos kun on taas niin pölyntappopakkaset. Huomenna lähetään ukon porukoille talonmiehiksi kun lähtevät lomaileen. Ukkelilla haluttas hirveenä pilkkimään, vielä ehtis, mutta se, että vieläkö uskaltaa:)

Mimo 35+4
 
Hertta1981
Heippa!
Meillä kehveli soikoon netti pimahti eilen, enkä päässyt sitten kirjottamaan mitään... Noh, nyt taas toimii!

Terapia meni eilen hyvin. Itki aika lohduttomasti siinä hieroessa, mutta välillä sit nostin syliin rauhoittumaan. Sanoi täti, että ihan kireät on jalkapohjat ja tuntee miten selkeesti on arka koko suolistoalue ja maha pienellä kipeä :( Jännä, miten se tuommosta voi diagnosoida jalkapohjista vai onko se vaan sitä, et kun vauva alkaa huutamaan hieroessa, että siitä voi päätellä masun olevan kipeä? En tiedä, pitäs googlettaa tuosta vyöhyketerapiasta ja lukea tarkemmin, et mitä se oikeastaa on koko hoito... En oo vielä siihen oikein perehtynyt vaikka kyllä uskonkin sen voimaan.

Seuraava hoitokerta on ensi tiistaina ja vielä kolmaskin kerta varattiin sitä seuraavalle viikolla. Kolmesti vähintään pitää käydä ja monilla se siihen mennessä auttaakin, jos on auttaakseen. Vielä voi sit varalta mennä neljännenkin kerran, jos tarvis. Mut käsittääkseni max. 5 kertaa, et siihen mennessä, jos ei oo auttanu, ni ei sit varmaan autakkaan.

Tutulla oli menny just niin, että ekan kerran jälkeen ei muutosta suuntaan eikä toiseen, tokan kerran jälkeen huuto vain paheni (huuti siis muutenki ihan sikana, paaaaaljon enemmän ku meidän poju...) ja kolmannen kerran jälkeen huuto loppu ku seinään! Nyt nukkuu yöt 22-08 ja kerran syö yöllä! Unelma... :) Siihen tähdätään! Mut pitää koittaa varautua kyl siihenkin, että ei autakaan... Sitähän kun ei tiedä, mut toivotaan parasta!

Mites Pupulla ja vauvalla meni v-terapia?

Ja vielä vaan kärvistellään kaikki yhes koos... :D Niin, eipä niistä ässistä mahda oikeesti apua olla, paitsi siitä seksistä (ne luonnon omat prostaglandiinit), että ei auta ku ootella... Tsemppiä ja kärsivällisyyttä vaan, vaikka mahtaa olla kohta ihan kypsä olo... :) Muistan kyl...

Mites A? Jäiköhän se nyt sinne?

Huoh, on kyl tosi väsyny olo, meni viime yö kyl valvoessa... Ehkä jotain vartin tai puolen tunnin pätkiä välillä nukahteli ja itse siinä sit myös... Vitsit, kun on vauvalla tuo nukkumisrytmi ihan päälaellaan, mut eipä sille mitään voi. Eikä varmaan mitään järkee koittaa ees muuttaa sitä? On vaavi varmaan liian pieni sellaseen, et nukkuu ja syö, kun siltä tuntuu, viis kellonajasta... Sit myöhemmin pitää koittaa käännellä sitä rytmiä oikein päin :) Nyt siis valvoo/kitisee/roikkuu tissillä yöt ja puolen päivän maita nukahtaa sit pidemmille unille, nukkuu päivän tuonne iltaan asti, syö vaan välillä... :/ Mut aikansa kutakin! (Ei vaan tuo lause aina meinaa lohduttaa, kun sitä apua haluis aina sen hetkiseen tilanteeseen...)

Hertta ja pikku-ukko 1kk 4pv
 
Noa
Niin, kärsivällisyyttä vaan Hertallekin sinne suuntaan, toisesta syystä. Toivotaan että tuo pian helpottaisi ja sehän on ihan varmaa, ettei tuo vaihe ikuisesti kestä. Nyt vaan tuntuu varmasti rankalta, voin kuvitella. Mie en kans tiedä tuosta vyöhyketerapiasta mitään, olen vaan kuullut että se on toisia auttanut, toisia taas ei yhtään. Taisi olla muuten Vauva-lehdessä siitä juttua tässä joku aika sitten?
 
Angelique1
Pah ja pyh, täällä taas! Kaikki kunnossa, pikkuisen painoarvio 3200g... Viikon päästä uudestaan ja sillon katotaan kohdunsuun tilanne. Verenpaineet korkeella, mutta ei liian. Pitää kuitenkin seurailla ja jos alapaine nousee yli 100 niin sitten mennä heti takasin. Tai jos pääkipu jatkuu kovana tai vauvan liikkeet häviää.

Sydänkäyrillä olin ja senkin ajan pikkunen nukkui. Lapsivettä oli tarpeeksi ja kaikki mallillaan. Mää olisin niin jo halunnu jäädä synnyttämään, toisaalta sehän ois tarkottanut, että jokin ois ollut vinossa eli ehkä parempi näin.

Voi Hertan pikkuista, toivottavasti terapiasta nyt auttais! :)

A
 
pupustiina77
Moi!
Huh, mikä päivä taas ollut...opettelemista tää mukuloiden kaa kolmestaan olo ja arkirutiinit kaipaavat vähän hiomista...eli päivän vaikein kohta oli yrittää saada esikoinen nukkumaan ja se kun ei onnistunut vauvan silloin huutaessa ja valvoessa niin eipä sit nukkunut koko päivänö kukaan ja johan oli mekastus huushollissa kun isi tuli töistä,huoh...

No, mutta vyöhyketerapiasta;tiistaina tuli se hieroja meille kotiin, vaavi oli silloin ollut jo 3 h hereillä ja aattelin et mitähän tästäkin tulee...no, vauva nautti hieronnasta, ja oli sen jälkeen tosi rauhallinen, nukui pikku-unet ja aika rauhallisesti kävi yöunille. Heräsi ihan yhtä monta kertaa yöllä kylläkin syömään muttei sitä huutokohtausta ollut, ihme kyllä. Viime yönä meni sit huonommin ja heräs jo alle tunnin unien jälkeen, itki tunnin verran ihan hermona ja sit taas nukahti ja heräs 1-2 h välwin syömäänja koko yö oli sit yhtä ähkimistä ja urisemista.


tänään olisi tarkoitus et ite yrittäisin vähän hieroa ja sitten ens maanantaina ja torstaina tulee se hieroja taas kotiin, toivottavasti tuo nyt auttaisi, mut tosiaan ekan kerran jälkeen ei ollut juurikaaan ihme vaikutusta,jospa vaikka tokan kerran jälkeen..

Supistustuulia niitä kaipaaville ja vauvan kanssa valvoville voimia!

On se vaan jännä, kun nää päivät niin vaihtelee, eilen neiti tuhisi vaunuissa 2 kertaa 2,5 h unet, jotka on hänelle maratonunet, mutta tänään sit ei olla klo 11 jälkeen nukuttu kun parit vartin torkut, vaikka kuinka väsynyt onkin...itellä tarvitaan kohta tulitikut luomien väliin...

Mutta nyt esikoiselle sapuskaa eteen, moro!

pupustiina ja neiti valvovainen1kk 2 pvää
 
Hertta1981
Niin, ei meilläkään oikein ollu vaikutusta havaittavissa suuntaan eikä toiseen. Nukku kun tukki kylläkin sen jälkeen koko päivän (kun uneliaisuus voi olla oireena hoidon jälkeen), mut niinhän hän muutenkin, kun yöt valvoo :) Eli eipä siis juuri vaikutusta ekan hoidon jälkeen, yö ja aamu meni siis normaaliin malliin kukkuessa...

Soitin muuten sille terapeutilleni, et voisko hoitoja tehä kaks kertaa viikkoon (kun Pupu teilläkin on) vai onks se ehoton suositus vaan kerta viikkoon, niin sano, et voipi tehä 2x viikossakin, et ei siitä haittaa ole, mut yleensä vaan sanotaan, että noin viikon välein... Eli meille laitettiinkin ens viikolle sit 2 aikaa. Hän sit vielä kysyi, että oltasko huomenna päästy käymään, et hän vois tehdä sellasen kevyemmän hieronnan, kun kuitenki eilen oltiin, mut että ei siitä mitään haittaa ole, niin mennäänpä sit hnakin käymään. Hän muuten hoitaa kotonaan, mut perjantaisin on aina kylällä sellasessa yhen yhdistyksen tiloissa vastaanottoa pitämässä, niin ei tarviikaan hna sit hänen kotiinsa asti ajella (varmaan 10 kilsaa pitempi matka). Kiva!

Noh, A:lla odottelu siis vaan jatkuu :) Hyvä, että kaikki kunnossa!

Noalle @!
 
Mimona
Huomenia,

Täällä todella huonosti nukuttu yö, *haukotus* ..Oon juossut n.1-2h välein vessassa, kääntänyt kylkeä lukemattomia kertoja käsien, niskan ja olkapään puutumisen takia, eikä kunnon asentoa tunnu löytyvän kun mahakin painaa..Sitten aamuyöstä säikähdin kun kainaloon koski ja kun sitä tunnustelin niin sieltä löytyi kipeä piste, imusolmuke? käsikin on vähän turta..Mua on niin peloteltu sillä tukosriskillä, että heti kuvittelee, että tukos sen täytyy olla. Voisin tietty soittaa neuvolantädille, mutta se on niin paasannu tuosta tukosriskistä niin pääsis kunnolla touhottaan ja sitten sais mut vielä enemmän paniikkiin. Ens viikon keskiviikkona on kummiskin se lääkärineuvola niin jos jaksasin sinne ootella ellei tää vaiva pahene. Nukkuminen on kyllä alkanut pelottaan noiden paikkojen puutumisenkin takia.

Itsekin jostakin palstalta joskus luin tuosta vyöhyketerapiasta niin jollakin vauvalla oli heti hieronnan jälkeen tullut lasti oikeen mustaa kakkaa, ja paljon. Ja oli rauhoittunut kummasti:) Mut ovat kyllä niin vauvakohtasia, että kellä sitten auttaa..Toivottavasti Pupun ja Hertan vaavitkin saisivat helpotusta hieronnasta!

Onkos A ja Noa bonganneet tänään yhtään makoisaa supparia? :)

Mimona 35+5
 

Yhteistyössä