Alkumetreiltä loppumetreille 1

  • Viestiketjun aloittaja Hertta81
  • Ensimmäinen viesti
Hertta1981
No en nyt tiiä, et jotenkin muka erikoisen paljon energiaa ois, aika normilta touhuilulta tää elo tuntuu :) Eli väliajat ku vauva nukkuu, pitää kiireellä touhuta muuta eli ruokaa uuniin, pyykkejä kuivumaan jne. Mies lenkitti koirat ja kopisteli juuri sisälle lumitöistä, ku satanu sen 10cm...

Miulla oli saikulla mukana 50cm kotiutumisvaatteet. Ne oli ok, mut ois varmaan välttäny 56cm, koska vaan pari kertaa niitä pieniä vaatteita ehdin pitämään ja nyt ne on jo liian pienet. Oonkin raivannu ne kokonaan laatikosta pois... Ja onneks en hankkinu enempää niitä 50cm, kun vaan nyhen bodyn ja yhet puolipotkarihousut. 56cm menee vielä tovin, mut kohta saapi jo katella 62cm vaatteita esille... Äkkiä nuo vauvat kasvaa! *päivittelee kliseisesti...

Ai nii, vielä toppapuvusta: siis äp:n puku on aivan liian suuri! Kummityttö (topakan kokonen ikäisekseen) alko pitämään sitä pukua nyt syksyllä 7-kuisena! Eli ei puhettakaan laittaa sitä pukua vastasyntyneelle... Tai no jos joku sitä on voinu käyttää vastasyntyneellä, niin eipähän siinä mitä, mut ei oo käytännöllistä. Vauva hukkuu siihen eli kantsii hommata joko 56cm tai 62cm toppapuku. Myö ostettiin 62cm Tutan toppapuku ja se on vieläki tosi iso pojalle eli menee varmaan koko tän talven kevääseen saakka. Ja ison toppapuvun kans on tosi hankala vauva survoa siihen pieneen turvakaukaloon, kun hukkuu sinne niin ettei naamaa näy... Että näin miun mielestä :)

Niin, toivottavasti Erpalla kaikki ok! Ja Minisunillakin. Jostain syystä on kovasti hän viimeaikoina mietityttäny, että onhan kaikki kunnossa ja turvallisesti kotona vaavi kainalossa. Ei oo Minisun siellä naapuriketjussakaan kirjotellu, vaikka enemmän siellä sillon odotusaikana kirjotteli... Joskus vaan sieltäkin kun kuulumisia lueskelin, kun Amildakin haaveilupuolelta sinne toiseen odotusketjuun sillon aikoinaan siirtyi... Mutta toivottavasti kaikki on ok!

Jaahas, oiskohan ruoka uunissa millä mallilla...
 
Angelique1
Voi kuinka suloinen onkaan Hertan poitsu! :) Mä voisin huomenna yrittää kans laittaa jotain masukuvaa, mut kaikki kuvat on vielä kamerassa, ni pitää ensin siirtää koneelle. Ja hyvä muutenkin siirtää kuvat koneelle, niin on sitten sairaalassa tyhjä muistikortti.

Mimo mä kyselin kans mun anopilta tuosta meidän ukosta, niin se on ollut koliikki-vauva kamalimmasta päästä ja kaura-allerginen vielä päälle. 7 kk oli huutanut ihan sinisenä ja kouristellut. Nauroin vain, että olisivat nyt varoittaneet 9 kuukautta sitten... ;)

Mä oon valinnu kotiintulo vaatteiksi 54cm bodyn ja 56cm college-puvun.. Haalari meillä on 62 cm, varmaan hukkuu alkuun siihen, mutta jotenkaan ei raaskis ostaa pienempää. Että näillä mennään... täytyy toivoa, että kevät tulee aikaisin. ;)

Mut mä niiiiin tahtoisin jo aloittaa vauva-arjen. Nyt kun on kaikki juhlapyhätkin vietetty ja kaikki ihmiset ympäriltä palaavat arkeen ja itsellä on edessä vain odotusta. Kävi jopa mielessä, että olis niin hienoo mennä töihin (sairasta!!)... Mutta tulee kyllä aika raastavat viimeiset odotushetket, kun vielä voi kuitenkin mennä 4 viikkoa, ennen kun vauva syntyy ja nyt jo aika matelee.. Ja hiton lääkärikin, kun meni veikkaamaan, että vauva syntyis ennen laskettua aikaa. :)

Voi tulipas nyt pelkkää omaa napaa..
Mutta erpan ja Pupustiinankin kuulumisia olisi kiva kuulla. Minisunista ei olekaan kuulunut piiiitkään aikaan.

A 38+0
 
Mimona
Täytyy varmaan suunnata kauppaan tai kirppikselle viel metsästään pienempi toppapuku..Mietin just eilen sitä, että vaikka siitä käänteliskin lahkeet niin silti ois melkonen homma survoa sitten kaukaloon,huah.. Ei varmaan ehdi käyttää sitä pukua kuin muutaman kuukauden, mutta ei toista viiti hukuttaakaan jättisuureen pukuun;)


Niin ja Philipastakin ois tosi kiva kuulla!

A, Heh, olin miekin, että tuonko ois tienny, ja moitin ukkoa siin leikilläni sitten;) Niilläkin oli lähennelly lähes vuoden ikää ennenkö oli alkanu nukkuun kunnon yöunia! Toivomme siis, että vauvamme ei tule miehiimme tällä suunnalla!;)

Voi järkky tuota meidän toista koiraa!! Se meni uudesta vuodesta niin sekaisin kun raketteja pihalla räiskivät, että haukkuu edelleen joka yö.. Kiva jos tuo vaan jatkuu ja jatkuu niin oon hermoraunio jo ennenkö vauva syntyy. On kyllä sovittu, että koira menee anoppilaan hoitoon pariksi viikoksi, että saa rauhottua ja kotiutua vauvan kans vähän ennenkö alkaa koiraan sitä sopeuduttaan. Toinen koira on tosi kiltti ja tottelevanen niin miten tää toinen voikaan olla niin "mielipuoli". Jos sitä kieltää niin haukkuu vaan kahta kauheemmin. Mulla on ruiskupullossa sitruunatiivistettä ja oon sitäkin koittanut, mut aluks vaan vähän makusteli ja sitten oli ku ois vettä vaan sumutellu...ääh.. Nyt kun olkkariin tulin niin ei se enää uskalla haukkua, sillon vaan kun porukka nukkuu..

Niin pitikö niitä lenkki ilmojakin tulla vielä joku päivä?;) Kun nousin niin kattelin heti mittaria, että joko pääsis koirien kans kunnon lenkille niin sais nekin muuta ohjelmaa niin -23 astetta..jpii..

Hmm..mitähän sitä tänään kehittelis..

Mimo 34+3


 
Noa
Moikka!!

Ja kiitos Hertalle postista, ihanan suloinen pikkumies teillä :) Mie voisin kans tänään etsiä jonkun kuvan itsestäni jonka kehtaa laittaa...

Meillä on kans kotiintulovaatteiksi 50 cm body ja puolipotkarit ja toppahaalari on 62 cm ja sekin vaikuttaa aika reilulta. Ja oon kans kuulult ettei noita 50-56 cm ehdi pitämään montaa kertaa eli niitä ei kannata paljoa hankkia. Miun kaverin lapselle menee kans nyt 10-kuisena se ä-pakkauksen haalari eli iso se on.

Mitähän muuta piti sanoa.... Eilen kävin pitkästä aikaa kävelylenkillä ja tein reippaan puolen tunnin kävelyn, eikä edes tuntunut missään! Illalla alkoi sit supistelee, mutta kylläkin ihan niitä kivuttomia suppareita vaan. Ärsyttävää, mie oisin jo ihan valmis synnyttämään ja kauhistuttaa ajatuskin et tässä voi mennä vielä yli kaksi viikkoa!!! Ja sit vauva on tietysti kasvanut yli 4-kiloiseksi, kiva! Ja viikonloppuna tuli mulle jotain kolme kyselyä ja miehellekin pari, että joko ootte synnyttämässä!! LA ei oo ees vielä mennyt, ja ihan kuin me ei sit kerrottais! No joo, seuraavat viikot oon varmaan ihan hermoraunio, jos ei kohta alajotain tapahtua. Pitää ottaa nyt kaikki keinot käyttöön.

Mut hei, nyt mun pitää alkaa valmistautua lähtöön, meen sinne ripsien ja kulmien värjäykseen. Palailen myöhemmin!

Noa 39+3
 
pupustiina77
Moi

Silmät ristissä kirjoittelen...en haluis aina olla niin negatiivinen mutta nyt alkaa jo usko tähän touhuun loppua, että paraneeko tää elämä ikinä...älkää siis käsittäkö väärin, olen ikionnellinen ja ylpeä terveistä lapsistani, mutta tämä univaje käy sietämättömäksi...

Vauva ei nuku koskaan...ei päivällä ei yöllä, monta yötä menty jo niin että 1h pätkä on pisin yhtäjaksoinen unipätkä ja sit tuntitolkulla valvotaan ja itketään, viime yönä nukuttiin 22-23 sit kolme tuntia syömistä, itkua, valvomista, hyssyttämistä, syömistä syömistä ja vielä kerran syömistä, oksentelua, ähinää, paukuttelua, ist loppuyöstä en edes muista montako kertaa tuikkasin tissin suuhun, niin sekaisin alkaa pönttö jo olla.Ysiltä kampesin pakosti ylös sängystä, vauvakin oli hereillä ja sit äsken nukahti rinnalle ja vein sänkyyn ensin pidettyäni puoli h sylissä, muuten vauva on puolessa minuutissa jälleen hereillä. kamala öhke vaan jo kuuluu ja itkua vääntää, eli ne oli taas aamupäivän unet!Monta päivää mennyt myös ettei neiti ole nukkunut yksiäkään päikkäreitä, ainoa nukkumisjakso ollut se mitä olen syötön jälkeen sylissää pitänyt kun rinnalla nukahtaa. Alan olla jo aika pehmeä päästäni, tätä on siis jatkunut kohta 4 viikkoa, montakohan vielä edessä! Cuplatonit kokeiltu, ei apua, ruokavalioni on niukka eikä siinäkään pitäis olla mitään masuvaivoja aiheuttavaa, vyöhyketerapeutti tulee ens vkolla kotikännille, disflatyl käytössä jo kolmatta päivää ja maitohappokapseleita oon syönyt jo kaksi viikkoa, mitä vielä voisi tehdä?Masu neitiä vaivaa, se ähinä ja örinä on ihan kamalaa kuunneltavaa, pierujen määrä aivan valtava, siis jos esikoinen oli "vaativa" vauva, millä sanoilla kuvailisinkaan meidän tyttöstä...olen jotenkin niin kateellinen niille joiden vauvat vain nukkuu ja syö, vaikkei pitäis, pitäis aatella vaan et tää loppuu aikanaan ja onneksi tyttö on terve jne, mutta tää väsymys masentaa, just aamulla aattelin että miten kauan ihmiskroppa kestää unettomuutta ennen kuin pimahtaa täysin?

Toivottavasti en kirjoituksellani säikäytä ketään vauvaa vielä odottelevaa, ei kaikki vauvat ole tällaisia, mieli on vaan nyt niin musta että vaikea keksiä mitään positiivita. Miten Hertalla sujui yö vaavin kaa?Tai siis miten yleensä, miten vauva nukkuu päivisin?Miten nukahtaa yöunille?Meillä vauva syö viimeisin "iltamaitonsa" sohvalla telkkua katsellessa, annan nukhtaa sylkkyyn ja pidän 30 minsaa sylissä että on sikeässä unessa ja sit vien sänkyyn, se on ainut hetki kun neiti nukkuu pinniksessään, sit siitä meneekin tunti kun jo herää ekan kerran syömään, ähiseen ja itkemään, ja loppuyö meneekin minun vieressä, ei toivoakaan et sais yöllä omaan sänkyyn siirrettyä, tai sit ainakin valvotaan jos olis sattunut nukahtamaan...


Jospa ensi yö olis parempi, en kyllä jaksa enää uskoa...

Univelkainen Pupustiina ja neiti virkkunen melkein 4 vkoa
 
Noa
Voi Pupustiinaa!!! Voin vain kuvitella miten kamalaa tuollainen jatkuva valvominen onkaan. Tuo on yksi niitä asioita mitä "pelkään" tai ainakin mitä en toivoisi omalle enkä tietenkään kenenkään muunkaan kohdalle. Toivottavasti helpotusta löytyisi pian ja ei kai tuossa tilanteessa auta kuin ajatella, että ei se ikuisesti kestä. Munkin mies on ollut pienenä koliikkivauva ja minä kuulemma kans kova kitisemään ja viihdyin vain sylissä. Eli kauhulla odotan mitä tästä meidän mukulasta tulee :)

Nyt lähden korvapuustin paistoon ja pakastimen sulatukseen.
 
Mimona
Heh, mie en siis huomannu tuota kotikännille virhettä vaan luin automaattisesti, että kotikäynnille:D..Voimia ja jaksamisia sinne paljon! Sun pitäisi saada väliin yks hyvin nukuttu yö niin jaksais taas paljon paremmin..jostain yhden yön hoitoapu ees.. Ihan hyvä, että kuulee toisenlaisistakin vauva-arjista, ettei aina ole niin helppoa vaikkei kellekään toivoisi "vaikeaa" vauvaa..Tietää itse sitten jos omalle kohdalle sattuu ettei ole yksin.. Mehän ukon kans ollaankin valmistautumassa kuin talvisotaan;)

Siivoiliskohan..taas:)..Koiralta lähti peti kun alko ärsyttään kun toinen nukkuu päivät ja haukkuu yöt..Nyt sillä potuttaa ja haukahtelee sillon tällön..Vieläkö imurin kaivan, siitä se ei tykkää ollenkaan..Eli sotatila on jo julistettu;)

Mimo
 
Angelique1
Heipä hei!

Näin on Mimo, toivottavasti ovat vauvat perineet vanhempiensa parhaat geenit... :)
Hui kun teillä on kylmä siellä. Täällä on vaan noin 14 astetta pakkasta.. Kävin koittamassa päästä sisälle omaan autoon, mutta avain ei menny kun puoleen väliin lukkoa. Eipä siis tartte ainakaan mihkään pidemmälle suunnitella lähtevänsä.

Laitoin myös Hertalle ja Mimolle postia. Noan osoite ei ollut mun osoitekirjassa.. :(

Pupustiinan arki kuullostaa kyllä tosi rankalta.. :( Toivotaan, että siitä vyöhyketerapiasta on apua. Tuleeko sulla paljon maitoa, että pystytkö yhtään pumppaan ja pyydät miehen syöttämään edes yhden syötön, että saisit hetken nukuttua... Ja syökö tyttö tuttipulloa? Voimarutistus Pupustiinalle!!

Mimolle onnea sotaan koiraan vastaan.. :D Voi, että... pelkkä ajatuskin hymyilyttää.

Mä täällä yritän tunnustella synnytysoireita, vähän samaan tapaan, kun sillon haaveiluaikoina bongaili raskausoireita. Limatulppa ei ole irronnut. Valkovuotoa tulee ja se on ihan vetistä. Hetken jo mietin, että voisko olla lapsivettä... Mutta en usko! Vessassa olen juossut tänään monta kertaa, eli suolisto on kyllä tyhjennetty ja eikös se ole yksi merkki lähestyvästä synnytyksestä? Supistuksia, ainakaan mitään kipeitä, ei ole... eli yhdessä koossa taaperretaan vielä ja todennäkösesti kauan. *huokaus*

Nyt pyykkien pariin.

A 38+1
 
Hertta1981
Pupu: No ei oikein voi puhua varsinaisista yöunista, kun ei sitä rytmiä vielä ole... Välillä on tosiaan valvonu paljonkin yöllä, kuten joskus kirjotinkin, et valvo 00-06 ja sit nukuttiin tasotukseksi 06-12 :) Ja se valvominen ei sillon tosiaankaan ollu mitään mukavaa seurustelua: se oli kans narinaa, kitinää, syömistä, taas kitinää, vaipan vaihtoa, syömistä jne. ja aina tissillä roikkuessaankaan ei sit varsinaisesti syöny vaan se oli sellasta hamuamista ja sit alko kiukuttaan, kun ei se tissi olevinaan löydy tai sit ei vaan ollu nälkä, mut silti piti tissi ojossa siinä vieressä miun pötkötellä :/ Ihan sellasta suoraa, pääpunaisena huutoa ei meillä oo oikein ollu, mut se on sellasta tyytymätöntä kitinää ja välillä sit pääsee pikku parkasu ja sit taas kitisee ja narisee. Ja meillä on muuten aivan sama homma sen ähinän kans! Poju kans ähisee ja tikistää oikein urakalla, ihan sellasen ölinän kera, siis pierua ja/tai kakkaa ja sit yleensä helpottaa, kun jotain tulee sinne vaippaan, mut kiemurtelu ja kitinä luonnollisesti jatkuu, jos ilmat ei pääse pois. Disflatylit on täällä kans käytössä ja en nyt oikein vielä osaa onko auttanu vai ei. Niitä on siis annettu jo ööööö mitenkäs monta päivää (edelliseltä sivultahan sen näkis, kun kirjotin tänne millon käytiin ne ostamassa), mut enivei, vaikutusta vielä katellaan ja jos ei muutu parempaan suuntaan tai jos oireet vielä pahenee, niin sit on vyöhyketerapia täälläkin esissä. Mielestäni ei vielä ole tarvetta terapialle, et ei niin pahana ehkä ole, kun ei nyt suoraa huutoa huuda ja kuitenki välillä nukkuu yölläkin hyvin (mummolassa nukkuu kun enkeli, mikä taika lie sielläkin...). Että tämmöstä meillä :) Hirvee ärinä ja ähinä kuuluu nytkin välillä tuolta sängyltä, et aika levotonta se uni monesti on... Ai niin, viime yönähän siis nukku muuten suht hyvin, välillä tietty söi (en muista monelta ja monesti, itekkin silmät ristissä kun vaan tissin aina suuhun tuikkasin, poju kun nukkuu vieressä...), mut sit heräs 04 maita ja valvo tuonne 8-9 asti! Sit nukahti taas muutaman tunnin unille... Se aamun valvominen oli onneks ihan vaan valvomista ja seurustelua, kunhan eka oli syöny ja saanu kuivan vaipan. Boxilta katottiin yhessä vanhoja Jamien keittiössä-jaksoja :D (miun suosikkeja)

Meillä oli aamulla tuolla muutaman kilsan päässä ollu -27 astetta auton mittarin mukaan, kun mies kävi ajelemassa aamusella... Meidän pihassa ei ollu kyl niin paljoo, ehkä jotain -20... Ja ens yöstäkin on tulossa meille päin vielä ihan sikakylmä, pitkälle yli -20 asteen. Sit pe-la-su onneks lauhtuu, niin päästään vauvan kans ulos.

Voih, tsemppiä A:lle oireiden bongailuun :) Pian sais alkaa jotain jo tapahtumaan...

Hertta ja pikku-ukko 3vk 6pv
 
Hertta1981
Huomenta!
Postia täältäkin laitettu...
Poju nukkuu nyt, kun aamulla seurusteli 05-07.30. 11.30 ois neuvola, joten nukkuu varmaan melkein sinne saakka, kun pitää sit alkaa herättelemään vaipanvaihtoon ja syöntipuuhiin ennen lähtöä...

Karsee pakkanen oli yöllä ja nyt tässä aamulla! Ainaki -25 astetta. Nytkin on melkein -20. Vähän tuollasia arviolukemia tulee, kun meillä mittari ei suoraan näytä totuutta. Fuskaa lämpöä ikkunasta, niin mittarilukemaan saa ite lisätä jotain 4 astetta...

Nyt pitää alkaa soittamaan lastenvalvojalle isyydentunnustusasioissa, kun kerta lapsi on syntynyt avioliiton ulkopuolella (ollaan kihloissa). Nää on ihan tyhmiä juttuja, mut pakollisia kaikille... Ihan vaan jotain muodollisuuksia, jotka on pakko käydä silti läpi, vaikka kuin se oma mies 100% varmasti onkin lapsen isä. Huoh...

Hertta ja pikku-ukko 4vk
 
pupustiina77
Moro!

Pakkanen paukkuu täälläkin. Eilen oli yli 20 astetta, nyt "ainoastaan 15 astetta mutta eipä ole vaavin kanssa asiaa ulos.

Meillä neuvola puoli kahdelta, pitäis alkaa sinne lähtöön valmistautua.
Valitanpa nyt taas viime yöstä, se oli aivan kamala.

Neiti heräs 20 minsan yöunien jälkeen itkemään ja ähkimään, ithki ja huusi suoraa huutoa klo 21.30-01-30 välisen ajan, mikään ei auttanut, raukka hädissään yritti syödäkin joka huudon välissä ja oksensi koko ajan maitoa vaan pois. Sitten nukkui 1,5 h ja taas itkettiin, loppujen lopuksi nukkui minun mahan päällä kun istuin sängyn päätyyn nojaten klo 6-8 välisen ajan ja sit oli aamu aloitettava. TÄHÄN TOUHUUN ON TULAVA LOPPU!Tätä ei jaksa enää kukaan, miehenkin hermo kiristyy, vaikkei se valvo kuin murto-osan siitä mitä minä. Esikoinen saa jatkuvaa kiukuttelua ja tiuskimista osakseenn väsyiltä vanhemmilta, vaikka syytön asiaan onkin, ressukka.

Ei neiti kyllä huvikseen valvo, sitä nukuttaa muttei se pysty nukkumaan, ähkii ja kiemurtelee, ilmeisesti siis massuun sattuu. Tää on ihan toivvotonta...

Osaispa joku neuvolassa jotenkin auttaa, pelkään kyllä pahoin että vastaus on, sellaista se vauva-arki on ---

Maitoa mulla tulee just vauvan tarpeiksi, ei pysty pumppaamaan varastoon, vauva kun vielä syökin tosi usein. Korviketta ollaan annettu joskus, kun kaikki keinot yritetty saada vauva nukkumaan, mutta mielellään en sitä syöttäisi jos ei aivan pakko. Siitä että mies hoitaisi jonkun yösyörön ei ole juurikaan apua, heräisin ite ekana kumminkin ja sit ongelma ei ole syöttöjen tiheys vaan se itkeminen ja valvominen keskellä yötä..meidän rivarikolmiossa kun ei voi hautautua itkun kantamattomiin...

Mutta kiitos kaikille myöötätunnosta ja vinkeistä, lisää vinkkejä tämän vaiheen läpikäymiseen otetaan mielellään vastaan...

väsynyt pupu ja pikku yöhuutaja
 
Hertta1981
Voi harmi Pupun tyttelin mahavaivoja :( Toivottavasti vyöhyketerapia auttas teillä! Oon kuullu paljon hyviä kokemuksia siitä. Muista myös pitää huolta omasta syömisestäkin, että et vallan liian niukalla energialla ole!

Omia nlakuulumisia: Poika on kasvanu hirmu hyvin! Nlatätikin ihasteli, että kylläpä on hienosti kasvanu rintamaidolla :) Tuli tosi helpottunu olo itellekin! Pojan paino oli siis 5075g ja pituutta 55cm. Painonnousu viikkoo kohti oli siis huimat 455g! :)

Nyt ei enää jaksa yksisormijärjestelmää, poju sylissä... Palailen!

 
Angelique1
Mitens toi isyydentunnustus menee.. Ottaako ne sosiaalitoimistosta yhteyttä, vai pitääkö sinne olla itse yhteydessä ensin? Siitäkin kuulee kaikenlaisia legendoja, että kysyvät mieheltä, onko harrastanut seksiä siihen ja siihen aikaan lapsen äidin kanssa... xD

Onkos muuten Hertalla ja Pupustiinalla jo jälkivuoto loppunut? Mua ahdistaa jo valmiiksi kuukautisten palaaminen... ihan varmaan kuulun siihen joukkoon, kellä alkaa heti seuraavassa kuussa menkat. Yyh.

Pupustiina tulehan kertomaan miten neuvolassa suhtautuivat tytön valvomiseen... Toivottavasti sait jotain konkreettista apua tai vaihtoehtoja helpottamaan tytön oloa, etkä pelkästään sympatiaa ja voivottelua.

Hertan poitsuhan on kasvanut kovasti, hyvähyvä!!

Mä oon silittänyt eilen pestyjä vaatteita ja siinä hommassa sain selän kipeeksi. Kohta ajattelin vihdoin kaivaa imurin esiin ja ottaa ensimmäisen ässän käyttöön.. :)

A 38+2
 
Hertta1981
Meillä päin ainakin meni niin, että kotiin tuli kirje kaupungilta, sosiaali- ja terveyslautakunnasta. Itse ei siis lapsen syntymästä tarvii sinne ilmotella, menee siis väestörekisterin kautta ilmotus sinne. Äidin pitää sitten soittaa sinne ja sopia aika tapaamiseen. Sinne mennään sit yhdessä isän kanssa. En tiiä tarkkaan mitä ne siellä kyselee, mut kaikiltahan ne siis kysyy sen (en nyt muista missä muodossa se kysymys esitetään), että onko mahdollista, että lapsella olisi joku toinen isäehdokas. Puhelimessa miulta se nainen kysyi jo etukäteen, et kauanko ollaan seurusteltu, mistä asti oltu avoliitossa ja onko täysin varma, että mieheni on lapsen isä. Kysy vähän silleen hymähtäen tuon vikan (kun sanoin, että yhdessä oltu vuodesta 2001 ja avoliitossa vuodesta 2002), että turha varmaan kysyykään, mut on pakollinen...
Mut ei siinä mitään, aika on varattu ens maanantaille, niin sittenpä sen näkee mitä siellä tarkalleen ottaen on.

Jälkivuoto on miulla menny jo tosi vähiin. Viikon verran oon pärjänny jo pikkuhousunsuojalla. Toivottavasti ei vaan enteile jotain uudestaan ryöpsähdystä... Että muuten sit vaan ekoja menkkoja (kauhulla) odotellaan. Toivottavasti ei oo kipeet... On aikoinaan ollu, ennenku joskus en vielä pillereitä syöny. Minipillereillä muuten meinasin tästä sit taas jatkaa, kuhan jälkitarkastus tehty ja terkkarin kaa jutellu asiasta, kun niitä minejä söin myös ennen raskautta, niin ovat sit samat tutut pillerit tiedossa.
 
Angelique1
Mä olin joskus sosiaalitoimistossa työharjoittelussa ja siellä sain lastenvalvojalta ihan kunnon selostuksen tuosta isyydentunnustamisesta, mutta eipä ole sen harjoittelun jälkeen tarvinnut käyttää niitä tietoja, joten päässeet vallan unohtumaan. :)

Mutta nyt on imuroitu ja pölyt pyyhitty... Missä on supistukset??????
 
Mimo kirj.
Nostelen:)

Kirjottelin jo tuol s-postin puolella pikkasen..

Voi pupustiinan tyttöä:/..Siis millon vauvan mahavaivat luetaan koliikiksi? Minusta tuo kuulostaa kyllä koliikilta..

Jostain luin, että vauvan unirytmiä voi koittaa rytmittää myös niin, että päivisin kun vauva nukkuu niin nukkuu valoisassa huoneessa ja öisin huone on pimeä. Että nytkun päivätkin on aika pimeitä niin auttasko rytmittämiseen joku himmeä lisävalaistus..Tiedä sitten..

Mut nyt sitä pitsaa väsäileen:)

Mimo 34+5
 
Mimona
Missäs jengi luuraa?;) Puolet hoitaa vauveleita ja toiset synnyttää?;)

Mikäs on A:n ja Noan tilanne??

Täällä ei mitään raportoitavaa, kaikki on samalla mallilla, niin minä kuin koirakin;) Alkaa olla vitsit vähissä:)

Alan katteleen eilisiä vauvaohjelmia neloselta, hiljasta ja tylsää kun ukkokin viel nukkuu..pikkutyyppi vain hikottelee ja tuntee, että pää on alhaalla kun siellä nykii..

A:lle ja Noalle aikaansaavia supistuksia!

Hertan vipa kuvasta unohin kommentoida sillon, että olipas iso massu lopussa! Huijui, tuntuu, että itelläkin on jo jonkunkokonen tuo pallo tuossa ja sillä on moonta viikkoa viel aikaa kasvaa..

Nyt lopetan tän höpötyksen;)

Mimo ja pikkutyyppi 34+6
 
A (vierailee)
Täällähän minä, yhdessä kasassa...

Perjantaina oli neuvola, missä verenpaineet koholla. Pitää nyt viikonloppuna seurailla ja jos nousevat niin yhteys sairaalaan. Muuten maanantaina uudestaan neuvolaan.. Voi kun jo jotain tapahtuis. (minäkö kärsimätön?)

Käytiin eilen hankkimassa viimesiä tavaroita. Nyt pitäis kaikki olla (+vähän ylimääräistä).

Noooooa???? Saitteko vauvan ulos eilen, eikös se ollut suunnitelma? ;)

A 38+4
 
erppa84
Heips! tyttö syntyi 30.12 7käynnistelypäivän jälkeen sectiolla, jonka takia kohtu oli pahasti tulehtunut. Mulle sit riitti roppakaupalla hoitovirheitä esim. leikkauksessa ei toiminut puudutukset, tunsin kuinka maha revittiin auki yms. 15min odottelun jälkeen kun uusi puudute oltiin saatu laitettua olin menettänyt jo paljon verta. Oltiin sit tytön kanssa molemmat teholla. Tyttö ei olisi alunperinkään mahtunut tulemaan alakautta, lantio olisi pitänyt ehdottomasti kuvata heti kun meni yli aikaiseksi. Luojan lykky ettei synnytys käynnistynyt normaalisti sillä luvasa olisi ollut paha hapenpuute tytölle ja pahimmassa tapauksessa kuolema. Maanantaina meen sit keskustelemaan lääkäreitten kanssa näistä hoitovirheistä.
Mutta nyt kotona onnellisesti ja molemmat voidaan hyvin <3

Palailen paremmalla ajalla! :)
 
Mimo kirj.
Siis jestas mitä toimintaa! Vähän alkoi pelottamaankin Erpan tilanne kun ei vähään aikaan oo mitään kuulunu. Onnea silti sylikaupalla koko perheelle!<3 Voimia ja jaksamisia sinne paljon! Ja voimia erityisesti tuohon hoitovirhevalitushommaan. Itsekin oon joutunut kerran vuoden käymään läpi tuommoista prosessia eikä helppoa ollut. Mutta ehdottomasti kannattaa tehdä moisesta valitus jos ei muuten asia lähde vetämään niin yleensä kunnissa/kaupungissa on sosiaalipuolella ilmainen lakityöntekijä joka ottaa asian hoitaakseen.

Mellillekin lähettelin voimia jo tuonne joulukuisiin, siis onpas rankkoja synnytyksiä sattunut tänne! Hiukan alkaa jo itseäkin pelottaan mitä sitä on sitten eessä..

On: Harjotussupistuksia tulee kokoajan tiheemmin. Yölläkin on alkanut esiintyyn paljon tiheemmin. Sen huomaa siitä, että vähän väliä tulee hirveä vessahätä kun maha kovettuu ja sitten se helpottaa kun supistus loppuu..Täytyy kysyä huomenna neuvolassa, että kuis paljon noita saa tulla päivässä tai tunnissa..

Tänään vois pakkailla sairaalakassia jo valmiiksi. Vaaville on joo omaan pikkukassiin pakannu vaatteet, että jos tuliskin pikalähtö niin ukolla ei tarttis alkaa sitten etsimään vaatteita. Makkaria vois kans järkätä jo silleen, että sinne mahtuu sänky/laatikko kun sänky on vielä tuloillaan eikä tietoo millon sen sit tarkalleen saa. Mut jos ei ehi ennen synnytystä niin varalta laitan tuon laatikon, siitähän on helppo sitten nostella syömään kun laittaa sängyn viereen.

Noalla on tainnut temput tepsiä kun ei mitään kuulu??:)

Mimo 35+0
 
Noa
Hehheh, eipä oo temput tepsiny, edelleen yhdessä kasassa ollaan!! Juuri tulin lenkiltä, kohta mennään uimaan ja saunomaan ja sitä seksiä ei olla edes vielä kokeiltu, joten jos saisi miehen vielä illalla kaadettua :) Mutta ei tosiaan mitään merkkejä edes ilmassa, joka ilta kyllä supistelee kivuttomasti ja välillä sitä menkkajomotusta havaittavissa, mutta ei mitään uutta. Vauva on kyllä selvästi laskeutunut ja tuntuu jo tosi alhaalla, joten toivon että se pian alkaisi sieltä tulemaan. Mahakin roikkuu selvästi alempana :) Jotenkin mulla on sellainen tunne, että ensi viikon ke-la voisi olla sellainen ajankohta jolloin jotain tapahtuu, mut tiiä sit. Toivottavasti aieminkin...

Huhhuh millaisia kokemuksia erpalla! Ihan uskomatonta toimintaa. Täältä paljon voimia ja tsemppihalauksia tulevaan toipumiseen ja valitusprosessiin! Hyvä että kuitenkin lopulta tyttö voi hyvin!

A:llekin paljon supistelutuulia, toivottavasti sielläkin alkais pian tapahtua! Ja mimolle kans jaksamista viimeisiin viikkoihin! EI ole paljoa sullakaan jäljellä!

Noa ja täydet 40+0!
 
Angelique1
Hui kamala Erppa mitä olet joutunut käymään läpi. Kovasti kuitenkin onnea tytöstä!

Noalle onnea "the päivästä", harmi ettei vaan ole vauva vielä kainalossa.

Eilen kävin saunassa ja otin kunnon löylyt... ei supistuksia! No, huomenna neuvola siitä verenpaineista, voi kun sais lähetteen äippäpolille, että tietäis vähän missä mennään. Onko tuolla alhaalla mitään tapahtunut. Maha on kyllä hiukan laskeutunut ja sen huomaa kun istuu, niin masu "roikkuu" jalkojen välissä. :D

A38+5
 

Yhteistyössä