Alkopa ahistamaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja majuulia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

majuulia

Vieras
kun luin tuon aloituksen vaihdevuosista, joko olen niin vanha. :'( :headwall: Joojoo, ikä on mielentila-fraasi ei nyt auta. Kyllä välillä mietityttää että mihin ne vuodet meni...Onneksi sentään jotain on saanut aikaiseksikin. Johtuukohan tämä menkoista moinen melankolia.

Älä masennu. AInakaan jos sinulla jo lapset on (siis kun vaihdevuodet lähellä eikä lapsia, niin silloin todella voi ahdistaa).

Kamala on, että jo ns. premenopaussi voi olla jo suht varhain. Ja että hedelmällisyys naisilla laskee jyrkästi nuorena (siis 35 ylöspäin ja jo ennen).

Tosin en usko, että kaikki lapsettomat 5-kymppiset miehet löytävät lapsia tekeviä nuoria naisia rinnalleen.

mää taas kuulin lääkäriltä et vasta 38-vuotiaana ja 40-v laskee hedelmällisyys rajusti. mut toivottavasti ei kun mä vielä 38-v haluan kolmannen mukulan, kovasti.
jos en mitään ole saanu muuta aikaseks niin ihanaa et lapset.
ennen tuntu et jos en mä 35-vuotiaana ole vielä iso pomo ja omista kolmea taloa ja pidä puoli kiloa kultaa sormissa niin mä olen elämässä epäonnistunut. onneks mä viisastuin näin vanhetessa. :kieh:

Yhteistyössä