Alkoholistin vaimo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkoholistin vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja epäröivä:
Kertoisitteko esimerkkejä, miten pääsitte alkoholistista eroon ja miltä senjälkeen on tuntunut. Oletteko koskaan katuneet?
Miksi on niin vaikeaa lähteä?

Alkoholisti I: en oikeastaan edes pitänyt häntä alkoholistina. Kuitenkin se, että piti ostaa mahdoton määrä olutta ja juoda se illan aikana "kun mä vaan tykkään sen mausta". Vaikeinta eropäätöksessä oli se, että olin määrätietoisesti tehnyt työtä suhteen etenemiseksi ja ulospäin tyyppi oli ihannevävy. Kyllähän sitä ihmeteltiin.

Alkoholisti II: olikin sitten hurmaava juoppo. Suhde oli lyhyt ja tajusin alusta asti missä mennään. Se ei vaan meinannut loppua millään, koska toinen roikkui perässä. Selvinpäin hän ymmärsi että ohi on, mutta kännissä mieli oli muuttunut. Lisäksi hän oli ihmistuntija, veti naruista ja iski kipeisiin kohtiin, sanallisesti. Vielä vuosi eron jälkeen sain viimeisen yhteydenoton.

Alkoholisti III: Pitkä suhde, lasteni isä. Ei se alkuun ollut häiritsevää, kyllähän sitä nyt mies voi saunakaljan ottaa. Tai tarvitsee työpäivän jälkeen oluen, että voi nollata. Pikkuhiljaa se lipsui sille puolelle, että tajusin asian häiritsevän itseäni. Mikä vaikeinta? Se, että raja oli ylittynyt pikkuhiljaa, huomaamatta. Ikäänkuin mäki olisi vähän kerrallaan jyrkentynyt. Jos pystysuora seinä olisi tullut eteen, olisi ollut helpompi huomata että tuota tietä ei voi jatkaa.

Eroon ei kokonaan päästä, kun on tuota jälkikasvua. Eikä hän paha ihminen ole. Mutta pakko se oli järjestää asiat toisin. Hän valitsi tiensä, minun piti valita omani.

Nykyään hoidan itseäni anonissa. Ei mun tielle vaan osunut huonoja miehiä, minä heidät valitsin, tiedostamatta.

Onko alkoholismi sairaus?
Mielestäni ei vaan se on RIIPPUVUUS totutusta tavasta.
Kukaan ei synny alkoholistiksi, vaan siihen tullaan kun käytetään paljon viinaa!
Onko raiskaaja seksin puutteessa?
Mielestäni ei, vaan raiskaaja alistaa uhrinsa!

Alkuperäinen kirjoittaja Hoitoon:
Onko alkoholismi sairaus?
Mielestäni ei vaan se on RIIPPUVUUS totutusta tavasta.
Kukaan ei synny alkoholistiksi, vaan siihen tullaan kun käytetään paljon viinaa!
Onko raiskaaja seksin puutteessa?
Mielestäni ei, vaan raiskaaja alistaa uhrinsa!

Joo! Sittenhän bulimiakaan ei ole mikään sairaus. Eihän kenenkään ole pakko syödä määrättömästi. Oma vika!

Juoposta toiseen: Voi kuule, sun no. 3 kuulostaa ihan omalta mieheltäni! Miten onnistuit irrottautumaan ja missä vaiheessa? Tuliko joku tietty ratkaiseva teko tai heti?

Nythän ne on tutkijat löytäneet jonkun GEENIN joka altistaisi jotkut tykkäämään alkoholista. Kaikki on monen asian summa, mutta se on MYÖS perinnöllistä.

Alkuperäinen kirjoittaja samassa tilanteessa:
Mitä alkoholistin vaimolle nyt kuuluu?

Hei, kuuluu ihan hyvää. Mies on ollut juomatta, lukuunottamatta yhtä talkoosaunailtaa ja muutamaa saunaolutta. Tunnustan, että nuo tilanteet ovat välillä saaneet minut hermostuneeksi ja pelkäämään pahinta, mutta onneksi kaikki on sujunut hyvin ja se yksi saunaolut on riittänyt. Päivä kerrallaan mennään edelleen eteenpäin.

Jaksamista sinulle, pidä huolta itsestäsi.

Yhteistyössä