alkoholistimies ja viikonlopputyöni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä tehdä,neuvoja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä tehdä,neuvoja ?

Vieras
Mitä tehdä asialle kun mies ei ymmärrä että pienessä kuudenkymmenen neliön kämpässä ei rällätä ja "riehuta" humalassa kun minulla on viikonloppuna töitå. olemme valitettavasti olleet jo yhdessä n.23 vuotta. Suhde on suoraan sanoen yhtä "hel""ttiä ja nyt se on mennyt siihen pisteeseen että työni kärsii. Teen siis vuorotyötä jossa on noin joka toinen tai riippuen vähän niin joka kolmas viikonloppu töitä. Mies on alkoholisti jolla on pyrkimys juoda humalaan itsensä joka viikonloppu,mutta mutta...hän ei anna minulle rauhaa nukkua vaan tahallaan tömistelee ja puhuu skypessä kun minun pitäisi aamulla herätä viiden aikaan ja töihin lähtö kutsuisi. Meillä on myös kaksi kissaa joten makkarin ovea on mahdotonta pitää kiinni koska kissat raapivat ovea yöllä. Mitä ihmeessä teen noitten viikonloppujen suhteen? en jaksa en olla töitten jälkeen rättiväsynyt ja töissä työni kärsii koska meinasin tänäänkin melkein nukahtaa töitteni ääreen. Tämä ei voi jatkua. Olen miehelleni ehdottanut jospa voisi olla vähemmällä juomisella mutta ei halua edes olla. Hänen jatkuva kiukuttelunsa siitä kun hän ei saisi omassa kodissaan ryypätä silloin kun haluaa alkaa olla jo liikaa. Todellisuudessa haluan eron ja ottaa kissat mukaan uuteen asuntoon missä saa rauhassa lähteä töihin ja nukkua rauhassa. Onko vaihtoehto unilääkkeet ja lääkärin kanssa keskustelu?

joo, alkoholistin kanssa ei pysty elämään. ota kissat ja lähde!

Luulisin ap:n jo tietävän Al-Anon ohjelmasta ainakin pääpiirteet.

Istuin kauan sitten 90-luvulla jouluaattona vastaamassa puhelimeen. Tuli vain yksi puhelu.
Nainen tunsi ohjelman täydellisesti mutta oli huolissaan kissansa hyvinvoinnista.
Kissa kärsi mölyävästä juopottelijasta.

Minä olen allerginen kissoille. Saan kohtauksen vaikka kissa olisi vain käynyt visiitillä ja
levittänyt hilsettään tavaroihin joita kosketan.

Ota ap. etäisyyttä mieheesi. Nuku univelat pois ja sitten käy etuovi.com tai jollakin muulla asuntosivulla:)

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja mitä tehdä:
makkarin ovea on mahdotonta pitää kiinni koska kissat raapivat ovea yöllä

Opetat jotteivät raavi tai oveen luukku…

vaihtoehto unilääkkeet ja lääkärin kanssa keskustelu?

Ehkäpä, vaikka heikko juttu, kun ne yl. tokkuroivat.

Nämä siis väliaikaisesti, ennen muuttoa.

Mitä tehdä asialle kun mies ei ymmärrä että pienessä kuudenkymmenen neliön kämpässä ei rällätä ja "riehuta" humalassa kun minulla on viikonloppuna töitå. olemme valitettavasti olleet jo yhdessä n.23 vuotta. Suhde on suoraan sanoen yhtä "hel""ttiä ja nyt se on mennyt siihen pisteeseen että työni kärsii. Teen siis vuorotyötä jossa on noin joka toinen tai riippuen vähän niin joka kolmas viikonloppu töitä. Mies on alkoholisti jolla on pyrkimys juoda humalaan itsensä joka viikonloppu,mutta mutta...hän ei anna minulle rauhaa nukkua vaan tahallaan tömistelee ja puhuu skypessä kun minun pitäisi aamulla herätä viiden aikaan ja töihin lähtö kutsuisi. Meillä on myös kaksi kissaa joten makkarin ovea on mahdotonta pitää kiinni koska kissat raapivat ovea yöllä. Mitä ihmeessä teen noitten viikonloppujen suhteen? en jaksa en olla töitten jälkeen rättiväsynyt ja töissä työni kärsii koska meinasin tänäänkin melkein nukahtaa töitteni ääreen. Tämä ei voi jatkua. Olen miehelleni ehdottanut jospa voisi olla vähemmällä juomisella mutta ei halua edes olla. Hänen jatkuva kiukuttelunsa siitä kun hän ei saisi omassa kodissaan ryypätä silloin kun haluaa alkaa olla jo liikaa. Todellisuudessa haluan eron ja ottaa kissat mukaan uuteen asuntoon missä saa rauhassa lähteä töihin ja nukkua rauhassa. Onko vaihtoehto unilääkkeet ja lääkärin kanssa keskustelu?

Suhde on suoraan sanoen yhtä "hel""ttiä..? ( sorry mutta, mua joskus naurattaa tuollaiset kommentit omasta suhteesta, ja silti joku jatkaa suhdetta vielä, vaikka suhde olisi vaikka mikä helvetti.
ja joo ala niellä vaan unilääkkeitä yhden typin takia joka on alkoholisti,
ja joo älä muuta pois, vaan anna yhden tyypin pilata oma elämäsi.

juuh upeaa, sitten sulla on jotain.

Todellisuudessa haluan eron ja ottaa kissat mukaan uuteen asuntoon missä saa rauhassa lähteä töihin ja nukkua rauhassa. Onko vaihtoehto unilääkkeet ja lääkärin kanssa keskustelu?

Johan sen sanoit mitä haluat. Muuttaa pois. Aloita heti oman kämpän etsiminen ja hoida muutto. Kyllä sinä pystyt elämään yksin, ja ERITTÄIN paljon paremmin kuin nykyisen miehesi kanssa. Ei hän tuosta muutu, ikinä. Turha odotella ja itseään turruttaa unilääkkeillä.

Nopea pika-apu on se, että ostat korvatulpat. Se auttaa nukahtamisessa etkä herää joka kolinaan.

Et kertonut, että oletteko avio- vai avoliitossa ja onko asunto omistus- vai vuokra-asunto. Olipa kyseessä mikä tahansa näistä vaihtoehdoista, niin pääset kyllä lähtemään eroon. Jos eron ottamisessa pelkäät erityisesti taloudellisia asioita, niin kannattaa ottaa yhteyttä kuntasi oikeusaputoimistoon, jossa on ihan oikea lakimies avustamassa kuntalaisia juuri tämän tyyppisissä ongelmissa. Jos olet pieni- tai keskituloinen, palvelu on edullista. Suurituloisilla on varaa ostaa vastaavat palvelut yksityisiltä lakiasiantoimistoilta.

Suosittelen, että otat selvää, että mitä sinun pitää tehdä. Kun tiedät, lähteminen on helpompaa. Kannattaa myös selvittää, että oletko oikeutettu esim. asumistukeen tai mitä sinulle jää eron jälkeen käteen, että selviät elämästä. Jos olet vuokralla, pääset asunnosta eroon, vaikka sinun nimesi olisikin papereissa. Asuntojonoissa on nimenomaan yksinäisiä miehiä. Yksinäinen työssäkäyvä nainen kyllä saa vuokra-asunnon. Jos taas teillä on omistusasunto, niin sitten oikeusapuneuvojan kanssa juttusille, jotta hän selvittää, miten asuntoasian kanssa edetään. Omaisuutta ei voi jakaa, ennen kuin jätät maistraattiin avioerohakemuksen, jonka jälkeen sitten asiat lähtevät rullaamaan. Eroahan voit hakea yksinkin ilman miehen suostumusta. Jos pelkäät väkivaltaa, niin selvitä, missä on ensikoteja tai vastaavia turvapaikkoja. Jos pelkäät henkesi edestä, niin suosittelen, että lähdet pois salaa siten, ettet ilmoita siitä miehellesi etukäteen.

Taas se alkaa,nimittäin viikonloppu töitä ja ukko kitisee kun ei voi ryypätä kunnolla vaan kuulemma joutuu vaan olemaan oluen voimilla..ei jum""". Hänellä ei ole kertakaikkiaan muuta mielessä kuin alkoholi. Olisi eri juttu jos olisi kaksikerroksinen talo jossa äijä saisi vetää viinaa niin paljon kuin sielu sietää,niin saisi rauhassa nukkua (ehkä) pitkän välimatkan päässä. Menee hermot...

Taas se alkaa,nimittäin viikonloppu töitä ja ukko kitisee kun ei voi ryypätä kunnolla vaan kuulemma joutuu vaan olemaan oluen voimilla..ei jum""". Hänellä ei ole kertakaikkiaan muuta mielessä kuin alkoholi. Olisi eri juttu jos olisi kaksikerroksinen talo jossa äijä saisi vetää viinaa niin paljon kuin sielu sietää,niin saisi rauhassa nukkua (ehkä) pitkän välimatkan päässä. Menee hermot...

Pakko esittää ikävä kysymys, mutta luitko viestiketjusta oikein järkevän vastauksen my humpsilta? Palasit tänne marmattamaan, etkä tarttumaan härkää sarvista?

Joskus mietin, miten Elleissäkin on välillä hienoja vastauksia ja ehdotuksia kinkkisiin tilanteisiin, mutta olemmeko me ihmiset enemmän elementissämme saadessamme kaataa pahaa oloa muiden niskaan kuin ottamalla rakennusainetta uusille ajatuksillemme? Elämässä voi oikeasti vaikuttaa asioihin, jos vain suostuu siihen. Emme ole pelkästään kohtalon orjia, jotka lipuvat elämän laineissa passiivisina eteenpäin.Etenkään ap:n kuvailemassa tilanteessa.

Jätän siis oman ratkaisuni vastaavasta tilanteesta kertomatta, koska apua ei oikeasti tarvita. Lykkyä vain ap:lle lopulliseen uuvahtamiseen asti.

Viimeksi muokattu:

Miehesi on selvästi alkoholisti eikä hän tule muuttamaan omaa käytöstään. Sinun sen sijaan pitäisi tehdä omalle tilanteellesi jotakin, sillä ennen pitkää se vie sinut aivan piippuun. Päihdelinkissä on alkoholistien läheisten kokemusketjuja. Saisitkohan sieltä uutta näkökulmaa asiaan.

Lue: Päihdelinkki • Näytä alue - Kotikanava

Viimeksi muokattu:

Uusimmat

Yhteistyössä