Alkoholisti isäkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mcmcmcm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mcmcmcm

Vieras
Moikka!

haluaisin saada teiltä vähän vastauksia olenko kauhea puoliso puolisoani kohtaan....
Elikkäs meillä on 6kk poika. Isä on lumitöissä tällä hetkellä. Kuulemma niin rankkaa työtä että pitää joka päivä saada vähintään se yks olut.. Ja viikonloput menee että se juo kotona ja kuuntelee musiikkia. Tai sitten menee baariin luvatta. (yleeensä juo viikolla etten haluaisi päästää viikonloppuna baariin)n(arkisinkin menee monesti pilkkuun asti) elikkäs arkenakin menee töiden jälkeen baariin ja jos soitan missä herra on hän hermostuu totaalisesti. Ja jää dokaamaan sinne kuulemma minun takiani. Miten teidän miehenne? Ovatko rakennusalalla töissä olevat miehet että on pakko ottaa jokapäivä kaljaa? (näin mies sanoo että mukamas jokainen ottaa) Nyt on tunteet niin lässähtänyt että en tiedä mitä teen.. :( Ja kaikki on kuulemma minun vikani kun olen kiukkuinen hänen juomisestaan. Haluaisin saada ulkopuolisten kommentteja tähän tilanteeseen. :S Olen vakavasti harkinnut pois lähtemistä meidän ihanan poikamme takia. Pää on niin sekasin kaikista ajatuksista että en tiedä mitä teen... :O

Mun mielestä kuulostaa pahalta. Alkoholisti keksii aina kaikkia selityksiä juomiselleen. Ja juominen ei lopu vaikka hän mitä lupaa, jos ei itse tajua ongelmaansa. Sinuna lähtisin ja vähän äkkiä, kokemuksesta sanon että asiat ei muutu, valitettavasti. Tai siltä ainakin tuntuu kun mies jo nyt noin jyrkästi kieltää ongelman ja syyttää siitä sinua/muita.

Kehotan lukemaan Päihdelinkkiä, siellä on myös keskustelupalsta alkoholistien läheisille. Siellä on monia alkoholistien puolisoita kertomassa kokemuksistaan, Kotikanava-palstalla. Päihdelinkin nettisivuilla on myös paljon tietoa alkoholismista.

Itse olen seurannut alkoholismia läheltä koko ikäni eikä sille näytä tulevan loppua..

Siskon entinen mies on myös rakennusalalla. Avioliiton alussa se oli just niin, että se yksi kalja vähintään piti saada joka päivä (raskaan päivän palkinnoksi). Määrät lisääntyi ja sisko alkoi huomautella jokapäiväisestä lipittelystä (ei tosin käynyt baareissa) ja seurasi riitaa. Monen mutkan jälkeen tuli sitten ero ja juominen vaan lisääntyi. Lopuksi mies jäi kiinni rattijuopumuksesta vielä muksu mukana, kun oli tuomassa äidille päin. Eli silleen...

Ei kyllä tiedossa oo yhtäkään raksalla joko työskentelevää tai työskennellyttä jonka ois pitäny saada joka pv kaljaa. Ihan vaan töidensä takia.

Alkoholisti keksii syyn jos toisenkin. Jois se illat vaikka olis jollain lepposalla kokoonpanolinjalla tekemässä samaa pientä kehää koko ajan, jos olis juodakseen.

On tosi pervoa kutsua puolisoaan isäksi..

Mun mies on baarissa töissä ja sillä taas on ihme vimma rakennella kaikkee. Voin sanoo et alkaa pikkuhiljaa vituttaa sen viritykset.

Mun mielestä kuulostaa pahalta. Alkoholisti keksii aina kaikkia selityksiä juomiselleen. Ja juominen ei lopu vaikka hän mitä lupaa, jos ei itse tajua ongelmaansa. Sinuna lähtisin ja vähän äkkiä, kokemuksesta sanon että asiat ei muutu, valitettavasti. Tai siltä ainakin tuntuu kun mies jo nyt noin jyrkästi kieltää ongelman ja syyttää siitä sinua/muita.

Kehotan lukemaan Päihdelinkkiä, siellä on myös keskustelupalsta alkoholistien läheisille. Siellä on monia alkoholistien puolisoita kertomassa kokemuksistaan, Kotikanava-palstalla. Päihdelinkin nettisivuilla on myös paljon tietoa alkoholismista.

Itse olen seurannut alkoholismia läheltä koko ikäni eikä sille näytä tulevan loppua..

Voi kiitos kommentista. Tuntuu kaikki niin pahalta että olenko liian ankara miehelleni.. Annan kyllä mennä mutta jos arkisin menee ilman lupaa baariin niin en kyllä viikonloppuisin anna mennä. Ehkä mies ei ole tajunnut perhekuviota vielä. Mutta taitaa jo olla liian myöhästä. Raskausaika + lapsi (6kk) on jo yli puoltoistavuotta. Ois sinä aikana jo pystynyt hillitsemään janoaan. Mutta ei :( Haluaisin vaan olla normaali perhe. en mitään muuta. Tuntuu jo nyt että eläisin n.s yksin lapseni kanssa. Yksin olisi varmaankin samanlaista mutta ei riitaa kokoajan miehen kanssa. Mutta huolettaa rahaasiat yms. mutta kaikkihan on jotenkuten pärjännyt. Mielummin nyt kun myöhemmin kun lapsi tajuaa enemmän..