Alkoholiongelma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Lähtökohtana se, että alkoholismihan on myös itsensä kieltävä sairaus, eli ei nähdä omaa tilaa, joten mitä olette mieltä:
Joka ilta vähintään joku 4 normaalikokoista olut- tai lonkerotölkkiä (+ lasi tai pari viiniä).
Viikonloppuisin paljon enemmän...
Ajokunnossa ei siis oikeastaan yhtenäkään iltana viikossa.

Olennaista ei ole määrä, vaan se, pystytkö olemaan ilman alkoa?
Ts. oletko kokeillut olla esim viikkoa tai kahta ottamatta ollenkaan? Pyöriikö alkoholi silloin jatkuvasti mielessäsi?

Kyse ei ole itsestäni.
Ilman alkoholia vaikea olla, enää ollenkaan, vaikea sanoa olisiko se mahdollista jos näin päättäisi.
Minulle tuo on ongelma.
Esim. siksi, että ajokunnossa ei tosiaan enää yhtenäkään iltana viikossa ja jo yhden-kahden oluen jälkeen käytös muuttuu "sellaiseksi..." vaikea selittää mutta ärsyttäväksi.

Minusta alkoholi ongelmassa ei niinkään ole kyse määristä, vaikkakin ap:n tapauksessa kyse selkeästi on jo alkoholismista, vaan siittä miten alkoholi pilaa ihmissuhteita. Vaikka ottais kerran viikossa tai kuukaudessa, mutta jos käytös muuttuu oleellisesti ja käytös satuttaa lähimmäisiä, niin silloin mielestäni kyse on ongelmasta. Toisille se viina ei sovi lainkaan ja kerta känni voi pilata ihmissuhteita.

Joo, kyllä kannattais alkaa hälytyskelloja soitteleen! Mulla meinas kans olla yks vaihe, et meinas mennä tissuttelun puolelle. Ei tosin joka ilta, mut silloinkin pyöri juomat mielessä ja tuntu ettei oikein jaksanu mihinkään keskittyä. Onneks ite havahduin et mitäs mulle on tapahtumassa. Päätin lopettaa kokonaan, varmaan pari kuukautta meni ku ois kauheesti tehny mieli, mut purin hammasta ja pysyin tiukkana. Vuoden kuluttua ei edes tehnyt mieli yhtään ja kun oli pari vuotta kulunut, otin saunaoluen, mutta se ei enää aiheuttanut mitään isoja intohimoja. Eli nykyisin en ole absolutisti, harvoin voin ottaa, sen ansiosta, että ajoissa lopetin enkä päästänyt itseäni alkoholisoitumaan kunnolla. Sen jos päästää tapahtuun, niin harvemmin pystyy enää palaamaan kohtuukäyttäjäksi.

Itse ajattelen, että tuo on osa sairautta, että hän kuvittelee että se on tosiaan naps ja se loppuu.
Kun eipä ole näin käynyt, eikä voikaan käydä, koska lähipiiriinsä kuuluu olennaisena osana alkoholi kaikkiin juhliin, tapaamisiin yms.

Itse ajattelen, että tuo on osa sairautta, että hän kuvittelee että se on tosiaan naps ja se loppuu.
Kun eipä ole näin käynyt, eikä voikaan käydä, koska lähipiiriinsä kuuluu olennaisena osana alkoholi kaikkiin juhliin, tapaamisiin yms.

Joo, ei niin tule käymään. Yleensä terveys saa pettaa tai puoliso jättää ennen kuin itse tajuaa että juo liikaa. Ja senkin jälkeen moni vaan jatkaa juomista...

:'((((
Kun asian ottaa esille, ihminen itse sitä mieltä että se on vaan naps ja se loppuu (/vähenee).

Mulla on myös yksi erittäin läheinen ihminen, joka on alkoholisti. Ei vaan myönnä sitä itse. Viikolla saattaa mennä 2-3 pulloa viiniä illassa, viikonloppuna menee enemmän. Esim. viime viikolla oli yhden päivän ettei juonut mitään.

Sanoo kanssa että pystyy lopettamaan juomisen koska vaan haluaa. Kun ehdotan että olisi juomatta, niin toteaa, että miksi kiusata niin mukavaa ihmistä kuin itseään.

[QUOTE="maisa";25727252]Joo, kyllä kannattais alkaa hälytyskelloja soitteleen! Mulla meinas kans olla yks vaihe, et meinas mennä tissuttelun puolelle. Ei tosin joka ilta, mut silloinkin pyöri juomat mielessä ja tuntu ettei oikein jaksanu mihinkään keskittyä. Onneks ite havahduin et mitäs mulle on tapahtumassa. Päätin lopettaa kokonaan, varmaan pari kuukautta meni ku ois kauheesti tehny mieli, mut purin hammasta ja pysyin tiukkana. Vuoden kuluttua ei edes tehnyt mieli yhtään ja kun oli pari vuotta kulunut, otin saunaoluen, mutta se ei enää aiheuttanut mitään isoja intohimoja. Eli nykyisin en ole absolutisti, harvoin voin ottaa, sen ansiosta, että ajoissa lopetin enkä päästänyt itseäni alkoholisoitumaan kunnolla. Sen jos päästää tapahtuun, niin harvemmin pystyy enää palaamaan kohtuukäyttäjäksi.[/QUOTE]

Mulla sama tilanne kuin sulla ennen oli. Sidukka on vaan niin älyttömän hyvää mun mielestä. Ei mulla muita alkoholeja oikeastaan mene. Täytyy vaan kieltäytyä tuosta nautintoaineesta :(

Jos joka ilta on PAKKO ottaa niin kyllä se sillon on jonkun sortin alkoholismia. Henkilökohtasesti oksettaa jo pelkkä ajatuskin siitä, että ottasin joka ilta, edes muutaman. Omat juomatavat on sellaiset, että en ota ellen lähde baariin, ja baarissa käyn ehkä noin kerran kuussa jos sitäkään.

Yhteistyössä